قبولی در رشته طراحی لباس بدون کنکور

فهرست عناوین

هر روز که می گذرد توجه مردم به هنر طراحی لباس و صنعت مد و فشن بیشتر می شود و این حرفه محبوبیت بسیار زیادی دارد. به صورت کلی می توان صنعت مد و فشن را جزو دسته های درآمدزا و بسیار پر مخاطب این روزها در نظر گرفت که افراد بسیاری زیادی را به سمت خود جلب می کند.

در این میان برخی جزو مصرف کنندگان و دنبال کنندگان دنیای مد و طراحی لباس هستند و برخی نیز به عنوان یک طراح قصد ورود به این صنعت را دارند. از همه مهم تر این که هنر طراحی لباس به نوبه خود در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و با ورود به این رشته می توان در مشاغل متعدد دیگری نیز وارد شد.

رشته طراحی لباس بدون کنکور

حال یک گزینه بسیار مطلوب برای هنرجویان این رشته، امکان تحصیل در رشته طراحی لباس بدون کنکور است. در این مطلب از سایت پویا اندیش می خواهیم بیشتر با نحوه قبولی در رشته طراحی لباس بدون کنکور، مزیت ها و مسیری که باید برای رسیدن به آن دنبال کنید آشنا شویم.

رشته طراحی لباس بدون کنکور

با توجه به نیاز روزافزون به پیشرفت صنعت پوشاک، رشته طراحی لباس محبوبیت زیادی پیدا کرده و سالانه افراد بیشتری به سمت این رشته تحصیلی تمایل می یابند. به همین دلیل نیز این امکان برای علاقه مندان جهت تحصیل در این رشته به وجود آمده تا بتوانند بدون نیاز به شرکت کردن در کنکور، در رشته طراحی لباس مهارت و دانش بالایی را کسب کنند.

تحصیل در این رشته بدون کنکور از طریق ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی و همچنین دانشگاه های غیر انتفاعی امکان پذیر است. هنرجویانی که می خواهند به عنوان یک طراح لباس وارد این حرفه شوند می توانند با شرکت کردن در دوره های تخصصی و استاندارد این مراکز علمی، به عنوان یک طراح کاربلد و ماهر وارد بازار کار شوند. تحصیل در رشته طراحی لباس بدون کنکور قطعا مزیت های بسیار زیادی برای شرکت کنندگان خواهد داشت.

طراحی لباس بدون کنکور

گزینه دیگری که برای کسب مهارت در رشته طراحی لباس بدون نیاز به شرکت کردن در کنکور وجود دارد، آموزشگاه ها و موسسات آزاد هنری است که می توانند با شرکت کردن در دوره هایی که در این مراکز برگزار می شوند و گرفتن مدرک معتبر ارائه شده توسط آنها، به عنوان یک طراح ماهر و حرفه ای وارد بازار کار شوند. در گروه حرفه ای پویا اندیش نیز دوره های تخصصی طراحی لباس توسط بهترین و ماهرترین اساتید این رشته برگزار می شود و در آن تمامی مبانی مهم و اصلی رشته طراحی لباس بدون کنکور به صورت کامل و دقیق ارائه می شود.

دروسی که در رشته طراحی لباس آموزش داده می شود

گزینه تحصیل بدون کنکور هر چه که باشد، یک سری اصول اصلی به عنوان دروس تخصصی رشته طراحی لباس در این دانشگاه ها و مراکز آموزش داده می شود. از مهم ترین دروس رشته طراحی لباس بدون کنکور می توان به درس های زیر اشاره کرد:

دروسی که در رشته طراحی لباس آموزش داده می شود
  • درس آناتومی انسان
  • درس مبانی رنگ ها
  • اصول پارچه شناسی
  • فلسفه پوشش اسلامی
  • مبانی هنرهای تجسمی
  • هنر و تمدن اسلامی
  • آشنایی با هنرهای سنتی ایران
  • هندسه نقوش در صنایع دستی ایران
  • کارگاه دوخت
  • کارگاه طراحی لباس
  • مبانی تاریخ لباس در ایران و جهان
  • کارگاه طراحی تخصصی
  • اصول طراحی و تهیه الگو
  • اصول طراحی چاپ
  • اصول طراحی بافت

شرکت در رشته طراحی لباس بدون کنکور

شرکت در رشته طراحی لباس بدون کنکور می تواند با توجه به نیازهای روز جامعه یکی از بهترین گزینه ها برای ورود به دنیای کسب و کار باشد. افرادی که در این رشته وارد می شوند می توانند با بهره بردن از اصول و مبانی حرفه ای طراحی لباس، به عنوان یک طراح وارد بازار کار شوند.

دروسی که در این رشته تدریس می شوند با توجه به نیازهای جامعه، فرهنگ و تاریخ و نیاز و سلیقه روز بوده و شرکت کنندگان این رشته می توانند با گذراندن کامل دوره ها هر آن چه که برای بازار کار نیاز است را یاد بگیرند.

شرکت در رشته طراحی لباس بدون کنکور

برای شرکت در رشته طراحی لباس بدون کنکور، هنرجویان می توانند چندین گزینه را مد نظر قرار دهند. دانشگاه آزاد، دانشگاه های غیر انتفاعی، مراکز علمی کاربردی، مراکز و موسسات هنرهای آزاد و حتی برخی از موسسات و دانشگاه های دولتی یا وابسته به دانشگاه های دولتی مانند دانشگاه پیام نور، دانشگاه هنر و دانشگاه الزهرا، از جمله گزینه هایی است که افراد برای شرکت در این رشته پیش رو دارند.

نکته مهم دیگر این که افراد برای شرکت در این دوره ها باید معدل بالایی داشته باشند و در سوابق تحصیلی آنها نمرات خوبی و قابل قبولی وجود داشته باشد. در نهایت این که افراد برای شرکت در این دوره های بدون کنکور باید هزینه پرداخت کنند.

رشته طراحی لباس بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه غیر انتفاعی یکی از گزینه های اصلی هنرجویان و متقاضیان برای شرکت در رشته طراحی لباس بدون کنکور است. افراد برای شرکت در این رشته در دانشگاه های غیر انتفاعی باید مدرک دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی خود را گرفته باشند.

رشته طراحی لباس بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی

موسسات غیر انتفاعی در شهرهای مختلفی وجود دارند و به این ترتیب افراد متقاضی برای شرکت در این رشته می توانند به راحتی در شهر محل زندگی خود یا شهر نزدیک به محل زندگی خود، یک گزینه را در نظر بگیرد. تمامی دروس و مبانی طراحی لباس از پایه تا پیشرفته در این مراکز آموزش داده می شود و مدرک ارائه شده در این مراکز بسیار معتبر است.

تمامی شرکت کنندگان در این دوره ها بعد از گذراندن کلاس های برگزار شده در این مراکز، دانش و مهارت های بسیار بالایی را به دست می آورند و می توانند به خوبی وارد بازار کار مرتبط شوند. رشته طراحی لباس بدون کنکور در این مراکز متقاضیان بسیار زیادی دارد.

رشته طراحی لباس بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

یکی از پر متقاضی ترین مراکز برای تحصیل در رشته طراحی لباس بدون کنکور، دانشگاه ها و مراکز علمی کاربردی است. هم آقایان و هم خانم ها می توانند در این مراکز برای تحصیل در رشته طراحی لباس ثبت نام کنند و با دریافت مدرک معتبر این رشته شانس بالایی برای پیشرفت در این حرفه به دست بیاورند.

گرایش های مختلفی در این مراکز تدریس می شود و در نتیجه شرکت کنندگان می توانند با توجه به علاقه ای که دارند، یکی از شاخه های طراحی لباس مانند طراحی لباس کودک، طراحی لباس مجلسی و … را برای تحصیل انتخاب کنند. فارغ التحصیلان می توانند بعد از اتمام دوره، وارد بازار کار شوند و گزینه های مختلفی را برای اشتغال انتخاب نمایند. بسته به میزان مهارت و تلاش و پشتکاری که شرکت کنندگان در این رشته دارند می توانند در مسیر شغلی خود پیشرفت کرده و به عنوان یک طراح حرفه ای شناخته شوند.

رشته طراحی لباس بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام رشته طراحی لباس در دانشگاه علمی کاربردی (مقطع کاردانی و کارشناسی)

متقاضیان رشته طراحی لباس بدون کنکور برای ثبت نام در مراکز علمی کاربردی می توانند هم برای ترم مهر ماه و هم ترم بهمن ماه ثبت نام کنند. برای ثبت نام نیز باید از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند. اگر هدف ثبت نام در مقطع کاردانی طراحی لباس باشد، متقاضیان باید مدارکی مانند اطلاعات شخصی، مدارک تحصیلی قبلی مانند دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی، سوابق تحصیلی و مدرک نظام وظیفه را داشته باشند.

برای شرکت در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز باید مدارکی مانند اطلاعات و مدارک شخصی، اصل مدرک کاردانی، مدارک مربوط به گواهی اشتغال در صورت نیاز و گواهی یا کارت پایان خدمت برای آقایان مورد نیاز است.

رشته طراحی لباس در دانشگاه الزهرا

رشته طراحی لباس در دانشگاه الزهرا

اگر هدف تحصیل در رشته طراحی لباس بدون کنکور در مراکز دانشگاه های سراسری باشد، یکی از بهترین گزینه های موجود دانشگاه الزهرا است. هنرجویان و متقاضیان می توانند در این دانشگاه در مقطع کارشناسی پذیرش بگیرند و به عنوان یک طراح حرفه ای و کاربلد با یک مدرک تحصیلی بسیار معتبر وارد بازار کار طراحی لباس شوند. علاوه بر این اگر متقاضیان قصد ادامه تحصیل نیز داشته باشند، فارغ التحصیلان رشته طراحی لباس می توانند در این دانشگاه در مقطع ارشد نیز مشغول به تحصیل شوند و در رشته ارشد طراحی پارچه و لباس ادامه تحصیل دهند.

شرایط ثبت نام رشته طراحی لباس بدون کنکور در سال 1400-1401

متقاضیانی که می خواهند در رشته طراحی لباس بدون کنکور در سال 1400 -1401 شرکت کرده و مشغول به تحصیل شوند باید ابتدا گرایش و هدف خود را مشخص کرده و سپس با در نظر گرفتن یکی از گزینه های موجود مانند مراکز علمی کاربردی، دانشگاه های غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد، دانشگاه های هنر و … مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را تهیه کرده و با مراجعه به سایت سنجش، در زمان مقرر برای تحصیل در این دانشگاه ها ثبت نام کنند. در مراکز علمی کاربردی شرایط پذیرش دانشجویان به صورت متمرکز و بر اساس امتیاز کل داوطلبان صورت می گیرد. بسته به سهمیه داوطلبان و ظرفیتی که به آنها اختصاص داده شده است، شرایط پذیرش دانشجویان در مراکز مختلف تعیین می شود. بهترین گزینه این است که داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر با بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در رشته طراحی لباس بدون کنکورثبت نام کنند.

بازار کار رشته طراحی لباس

دانشجویان رشته طراحی لباس بدون کنکور می توانند با مدرک معتبری که دریافت می کنند و بر اساس میزان دانش و مهارتی که دارند گزینه های مختلفی برای انتخاب شغل داشته باشند. آنها می توانند در بالاترین و بهترین حالت به عنوان یک طراح اختصاصی مشغول به کار شده و با تاسیس یک کارگاه دوخت لباس یا مزون لباس، در حوزه پوشاک فعالیت کنند.

بازار کار رشته طراحی لباس

حتی در صورتی که امکان تاسیس کارگاه را نداشته باشند می توانند به عنوان یک طراح با سایر مزون ها یا کارگاه های دوخت لباس همکاری داشته باشند. طراحان حرفه ای می توانند با برندهای معروف نیز همکاری کنند یا این که به عنوان مدرس در آموزشگاه ها و موسسات طراحی لباس معتبر مانند پویا اندیش مشغول به کار شوند. در نتیجه می توان بازار کار بسیار خوبی را برای رشته طراحی لباس و فارغ التحصیلان این رشته در نظر گرفت.

جمع بندی

با توجه به رونق بالایی که بازار پوشاک و صنعت مد و فشن دارد و همچنین با توجه به رقابت بسیار بالایی که در این حوزه وجود دارد، رشته طراحی لباس بدون کنکور طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این گزینه ای بسیار مناسب و ایده آل برای کسانی است که می خواهند با ورود به یک رشته هنری جذاب و سرگرم کننده، با قدم های بسیار محکمی وارد بازار کار مرتبط با این رشته شده و در مسیری حرفه ای و درآمدزا وارد شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *