راهنمای اتاق کار حرفه ای طراحان لباس

فهرست عناوین

به عنوان طراحان لباس، ما همیشه به دنبال ترفندهای جالب برای سازماندهی اتاق خیاطی و کار خود هستیم. همه ما می دانیم که لباس های خوب و خوش دوخت از دل یک اتاق کار مرتب و منظم بیرون می آیند و شلوغی و به هم ریختگی، علاوه بر اینکه بر روان ما تاثیر می گذارد، ممکن است کیفیت نتیجه کارمان را هم به شدت پایین بیاورد. پس می توان گفت که داشتن یک اتاق کار مرتب و حرفه ای برای یک طراح لباس حرفه ای امری ضروری است. در ادامه با تصویرگران پویااندیش همراه شوید تا ترفندهایی در مورد نحوه سازماندهی و مرتب کردن اتاق کار طراحان لباس به شما ارائه دهیم.

راه های مرتب کردن اتاق کار طراحان لباس

1- میز برش  را دست کم نگیرید!

حتما برای شما هم پیش آمده است که ابزارها و تجهیزات ریز خیاطی خود را مدام گم کنید. با یک تخته آهنربایی و چند ظرف فلزی، می توانید دکمه ها و سایر تزیینات و ابزارهای ریز خیاطی خود را به شکلی مرتب نگهداری کنید و دیگر نگران گم شدن آنها نباشید.

راهنمای اتاق کار حرفه ای طراحان لباس 1

 2- از تخته های آهنربایی استفاده کنید

حتما برای شما هم پیش آمده است که ابزارها و تجهیزات ریز خیاطی خود را مدام گم کنید. با یک تخته آهنربایی و چند ظرف فلزی، می توانید دکمه ها و سایر تزیینات و ابزارهای ریز خیاطی خود را به شکلی مرتب نگهداری کنید و دیگر نگران گم شدن آنها نباشید.

راهنمای اتاق کار حرفه ای طراحان لباس 9

3 – لوله های مقوایی دستمال کاغذی را دور نیندازید

جعبه های سازمان دهنده تخصصی برای طراحان لباس چندان هم گران قیمت نیستند؛ اما وقتی که هزینه های خود را برای تمام لوازم اتاق خیاطی خود با هم جمع بزنید، از هزینه های سرسام آور آن ناامید خواهید شد!

راهنمای اتاق کار حرفه ای طراحان لباس 6

شما می توانید در خانه و با استفاده از مواد اولیه دم دستی، یک جعبه سازمان دهنده حرفه ای درست کنید. کافی است تعدادی رول دستمال توالت خالی جمع کنید و آنها را به شیوه دلخواه به هم بچسبانید. حالا می توانید قلم ‌های علامت‌ گذاری، قرقره‌ ها و دکمه ‌ها و سایر وسایل ریز دم دستی تان را به‌ طور جداگانه در هر رول قرار دهید و دیگر نگران گم شدن و به هم ریخته شدن آن ها نباشید.

راهنمای اتاق کار حرفه ای طراحان لباس 3

4- قرقره دان قابدار

با این ترفند زیبا، می توانید المان هایی از طراحی داخلی را به اتاق خیاطی خود اضافه کنید. یک نگهدارنده قرقره قاب دار بسازید تا تمام نخ های خود را در یک مکان نگه دارید تا بتوانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید؛ مثلا می توانید یک قاب چوبی بسازید و با کوبیدن چند میخ بلند روی آن، محلی برای قرار دادن قرقره ها درست کنید که هم زیبایی دارد و هم کاربردی است.

راهنمای اتاق کار حرفه ای طراحان لباس 5

5- مرتب کردن اضافه های پارچه در اتاق کار طراحان لباس

یک طراح لباس حرفه ای هرگز برش های ریز پارچه یا هر ضایعات خیاطی دیگری را دور نمی اندازد. این اقلام برای بسیاری از پروژه های خیاطی بسیار مفیدند.

شما می توانید ضایعات پارچه های خود را بر اساس رنگ یا اندازه مرتب کنید. در هر صورت، دسترسی به ضایعات پارچه برای پروژه های بعدی شما آسان تر خواهد بود.

راهنمای اتاق کار حرفه ای طراحان لباس 8

6- قرقره های مقوا

بهتر است نخ ها، روبان‌ ها و نوارهای پارچه ای خود را روی چیزی ذخیره کنید که راحت ‌تر باز و بسته شوند.

مقوا عملاً یک ماده رایگان است که می توانید از آن برای پیچاندن نوارها و روبان ها  و نخ ها استفاده کنید، همچنین از آنجایی که مقوا حجیم نیست، نگه داشتن آن آسان تر است. نخ های اضافی خود را با تکه‌ های مقوا به‌ عنوان قرقره مرتب و در مکانی در دسترس نگه دارید.

شیشه های دکمه

7- تاثیر شیشه های دکمه در مرتب سازی اتاق کار طراحان لباس

همیشه سعی کنید شیشه های مربا یا کره بادام زمینی یا هر چیز دیگری، چه پلاستیکی و چه شیشه ای، را نگه دارید و دور نیندازید. دکمه ها یکی از لوازم خیاطی هستند که نگهداری آن سخت است. نگهداری آنها در ظروف شفاف نه تنها زیباست، بلکه در مواقعی که به نوع خاصی از دکمه نیز نیاز دارید، بسیار مفید و کاربردی است.

راهنمای اتاق کار حرفه ای طراحان لباس 11

8- مرتب سازهای قرص برای مرتب کردن دکمه ها

جعبه های سازمان دهنده قرص یکی از اختراعات عالی است. چیزهای زیادی وجود دارند که می توانید در این سازمان دهنده های کوچک ذخیره کنید، مانند دکمه های خیاطی! حالا وقتی همه دکمه‌ها را در یک مکان دارید، به راحتی و با سرعت می توانید آن چیزی را که می خواهید پیدا کنید.

 سیستم سازماندهی پارچه ها در اتاق کار طراحان لباس

 9- سیستم سازماندهی پارچه ها در اتاق کار طراحان لباس

راه های زیادی برای ذخیره کردن و مرتب کردن پارچه های خیاطی وجود دارد؛ مثلا می توانید با استفاده از چوب یا فلز، قفسه های کوچکی (متناسب با میزان پارچه ای که خودتان استفاده می کنید) بسازید و به این ترتیب، موقع جست و جو کردن پارچه مورد نظر، گیج و سردرگم نشوید.

راهنمای اتاق کار حرفه ای طراحان لباس 2

10- استفاده از گیره های کاغذ

کش ها، نوارها و ربان ها اگر به شکل درستی مرتب نشده باشند، به هم می پیچند و گره می خورند و استفاده کردن از آن ها عملا غیرممکن می شود. با استفاده از گیره های کاغذ (که می توانید آن ها را با رنگ بندی، مجزا و به شکل بهتری ذخیره کنید) می توانید این اقلام خیاطی را به بهترین شکل ذخیره کنید.

پایان بخش : اتاق کار طراحان لباس

3.3/5 - (3 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *