کاربرد نرم افزار کلو تری دی در طراحی لباس

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم کاربرد نرم افزار کلوتری دی در طراحی لباس👇🏻

نرم افزار جذاب Clo3D :
دنیای جذاب مد و فشن برای اینکه با سرعت و دقت بیشتری بتواند برای مد و لباس طراحی کند ، به سمت دیجیتالی شدن رفته است .
برندهای بزرگ و مطرح دنیای مد دیگر رویکرد سابق را در ارائه طرح ها و مدل های خود ندارند و مدت هاست از هنر پویانمایی و دنیای دیجیتالی برای کارهای خود استفاده می کنند.
آنها با بهره بردن از ابزارهای دیجیتالی و فناوری های موجود در صنعت مد، منحصر به فردترین ایده ها را ارائه می دهند و مصرف کنندگان را بیش از هر زمانی به سمت خود می کشانند.

کاربرد نرم افزار کلو تری دی برای طراحی لباس

نرم افزار کلو تری دی یکی از این برنامه های قوی در طراحی مد و فشن است که جایگاه فوق العاده ایی در این صنعت جهانی دارد . با ما همراه باشید تا به صورت کامل به بررسی کاربرد نرم افزار کلو تری دی برای طراحی لباس بپردازیم.

نرم افزار clo 3d چیست؟

نرم افزار کلو تری دی یکی از استانداردهای مهم صنعت مد است که از آن برای توسعه طراحی لباس و ترسیم مدل های مختلف استفاده می شود.
نرم افزار Clo 3d با هدف کاهش مصرف مواد اولیه و بهبود روند کار طراحی لباس مورد استفاده قرار می گیرد .

با استفاده از نرم افزار کلوتري دي که نرم افزاری قدرتمند برای شبیه سازی و مدل سازی سه بعدی است ،
می توان نمونه های سه بعدی از طراحی لباس را با کامپیوتر طراحی کرد .
این برنامه دانش اولیه الگوسازی و ایجاد فایل های دیجیتالی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در نرم افزار کلوتری دی کاربران امکان :

مشاهده الگوها،
ایجاد تناسب بین آنها
و ساخت مدل ها را دارند.
علاوه بر این می توانند در زمان واقعی تغییرات مورد نیاز در رنگ ها، چاپ ها و گرافیک های مورد نظر را ایجاد کنند.
در نهایت نیز نرم افزار کلوتري دي محیطی سه بعدی را ارائه می دهد که طراحان می توانند تصاویر و انیمیشن های رندر شده با کیفیتی از کارهای خود را در آن ایجاد کرده و ارائه دهند.

قابلیت های نرم افزار کلو تری دی

این که نرم افزار CLO 3D جزو برنامه های بسیار کاربردی و مهم در صنعت مد و فشن محسوب می شود، قطعا به دلیل قابلیت های متعدد و بسیار مفیدی است که این ابزار کامپیوتری پیشرفته در اختیار طراحان مد و لباس قرار می دهد. در درجه اول امکان طراحی لباس به صورت کامل در این نرم افزار وجود دارد و حتی طراحان می توانند مدل های خود را به صورت مدولار طراحی کنند.

آنها در نرم افزار کلو تری دی به بلوک های خیاطی دسترسی دارند و می توانند از طرح های پیش فرض آماده برای کارهای خود استفاده کنند. سپس با استفاده از ابزارهای ویرایش گر نرم افزار این مدل های از پیش طراحی شده را ویرایش کرده و با اعمال یک سری تنظیمات و تغییرات مد نظر خود، یک مدل جدید را طراحی کنند.

طراحی دو بعدی و ابزار مدل سازی و طراحی سه بعدی از دیگر قابلیت های این نرم افزار است. در این برنامه کاربران به لایه های پیشرفته و ابزار شبیه سازی بسیار دقیقی دسترسی دارند که کار طراحی لباس به صورت دیجیتالی را به سطح دیگری ارتقا خواهد داد.

نرم افزار کلو تری دی برای طراحی لباس یک گزینه عالی است چرا که طیف گسترده ای از پارچه ها را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به این ترتیب مدل ها را بسته به سلیقه و طرحی که دارد در رنگ ها، جنس ها، بافت ها، ضخامت ها و طرح های مختلف پارچه امتحان کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنند.

بعد از طراحی مدل کاربران می توانند با قابلیت های CLO 3D، لباس را به صورت مجازی دوخته و در ادامه نیز از ابزارهای شبیه سازی انیمیشنی و آواتارهای نرم افزار برای بررسی مدل در تن مانکن استفاده کنند. در نهایت یک پیش نمایش از طرح را داشته باشند و بتوانند یک خروجی با کیفیت از طرح مد نظر خود را ارائه دهند. در نرم افزار کلو تری دی می توان به فایل های طراحی را با سایر کاربران به اشتراک گذاشت.

مزایای نرم افزار clo 3d

قطعا با نگاهی گذرا به قابلیت هایی که در نرم افزار کلو تری دی در دسترس کاربران قرار می گیرد، می توان به مزیت های بالای CLO 3D برای طراحی لباس پی برد و درک کرد که چرا طراحان حرفه ای در دنیای مد و فشن به دنبال استفاده از کلو تری دی در طراحی لباس هستند.

تعامل در زمان واقعی

وجود ابزارهای شبیه سازی پیشرفته این امکان را به کاربران می هد تا دقیق ترین و واقعی ترین طرح ها را ارائه دهند. با استفاده از ابزارهای شبیه سازی این نرم افزار می توان فورا تغییرات را بررسی کرد، چرا که هر گونه تغییری در الگوهای دو بعدی مانند رنگ ها، بافت ها و جزئیات تکمیلی بلافاصله در نرم افزار شبیه سازی می شوند. به این ترتیب کیفیت طرح ها در زمانی کم بهبود یافته و قبل از تکمیل شدن نهایی طرح تمامی ایرادها برطرف می شود.

این مشخصه برای طراحان لباس، خصوصا حرفه ای ها مزیت مهمی است و می توانند از این طریق برای مدل های مختلف در زمان واقعی طرح هایی بسیار دقیق و واقع گرایانه را ترسیم کنند. علاوه بر این با کمک ابزارهای پیشرفته این نرم افزار امکان تحلیل و بررسی تمامی مدل ها و الگوها قبل از دوخت و پیاده شدن روی پارچه امکان دارد و این امر هم موجب صرفه جویی در منابع و هم در زمان می شود.

افزایش سرعت طراحی لباس

افزایش سرعت و دقت در فرایند طراحی لباس مهم ترین مزیتی است که نرم افزار کلو تری دی در طراحی لباس ارائه می دهد. تمام این ویژگی ها و کارایی ها به معنای افزایش کیفیت کار است. طراحان لباس با کمک گرفتن از نرم افزار کلو تری دی می توانند فرایند طراحی های خود در تمامی مراحل را بسیار سریع تر، دقیق تر، کامل تر و حرفه ای تر پیش ببرند و کیفیت نهایی کار را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

نکته مهم دیگر در خصوص کاربرد کلو تری دی در طراحی لباس این است که می توان زمان آماده سازی طرح را کاهش داد و بلافاصله با بلوک های آماده وارد فرآیند طراحی شد. به سرعت طرح های جدید را مستقیماً روی آواتار خود ترسیم و به طور خودکار قطعات الگو را تولید کرد.

امکان بررسی کوچک ترین جزئیات یک لباس

این که طراحان می توانند تمامی درزها، دوخت ها، چین ها و کوچک ترین و ظریف ترین جزئیات یک الگو را در دوخت قبل از اجرا بررسی کنند، مزیت دیگر استفاده از نرم افزار کلو تری دی برای طراحی لباس است که نقش این برنامه در دنیای مد و فشن را پررنگ تر می کند.

نمایش لباس در نرم افزار کلوتردی

یکی از مزیت های بسیار مهم استفاده از نرم افزار کلو تری دی برای طراحی لباس، امکان شبیه سازی دقیق و واقع گرایانه لباس ها در نرم افزار و ارائه یک پیش نمایش با کیفیت از مدل هاست. این کار می تواند به طراح برای بررسی دقیق عملکرد لباس و کیفیت دوخت کمک کند تا در کمترین زمان ممکن و بدون هدر رفتن پارچه و وقت، بتواند ایرادهای احتمالی را برطرف کرده و الگویی دقیق تر را ترسیم کند.ر

نکته جالب در خصوص این پیش نمایش این است که می توان با ابزار انیمیشن سازی و به کمک لایه های شبیه سازی و مدل سازی سه بعدی نرم افزار به صورت کاملا واقع گرایانه عملکرد یک لباس را بررسی کرد. برای مثال می توان دید آیا در موقعیت های مکانی و حالت های مختلف نیز لباس عملکرد مناسبی دارد یا خیر؟ برای مثال در طراحی لباس برای یک فشن شو، می توان حالت و عملکرد مدل در کت واک را به صورت مجازی و قبل از آماده سازی نهایی بررسی کرد.

کاربری آسان نرم افزار کلو تری دی برای طراحی لباس

در این نرم افزار کار طراحی لباس بدون پیچیدگی های زیاد پیش می رود و می توان طرح ها را تنها با چند کلیک ساده تجسم و مدل سازی کرد. کاربران در هر سطح مهارت یا تخصصی می توانند به راحتی با رابط کاربری ساده و بصری این نرم افزار آشنا شده و با آن کار کنند. حتی می توان نحوه استفاده آنلاین از این نرم افزار را به کمک ویدئوها و منابع آموزشی متعدد یاد گرفت. در پویا اندیش می توان به تمامی اطلاعات مورد نیاز در خصوص این نرم افزار کاربردی پی برد.

مواد دقیق

مزیت دیگر در دسترس در این نرم افزار، امکان دسترسی به متریالی واقعی است. تمامی پارچه های در دسترس در نرم افزار کلو تری دی بر مبنای نمونه های واقعی هستند و می توان با سبک های مختلف پارچه و خواص مختلف آنها کار کرد. این نرم افزار به خوبی می تواند ویژگی های مواد مختلف را تقلید کند.

دوخت های مختلف این نرم افزار

مزیت دیگر نرم افزار کلو تری دی دسترسی به تمامی گزینه های دوخت و آماده سازی لباس است.
امکان استفاده از لایه الگو، زیر لایه الگو، لایه های مختلف دوخت، ایجاد دوخت درزها و تای لباس ها و مواردی از این دست در نرم افزار وجود دارد و طراحان می توانند دوخت های مختلفی را روی پارچه انجام دهند. برای مثال در این نرم افزار طراحان لباس امکان دوخت پلیسه، دوخت متقارن و دوخت قطعه ای را نیز دارند.

مقایسه نرم افزار clo 3d با دیگر نرم افزارها برای طراحی لباس

در کنار نرم افزار CLO 3D نرم افزارهای کامپیوتری متعدد دیگری نیز وجود دارند که می توان از آنها برای طراحی لباس استفاده کرد. یکی از این نرم افزارها، نرم افزار مارولوس دیزاینز است.
هر دوی این نرم افزارها شباهت های زیادی به هم دارند و با وجود موتورهای شبیه سازی قدرت مندی که دارند، طراحان را قادر می سازد تا طرح های بسیار متنوعی را ایجاد کنند. با این حال این دو نرم افزار تفاوت هایی نیز با هم دارند که در مواردی موجب برتری یکی نسبت به دیگری می شود.

برای مثال در نرم افزار کلو تری دی می توان سایز و اندازه آواتارها را تغییر داد. همچنین این نرم افزار از فایل های DXF – AAMA طراحی نیز پشتیبانی می کند. اما در مقابل مارولوس دیزاینز می تواند بیشتر به کیفیت جزئیات طراحی بپردازد. از طرفی CLO 3D برای تبدیل طرح ها به مدل های واقعی می تواند بهترین گزینه باشد و فرایند تولید را به میزان زیادی کاهش دهد. رندر تعاملی یکی از بهترین ویژگی های CLO در مقایسه با سایر نرم افزارهاست.

به طور خلاصه، CLO برای طراحان مدی در نظر گرفته شده است که می خواهند لباس های خود را در زندگی واقعی بسازند. در همین حال، Marvelous Designer برای هنرمندان سه بعدی است که می خواهند طرح های خود را در فضای دیجیتال حفظ کنند. در پویا اندیش می توانید اطلاعات کاملی در خصوص نرم افزارهای مختلف کاربردی در زمینه طراحی لباس آشنا شوید.

برقراری ارتباط نرم افزار clo 3d با دستگاه های مرتبط طراحی لباس

نرم افزار کلو تری دی می تواند با سایر نرم افزارها، پلاگین ها و دستگاه های مرتبط با طراحی لباس نیز به خوبی سازگار شود. برای مثال این نرم افزار به خوبی با پلاگین وی ری برای ارائه یک رندر واقع گرایانه تر تعامل دارد. استفاده از نرم افزار کلو تری دی برای طراحی لباس به دلیل همین سازگاری با سایر پلتفرم ها و دستگاه های طراحی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

علت استفاده از نرم افزار clo 3d

موتور شبیه سازی قوی CLO 3D به طراحان لباس این امکان را می دهد تا یک سبک با لایه های بی شمار و جزئیات بسیار پیچیده را ایجاد کنند. آنها می توانند با کمک نرم افزار کلو تری دی انواع لباس ها را طراحی کرده و از بهترین مدل ها را در کم ترین زمان ممکن ارائه دهند.

افزایش سرعت طراحی و تسهیل فرایند طراحی الگو، مدل سازی و دوخت از دلایل مهمی است که استفاده از نرم افزار کلو تری دی برای طراحی لباس را پررنگ تر می کند. نکته مهم دیگر این که این نرم افزار تنها به طراحی لباس محدود نمی شود و می توان هر چیزی که با پارچه ایجاد می شود، از جمله کلاه، کیف، لباس های ورزشی و … را نیز با این نرم افزار مدل سازی و طراحی کرد.

با امکان ایجاد مکان‌ های گرافیکی نا محدود، رنگ ‌ها و طرح ‌بندی ‌های چاپی مهندسی ‌شده، در نرم افزار کلو تری دی می توان امکانات بی ‌پایانی را با کمترین هزینه به دست آورد. با مشاهده فوری تمام تغییرات در نمونه های سه بعدی، می توان نمونه برداری فیزیکی غیر ضروری و هزینه های حمل و نقل را حذف کرد و با نهایی کردن سبک ها خیلی زودتر از زمان های تولید معمولی، از فرآیند هزینه یابی جلوتر بود.

آموزش

3.7/5 - (3 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *