تاریخچه برندهای طراحی لباس – برند دیور

فهرست عناوین


برند دیور و بررسی این برند محبوب از آغاز شکل گیری تا به امروز

 تاریخچه برند دیور :
برند دیور و خانه کریستین دیور نه تنها یکی از شرکت های بزرگ در عرصه طراحی مد مدرن به شمار می آید بلکه دارای تاریخچه ای غنی و طرح های بدون تاریخ انقضاست. این برند از همان روزهای ابتدای شکل گیری تا به امروز که در سطح جهانی گسترش یافته است، هرگز پیشرفت خود را متوقف نساخته و توانسته با طرح های خلاقانه و جذاب و ارائه مجموعه هایی بی نظیر طرفداران بیشماری پیدا کند.
برند دیور در طی این سال ها هرگز نبوغ فشن خود را از دست نداد. هنگامی نام برند دیور به گوش مردم می رسد، ناخودآگاه تصویر کالاهای لوکس زنانه و لباس های سفارشی سلبرتی ها در ذهنشان نقش بسته و میل به خرید این کالاهای بینظیر در وجودشان شعله می کشد. در این مطلب قصد داریم تاریخچه بوجود آمدن برند دیور را برای شما عزیزان بازگو کنیم. ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

تاریخچه برند دیور از آغاز شکل گیری

سال 1946 : خانه دیور در تاریخ 16 دسامبر این سال در خیابان “مونتاین” پاریس تاسیس شد. امروزه خانه دیور سال 1947 را بعنوان مبنای تاسیس برندش قرار داده است.

سال 1947 : خانه دیور اولین مجموعه لباس های بهاری/تابستانی خود را در سالن دفتر مرکزی شرکت عرضه کرد. این مجموعه برای دیگر طراحان مد انقلابی موثر به شمار آمد و موجب پیشرفت بیشتر صنعت مد شد. در این سال خط تولید عطر کریستین دیور احداث گردید و این شرکت توانست اولین عطر خود بنام “میس دیور” را روانه بازار کند. “پیر کاردین” طراح لباس مشهور تا سال 1950 مدیریت کارگاه برند دیور را بر عهده داشته.

سال 1948 : شعبه کریستین دیور در شهر نیویورک احداث شد. همچنین یک فروشگاه مخصوص لباس های آماده از این برند نیز در گوشه ای از خیابان پنجم و پنجاه و هفتم نیویورک افتتاح شد.

سال 1949 : عطر “دایوراما” تولید شد.

سال 1950 : “ژاکوس روئت” طرحی را ابداع کرد که بر اساس آن نام کریستین دیور روی کالاهای لوکس هک میشد. اولین کالاهای لوکسی که با نام کریستین دیور عرضه شد گردنبند بود و به سرعت کالاهای دیگری مانند خز، کیف دستی، جواهرات و روسری نیز با تگ برند دیور به بازار عرضه شدند. کریستین دیور طراحی لباس خارق العاده “مارلین دیتریش” در فیلم “ترس صحنه” آلفرد هیچکاک را بر عهده داشت.

سال 1951 : دیور اولین کتاب خود را بنام “Je Suis Couturier” به معنی (من یک خیاط هستم) منتشر کرد.

 سال 1953 : خط تولید کفش کریستین دیور به کمک “راجر ویور” راه اندازی شد. در پایان سال 1953 شرکت دیور در کشورهای مکزیکو، کوبا، کانادا و ایتالیا شعب خود را افتتاح کرد.

سال 1954 : اولین بوتیک دیور در خیابان کندوئیت نهم لندن افتتاح شد. یک نمایشگاه مد به افتخار شاهزاده مارگارت و دوشی مارلبرو در کاخ بلنهایم برگزار شد.

سال 1955 : برند دیور بوتیک بزرگی بین خیابان های”مونتاین” و “رو فرانسیوس اول” تاسیس کرد. در این سال دیور اولین رژ لب خود را به بازار عرضه کرد.

سال 1956 : خانه دیور اولین 10 سالگی خود را جشن گرفت. تا این زمان دیور توانسته بود 100.000 لباس بفروش رساند. در این سال برند دیور طراحی 14 لباس”آوا گاردنر” هنرپیشه محبوب برای فیلم “کلبه کوچک” را بعهده گرفت.

سال 1957 : در تاریخ چهارم مارس این سال کریستین دیور روی جلد مجله ظاهر گشت. مدت کوتاهی پس از آن آقای کریستین دیور درحالیکه برای تعطیلات در ایتالیا به سر می برد، بر اثر سومی سکته قلبی در گذشت. پس از او “ایو سن لوران” مدیریت برند دیور را بعهده گرفت. در آن زمان آقای سن لوران 21 ساله بود.

سال 1958 : لوران اولین مجموعه لباس خود را تحت برند دیور عرضه نمود.

سال 1960 : در این سال لوران به ارتش فراخوانده شد و مجبور شد دیور را ترک کند. “مارک بوهان” جایگزین لوران شد و توانست ثابت کند که توانایی هایش بسیار بیشتر از یک طراح لباس سنتی است..

سال 1961 : مجموعه بهار/تابستان در این سال بسیار موفق ظاهر گشت. بازیگر مشهور “الیزابت تایلور” 12 لباس از این مجموعه را سفارش داد.

سال 1963 : برند دیور عطر “دیورلینگ” را تولید و عرضه کرد.

سال 1966 : در این سال دیور عطر مردانه “او ساوج” (Eau Sauvage) را ارائه داد.

سال 1967 : دستیار بوهان بنام “فیلیپ گویبورگ” اولین مجموعه لباس های آماده فرانسوی را تحت عنوان “میس دیور” عرضه کرد. بوهان نیز در این سال اولین فروشگاه لباس کودک دیور را در خیابان 28 مونتاین افتتاح کرد.

سال 1968 : مجموعه لباس های بافت و کاموایی دیور به نمایش درآمد. در این سال “فردریک کستت” به مدیریت بخش خز برند دیور منصوب شد.

سال 1969 : اولین خط تولید آرایشی برند دیور احداث شد و دیور رسماً فعالیت خود را در تجارت لوازم آرایشی آغاز کرد.

سال 1970 : خانه کریستین دیور در این سال اولین مجموعه عطر “دیور هوم” را عرضه کرد.

سال 1972 : برند دیور در این سال عطر “دیورلا” را روانه بازار کرد.

سال 1973 : اولین مجموعه لباس های آماده خز برند دیور تولید شد و به نمایش درآمد.

سال 1975 : ساعت برند دیور با عنوان “Black Moon” یا (ماه سیاه) عرضه گردید.

سال 1978 : “The Boussac Group” مالک برند کریستین دیور ورشکست شد و دارایی های خود را به ” Willot Group ” فروخت.

سال 1979 : عطر “دیورسنس” عرضه شد.

سال 1980 : عطر مردانه “جولز” توسط برند دیور ارائه گردید.

سال 1981 : “Willot Group” دچار ورشکستگی شد.

سال 1984 : در ماه دسامبر برند دیور توسط “برنار آرنو” کارآفرین و کلکسیونر فرانسوی خریداری شد و از خطر ورشکستگی نجات پیدا کرد.

سال 1985 : عطر “پویزون” تولید و عرضه شد. مالک برند دیور آقای برنار آرنو به سمت مدیر ارشد اجرایی و مدیر عامل شرکت دیور منصوب گشت.

سال 1989 : “جانفرانکو فرره” طراح ایتالیایی به جای “مارک بوهن” منصوب شد. “فرره” رئیس طراحی بخش های دوخت سفارشی، دوخت سفارشی کت خز، لباس آماده زنانه، لباس آماده خز و مجموعه اکسسوری زنانه شد. فرره برای اولین مجموعه ای که طراحی نمود برنده “Dé d’Or” شد. در این سال فروشگاه کریستین دیور در هاوایی افتتاح شد.

جالب است بدانید : “فرره” اولین طراح غیر فرانسوی بود که در خانه طراحی دیور توانست مقام جالب توجهی را بدست آورد.

سال 1990 : برند دیور بوتیک هایی را در شهرهایی نیویورک، لس آنجلس و توکیو افتتاح نمود.

سال 1991 : در این سال عطر “دون” (Dune) تولید و عرضه شد.

سال 1992 : عطر “میس دیور” دوباره تولید و عرضه شد.

سال 1995 : بخش دوخت سفارشی دیور قسمتی را بنام کریستین دیور سفارشی تشکیل داد.

سال 1997 : “جان گالیانو” خلاق و با استعداد به جای “فرره” به سمت مدیریت منصوب شد. در پنجم اکتبر این سال فروشگاه مرکزی دیور پس از بازسازی بازگشایی شد.

سال 1998 : در ماه مه، دومین بوتیک دیور در پاریس افتتاح شد. “ویکتور د کاستلنا” به سمت طراح ارشد دیور در بخش جواهرات منصوب شد. برند دیور در این سال یک گالری جواهرات در نیویورک افتتاح نمود.

سال 1999 : یک گالری جواهرات دیور در پاریس افتتاح سد. در پنجم اکتبر عطر “جادور” (J’adore) به بازار عرضه شد. “گالیانو” مجموعه بهار/تابستان خود را عرضه کرد و بوسیله این مجموعه توانست خود را محبوب کند.

سال 2000 : “جان گالیانو” توانست با موفقیت های پی در پی قلمرو خود را گسترش دهد. او در این سال به سمت مدیریت پوشاک آماده، اکسسوریز، تبلیغات و ارتباطات منصوب شد. 

سال 2001 : بوتیک دیور هوم پس از یک سری نوسازی با حال و هوای مردانه تری بازگشایی شد. عطر مردانه “هایر” (Higher) دوباره تولید و عرضه شد. “جان گالیانو” شروع به تولید ساعت جدیدش نمود. این ساعت ” Chris 47 Aluminum” یا (کریس 47 آلومینیوم) نام داشت.

جالب است بدانید : راه اندازی ساعت مچی طراحی شده توسط “جان گالیانو” نقطه عطفی انقلابی در خانه دیور محسوب می شود.

سال 2002 : در سوم ژوئن “هدی سلیمان” برنده جایزه طراح بین المللی سال از CFDA شد. در تاریخ بیستم فوریه بوتیک هوم دیور در میلان افتتاح شد. عطر مردانه “ادیکت” (Addict) در این سال عرضه شد. با توجه به استقبال بی سابقه از مجموعه بهار/تابستان، دیور در سال 2002 تعداد 66 ساعت مچی تولید و عرضه نمود.

سال 2003 : در این سال یک ساعت مچی دیگر همچون ساعت “کریس 47 آلومینیوم” بنام “کریس 47 استیل” (Chris 47 Steel) تولید شد. “ویکتور د کاستلانه” طراح ارشد جواهرات دیور ساعت مچی بنام ” Le D de Dior ” را تولید کرد. با این اقدام، ساعت مچی در گروه مجموعه جواهرات گنجانده شد. در سال 2003 نمایندگی دیور در مسکو افتتاح شد.

سال 2004 : دومین فروشگاه اصلی دیور در کنزا توکیو احداث گردید. همچنین در این سال فروشگاه دیور هوم در پاریس تاسیس شد. در این فروشگاه تمامی کالاهای مجموعه هوم عرضه میشد. سال 2004 برای دیور سالی پر از مشغله بود. برند دیور دومین گالری جواهرات را در پاریس افتتاح کرد.

سال 2005 : عطر زنانه “میس دیور چری” (Miss Dior Chérie) و عطر مردانه “هوم” تولید شد. دیور در این سال سیزدهمین سالگرد تولید ساعت مچی را جشن گرفت. همچنین خانه دیور صدمین سالگرد تولد موسس برند دیور یعنی کریستین دیور را جشن گرفت. به افتخار تولد موسس دیور نمایشگاهی با عنوان : “کریستین دیور : مرد قرن” در موزه دیور در “گرانویل نورماندی” تشکیل شد. “جان گالیانو” در این سال ساعت کریستال دیور را طراحی و تولید کرد که ترکیبی از استیل و یاقوت کبود آبی رنگ بود.

سال 2007 : Kris Van Assche در این سال سمت مدیر هنری دیور هوم را از آن خود نمود. مزون دیور در این سال شصتمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.

سال 2008 : نمایشگاه بزرگ دیور در پکن برگزار شد تا ورود برند دیور به بازار چین را جشن بگیرد.

سال 2011 : جان گالیانو از مقام مدیریت برکنار شد. در این سال نمایشگاه دیور در موزه پوشکین مسکو برگزار شد.

سال 2012 : “راف سیمون” به جای گالاینو به مدیریت دیور منصوب شد.

سال 2013 : راف سیمون اولین مجموعه خود را ارائه داد. برند دیور در ویتنام شعبه زد.

سلبرتی های طرفدار برند دیور

مدونا

بلیک لایولی

شارلیز ترون

برد پیت

میک جگر

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *