طراحی لباس با اتوکد ؛ کاری منسوخ شده یا حرفه ای؟!

فهرست عناوین

امروزه در دنیای پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها به شدت ما را احاطه کرده‌اند. کمی به زندگی خود نگاه کنید؛ آیا چیزی وجود دارد که بدون وابستگی به اپلیکیشن‌ها انجام گیرد؟ این وابستگی به اندازه‌ای در زندگی رسوخ کرده که بسیاری از صنایع بدون این اپلیکیشن‌ها قادر به ادامه حیات نیستند. حتی دنیای فشن و طراحی لباس نیز برای عقب نماندن از این قائله، وارد بازی شده است! بسیاری معتقدند یکی از رموز موفقیت و پیشرفت کشورها، استفاده درست از نرم افزارهای طراحی لباس در بخش صنعت مد و پوشاک است. درواقع دیگر بهره‌گیری از روش‌های سنتی مثل کشیدن ایده‌های ذهنی و طراحی لباس بر روی کاغذ منسوخ‌شده و کسی حاضر نیست زمان و هزینه‌ای بابت آن صرف کند. از طرفی نرم‌افزارها به اندازه‌ای سرعت را بالا میبرند که در دنیای پررقابت امروز، این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همین دلایل کافیست تا طراحان به سراغ طراحی لباس با اتوکد و سایر نرم‌افزارهای موجود بروند.

اجازه دهید ساده‌تر بگوییم؛ اگر قرار باشد در عصر دیجیتال امروزی به یک طراح لباس موفق تبدیل شوید، باید از نرم‌افزارهای کاربردی در خیاط خانه خود استفاده کنید. تنها در این صورت طرح‌های خلاقانه و نوین طراحی‌شده و برای تولید در اختیار خیاطان حرفه‌ای قرار میگیرد.

اما مسئله اینجاست که برای طراحی لباس با اتوکد و هر نرم افزار دیگری در ابتدا باید آشنایی کاملی نسبت به عملکرد آنها بدست آورید. در ادامه میخواهیم توضیحات کامل‌تری را در این زمینه ارائه دهیم.

طراحی لباس با آتوکد

طراحی لباس با اتوکد چگونه است؟

اتوکد یکی از صدها ابزار طراحی‌ست که به صنعت مد و فشن راه پیدا کرده و این امکان را به طراحان می‌دهد تا ایده‌های ذهنی‌شان را به صورت طرح‌های دوبعدی و سه بعدی پیاده سازی نمایند و با اجرای تکنیک‌های خاص، طرحی خارق العاده و نوین را طراحی کنند. چه بسا که بهره گیری از این نرم‌افزارها به ساده‌سازی ارتباط بین ایده‌های طراحی لباس و تولید آنها نیز کمک می‌کند.

در طراحی لباس با اتوکد طراحان می‌توانند نه تنها یک تنظیم سه بعدی و دوبعدی از طراحی‌شان؛ بلکه چگونگی بکارگیری ابزار دوخت و شبیه ساز، بافت و رنگ پارچه، افکت و غیره را نیز انجام دهند.

به عبارت ساده‌تر؛ در استفاده از اتوکد برای طراحی لباس، طراحان با تکنیک‌هایی آشنا می‌شوند که امکان پیاده‌سازی ایده‌های ذهنی و بهترین طرح‌ها را به آنها می‌دهد. هم‌اکنون میتوانید برای یادگیری طراحی لباس با اتوکد به سراغ دوره‌های پویا اندیش بروید. ما در این دوره‌ها با کمک گرفتن از اساتیدی حرفه‌ای و مجرب راه استفاده صحیح از نرم‌افزار اتوکد برای داشتن یک طراحی منحصر به فرد را به شما یاد خواهیم داد. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون به بخش تماس با ما بروید.

چرا برخی استفاده از اتوکد را اشتباه می‌دانند؟

مسئله اینجاست که با وجود تمامی پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی صورت‌گرفته، هنوز هم کم و کاستی‌هایی در ابزارهای معرفی شده وجود دارد. درواقع بگذارید اینطور بگویم؛ هیچ چیز در این جهان بی‌عیب نیست و این موضوع حتی درخصوص نرم‌افزارها نیز صدق می‌کند.

حال چرا برخی از طراحان طراحی لباس با اتوکد را مناسب نمی‌دانند؟ دلایل مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • فرض را بر این بگذارید که به ناگهان در حین انجام کار، سیستم کامپیوتر هنگ کند! یا خراب شود! از بین رفتن تمامی طرحی که ساعت‌ها برایش زحمت کشیده‌اید میتواند آسیب بزرگی به آینده کاری شما وارد کند.
  • استفاده از نرم‌افزارها خصوصا اتوکد به شدت مستعد پذیرش ویروس‌های کامپیوتری هستند. اندکی غفلت کافیست تا این ویروس راه خود را بیابند و به طرح‌های شما در CAD آسیب برسانند. از همین‌رو همواره باید سطح محافظت از این برنامه‌ و طراحی‌های انجام شده در آن را بالا ببرید.
  • حتی این امکان وجود دارد که در صورت عدم اقدامات امنیتی مناسب در طراحی لباس با اتوکد، طرح‌ها شما مورد هک قرار گیرد و در زمان مناسب روانه بازار شود! آن وقت است که انجام هیچ کاری فایده ندارد.

با این تفاسیر آیا فکر می‌کنید طراحی لباس با نرم افزار اتوکد گزینه مناسبی برای شماست؟ عجله نکنید، ما قصد داریم در ادامه توضیحات مفصل‌تری را در این زمینه ارائه دهیم.

انواع نرم افزار برای طراحی لباس

انواع نرم افزار برای طراحی لباس

آیا میدانستید که برای طراحی لباس تنها اتوکد نیست که میتوانید به سراغ آن بروید؟ این روزها نرم‌افزارهای بسیار زیادی معرفی‌شده که از جمله آنها عبارتند از:

  • Illustrator
  • Gerber
  • Tuka3D
  • Rhino
  • Optitex
  • و غیره

اما کدام یک از آنها نتیجه بهتری را ارائه می‌دهد؟

ببینید این مسئله کاملا به شما به عنوان طراح حرفه‌ای لباس برمیگردد. مسلما هرکدام از این نرم‌افزارها ویژگی‌‌های مخصوص به خود را دارند. اما این شما هستید که باید ببینید توانایی و مهارت استفاده از کدام را دارید. از طرف دیگر کدام یک میتواند نیاز شما را برآورده سازد. مثلا اتوکد اولیه‌ترین نرم‌افزاری‌ست که میتوانید برای طراحی لباس هوشمند به سراغ آن بروید! نکته قابل توجه اینجاست؛ هر چقدر که نرم‌افزار انتخابی‌تان پیشرفته‌تر باشد، طرح نهایی شما نیز حرفه‌ای تر خواهد بود.

ورود به رشته طراحی لباس
طراحی لباس با اتوکد همواره در ارائه بهترین طراحی‌های لباس با طراحی لباس با Illustrator در رقابت است

تفاوت طراحی لباس بین اتوکد و Illustrator

این روزها ایلاستریتور یکی از موردبحث‌ترین نرم‌افزارهایی‌ست که متخصصان از آن صحبت و استفاده می‌کنند. قابلیت‌های بسیار زیادی هم دارد! یعنی افراد چه در حوزه گرافیک رایانه، معماری و حتی طراحی لباس نیز به سراغ آن رفته و نیازشان را به بهترین و حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن برطرف می‌کنند. در این میان شاید برایتان جالب باشد که در دنیای مد و فشن رقابت بسیار تناتنگی بین طراحان لباس علاقمند به اتوکد و ایلاستریتور وجود دارد!

درواقع طراحی لباس با اتوکد همواره در ارائه بهترین طراحی‌های لباس با طراحی لباس با Illustrator در رقابت است! به راستی کدام یک میتوانند لباس‌های جذاب‌تر، خلاقانه‌تر و زیباتری را طراحی نمایند؟

البته لازم به ذکر است؛ استفاده از نرم افزار ایلاستریتور خصوصا در بخش طراحی لباس هزینه زیادی را برای افراد به دنبال دارد و محدودیت‌هایی را برایشان ایجاد می‌کند. این درحالی‌ست که استفاده از CAD هیچ محدودیتی نداشته و در مقرون به صرفه‌ترین حالت ممکن طراحان را به خواسته‌شان میرساند.

با این تفاسیر میتوان نتیجه گرفت؛ اگر به دنبال فرآیندی ساده و کوتاه برای طراحی لباس هستید، نرم‌افزار اتوکد بهترین گزینه‌ست. چون هم راندمان تولید را افزایش‌داده و همچنین به بهبود کیفیت پوشاک منجر می‌شود.

طراحی با Gerber بهتر است یا اتوکد؟
Gerber بهتر است یا اتوکد؟

طراحی با Gerber بهتر است یا اتوکد؟

از نرم افزار Gerber به عنوان نرم‌افزار زبان مشترک بین تولید کننده و طراح یاد می‌کنند. این نرم‌افزار در اوایل دهه 80 میلادی به صنعت مد و پوشاک راه پیدا کرد و با امکانات و ابزارهای متنوع خود توانست بازار را قبضه کند. در این نرم‌افزار طراحان میتوانند به اصلاح الگو دقیقا قبل از برش پارچه بپردازند و تمامی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. حتی با کمک این نرم‌افزار میتوان یک نمونه شبیه‌سازی‌شده قبل از دوخت لباس را مشاهده کرد. شاید جالب باشد بدانید؛ Gerber تمامی خدماتی را ارائه میدهد که شما میتوانید در اتوکد بیابید.

پس اگر با اتوکد آشنایی نسبی دارید، توصیه ما این است که سراغ نرم‌افزار Gerber نروید. در عوض توانایی‌تان را در اتوکد بهبود بخشید و طراحی‌های خارق‌العاده‌ای را به خیاط خانه ارائه دهید.

نرم افزار Tuka3D چطور کار می کند؟

این نرم‌افزار به راحتی هر لباسی را میتواند اجرا کند. قابلیت‌هایی همچون اسکن سه بعدی و برش لیزری و طراحی را نیز در خود جای داده‌است! به راستی از یک نرم افزار طراحی لباس چه میخواهید؟ اینطور که به نظر می‌آید Tuka3D هر آن چیزی که یک طراح برای طراحی لباس و الگوها به آن نیاز دارد را داراست.

البته که اغلب طراحان حرفه‌ای به سراغ آن میروند. اگر شما به عنوان یک طراح لباس در ابتدای این راه قرار دارید، طراحی لباس با اتوکد بهترین گزینه برای شماست. حتی اگر هیچ آشنایی با اتوکد ندارید هم نگرانی به خود راه ندهید. ما در این مسیر همراه شما بوده و هر آن چیزی که برای موفقیت نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

اگر سوالی ذهن شما را در خصوص آموزش طراحی لباس با اتوکد به خود مشغول کرده، میتوانید به بخش تماس با ما بروید. کارشناسان ما اطلاعات جامع و دقیقی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مزایای شرکت در دوره آموزش طراحی لباس با اتوکد

مزایای شرکت در دوره آموزش طراحی لباس با اتوکد

باید این نکته را متذکر شویم؛ تمامی آموزش‌ها در دوره طراحی لباس با اتوکد به صورت تخصصی برای علاقمندان به این حوزه آماده شده است و در پایان دوره، هنرجویان به طور کامل نه تنها به خود نرم‌افزار بلکه به جزئیات آن نیز تسلط دارند. علاوه بر اینکه پویا اندیش مدرکی را نیز در اختیار آنها قرار خواهد داد.

1. با در اختیار داشتن مدرک معتبر طراحی لباس با نرم افزار اتوکد، حضور در بازار کار برای علاقمندان به این صنعت آسان‌تر خواهد بود. حتی اگر سرمایه مناسبی را برای راه‌اندازی کسب و کار خود در اختیار نداشته باشید، با چنین مدرک معتبری میتوانید شغلی با درآمد عالی بیابید.

2. از طرفی مهارت به دست آمده آنقدر مورد توجه‌ست که حتی امکان ارسال رزومه و درخواست برای حضور در بهترین مزون‌های دنیا نیز وجود دارد.

3. با حضور در دوره، مهارت و دانش شما افزایش پیدا می‌کند که منجر به خلق طرح‌هایی خلاقانه‌تر شده و به اعتبار نام برند شما می‌افزاید.

4. حضور در دوره‌ها و دریافت آموزش‌های حرفه‌ای به افراد کمک می‌کند تا ایده‌های بهتری را بیابند و با الهام گرفتن از صحبت‌ها و محیطی که در آن هستند، طرح‌هایی بدون کپی ارائه دهند.

و در آخر

با فراگیری طراحی لباس با اتوکد، درها و مسیرهای جدیدی پیش روی شما قرار میگیرد و میتوانید آینده‌ شغلی متفاوتی را برای خود به عنوان یک طراح لباس حرفه‌ای رقم بزنید.

فراموش نکنید؛ حتی بزرگ‌ترین طراحان لباس نیز همواره در حال یادگیری و آموزش هستند تا بتوانند خلاقانه‌تر از همیشه به بازار رقابت برگردند! اگر میخواهید در چنین مسیری قدم بردارید، همین حالا اقدام کنید. طراحی لباس با اتوکد را بیاموزید و بازار لباس را از آن خود کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به بخش تماس با ما بروید.   

5/5 - (3 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *