چگونه برای طراحی لباس‌ ایده بگیریم ؟

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم آموزش ایده برای طراحی لباس 👇🏻

پیدا کردن ‌ایده برای طراحی لباس می‌تواند از طریق روش‌های مختلفی انجام شود. در طول این بخش سعی می‌کنیم تا علاوه بر آن که روش‌های مختلف‌ ایده گرفتن برای طراحی لباس را بیان می‌کنیم، به شما توضیح دهیم که چه مؤلفه‌هایی می‌تواند در این مسیر کمک‌کننده باشد .

منابع ایده پردازی برای طراحی لباس

مؤلفه‌های مهم در پیدا کردن ‌ایده‌ های جدید طراحی لباس

برای آن که بتوانید ‌ایده‌ های جدید طراحی لباس را پیدا کنید، لازم است تا چند مؤلفه مهم را رعایت کنید و از این بابت باید مطمئن باشید که این مؤلفه‌ها را به طور دقیق و کامل در نظر گرفته‌اید.

خلاقیت

اولین اصل در انجام هر کاری و به خصوص در کار‌هایی که مربوط به طراحی‌های جدید و مدرن می‌شوند، خلاقیت است. عنصر خلاقیت به فرد طراح کمک می‌کند تا با الهام‌گیری از پدیده‌ها، افراد، گیاهان، حیوانات و… بتواند طراحی‌های جالب و منحصر به فردی داشته باشد.

خلاقیت در ایده پردازی در طراحی لباس

خلاقیت در واقع مهارتی است که برخی از افراد به صورت ذاتی دارند و برخی دیگر نیز می‌توانند به صورت اکتسابی آن را پرورش دهند.

الهام‌گیری

دیدن پدیده‌ها و موجودات به شکل دیگر و از زاویه دیگر می‌تواند یکی دیگر از اصولی باشد که در پیدا کردن ‌ایده‌ های جدید اهمیت دارد.زمانی که به پدیده‌های موجود و حتی لباس ‌های سبک قدیمی از زاویه دیگری نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این لباس‌ ها و پدیده‌ها می‌توانند به شما ‌ایده ‌هایی برای طراحی‌های نوین را بدهند.

کسب دانش بیشتر

داشتن دانش بیشتر در هر زمینه‌ای اعم از پیدا کردن ‌ایده برای طراحی لباس، می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

ایده پردازی در طراحی لباس

این دانش‌ها می‌توانند یا به وسیله مطالعات اجتماعی مختلف باشند و یا آن که از طریق تحصیلات آکادمیک به دست بیایند. به همین خاطر است که توصیه می‌کنیم تا در این زمینه اطلاعات کاملی را پیدا کنید و از این میان سعی کنید که دانش به روزی داشته باشید.

روش‌های پیدا کردن ‌ایده برای طراحی لباس

برای آن که بتوانید‌ ایده ‌های مختلفی برای طراحی لباس پیدا کنید، لازم است تا حتماً از روش‌های مختلفی استفاده کنید. این روش‌های مختلف می‌توانند به شما کمک کنند تا به شکل‌های گوناگونی بتوانید ‌ایده‌ یابی کرده و لباس ‌هایی خلاقانه‌تر و بهتر را طراحی نمایید. در ادامه این بخش به این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

معماری در ایده طراحی لباس

معماری و مکان‌های تاریخی

اولین موضوعی که می‌تواند در این زمینه اهمیت داشته باشد، مربوط به طراحی‌هایی می‌شود که مرتبط با معماری‌ها و همچنین مکان‌های تاریخی و باستانی می‌شود. با استفاده از این سبک می‌توانید با توجه به سلیقه‌های باستانی و قدیمی یک منطقه اقدام به طراحی لباس کنید. معمولاً اگر بتوانید به شکل بهتر و خلاقانه‌تری به این اماکن و بنا‌ها نگاه کنید، متوجه خواهید شد که پیدا کردن ‌ایده برای طراحی لباس از روی این بنا‌ها کار بسیار ساده‌ای است.

طبیعت پیرامون

طبیعت می‌تواند بخش‌های زیادی داشته باشد. این بخش‌های مختلف طبیعت می‌توانند شامل کوهستان، جنگل، دریا، بیابان، گلستان و… شوند.

الهام از طبیعت در ایده طراحی لباس

هر کدام از این بخش‌ها برای یک سری از افراد می‌توانند جذاب بوده و آن‌ها را مجذوب خود کنند. کسانی که در حوزه طراحی لباس فعالیت می‌کنند، باید این موضوع را بدانند که عناصر طبیعت گزینه بسیار خوبی برای الهام گرفتن هستند. در حقیقت برای پیدا کردن ‌ایده برای طراحی لباس می‌توانید به سادگی به سراغ این بخش از جهان پیرامون خود رفته و ‌ایده ‌های بسیار جذابی را دریافت کنید.

عکس‌ها و پوستر‌ها

مورد بعدی در خصوص توجه کردن به عکس‌ها و پوستر‌ها است. این عکس‌ها و پوستر‌ها از جمله مواردی هستند که می‌توانند به شکل بسیار خوبی برای شما ‌ایده ‌های مفیدی را به وجود آورند.

منابع ایده طراحی لباس

معمولاً عکس‌ها و پوستر‌هایی که در کوچه و خیابان می‌بینید و یا بیلبورد‌های تبلیغاتی که در کنار بزرگراه‌ها نصب می‌شوند، ‌ایده ‌های نابی برای یک طراح لباس خلاق به همراه دارند.

ایده از دنیای کودکان در طراحی لباس

آیا تا به حال به نقاشی‌ها و کاردستی‌های کودکانه به عنوان یک منبع الهام‌گیری برای پیدا کردن ‌ایده برای طراحی لباس توجه کرده‌اید؟
کودکان با نقاشی‌ها و کار‌های هنری که جسورانه و بدون توجه به قاعده و نظم دنیای بزرگسالان می‌سازند، می‌توانند منبع الهام بخش بسیار خوبی برای طراحان لباس جسور به شمار روند.

ایده در طراحی لباس

صرفاً بهتر است سعی کنید تا در این زمینه تا جایی که می‌توانید از این طرح‌ها به نحو احسن استفاده کنید.

دنیای موسیقی

یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی کند، مربوط به دنیای موسیقی می‌شود. دنیای موسیقی در حقیقت برای پیدا کردن‌ ایده برای طراحی لباس برای افرادی مناسب است که می‌توانند این دو دنیا را با یکدیگر پیوند داده و ‌ایده‌ هایی که لازم دارند را از آن استخراج کنند. فراموش نکنید که هرکسی توانایی این کار را ندارد و فرد باید صرفاً دارای خلاقیت بالا و زاویه دید متفاوتی از دیگران باشد.

الهام از موسیقی در طراحی لباس

جمع‌بندی ایده طراحی لباس

پیدا کردن ‌ایده برای طراحی لباس می‌تواند برای طراحان لباس اهمیت داشته باشد.

مؤلفه‌هایی که در این زمینه اهمیت داشتند را بیان کردیم و سعی کردیم تمامی مواردی که به شما کمک می‌کند تا یک طراح لباس موفق شوید را پیدا کرده و عنوان کنیم. معمولاً رفتن به مؤسسات مختلفی که آموزش طراحی لباس می‌دهند نیز می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشند.

5/5 - (3 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *