طراح لباس سریال ؛ چگونه طراح لباس بازیگران شویم؟

فهرست عناوین

طراح لباس سریال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ آیا هر کسی با هر سطح معمولات و خلاقیت می‌تواند در حوزه طراحی لباس سریال و سینما فعالیت کند؟ طراحی لباس برای بازیگران و برای سریال ‌ها می‌تواند جزء موارد بسیار مهمی باشد که به آن توجه می‌شود. شما نیز در صورتی که به این حوزه علاقه‌مند هستید، بهترین کار آن است که در این زمینه اطلاعات کافی و لازم را به دست‌آورید تا بتوانید با خیال راحت در این زمینه به کسب مهارت و دانش بپردازید.

چگونه طراح لباس سریال و طراح لباس بازیگران شویم؟

برای آن که بتوانید طراحی لباس بازیگران را به عهده بگیرید لازم است حتماً از چند مؤلفه و ویژگی برخوردار باشید. این مؤلفه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند که هرقدر می‌توانید سریعتر به آن چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید. مسلماً اطلاع از این مؤلفه‌ها می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی در این زمینه کند. به همین دلیل نیز بهتر است نسبت به این موضوع اطلاعات کامل‌تر و بیشتری را به دست‌آورید تا اگر تمایلی به این کار دارید، بتوانید به نیت و خواسته خود برسید.

طراحی لباس سریال و سینما

استعداد و علاقه

اولین کاری که برای تبدیل شدن به طراح لباس نیاز دارید این است که استعداد این کار و همچنین علاقه زیادی به کار طراحی داشته باشید. زمانی که به این کار علاقه نداشته باشید، احتمالاً در همان ابتدای کار دچار خستگی می‌شوید و دیگر نمی‌توانید کار را ادامه دهید. به همین خاطر است که باید حتماً علاقه لازم و استعداد را در این کار داشته باشید. داشتن علاقه و استعداد به شما کمک می‌کند تا هم با عشق بیشتری کار کنید و هم آن که می‌توانید طراحی‌های زیباتر و جذاب‌تری را ارائه نمایید.

مهارت و دانش لازم برای طراح لباس سریال

مورد بعدی داشتن مهارت و دانش در زمینه طراح لباس سریال است. این کار با دوختن‌لباس‌عروس و یا حتی دوختن‌لباس ‌های خانگی کاملاً متفاوت است. باید بدانید که هر نوع لباس در روانشناسی به چه شکلی معنا و تفسیر می‌شود و یا آن که برای طراحی کردن لباس ‌ها در هر دوره تاریخی و یا در هر شهر و کشوری باید به چه نکاتی توجه کرد. به طور مثال طراحی لباس برای دوره قاجار کاملاً متفاوت از طراحی لباس برای دوران پهلوی بوده است.

وظایف طراحی لباس سریال و سینما

وظایف یک طراح لباس سریال

اما در خصوص وظایفی که یک طراح لباس سریال دارد، باید به چه مواردی اشاره کنیم؟ این موارد می‌توانند به شما این موضوع را نشان دهند که در عین لذت بخش بودن این کار، لازم است که وظایفی که بر روی دوش شما قرار می‌گیرند را نیز به خوبی انجام دهید که نتیجه نهایی درستی عایدتان شود.

هویت بخشی به کاراکتر‌ها

اگر حتی در خیابان نیز به افراد مختلف نگاه کنید، متوجه می‌شوید که هویت افراد در همان نگاه اول با توجه به نوع پوششی که دارند، مشخص می‌شود. وظفه شما به عنوان یک طراح لباس برای فیلم‌ها و سریال ‌ها این است که به کاراکتر‌های سریالی هویت بدهید و آن‌ها را همسو با فیلنامه دربیاورید. در حقیقت لباس ‌هایی که برای افراد فقیر و ثروتمند و یا حتی افراد با اعتماد به نفس و بی‌اعتماد به نفس طراحی می‌شود، همگی با هم متفاوت هستند.

رشته طراحی لباس سریال

ظهور ویژگی‌های فرهنگی هر دوره

همان طور که گفته‌شد یکی از ویژگی‌های طراحی لباس آن است که ویژگی‌های فرهنگی هر دوره را به خوبی نمایان کند. زمانی که بتوانید ویژگی‌های فرهنگی هر دوره را در لباس ‌هایی که طراحی می‌کنید پیاده‌سازی کنید، مسلماً می‌توانید به خوبی نشان دهید که مردم در آن دوره تاریخی به چه شکلی زندگی می‌کرده‌اند. برای آن که بتوانید در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشید، لازم است تا اطلاعات دقیقی را در این بحث به دست‌آورید. کسب اطلاعات دقیق در این زمینه می‌تواند بسیار کارساز باشد و اهمیت بالایی نیز داشته باشد.

ایجاد حس نزدیکی مخاطب

حتماً برای شما نیز پیش آمده‌است که با دیدن‌یک‌سریال در یک ژانر خاص احساس راحتی زیادی داشته‌اید، اما شاید سریالی مشابه با همان داستان و همان فضا، به هیچ وجه این حس را به شما منتقل نکرده‌است. این موضوع به این خاطر است که لباس ‌های طراحی‌شده برای افراد و بازیگران باید به شکلی باشد که به مخاطب حس نزدیکی و راحتی را بدهد.

درآمد طراحی لباس سریال و سینما

مراحل ورود به رشته طراح لباس سریال

برای آن که بتوانید یک طراح لباس سریال خوب شوید، لازم است تا مراحل این کار را به درستی طی کنید. طی کردن مراحل می‌تواند شامل موارد زیر شود. در صورتی که نمی‌دانید چه مراحلی را برای این کار نیاز دارید تا طی کنید، می‌توانید به مواردی که در ادامه مطرح می‌شوند، توجه کنید.

مطالعه کامل فیلنامه

اولین قدمی که به عنوان یک طراح لباس باید بردارید این است که تمامی بخش‌های فیلنامه را به صورت کامل و جز به جز مطالعه نمایید. مطالعه کردن کامل فیلنامه به شما این امکان را می‌دهد که تسلط کلی و جامعی را بر روی محور داستان داشته باشید و بتوانید آشنایی بیشتری با کاراکتر‌های سریال پیدا کنید. در اینجا است که متوجه می‌شوید کدام شخصیت در مقام قدرت قرار دارد و کدام یک باید نقش یک فرد وفادار سر به زیر را داشته باشد.

چگونه طراح لباس بازیگران شویم

برقراری ارتباط بین کارگردان و طراح لباس سریال

کارگردان کسی است که تمامی عناصر یک فیلم را در کنار هم می‌چیند و خروجی کار را تحویل می‌دهد. به همین دلیل است که طراح لباس سریال نیز باید همواره در ارتباط با کارگردان باشد. در طول این ارتباط لازم است تا طرح‌های پیشنهادی خودتان را به کارگردان اعلام کنید. سپس بر اساس نظریات و تغییراتی که کارگردان در نظر دارد، طراحی و دوخت نهایی لباس ‌ها انجام شود. در حقیقت این کار باید به طور حتم در تعامل و در ارتباط با کارگردان سریال انجام شود.

آشنایی با شخصیت‌ها

همان طور که گفته‌شد لازم است تا فیلم نامه را به طور کامل مطالعه کنید و سپس اقدام به طراحی لباس نمایید. این کار باعث می‌شود تا بدانید که هر کدام از کاراکتر‌ها نیاز به چه نوعی از لباس دارند. در کنار این موضوع لازم است تا با شخصیت‌های اصلی و بازیگران نیز آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند که بتوانید هرچه بهتر و ساده‌تر با کاراکتر‌ها در ارتباط باشید. همچنین بتوانید لباس‌ هایی که مناسب آن‌ها می‌باشد را طراحی نمایید.

اتود زدن لباس‌ ها توسط طراح لباس سریال

اتود زدن لباس‌ ها توسط طراح لباس سریال

اما مرحله آخر کار مربوط به چه چیزی می‌شود؟ اتود زدن مرحله پایانی کار است. در این مرحله باید تمامی اطلاعاتی که به دست آورده‌اید، دانشی که از قبل داشته‌اید و همچنین تمامی خلاقیتی که در ذهن داشته‌اید را با یکدیگر ترکیب و ادغام کرده و سپس اتود لباس ‌ها را بزنید. در واقع اتود زدن به آوردن طرح لباس بر روی کاغذ گفته می‌شود که سپس از روی همان طرح، لباس ‌های مورد نظر دوخته می‌شوند.

جمع‌بندی

طراح لباس سریال لازم است ویژگی‌های مختلف و متنوعی داشته باشد که بتواند در نهایت لباس‌ های مناسبی را برای بازیگران طراحی کند. در صورتی که یک طراح لباس حرفه ای نتواند به خوبی طراحی‌ها را انجام دهد، نمی‌تواند آنطور که باید و شاید بر روی مخاطب تأثیر داشته باشد. برای آنکه بتوانید طراحی لباس سریال را به خوبی یاد بگیرید، لازم است تا دوره‌های این کار را در مؤسسه‌های آموزشی معتبر و باسابقه بگذرانید.

5/5 - (3 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *