راهنمای گام به گام طراحی پرتره در طراحی لباس + فیلم

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم آموزش طراحی چهره👇🏻

تصویرسازی یا طراحی پرتره در طراحی لباس درست به اندازه شناخت رنگ برای یک هنرمند، معادلات برای یک ریاضیدان و داروها برای یک پزشک اهمیت دارد! درواقع پرتره همچون یک صدا برای طراح عمل می‌کند و دیدگاه و بینش او را به بینندگان انتقال می‌دهد.
تصویرسازی یا همان طراحی پرتره، اولین قدم در به ثمر رساندن طرح شما به حساب می‌آید . و ایده طراحی را از بخش مفهومی خارج کرده و به واقعیت تبدیل می‌نماید. در دنیای مد، طرح‌های جدید همواره قبل از برش و دوخت به شکل طرح‌های اولیه ارائه می‌شوند. همانند یک الگو از شکل کلی مدل که به عنوان پایه طرح شناخته می‌شود.
چه بسا که طراحان لباس صدها الگوی تمرینی دارند تا در نهایت ایده مد نظرشان را به واقعیت تبدیل کنند. شما به عنوان طراح لباس، چقدر با طراحی پرتره آشنایی دارید؟

آموزش کشیدن پرتره در طراحی لباس

میدانید که خلاقیت در طراحی لباس حرف اول را میزند و بدون خلاقیت و ارائه ایده‌ها نو و جدید، عملا نمیتوانید هیچ جایگاهی را در این صنعت بدست آورید؟ بازار توسط ایده‌های قدیمی اشباع شده است . و هم طراحان و هم خریداران به دنبال طرح‌ها و لباس‌های جدید میگردند.

اگر که میخواهید طراحی پرتره در طراحی لباس را آغاز کنید توصیه داریم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. نکات قابل توجهی را درخصوص پرتره‌های طراحی لباس خواهیم گفت که شما در مسیر درست قرار خواهد داد.

اهمیت و نقش طراحی پرتره در طراحی لباس

اگر که میخواهید به یک طراح لباس حرفه‌ای تبدیل شوید؛ باید بدانید طراحی پرتره بخشی مهم و البته جدانشدنی در این صنعت به حساب می‌اید. هیچگاه نمیتوانید مانکن یا فیگوری را بدون چهره ببینید!

فیگور در طراحی لباس

درواقع مانکن تنها با به همراه داشتن چهره‌ست که به لباس وقار و ارزش می‌بخشد و به نوعی لباس را تاثیرگذارتر نشان می‌دهد!
هر چقدر هم که در این راستا موفق عمل کنید؛ لباسی که بعد از طراحی فیگور و چهره بر تن مانکن دیده‌ می‌شود، شیک‌تر، تاثیرگذارتر و البته رویایی‌تر به چشم می‌آید.
شما میتوانید با شرکت در دوره‌های مختلف طراحی پرتره در طراحی لباس، لباسی گیراتر، شیک‌تر؛ پرمخاطب‎تر و از همه مهم‌تر پولسازتر طراحی نمائید. زمانی که لباس طراحی شده شما طرفداران بیشتری داشته باشد مسلما فروش شما نیز به همان اندازه افزایش پیدا خواهد کرد.
حتی خرید پکیج آموزش طراحی لباس هم میتواند چاره کار باشد و شما را به خواسته‌تان برساند. البته بدانید که تمامی این موارد نیازمند تمرین و تکرار و تمرکز شما بر روی طراحی پرتره است.

اصول طراحی فیگور

اگر هم که با طراحی پرتره آشنایی نسبی دارید باید بگوییم که تصویرسازی مد از جایگاه بسیار بالایی در طراحی پرتره در طراحی لباس برخوردار است. میتوانید در راستای حرفه‌ای شدن به سراغ تصویرسازی مد بروید تا مسیر هموارتری را طی نمائید. در این مرحله شما نه تنها با اصول صحیح کشیدن چهره آشنا خواهید شد. بلکه نوین‌ترین و به روزترین تکنیک‌های طراحی نیز به شما آموزش داده خواهد شد.

توصیه داریم برای دریافت اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما سایت پویا اندیش مراجعه کنید.

چطور فیگور و لباس مناسب طراحی کنیم؟

پس از اینکه با طراحی پرتره در طراحی لباس و اهمیت آن در دنیای امروز آشنا شدید . حال زمان آن رسیده تا مراحل آموزش طراحی فیگور و لباس را بدانید.

 رسم فیگور در طراحی لباس

مراحل زیر هنگام ترسیم یک طرح بسیار ساده به شما کمک خواهد کرد.

مرحله 1: شکل لباس خود را بکشید

از این شکل به عنوان یک نمونه اولیه یاد خواهد شد. از خود بپرسید: آیا این لباس سایز مناسبی دارد یا خیر؟!

مرحله 2: جزئیات طراحی را اضافه کنید

بدون جزئیات طراحی، هیچگاه لباسی وجود نخواهد داشت. منظور از جزئیات طراحی؛ درزها و تزئینات، اندازه، چین‌ها و بست‎هایی مانند دکمه و زیپ و هر جزئیات دیگری مانند یقه و جیب تا دوخت‌هایی مانند گلدوزی است! با افزودن این جزئیات، به بیننده درک بهتری از ظاهر محصول نهایی می‌دهید.

مراحل گام به گام طراحی فیگور

مرحله 3: طرح را اصلاح کنید

با پاک کردن تمام خطوط غیر ضروری، طرح را اصلاح کنید.

نحوه ترسیم تصاویر ذهنی

برای برقراری ارتباط موفقیت آمیز با طراحی خود از طریق یک تصویر، ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه به این زبان صحبت کنید. این مسئله شامل یادگیری نحوه ایجاد یک شکل 9 سر، کشیدن طرح لباس خود بر روی شکل و رندر کردن آن طرح برای به تصویر کشیدن یک پارچه با بافتی خاص است!

لوازم کشیدن فیگور در طراحی لباس

ابزارهای پرتره در طراحی لباس

  • کتاب طراحی
  • مداد
  • مداد تراش
  • پاک کن
  • خودکار
  • مداد رنگی
  • نشانگرها

برای شروع سفر تصویرسازی خود و حتی طراحی پرتره در طراحی لباس، مهم است که یک کتاب طراحی داشته باشید. وجود کتاب طراحی برای یک طراح ضروری است، زیرا بینشی از مجموعه الهامات، فرآیندهای فکری طراح، و تولید و توسعه ایده را به نمایش می‌گذارد. همچنین ثابت شده است برای تقویت خلاقیت و کمک به طراحان در رشد ایده‌ها و توسعه ایده‌های جدید که به‌ویژه اگر به دنبال راه‌اندازی خط لباس خود هستند بسیار کمک کننده‌ست.

پرتره کشیدن در طراحی لباس

چطور بهترین پرتره را در طراحی لباس بکشیم؟

مسلما میدانید طراحی چهره و پرتره در طراحی لباس مراحل مخصوص و اصول خاص خود را دارد. از همین‌رو میخواهیم در این بخش به شرح مراحل و این اصول بپردازیم:

مرحله اول:

در ابتدا باید یک بیضی تخم مرغی شکل بکشید و آن را صورت نام گذاری کنید. حواستان باشد در بسیاری از موارد این حالت چهره و صورت است که لباس را خاص و تکمیل می‌کند. در زمان رسم این بیضی باید تقارن را در نظر بگیرید.

نقسیم بندی سر در طراحی پرتره

مرحله دوم:

در داخل آن بیضی دو دایره بکشید. یک دایره بزرگ و کاملا گرد و یک دایره کوچک‌تر درست در زیر آن دایره.

سپس این دو دایره را با خطوطی منحنی به یکدیگر متصل نمائید. با انجام این کار، شاهد شکل گیری کناره‌های صورت خواهید بود. در این مرحله نیز باید به ایجاد تقارن توجه داشته باشید تا دو طرف صورت کاملا برابر با یکدیگر باشند.

مرحله سوم پرتره در طراحی لباس

در میان خط ترسیم شده وسط چهره، چشم‌ها را بکشید. با کشیدن یک خط افقی اندازه محل قرار گیری چشم ها و حتی فاصله آنها از یکدیگر مشخص خواهد شد. محل قرارگیری چشم ها نیز باید با یکدیگر تقارن داشته باشد. در همین مرحله محل قرارگیری بینی و حتی جای لب ها نیز مشخص میشود.

طراحی پرتره در زوایای مختلف

مرحله چهارم:

مرحله چهارم به مرحله جزئیات معروف است. ترسیم چشم ها کاملا به خودتان بستگی دارد، میتوانید آن را به اندازه یک بادام در مظر بگیرید یا هر چیز دیگر. مهم این است که قرنیه چشم باید به اندازه متناسب در آن جای گیرد. پلک ها را نیز فراموش نکنید.

شاید این جزئیات خیلی پیش پا افتاده به نظر بیایند اما در طراحی پرتره در طراحی لباس و خصوصا جلا بخشیدن به لباس شما بسیار تاثیرگذار هستند.

مرحله پنجم:

در مرحله پنجم باید ابروها را بکشید. ابروها در فاصله کمی بالاتر از پلک قرار دارند و طول آنها باید کمی بیشتر از طول چشم باشد. در این مرحله حتی میتوانید بینی را نیز تکمیل نمائید. با رسم یک U شکل دقیق بینی مشخص و حال دیگر مهارتتان است تا برجستگی‌ها وتیغه بینی را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید. اگر در این مرحله لب‌ها را هم تکمیل کنید تقریبا پرتره شما آماده‌ست. برای تکمیل لب حواستان باشد که باید آنها را متفاوت از همدیگر بکشید. یعنی لب بالا میزان حجم بیشتری از لب پایین داشته باشد.

طراحی پرتره به صورت گام به گام

مرحله ششم

در این مرحله باید تمامی جزئیات را تکمیل کنید. جزئیات مثل سایه زدن . ایجاد سفیدی برای درخشش چشم‌ها، سایه زدن بینی برای واقعی بودن آن و همچنین ابروها. میتوان گفت، کلا در این مرحله پرتره در طراحی لباس به اتمام میرسد.

و در آخر

اگر که فکر میکنید با دریافت آموزش طراحی الگوی لباس میتوانید خود را برای حضور در این دنیای شلوغ آماده کنید؛ توصیه ما این است که همین امروز استارت بزنید. شما باهوش‌تر و خلاق‌تر از آن چیزی هستید که فکرش را میکنید و میتوانید در این صنعت جایگاه خاص و ویژه‌ای برای خود دست و پا کنید.

اهمیت پرتره در طراحی لباس

از همه مهم‌تر هیچگاه بدون گذراندن دوره‌های مختلف طراحی و چندین دوره کارآموزی به یکباره وارد بازار کار نشوید! عبور از این مراحل میتواند شما را برای حضور در بازار و رویارویی با چالش‌های موجود آشنا کنید.

میتوانید برای دریافت مشاوره طراحی پرتره در طراحی لباس به بخش تماس با ما مراجعه نمائید.  

5/5 - (3 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *