آیا برای طراحی لباس باید خیاطی بلد باشیم ؟ + راهنمایی کامل

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم آموزش خیاطی و طراحی لباس👇🏻

اولین سوالی که در بدو ورود به هنر طراحی لباس فکر افراد را درگیر می کند این است که آیا برای طراحی لباس باید خیاطی بلد باشیم ؟ طراحی لباس هنر ترسیم، خلق و تغییر دادن لباس است. طراحان لباس هنرمندان خلاقی هستند که ترندهای مد را تفسیر می‌کنند و سبک‌های جدیدی را خلق می‌کنند. آنها طرح مورد نظرشان را ترسیم می‌کنند و از نرم افزارهای کامپیوتری برای ایجاد الگو و ساخت نمونه‌های اولیه لباس استفاده می‌کنند. این طراحان همچنین تصمیم می‌گیرند که در هر لباسی که طراحی می‌کنند از چه پارچه، رنگ، تزئینات و اکسسوری‌ای استفاده کنند. در این مقاله از سایت طراحی لباس آکادمی طراحی لباس به بررسی لزوم یادگیری خیاطی قبل از طراحی لباس می پردازیم.

آیا برای طراحی لباس باید خیاطی بلد باشیم

واقعا برای طراحی لباس باید خیاطی بلد باشیم ؟

ایا بدون خیاط بودن نمی شود طراح لباس شد؟ ممکن است شما هم همچون بسیاری از افراد دیگر فکر کنید که تمام طراحان مد موفق خودشان پشت چرخ خیاطی می‌نشینند و لباسی که طراحی کرده‌اند را از ابتدا تا انتها می‌دوزند. با این حال، بهتر است بدانید که در واقعیت، بسیاری از طراحان اصلا بلد نیستند خیاطی کنند. لزوما برای این که طراح لباس شوید، نباید خیاطی بلد باشید.

اما به طور کلی توصیه می‌شود که اگر یک خیاط ماهر نیستید، با اصول اولیه خیاطی آشنا باشید. در اینجا به شما می‌گوییم که چرا دانستن نحوه خیاطی برای شما به عنوان یک طراح در حال رشد مفید است:

۱- خیاطی به شما این امکان را می‌دهد که خودتان دست به کار شوید

آشنایی با مواد، به شما کمک می‌کند که عملکرد بهتری در زمینه طراحی لباس داشته باشید. زمانی که کار با پارچه‌های ساخته‌شده از پنبه، اسپندکس، کتان، کشمیر، ساتن و … را یاد بگیرید، دانش تان در مورد مواد نیز بالا می‌رود. در این شرایط متوجه می‌شوید که وزن پارچه چیست؟ کدام مواد سبک هستند، خاصیت کششی دارند، بادوام تر هستند و چه پارچه ای برای هر نوع لباسی مناسب تر است. یادگیری این اصول به شما کمک می‌کند که با دانش بیشتر و به صورت حرفه ای تری طراحی کنید. اگر می خواهید بدانید طراحان لباس چگونه پارچه ها را انتخاب می کنند مقاله ما را بخوانید.

آیا طراح لباس باید خیاطی بلد باشد

۲- می‌توانید خودتان نمونه کار مد نظرتان را درست کنید

در پاسخ به سوال آیا طراح لباس باید خیاطی بلد باشد باید بگوییم اگر خیاطی بلد باشید می‌توانید خودتان نمونه کاری که طراحی کرده اید را تهیه کنید. در این شرایط بهتر می‌توانید طرحی که مد نظرتان است را روی پارچه پیاده کنید و از نتیجه نهایی رضایت بیشتری خواهید داشت. علاوه بر این، دیگر نیازی به شخص دیگری برای انجام این کار ندارید و می‌توانید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

3- طرح لباس هایی را نهایی می کنید که عملی باشند و خیاط ها براحتی بتوانند بدوزند و یا حتی الگو کشی آن غیرممکن یا خیلی سخت نباشد.

4- افرادی که هم خیاطی بلدند و هم طراحی لباس، کمتر این سوال را می پرسند که چگونه برای طراحی لباس ایده بگیریم ؟ این افراد با دیدن یک بافت پارچه، یک دوخت ساده یا تلفیق چند عکس از مدلینگ ها ایده های نابی به ذهنشان خطور می کند که نه تنها قابلیت پیاده سازی و عملی شدن دارند بلکه طرفداران زیادی هم پیدا می کند.

ورود به رشته طراحی لباس

در کدام نوع طراحی لباس، خیاط بودن شرط اصلی است؟

معمولا طراحان لباس در سه زمینه اصلی فعالیت می‌کنند:

اوت کوتور (Haute Couture)

اوت کوتور یا فشن سطح بالا، به طراحی و دوخت لباس‌های سفارشی، درجه یک و منحصر به فرد اشاره دارد. در این نوع طراحی، از هنرتان برای طراحی یک لباس خاص برای یک مشتری خاص استفاده می‌کنید. این لباس‌ها باید ساخت دست باشند و در تولید آنها معمولا از بهترین و گران قیمت ترین پارچه‌ها و اکسسوری‌ها استفاده می‌شود. آیا برای طراحی لباس اوت کوتور باید خیاطی بلد باشیم؟ اگر خیاطی بلد باشید، این مدل لباس ها را بهتر می توانید طراحی کنید اما اگر سر رشته ای از خیاطی ندارید، نیاز است طرح خود را زیر نظر خیاط مجموعه نهایی کنید.

آیا برای طراحی لباس باید خیاطی بلد باشیم

لباس‌های آماده پوشیدن (Ready To Wear)

این نوع لباس‌ها اغلب بر اساس یک جدول سایزبندی مشخص و در تعداد نسبتا زیادی تولید می‌شوند. بر خلاف لباس‌های اوت کوتور که برای یک شخص خاص طراحی می‌شوند، طراحی این لباس‌ها منحصر به شخص خاصی نیست به همین خاطر می‌توان در تعداد دلخواه از این لباس‌ها تولید کرد. بیشتر لباس‌هایی که در طول زندگی‌مان از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنیم جزو این دسته بندی هستند.

کیفیت متریالی که در این نوع طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بر اساس نیازهای عمومی مشتریان است. آیا برای این نوع طراحی لباس باید خیاطی بلد باشیم؟ خیر، این مدل را بدون نیاز به اصول خیاطی، براحتی می توانید طراحی کنید. معمولا طراحی لباس های اورسایز و جزو این دسته هستند.

آیا برای طراحی لباس مد خیابانی باید خیاطی بلد باشیم

طراحی استایل خیابانی تا حد زیادی به الگوی خرید، ترندهای فصلی و کت واک افراد مشهور بستگی دارد. اکثر طراحان لباس در زمینه طراحی مد خیابانی فعالیت می‌کنند. البته هر فرهنگی مد خیابانی به خصوص خود را دارد و طراحان با توجه به آنچه برای افراد جذاب تر است اقدام به طراحی می‌کنند. در این نوع طراحی لباس هم فقط یاد گرفتن اصول اولیه خیاطی کفایت می کند.

رشته طراحی لباس

طراح لباس چه مهارت های مهم دیگری غیر از خیاطی باید داشته باشد؟

برای این که بتوانید در دنیای رقابتی طراحی لباس بدرخشید به برخی مهارت‌ها و ویژگی‌ها نیاز است که ما در این قسمت به مهم‌ترین آنها پرداخته ایم:

۱- خلاق و فعال بودن

یکی از اجتناب ناپذیرترین مهارت‌هایی که به عنوان یک طراح مد باید داشته باشید، خلاقیت است‌. به عنوان یک طراح مد، مردم و دنیای مد از شما انتظار دارند که ایده‌های ناب جدید و هیجان انگیزی را خلق کنید. طراحان مد برای آنالیز ترندهای مد موجود و خلق استایل‌های جدید، به مهارت‌های تفکر خلاق نیاز دارند. یک طراح مد موفق باید فعال باشد و به طور مداوم از مهارت‌های تفکر خلاقانه اش استفاده کند تا بتواند جایگاه خودش را در این عرصه حفظ کند.

آموزش طراحی لباس

چگونه فعال و خلاق باشیم؟

شما باید بتوانید ایده‌های دو بعدی را به یک اثر هنری سه بعدی تبدیل کنید. زمانی که به یک تکه پارچه نگاه می‌کنید، باید در حدی خلاق باشید که بتوانید تصور کنید که اگر تبدیل به لباس شود چگونه به نظر می‌رسد. علاوه بر این، اگر خلاق باشید، همیشه ایده‌های جدیدی در مورد این که چگونه پیشرفت کنید و کارتان را گسترش دهید خواهید داشت. اکثر کسانی که در دنیای مد تبدیل به اسطوره و الگو شده‌اند کسانی بوده اند که از خلاقیت شان استفاده کرده اند و چیزی را خلق کرده اند که هیچ کسی قبل از آنها نکرده بود. معمولا خلاقیت افرادی که خیاطی بلدند، بیشتر از افرادی است که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارند.

۲- داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی

دنیای مد بر همکاری و ارتباط برقرار کردن متکی است. برای موفق بودن در این عرصه باید بتوانید با خریداران، تامین کنندگان، سایر طراحان و اعضای تیم تان ارتباط قوی برقرار کنید.

دوره طراحی لباس

هر طراح برتر مدی برای توسعه برند خود و رهبری تیم خود، به توانایی برقراری ارتباط قوی نیاز دارد. یکی دیگر از مهارت‌هایی که معمولا به آن پرداخته‌نمی‌شود اما اهمیت بسیار زیادی دارد، گوش دادن است. وقتی صحبت از همکاری کارآمد به میان می‌آید، گوش دادن عامل بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید زیرا هم تیمی‌ها و افراد اطراف تان ممکن است نظراتی را ارائه دهند که می‌تواند به پیشرفت طراحی‌هایتان کمک کند. بنابراین اگر حتی هیچ اطلاعی از دنیای خیاطی ندارید، لازم است ارتباط موثری با خیاط های تیمتان داشته باشید و مرحله به مرحله با همفکری و نظر هم کارها را پیش ببرید.

۳- آگاهی از ترندهای فعلی مد

برای این که بتوانید در دنیای مد جایی داشته باشید، باید با آن همگام شوید و از آخرین تغییرات و ترندها مطلع باشید. برای این کار باید بدانید که مشتری‌ها در فصل پیش رو به چه چیزی نیاز دارند. به علاوه باید سعی کنید طراحی‌هایی که انجام می‌دهید الهام‌گرفته از آخرین ترندهای مد باشند.

دوره خیاطی و طراحی لباس

۴- مهارت‌های کامپیوتری و آشنایی با نرم افزارهای سه بعدی همچون مارولوس و CLO3D

از آنجایی که طراحی سه بعدی در عرصه مد به یک ضرورت تبدیل‌شده، آشنایی داشتن با نرم افزارهای سه بعدی همچون نرم افزار مارولوس و کلوتری دی (CLO3D) و Browzwear اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. نرم افزارهای طراحی، هزاران رنگ و طرح و امکانات بی شماری را در اختیارتان قرار می‌دهند تا ایده‌هایتان را اجرا کنید. در واقع، امروزه بسیاری از طراحان با استفاده از این نرم افزارها به طراحی می‌پردازند.

طراحی سه بعدی فرآیند تولید واقعی محصول را آسان تر می‌کند، زیرا به شما درک بهتری از این که قرار است لباس چه شکلی شود می‌دهد و تصویر بهتری را مجسم می‌کند. طراحان لباسی که خیاطی بلد نیستند هم براحتی می توانند در کار کردن با این نرم افزارها مهارت پیدا کنند و ایده های نابی را خلق کنند.

۵- مهارت‌های رهبری

اگر می‌خواهید خانه مد خودتان را راه اندازی کنید، برای این که بتوانید تیم خوبی داشته باشید و از این تیم در راستای رسیدن به اهداف مجموعه استفاده کنید، به مهارت‌های رهبری عالی نیاز دارید. برای این کار باید به اندازه کافی صبور باشید و به هر یک از اعضا آموزش دهید که چه کاری انجام دهند و اطمینان حاصل کنید که همه به طور موثر در جهت رسیدن به اهداف نهایی کار می‌کنند. از آنجایی که طراحی لباس و خیاطی یک کار نسبتا بسیار پر استرس است، باید این توانایی را داشته باشید که در مواقع ضروری به کارکنان تان اطمینان خاطر بدهید.

اتود زدن در طراحی لباس

۶- مهارت کار گروهی

صرفنظر از این که تازه در یک استودیوی طراحی شروع به کار کرده اید یا این که سالهاست مدیریت یک مجموعه طراحی مد را به عهده دارید، باید مهارت کار گروهی داشته باشید. علاوه بر کار با همکاران، باید بتوانید با مشتری‌ها، مسئولان تشریفات و میکاپ آرتیست‌ها هم کار کنید. باید یک روحیه قوی و شخصیتی آرام و صبور داشته باشید تا بتوانید با افرادی با شخصیت‌های مختلف کنار بیایید.

۷- مهارت انجام همزمان چندین کار

به عنوان یک طراح مد، شاید نیاز باشد که هنگام کار روی یک پروژه، به یک پروژه دیگر هم بپردازید و مطمئن شوید که هیچ چیزی را فراموش نمی‌کنید. ممکن است نیاز باشد در یک روز روی سه تا پنج پروژه کار کنید پس باید مهارت انجام همزمان چندین کار را داشته باشید و بتوانید در آن واحد روی انجام چندین طراحی تمرکز کنید.

۸- مهارت حل مشکل

در دنیای مد همیشه باید آمادگی این را داشته باشید که به طور ناگهانی مشکلاتی به وجود بیایند. به محض روبرو شدن با مشکل باید بتوانید سریع فکر کنید و راه حل پیدا کنید. برای مثال، ممکن است لباس مدل درست قبل از اینکه بخواهد به روی کت واک راه برود، پاره شود. در این شرایط، به جای ترسیدن‌و استرس‌گرفتن، باید سریع لباس او را بدوزید و مطمئن شوید که قابل استفاده است. بنابراین کمی داشتن هنر خیاطی، در این زمینه ها بسیار کمک کننده است.

طراحی لباس و خیاطی

۹- مهارت‌های مدیریت زمان

یکی از مهم ترین مهارت‌هایی که یک طراح مد باید داشته باشد، توانایی مدیریت زمان است. اگر نتوانید در مهلتی که مشتری به شما،داده لباس را آماده‌کنید، هزینه ای دریافت نخواهید کرد. به علاوه این موضوع باعث می‌شود که شهرت کسب و کارتان تحت تاثیر قرار بگیرد. هیچ کس نمی‌خواهد با طراحانی کار کند که بد قول هستند و کار را دیر تحویل می‌دهند.

۱۰- داشتن اعتماد به نفس

وارد شدن به صنعت مد، نیازمند داشتن اعتماد به نفس بالایی است. بدون این ویژگی ممکن است متوجه شوید که به رویایتان نمی‌رسید و خیلی زود رقبا شما را از سر راهشان برمی‌دارند. پس برای موفق شدن در این عرصه، سرت را بالا بگیر و به خودت مطمئن باش. حتی اگر هیچ کس دیگری تو را باور ندارد، باید خودت را باور داشته باشی!

ارتباط خیاطی و طراحی لباس

۱۱- توجه به جزئیات

یک طراح مد خوب باید به جزئیات نیز دقت کند. برای ایجاد یک طراحی بی نظیر و فروش طرح‌های سفارشی، هر نخ، دوخت، چین یا پلیسه ای باید در جای مناسبی قرار گرفته‌باشد. در اصل، باید به جزئیات ظریف و پیچیده‌ای که هیچ کس دیگری متوجه آنها نمی‌شود دقت کنید زیرا همین جزئیات کوچک هستند که می‌توانند تاثیر بزرگی داشته باشند و باعث شوند کارتان تمیز و شیک به نظر برسد. بنابراین در پاسخ به سوال آیا برای طراحی لباس باید خیاطی بلد باشیم باید بگوییم پیشنهاد سایت طراحی لباس این است که در کناردوره های طراحی لباس، دوره های خیاطی مقدماتی را هم بگذرانید.

۱۲- آشنایی با استراتژی‌های بازاریابی

اگر نزد کسی کار نمی‌کنید و می‌خواهید کسب و کار خودتان را داشته باشید، باید با تکنیک‌های بازاریابی آشنا باشید. آشنایی با استراتژی‌های بازاریابی می‌تواند به تقویت برندتان کمک کند و باعث شود که در این حرفه ماندگار شوید. حتی اگر باکیفیت ترین و زیباترین لباس را هم طراحی کرده باشید اما روش‌های بازاریابی را بلد نباشید، کسی به اثری که خلق کرده اید توجه چندانی نمی‌کند.

داشتن حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی یکی از اصلی ترین عوامل برای رشد کسب و کار شماست.

با ظهور رسانه‌های اجتماعی، امر فروش خیلی راحت تر شده‌است. بسیاری از طرفداران مد در این رسانه‌ها فعالند که می‌توانند به مشتری‌های شما تبدیل شوند. یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای طراحان مد، اینستاگرام است زیرا برنامه ای با محتوای تصویری است. صفحه اینستاگرام تان را راه اندازی کنید و از این برنامه استفاده کنید تا مخاطبان تان را افزایش دهید و با آنها به صورت آنلاین در تعامل باشید. در این شرایط درک بهتری از خواسته‌ها و نیازهای آنها خواهید داشت.

کسب درآمد از طراحی لباس

۱۳- داشتن سبک خاص خود

اکثر طراحان معروف مد، سبک طراحی خاصی دارند و همین موضوع باعث معروفیت و محبوبیت آنها شده‌است. شما هم می‌توانید پیام خاصی را از طریق طراحی‌هایتان منتقل کنید و سبک خاص خود را داشته باشید، این گونه در ذهن مخاطب ماندگارتر خواهید بود.

برای مثال می‌توانید سبک سنتی را انتخاب کنید و با الهام‌گرفتن از لباس‌های سنتی هر استانی یا حتی سایر کشورها، لباس‌های جدید و خاصی را طراحی کنید.

۱۴-توانایی طراحی در یک نقطه قیمتی خاص

یک طراح موفق باید بتواند بسته به نظر و خواسته مشتری لباس مورد نظرش را تا یک رنج قیمتی خاص تولید کند.

اگر یک طراح اوت کوتور هستید، محدودیت خاصی ندارید و می‌توانید هر پارچه ای را انتخاب کنید و هر تزئینات و اکسسوری ای که خواستید را انتخاب کنید و به قیمت و هزینه ای که صرف می‌کنید اهمیتی ندهید.

اما اگر در حال طراحی یک لاین ارزان قیمت هستید، خصوصا اگر می‌خواهید با طراحان سطح بالا رقابت کنید و در عین حال سعی کنید هزینه‌ها را پایین نگه دارید، باید گفت که با یک چالش روبرو هستید و باید بتوانید از پس آن بربیایید.

آیا برای طراحی لباس باید خیاطی بلد باشیم - دوره آموزش خیاطی

۱۵- انتقادپذیر بودن

ممکن است شما طراحی ای را انجام دهید که خودتان عاشق آن شده‌اید اما طراح یا فرد دیگری آن را نمی‌پسندد. حتی ممکن است خیاط های تیم، اعلام کنند طرح شما قابل پیاده سازی نیست یا نمی توانند الگوکشی آن را انجام دهند. معمولا طراحان لباسی که الگو کشی و خیاطی بلدند کمتر دچار این مشکل می شوند. اگر می‌خواهید در این حرفه موفق شوید باید سعی کنید احساساتی عمل نکنید و احساسات را دور از کارتان نگه دارید.

اگر کسی انتقادی به طراحی‌های شما دارد، قضیه را شخصی نکنید. این انتقادها خطاب به خود شما نیستند بلکه نسبت به کارتان هستند. اگر زرنگ باشید می‌توانید از این پیشنهادات و انتقادات در راستای بهتر شدن کارتان استفاده کنید.

آیا برای طراحی لباس باید نقاشی بلد باشیم ؟

اکثر کاربران از ما این سوال را می پرسند که آیا برای طراحی لباس باید نقاشی بلد باشیم ؟ اگر می‌خواهید طراح لباس شوید داشتن توانایی طراحی ضروری است! برای این کار باید ایده‌هایتان را با کشیدن آنها روی کاغذ زنده کنید.

با این حال، اگر چندان در نقاشی خوب نیستید می‌توانید از نرم افزارهای طراحی کامپیوتری استفاده کنید. البته این نرم افزارها نمی‌توانند کاملا جایگزین نقاشی روی کاغذ شوند. پس سعی کنید مهارت نقاشی روی کاغذتان را تقویت کنید و در صورت نیاز دوره‌های نقاشی را بگذرانید. نقاشی کشیدن کمک می‌کند تا ایده‌هایتان برای دیگران واضح و قابل درک باشند.

آیا برای کار کردن به عنوان طراح لباس نیاز به مدرک دارم؟

نحوه ورود به رشته طراحی لباس فقط از راه دانشگاه نیست و براحتی می توانید با ثبت نام کردن در یک آکادمی مثل پویا اندیش، طراحی لباس را حرفه ای یاد بگیرید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به جای گرفتن مدارج بالاتری در طراحی، سریعا وارد بازار کار شوند و تجربه بیشتری در این زمینه کسب کنند.
 اما در حالی که داشتن مدرک ضروری نیست، ایده خوبی است که قبل از این که بخواهید پا به این صنعت بگذارید، آموزش رسمی ببینید و تحصیلات کافی در زمینه طراحی لباس و هنر داشته باشید. به علاوه اگر می‌خواهید رزومه قوی ای داشته باشید داشتن مدارک رسمی به شما در این زمینه کمک می‌کند.

آیا برای طراحی لباس باید نقاشی بلد باشیم  - اتود زدن در طراحی لباس

سوالات متداول

آیا طراحی مد شغلی با آینده خوب است؟

آیا درآمد طراحی لباس خوب است؟ آینده شغلی این هنر چگونه است؟ چطور طراحی لباس کنیم تا بتوانیم در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم؟ اگر خلاق و بلندپروازید، می‌توانید سخت کار کنید و عاشق طراحی لباس هستید، طراحی مد می‌تواند برای شما شغلی با آینده خوب باشد. پول زیادی در صنعت مد وجود دارد. طراحان مد همچنین می‌توانند با افراد مشهور و برندهای معتبر کار کنند. البته برای این کار طراح باید مشهور و حرفه ای باشد.

چند سال طول می‌کشد تا یک طراح مد شوید؟

معمولا بین ۲ تا ۴ سال طول می‌کشد تا بتوانید با اصول طراحی آشنا شوید و به عنوان یک طراح تازه کار فعالیت کنید. همچنین برای این که به یک طراح مد مشهور و معتبر تبدیل شوید ممکن است ده سال زمان نیاز باشد. نباید توقع داشته باشید که در حرفه ای که نیاز به تلاش زیادی دارد یک شبه موفق شوید.

آیا می‌توان یک طراح مد خودآموخته شد؟

بله با تلاش و داشتن استعداد کافی می‌توانید به یک طراح خودآموخته برتر در این صنعت تبدیل شوید. در گذشته، تبدیل شدن به یک طراح مد خودآموخته کار خیلی سختی بود و فرد برای این کار باید به عنوان دستیار یا کارآموز زیر نظر یک طراح باتجربه کار میکرد. اگر چه هنوز تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها رایج ترین راه برای یادگیری این حرفه است اما اینترنت خیلی چیزها را تغییر داده است. امروزه می‌توانید از منابع آنلاین مانند یوتیوب و وبلاگ‌ها استفاده کنید تا به یک طراح خودآموخته تبدیل شوید.

5/5 - (8 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

5 پاسخ

  1. سلام . من هیچی از طراحی لباس بلد نیستم . ولی خیلی در این زمینه علاقه دارم. خیاطی بلدم. آیا میتونم موفق باشم در این زمینه؟

    1. درود. قطعا بله؛ طراحی و نقاشی لازم برای طراحی لباس توسط اساتید موسسه آموزش داده میشه و خیلی راحت میتونین طرح های خود را اتود زده و با مداد، مارکر و حتی آبرنگ طرح خود را نهایی کنید. توصیه می کنم مقاله آیا برای طراحی لباس باید نقاشی بلد باشیم رو بخونین.

  2. من شنیدم جنسیت سازی در طراحی لباس خیلی مهمه و همچنین خیلی سخت. خیلی می ترسم این دوره ها رو شرکت کنم و از پس این کار بر نیام

    1. درود دوست عزیز؛ مرحله به مرحله و قدم به قدم آموزش جنسیت سازی رو توی دوره های ما یاد میگیرین پس اصلا نگران نباشین. توی مقاله جنسیت سازی جین، فیلم کوتاهی از جنسیت سازی جین بارگذاری شده که میتونین ببینین و بررسی کنین میزان یادگیری تون با همین فیلم کوتاه چند درصد بوده. موفق باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *