آموزش ترسیم الگوی دامن خمره ای و دوخت ساده آن

فهرست عناوین

لباس های زنانه و دخترانه بیش ترین تنوع را دارند. خصوصا برای طراحی و دوخت انواع دامن و پیراهن های زنانه می توان از صد ها مدل و طرح موجود استفاده کرد. یکی از مدل های محبوب برای دوخت لباس های زنانه و دخترانه، الگوی دامن خمره ای است.

آموزش های خیاطی این روز ها تنوع زیادی دارند. مدل های به روز تر و متنوع تری را می توان در بین لباس های موجود در بازار مشاهده کرد. در بسیاری از موارد نیز مدل های قدیمی تر با رنگ و لعابی جدید و کمی تغییرات، در قالب یک مدل جدید ارائه می شوند.

این مدل بسیار ساده و شیک، به دلیل نوع طراحی و ساختاری که دارد گزینه انتخابی اکثر دوست داران مد و فشن است. در ادامه با ما همراه باشید تا الگوی دامن خمره ای و ویژگی های آن را بیش تر مورد بررسی قرار دهیم.

آموزش ترسیم الگوی دامن خمره ای 1

معرفی الگوی دامن خمره ای

این مدل برای دامن های تک به همراه کت یا بلوز و همچنین برای پیراهن های مجلسی و شیک مورد استفاده قرار می گیرد. مدل این دامن به گونه ای است که بخش پایینی آن جذب و تنگ است. به نوعی این دامن مشابه مدل دامن های تنگ و ساده است، با این تفاوت که کمی حالت خمره مانند و قوس دار پیدا می کند و پایین دامن کاملا جذب می ایستد.

از این رو می توان گفت یک مدل بسیار جذاب و شیک است و استایل افراد را خاص می کند. هم از پارچه های ساده و هم طرح دار برای دوخت آن ها استفاده می شود. علاوه بر این می توان آن ها را به صورت ساده یا برش دار دوخت.

آموزش ترسیم الگوی دامن خمره ای 2

اهمیت دقت در ترسیم الگوی دامن خمره ای

برای طراحی و دوخت یک دامن به فرم خمره ای، باید حتما الگو ها دقیق ترسیم شوند و برش پارچه و دوخت آن ها نیز بسیار ظریف باشند. اگر دامن الگوی درستی نداشته باشد یا برش آن مشکل داشته باشد، حتی در صورت نداشتن دوخت مناسب مشکلاتی در ظاهر آن وجود دارد.

یا بیش از حد تنگ می شود یا گشاد، ممکن است تناسب خوبی بین بخش پایینی دامن با بالاتنه آن وجود نداشته باشد. دامنی که خوب برش نخورده و دوخته نشده است، در بدن می چرخد و مدام به سمت بالا کشیده می شود. قطعا الگوی نادرست، برش اشتباه و دوخت بد می تواند الگوی دامن خمره ای را به چیزی ناخوشایند تبدیل کند.

آموزش ترسیم الگوی دامن خمره ای 3

چه کسانی باید از الگوی دامن خمره ای استفاده کنند؟

دامن ها مدل های متنوعی دارند. برخی ساده و برخی برش دارند. مدل های راسته، کلوش، ترک و … انواع مختلف برای طرح های دامن هستند. اما قطعا این همه تنوع به این دلیل است که هر مدل را برای یک استایل خاص در نظر بگیرید. در نتیجه یکی دیگر از موارد مهم در چطور دیده شدن الگوی دامن خمره ای این است که دامن برای اندام و استایل مناسب انتخاب شود.

آموزش ترسیم الگوی دامن خمره ای 4

برای افرادی که نیم تنه پهنی یا کسانی که بسیار لاغرند و پاهای کشیده و باریکی دارند . قطعا مدل دامن های خمره ای ظاهر جذابی ندارد و گزینه مناسبی برای آن ها نیست. همچنین برای افراد کوتاه قد که کمی اندام پرتری دارند هم دامن های خمره ای، خصوصا نوع بلند آن گزینه خوبی نخواهد بود.

بهتر است کسانی که این دامن ها را می پوشند قد متوسط و بلندی داشته باشند و اندام آن ها پر باشد. اما چاق یا زیاد از حد لاغر هم نباشند. قطعا استایل و اندام کسی که دامن خمره ای را می پوشد . روی چگونه دیده شدن این مدل دامن تاثیر زیادی خواهد داشت.

آموزش ترسیم الگوی دامن خمره ای 5

انتخاب پارچه مناسب برای ترسیم الگوی دامن خمره ای

علاوه بر موارد بالا، نوع پارچه انتخابی نیز برای ترسیم و برش الگوی دامن خمره ای اهمیت دارد. پارچه مناسب باعث می شود این الگو ها و مدل های طراحی شده زیباتر دیده شوند و شیک تر بایستند. در اصول آموزش خیاطی و طراحی لباس برای هر مدل و الگویی، یک سری پارچه های به خصوص وجود دارد .

برای الگوی دامن های خمره ای نیز توصیه می شود از پارچه هایی که ساختار محکم تری دارند استفاده شود. پارچه های بسیار نازک با بافت نرم و لخت گزینه خوبی برای دوخت دامن های خمره ای نیستند. بهترین پارچه ها انواع کرپ، کتان، ترگال و ژاکارد است. انتخاب پارچه کار رسم الگو، برش و دوخت را هم آسان تر خواهد کرد.

آموزش ترسیم الگوی دامن خمره ای 6

دوخت ساده یک دامن خمره ای

برای دوخت این مدل دامن ، ابتدا باید اندازه گیری های لازم را انجام داد. بر اساس تکنیک خیاط و روشی که استفاده می کند، اندازه گیری ها متفاوت است. برخی از جدول های استاندارد سایز بندی استفاده می کنند. برخی هم از روش های سنتی خیاطی و رسم الگو برای دوخت دامن خمره ای استفاده می کنند.

روی کاغذ های مخصوص رسم الگو، ابتدا یک مدل ساده مستطیلی شکل بر اساس رسم الگوی دامن تنگ ساده را ترسیم کنید. حال از بخش پایینی الگو ، دو تا سه سانت به سمت داخل آمده و این نقطه را به خط باسن وصل کنید.

آموزش ترسیم الگوی دامن خمره ای 7

به این ترتیب یک مثلث در گوشه الگو ایجاد می شود. این بخش را برش داده و جدا کنید. به این ترتیب الگوی خمره ای روی کاغذ اجرا می شود. بر اساس نوع دامن که برش دار است یا ساده و این که دارای چاک است یا نه، سایر جزئیات را روی الگو پیاده کنید.

در ادامه الگوی دامن خمره ای آماده است و می توان آن را روی پارچه برد و برش زد . سپس با تکنیک های ساده خیاطی می توان یک دامن زیبا و شیک خمره ای را دوخت و آماده کرد. تنها نکته مهم رعایت دقیق اندازه ها در الگوی اولیه است. دامن خمره ای نباید به هیچ عنوان کمی گشاده یا حتی بیش از حد تنگ باشد.

آموزش ترسیم الگوی دامن خمره ای 8

آموزش خیاطی به صورت حرفه ای

الگو های مختلفی برای دوخت مدل های متنوع دامن وجود دارد. حتی می توان الگو های خاص تر و شیک تری از دامن های خمره ای ترسیم کرد. به منظور دقت بیش تر به جزئیات دیگر در الگو ها و برش درست پارچه و دوخت ظریف و تمیز، بهترین کار استفاده از دوره های آموزش خیاطی است تا تمام جزئیات لازم به صورت کاملا حرفه ای و دقیق آموزش داده شود. الگوی دامن خمره ای نیز بخشی از همین آموزش ها است.

5/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *