14 نکته طلایی برای خرید آنلاین لباس که باید بدانید!

فهرست عناوین

نکات مهمی که از قبل از خرید آنلاین لباس باید بدانید ! قبل از آمدن اینترنت به زندگی ما، برای خرید لباس باید از مراکز خرید یا بوتیک های شهر دیدن می کردیم . در این شرایط باید تقریبا یک روز کامل را به خرید کردن اختصاص می دادیم و تمام مغازه ها را می گشتیم تا چیزی که دوست داریم را پیدا کنیم.
اما ظهور اینترنت و در دسترس قرار گرفتن آن به طور گسترده، باعث شد که خرید کردن کمی از روش سنتی فاصله بگیرد. یکی از اولین اپلیکیشن ها یا سایت های خرده فروشی آنلاین، آمازون بود که روش خرید را به طور کامل متحول کرد.
بعد از این که آمازون به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد و توانست اعتماد افراد را برای خرید آنلاین جلب کند، خیلی از صاحبان کسب و کار نیز تصمیم گرفتند که از این روش برای گسترش کار خود استفاده کنند.

مزایا و معایب خرید آنلاین لباس

خصوصا بعد از پیدایش اینستاگرام، اکثر بوتیک ها و فروشگاه های آنلاین تصمیم گرفتند که پیج یا سایت خود را راه اندازی کنند. این گسترش فروشگاه های آنلاین تا جایی ادامه داشت که امروزه خیلی از افراد برای این که نیازی به پرداخت هزینه های بالا برای اجاره مغازه نداشته باشند، اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ کرده اند.

چرا خرید آنلاین لباس؟

به خصوص بعد از اوج بیماری کووید ۱۹، سبک خرید خیلی از افراد به سمت خرید آنلاین تغییر پیدا کرد. خرید آنلاین لباس علاوه بر لذت بخش بودن، مزایای بسیار زیادی دارد. ما در این مقاله قصد داریم که به تمام مزایا و معایب و نکات خرید آنلاین لباس و نکاتی که قبل از خرید باید بدانید اشاره کنیم تا به شما کمک کنیم خرید موفقی داشته باشید.

مزایا و نکات خرید آنلاین لباس

خرید آنلاین لباس مزایای بسیار زیادی دارد که در اینجا به مهم ترین نکات خرید لباس آنلاین اشاره کرده ایم.

نکات خرید لباس آنلاین

 1- نکات خرید آنلاین لباس : راحتی

راحتی، بزرگترین مزیت خرید آنلاین لباس است. می توانید نیمه شب در رختخواب تان خرید کنید و لباس مورد علاقه تان را سفارش دهید. در این شرایط، هیچ صفی برای منتظر ماندن در آن یا صندوقداری برای حساب کردن خریدتان وجود ندارد و می توانید در عرض چند دقیقه خریدتان را انجام دهید.
فروشگاه های آنلاین این فرصت را فراهم کرده اند که ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته، خریدتان را ثبت کنید.
خرید آنلاین لباس این امکان را فراهم کرده که بدون نیاز به توضیح دادن جزئیات لباس مورد نظرتان به فروشنده، بتوانید از قابلیت جستجوی آنلاین استفاده کنید تا دقیقا همان چیزی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.
علاوه بر این، در فروشگاه های حضوری باید زمان زیادی را صرف کنید تا تمام جنس ها را نگاه کنید. گاهی نیز فروشنده همراه شما قدم می زند تا کمک کند، که این کار برای خیلی ازت افراد اذیت کننده است و باعث می شود احساس معذب بودن کنند.
زمانی که به راحتی خرید آنلاین لباس عادت کردید، ممکن است برای شما سخت باشد که دوباره به روش زمان بر خرید حضوری برگردید.

نکاتی طلایی برای خرید لباس آنلاین

 2- خرید در هر مکان و زمانی و صرفه جویی در وقت

یکی از بزرگ ترین مزایای آنلاین شاپ ها این است که می توانید در خانه، محل کار، قطار، اتوبوس و در هر جایی که هستید خرید کنید. فقط باید به اینترنت متصل باشید.
این روش همچنین تا حد زیادی در زمان صرفه جویی می کند و به جای گشت و گذار در بازار، با چند کلیک ساده و صرف چند دقیقه وقت، می توانید لباس مورد علاقه تان را خریداری کنید. اگر برای رفتن به محل کارتان باید مسیر طولانی ای را طی کنید، می توانید به راحتی این زمان را صرف خرید آنلاین لباس جدید کنید.
خرید آنلاین به شما کمک می کند وقت آزاد بیشتری داشته باشید و همان زمان را صرف انجام کارهای مهم تری کنید.
می توانید تنها با گوشی هوشمندتان از هر فروشگاه آنلاینی که خواستید خرید کنید. این به این معناست که برای خرید آنلاین لزوما نیازی به کامپیوتر ندارید.

 3- خرید از شهرهای دیگر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توانید به راحتی لباس مورد علاقه تان را از هر شهری که خواستید خریداری کنید. پس نیازی نیست که تنها به فروشگاه های شهر و استان محل زندگی خودتان محدود باشید.

نکات خرید لباس آنلاین : خرید از شهر های دیگر

4- امکان مقایسه فروشگاه با فروشگاه های دیگر

به راحتی می توانید قیمت های آنلاین شاپ های مختلف را با هم مقایسه کنید و ارزان ترین گزینه را انتخاب کنید. بسیاری از آنلاین شاپ ها برای جذب مشتری و رقابت با همکاران، کوپن ها و کدهای تخفیفی را نیز ارائه می دهند.

 5- تنوع بیشتر

وقتی به صورت آنلاین لباس می خرید، نسبت به زمانی که به فروشگاه های حضوری می روید با تنوع بیشتری روبرو هستید. اگر آنچه یک فروشگاه آنلاین ارائه می دهد را دوست ندارید، کافیست از پیج یا سایت فروشگاه های دیگر بازدید کنید تا لباس مد نظرتان را پیدا کنید.
در حقیقت برای خرید آنلاین بی نهایت گزینه دارید. فروشگاه های حضوری در مقایسه با فروشگاه های آنلاین به دلیل محدودیت فضای موجود، تنوع کمتری دارند. از آنجایی که فروشگاه های آنلاین نیازی به فراهم کردن فضا برای بازدید مشتری ها ندارند، می توانند از فضایی که دارند برای انبار کردن لباس های بیشتر و متنوع تری استفاده کنند.

تنوع در خرید آنلاین لباس

اگر همیشه دوست دارید لباس های منحصر به فردی را بپوشید که هیچ کس دیگری آنها را ندارد، خرید آنلاین این امکان را برای شما فراهم کرده است. می توان همه چیز (از کفش های سفارشی گرفته تا لباس های شب خاص) را به صورت آنلاین پیدا کنید.

برای خرید حضوری باید دنبال نمایندگی برند مورد نظرتان بگردید که گاهی نمایندگی آن در شهر شما وجود ندارد. اما برای خرید آنلاین می توانید تقریبا هر برند یا کالایی که به دنبالش هستید را پیدا کنید. به علاوه آنلاین شاپ ها اغلب از نظر رنگ و سایز، تنوع بیشتری نسبت به فروشگاه های حضوری دارند. برای مثال اگر دنبال لباس های سایز بزرگ یا اورسایز هستید و در فروشگاه های محل زندگی تان نتوانسته اید چنین لباس هایی را پیدا کنید، کافیست به آنلاین شاپ ها سر بزنید.

خرید آسان هدیه آنلاین

 6- خرید آسان هدیه

با کمک آنلاین شاپ ها می توانید بدون دردسر برای اقوام و دوستان تان در هر شهری که هستند هدیه بفرستید و آنها را خوشحال کنید. در این شرایط آنلاین شاپ ها، پکیجینگ و حمل و نقل را برای شما انجام می دهند. همچنین اگر بخواهید از طرف شما یک یادداشت روی کادو می گذارند و برای فرد مورد نظر ارسال می کنند! پس با این روش، دیگر فاصله اهمیتی ندارد و می توانید در مناسبت هایی مانند تولد، عروسی، سالگرد ازدواج و آشنایی، روز ولنتاین، روز مادر، روز پدر و… عزیزان تان را سورپرایز کنید.

معایب و نکات خرید آنلاین لباس

در این قسمت به اصلی ترین معایب خرید آنلاین لباس اشاره می کنیم:

1.تاثیر منفی بسته بندی روی محیط زیست

این که خریدتان را درب منزل در پکیجینگ چند لایه پلاستیکی و مقوایی تحویل بگیرید مسلما برای شما خوب است اما باید بدانید که این کار به محیط زیست آسیب می زند.

نکات اساسی خرید لباس آنلاین

حتی اگر مقوا را بازیافت کنید، باز هم با خرید آنلاین باعث تولید زباله های غیرضروری می شوید.

2. مشکلات حمل و نقل و تاخیر در تحویل

هیچ راهی برای مطمئن شدن از این که خریدتان به موقع به دست تان می رسد وجود ندارد. زیرا گاهی اوقات اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ می دهند . و تحویل بسته را چندین روز به تاخیر می اندازند. علاوه بر این، گاهی بسته های پستی گم و یا آسیب می بینند . یا به آدرس اشتباه تحویل داده می شوند.

3. صرف زمان بیش از حد برای آنلاین بودن

گاهی خرید آنلاین و گشت و گذار در اینترنت برای پیدا کردن محصول مورد نظر می تواند بیشتر از آن چیزی که برای آن برنامه ریزی کرده بودید وقت تان را بگیرد. از آنجایی که فضای مجازی اعتیاد آور است ممکن است زمانی به خودتان بیایید که ببینید بیشتر روز را آنلاین بوده اید.

4. خرید ریسکی

خرید آنلاین همیشه هم خوشایند نیست و گاهی ممکن است لباسی را بخرید که اندازه تان نیست.

نکات خرید ریسکی آنلاین لباس

به علاوه نمی توانید تنها از روی عکس و فیلم، بافت و جنس پارچه، کیفیت، وزن، دوام یا سایر ویژگی های آن را تعیین کنید. ممکن است یک محصول در عکس عالی به نظر برسد اما وقتی آن را در دستان تان می گیرید ظاهری ناخوشایند، بی کیفیت و ارزان داشته باشد.

به علاوه برخی از فروشگاه ها از عکس های ژورنالی استفاده می کنند اما محصولی که برای فروش دارند از نظر پارچه و کیفیت دوخت با عکس ژورنالی کاملا متفاوت است.

5. نکات خرید آنلاین لباس : نبود کمک فروشنده

در هر فروشگاه حضوری معمولا شخصی وجود دارد که به شما کمک کند. اما اگر به صورت آنلاین خرید کنید، فقط خودتان هستید و ممکن است آنلاین شاپ مورد نظر تا حدی پرمشغله باشد که زمان پاسخگویی به سوالات همه مشتری ها را نداشته باشد. در این شرایط اگر سوالی دارید، کسی نیست که کمک تان کند . پس شاید مجبور به خرید کورکورانه شوید . و اشتباهاتی را در خرید انجام دهید که بعد از رسیدن محصول از آنها پشیمان شوید.

نکات خرید کردن لباس آنلاین

نکات کلیدی خرید آنلاین لباس

قبل از این که لباسی را به صورت آنلاین خریداری کنید، حتما این نکات را در نظر بگیرید:

انتخاب فروشگاه معتبر

یکی از بزرگ ترین ریسک های خرید اینترنتی این است که خیلی از افراد از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کنند. بنابراین خرید از فروشندگان قابل اعتماد امری بسیار ضروری است. بهتر است همیشه دنبال فروشندگان آنلاینی بگردید که پیج مشهوری دارند و مدام با فیلم گذاشتن از محصول و جواب دادن به کامنت ها، سعی در بالا بردن اعتماد خریداران دارند.

گرفتن اندازه و سایز خودتان جزو مهم ترین نکات خرید آنلاین لباس است .

لباس هایی که توسط تولید کننده های مختلف تولید می شوند ممکن است از نظر اندازه و سایز با هم متفاوت باشند.

نکات اندازه گیری در خرید آنلاین لباس

بنابراین نمی توانید به سایزبندی های اسمال/ مدیوم/ لارج تکیه کنید زیرا برخی از تولیدکنندگان بر اساس اندازه استاندارد، لباس تولید نمی کنند. از آنجایی که هنگام خرید آنلاین نمی توانید لباس ها را قبل از خرید پرو کنید، گرفتن اندازه و سایز خودتان ضروری است.

  • زنان حداقل باید اندازه دور سینه ها، دور کمر و باسن خود را بدانند. بسته به لباسی که خریداری می کنید، ممکن است سایر اندازه ها همچون قد، دور بازو، قد آستین و… نیز مورد نیاز باشند.
  • مردان نیز باید اندازه کارور جلو، دور سینه، دور گردن، دور کمر و اندازه شلوار خود را بدانند. سایر اندازه گیری ها نیز شامل قد آستین، عرض شانه و قد هستند.
  • اگر می خواهید برای یک کودک لباس بخرید باید قد، دور کمر و دور باسن کودک را بدانید.
  • برای نوزادان و اطفال نیز باید قد و وزن را بدانید.

نکات خرید آنلاین لباس : چک کردن سایز با جدول سایزبندی فروشگاه

اکثر آنلاین شاپ هایی که تولیدی دارند یک جدول سایزبندی استاندارد دارند که برای تمام لباس های خود از آن استفاده می کنند.

اما برخی از فروشندگان، محصولات شان را خودشان تولید نمی کنند و محصولات را از چندین تولیدکننده گوناگون خریداری می کنند.

نکات چک کردن سایز در خرید آنلاین لباس

در این شرایط برای این که کمتر به اشتباه بیفتید اطلاعات مربوط به لباس مورد نظر را بررسی کنید. معمولا آنلاین شاپ زیر هر محصولی، اندازه های اصلی آن را قید می کند که می توانید آنها را با اندازه های خودتان مقایسه کنید.

چک کردن اطلاعات مربوط به لباس

حتما قبل از خرید، جنس محصول و سایر اطلاعات کلیدی را بررسی کنید. از آنجایی که پارچه های مختلفی در بازار موجودند که ممکن است با همه آشنا نباشید، می توانید در مورد جنس پارچه در گوگل سرچ کنید.

علاوه بر این می توانید به پارچه فروشی بروید و پارچه مورد نظر را از نزدیک لمس کنید تا ببینید کیفیت آن چگونه است.

حساسیت در رنگ نداشته باشید

همان طور که ممکن است بدانید، گاهی عکسبرداری (چه با گوشی موبایل چه دوربین عکاسی) باعث می شود که رنگ اصلی کالا چند درجه تیره تر یا روشن تر بیفتد. این که این تفاوت رنگ تا چه حد است . بسته به نور محیط و محل عکسبرداری متفاوت است. بنابراین اگر خیلی روی رنگ حساسیت دارید، بهتر است خرید اینترنتی انجام ندهید.

نکات بسیار مهم خرید آنلاین لباس

نکات خرید آنلاین لباس : ضمانت بازگشت کالا را چک کنید

قبل از این که خریدتان را ثبت کنید، ابتدا بررسی کنید که آیا فروشگاه، خدمات مرجوع کالا و ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهد یا خیر. بهتر است همیشه از آنلاین شاپ هایی خریداری کنید که ضمانت بازگشت کالا دارند. زیرا این فروشگاه ها تا حدی به نظم و کیفیت محصولات شان مطمئن هستند که برای اطمینان خاطر شما، در صورت نارضایتی، محصول را پس می گیرند. به علاوه، برخی دیگر از فروشگاه ها نیز بیان می کنند که در صورت زدگی یا هر مشکلی که از جانب آنها اتفاق افتاده باشد، با هزینه خود کالا را مرجوع می کنند و محصول سالمی را برای شما ارسال می کنند.

بررسی زمان و نحوه ارسال

قبل از این که خرید کنید حتما زمان تحویل کالا، نحوه ارسال و هزینه های حمل و نقل را بررسی کنید. هزینه های حمل و نقل ممکن است به طور چشمگیری هزینه پرداختی کل را افزایش دهند، به خصوص اگر قصد داشته باشید از یک فروشنده در یک کشور خارجی خرید کنید.

علاوه بر این، زمان تحویل کالا را در نظر بگیرید. فروشگاه ها معمولا قید می کنند که محصول چند روز کاری به دست تان می رسد. برای شمردن روزهای کاری، تعطیلات و آخر هفته ها را نباید بشمارید.

نکاتی که باید برای خرید آنلاین لباس رعایت کنیم

در نظر گرفتن زمان تحویل کالا خصوصا زمانی اهمیت پیدا می کند که می خواهید برای یک مناسبت برای عزیزان تان کادویی سفارش دهید یا این که می خواهید لباسی بخرید که آن را در یک مناسبت خاص بپوشید.

نحوه ارسال را نیز بررسی کنید. برای مثال ببینید که محصول با پست سفارشی، پیشتاز، تیپاکس یا… ارسال می شود. هر کدام از این روش های ارسال، محصول را در زمان متفاوتی به شما تحویل می دهند و هزینه متفاوتی دارند.

نکات مهم خرید لباس آنلاین : استفاده از وبسایت های امن و رمزگذاری شده

وبسایت هایی که با «https://» شروع می شوند، ایمن هستند. بسیاری از مرورگرهای اینترنت برای نشان دادن این که سایت امن است و رمزگذاری شده، یک قفل بسته را نشان می دهند. اگر فقط قصد مشاهده محصول را دارید و نمی خواهید خرید کنید، وجود این اقدامات امنیتی ضروری نیست. اما اگر قصد خرید دارید باید از وبسایت هایی که شما را مجبور به پرداخت در صفحات ناامن می کنند اجتناب کنید.

بررسی نظرات و کامنت های خریداران

قبل از خرید، نظرات خریداران را به خوبی بررسی کنید.

نکات پشتیبانی خرید آلاین لباس

فقط زمانی از یک آنلاین شاپ خرید کنید که سیستم بازخورد و جواب دهی دقیق و منظمی داشته باشد. اگر اکثر کامنت ها شامل رضایت مشتری باشند، این موضوع نشان می دهد که تنها هدف فروشگاه فروش محصولاتش نیست و به رضایت خریداران بیش از هر چیزی اهمیت می دهد.

عدم ارائه اطلاعات شخصی

زمانی که سفارشی را ثبت می کنید، قید کردن نام و نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس تان ضروری است. اما ارائه اطلاعات دیگری همچون اطلاعات شخصی و اطلاعات حساب بانکی تان ضروری نیست. اگر فروشنده ای درخواست چنین اطلاعاتی را از شما داشت، احتمال این که قصد کلاهبرداری داشته باشد خیلی بالاست.

اطمینان از پاسخگویی پشتیبانی سایت

اطمینان حاصل کنید که فروشگاه مورد نظر سیستم پشتیبانی قابل اعتمادی دارد. برای این کار در ساعات مشخص با پشتیبانی تماس بگیرید . یا از مشتری هایی که کامنت گذاشته اند . در مورد پاسخگویی پشتیبانی سوال بپرسید.

نکات تشخیص اصلی بودن لباس در خرید آنلاین

اطمینان از اصل بودن کالا

اگر می خواهید لباس یا کفش اصل خریداری کنید حتما از نمایندگی ها و سایت های معتبر خریدتان را انجام دهید. خیلی از سایت ها اقدام به فروش محصولات فیک با ویژگی های مشابه می کنند، پس کاملا آگاهانه و با تحقیق قبلی خرید کنید.

لباس را بر تن مانکن یا شخص ببینید

تا زمانی که لباس روی تن مدل نباشد نمی توان گفت که تن خور آن چگونه است. بنابراین اگر پیج مورد نظر، عکس تن خور محصول را نگذاشته از او بخواهید که برای شما عکس آن را بفرستد.

پرو لباس به محض رسیدن

بسیاری از فروشگاه های آنلاین قبول می کنند که لباس را مرجوع کنید، اما فقط در یک بازه زمانی محدود این کار را انجام می دهند (برای مثال یک الی دو روز پس از تحویل لباس).

نکات مهم خرید لباس آنلاین

به همین خاطر به محض این که لباس رسید، آن را امتحان کنید. هیچ برچسب یا اتیکتی را باز نکنید و پرت نکنید. زیرا اگر این کار را انجام دهید، در صورت اندازه نبودن لباس، نمی توانید آن را مرجوع کنید.

جمع بندی

خرید آنلاین لباس این روزها تا حدی گسترش پیدا کرده که حتی در شهرهای کوچک و روستاها نیز جا افتاده است. در صورتی که با مزایا و معایب این روش خرید آشنا باشید و نکاتی که ذکر کردیم را در نظر بگیرید، مطمئن باشید که خرید موفقی خواهید داشت. شما هم می توانید با شرکت در کلاس های طراحی لباس و خیاطی سایت طراحی لباس، ماهر و حرفه ای شده و با زدن سایت یا پیج اینستاگرام به صورت آنلاین محصولات خود را بفروشید.

پایان بخش : نکات خرید آنلاین لباس

سوالات متداول

برای خرید آنلاین حتما باید کارت بانکی کنارتان باشد؟

خیر نیازی نیست . که لزوما کارت بانکی تان در دسترس باشد . و حتی زمانی که از کارت تان دور هستید . می توانید با وارد کردن اطلاعات آن و استفاده از کد پیامک شده روی گوشی، خریدتان را تکمیل کنید.

چرا قیمت آنلاین شاپ ها معمولا پایین تر از فروشگاه های حضوری است؟

علت پایین تر بودن قیمت این است که محصولات مستقیما و بدون دخالت واسطه ها، از تولیدکننده یا فروشنده به دست شما می رسند.
نه تنها قیمت این فروشگاه ها بهتر است، بلکه با خرید اینترنتی می توانید در مالیات نیز صرفه جویی کنید. زیرا فروشگاه های آنلاین تنها در صورتی ملزم به پرداخت مالیات فروش هستند که یک موقعیت فیزیکی و مغازه ای داشته باشند.

در کدام روش کنترل بیشتر روی پروسه خرید دارید؟

بسیاری از مواقع، وقتی برای خرید به بازار می روید، گاهی خیلی بیشتر از میزان برنامه ریزی شده هزینه می کنید. در این شرایط زمانی به خودتان می آیید که می بینید چیزهایی را خریداری کرده اید که آن چیزی که می خواستید نبودند (به این خاطر که گزینه بهتری برای خرید در دسترس نبود).
اما برای خرید آنلاین دیگر نیازی نیست اجازه دهید موجودی فروشگاه تعیین کند که چه چیزی بخرید. با خرید آنلاین می توانید دقیقا آنچه را که می خواهید و نیاز دارید را پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *