آموزش جنسیت سازی لمه

فهرست عناوین

به طراحی افراد حرفه‌ای توجه کرده‌اید؟ اکثر لباس‌هایی که توسط افراد خبره طراحی شده‌اند . به صورتی بیننده را جذب می‌کنند که گویی لباس با آن‌ها سخن و جنس لباس مشخص است. درواقع این افراد با طی دوره‌های حرفه‌ای جنسیت‌سازی توانسته‌اند، تصاویر را طوری ترسیم کنند که جنس و بافت پارچه به کار رفته نیز مشخص شود. با این کار بیننده به راحتی می‌تواند تمام مشخصات لازم در مورد پارچه، جنس و جزئیات را تشخیص دهد. در این‌جا جنسیت سازی لمه با استفاده از ابزارهای مختلف را توضیح دادیم . برای یادگیری و آشنایی بیشتر، ما را در ادامه همراهی کنید.

با توجه به گسترش مد و فشن، افراد علاقه‌مند در زمینه‌های طراحی افزایش یافته است. اکثر افراد پس از گذراندن دوره‌های متعدد، اقدام به راه‌اندازی برند خود می‌کنند، بنابراین با سرمایه‌گذاری در زمینه‌های جنسیت‌سازی و طراحی‌های حرفه‌ای می‌توانید درآمد فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

ویژگی‌های پارچه لمه

لمه نوعی پارچه با نخ‌های متالیک است. پارچۀ لمه و انواع آن را در این بخش معرفی میکنیم .

انواع جنسیت سازی پارچه لمه

معمولا از مواد طبیعی مانند ابریشم، ویسکوز، پنبه، پشم یا الیاف مصنوعی مانند پلی استر، پلی آمید یا نایلون درست می‌شود. پارچه‌های لمه را می‌توان با الیاف متالیک برای لباس‌های منحصر به فرد به کار برد. از ویژگی‌های این پارچه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای ضخامت کافی (به همین دلیل در دوخت نیازی به آستر ندارد)
  • بدون آبرفت و رنگ پریدگی
  • دارای لختی فراوان (برای مدل‌هایی که می‌خواهید ریزش داشته و به صورت افتاده باشند، فوق‌العاده است)
  • ایده‌آل برای تمامی اندام‌ها (باعث شیک نشان دادن تمامی سایزها و بدن‌ها می‌شود و تن‌خوری عالی دارد)
  • دارای رنگ‌بندی متنوع و خاص
  • بدون نیاز به اتوکشی
  • لطافتی بی‌نظیر
آموزش گام به گام جنسیت سازی لمه

اهمیت جنسیت سازی در طراحی لباس به چه صورت است؟

برای اینکه بیننده با دیدن طرح شما بتواند بافت و جنس پارچه را تشخیص دهد، لازم است جنس پارچه نیز به تصویر کشده شود.

از این‌رو کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی فرانی برای یادگیری وجود دارد. برای یادگیری این هنر افراد تشخیص دهنده نیز بایستی جنس پارچه‌ها را به خوبی بشناسد تا به راحتی بتواند با دیدن طراحی، علاوه‌بر مدل لباس، نوع پارچه آن را تشخیص بدهد. در جنسیت سازی لمه نیز همانند سایر موارد

لازم است، انواع پارچه‌های لمه را بشناسید.

جنسیت سازی لمه

برای موفقیت در حوزه جنسیت‌سازی، سلیقه و خلاقیت حرف اول را می‌زند، زیرا همان‌طور که می‌دانید در علم هنر و پوشاک باید بتوانید با سلیقه مخاطبان خود آشنا بوده و بتوانید آن‌چه را که می‌خواهند، برایشان طراحی کنید.

انواع پارچه لمه

برای تصویرسازی جنس پارچه بر روی کاغذ، لازم است پارجه را به صورت دقیقی بشناسید. از این‌رو در این‌جا انواع مختلف پارچه لمه را بررسی کرده‌ایم:

لمه‌ها پارچه‌هایی دو طرفه هستند که یکی از آن‌ها براق بوده و دیگری بافتی شبیه به کرپ دارد.

پارچه لمه مناسب برای لباس‌های مجلسی:

اکثر پارچه‌های لمه برای لباس‌های مجالس طراحی می‌شوند و رنگبندی متنوعی دارند. این پارچه‌ها را با ترکیبی از نخ‌های زردار و بسیار درخشان‌تر از بقیه پارچه‌ها تولید می‌کنند.

انواع لمه
انواع پارچه لمه

پارچه‌های نگین‌دار لمه:

این پارچه‌ها دارای نگین‌ها رنگین بوده و تمام توجه‌ها را به سمت خود جذب می‌کند.

پارچه شنی لمه:

این پارچه دوختی بی‌نظیر دارد و می‌تواند به زیبایی در تن افراد بنشیند، از این‌رو محبوب‌ترین پارچه لمه برای لباس‌های مجلسی شناخته می‌شود. همچنین این پارچه همانند شن به صورت دانه دانه بوده و این امر جدابیتش را چند برابر می‌کند.

جنسیت سازي پارچه لمه

جنسیت سازی لمه در طراحی لباس

جهت شروع جنسیت‌سازی لمه طراحی لباس لازم است بتوانید آن را بر روی کاغذ پیاده‌سازی کنید، برای این‌ کار بایستی ابزار ضروری مانند مارکر، ، مداد، ماژیک، آبرنگ، کاغذ، کاتر، کلاژ، و ….را داشته باشید تا بتوانید در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی شرکت کنید. در این دوره‌ها هر آن‌چه که در ذهن خود دارید را روی کاغذ ترسیم کنید و افراد بیننده را با تصویر درگیر نمایید. به‌طوری که آن‌ها بدون اطلاع از نوع پارچه ، با نگاه کردن به براقیت‌ها و حالت‌های خاص جنس لمه، آن را تشخیص دهند.

مراحل جنسیت سازی لمه

برای این کار لازم است در ابتدا طرح مدل اولیه را طراحی کنید. سپس به جزئیات بپردازید . از آن‌جایی‌که پارچه لمه افتادگی خاصی دارد . قبل از رنگ‌آمیزی، جزئیات دوخت، پنس‌ها، چین و چروک‌ها را به تصویر بکشید.

مراحل جنسیت سازی پارچه لمه
مراحل جنسیت سازی پارچه لمه

مرحله بعدی رنگ‌آمیزی است. این مرحله نیز مانند مراحل قبل نیاز به تمرکز زیادی دارد و با استفاده از ابزار زیر انجام می‌شود.

جنسیت سازی لمه با مداد رنگی

در مرحله رنگ‌آمیزی با مداد رنگی لازم است تیرگی‌های بیشتری ایجاد کنید تا حجم کلی بدن مشخص شود. برای ایجاد رنگ لباس و حالت لمه بهتر است از رنگ طوسی استفاده کنید. سپس با مداد مشکی سایه‌های لباس را ایجاد کرده و قسمت‌های فرورفته و چین خورده را تیره‌تر نمایید.

جهت نشان دادن جنس لمه بایستی مداد مشکی نوک تیز را روی قسمت‌هایی که سایه زده‌اید، نقطه‌گذاری کنید تا تراکم نقاط تیرگی و تمام برجستگی‌ها و فرو رفتگی‌ها نشان داده شوند.

مراحل جنسیت سازی لمه

جنسیت سازی لمه با آبرنگ

برای کار با آبرنگ نیز نقطه‌گذاری در قسمت‌های روشن و سپس به سمت نقاطی که مشکی هستند، بکشید. به این صورت براقیت لمه نشان داده می‌شود.

جنسیت سازی لمه با مارکر

در مرحله رنگ‌آمیزی جنسیت‌سازی با مارکر، برای ایجاد سایه‌ها از مارکری تیره استفاده می‌شود. در این شرایط بایستی در ابتدا نقطه‌هایی بر روی تصویر ایجاد کنید سپس با یک مارکر سفید نقطه‌های ایجاد کرده را پخش نمایید تا بافت براق پارچه لمه را نشان دهید. برای اینکه تصویرسازی شما به زیبایی خود را نشان دهد، قسمت‌های سایه‌دار و تیره را با رنگ‌های تیره مارکر ایجاد کنید.

جنسیت سازی لمه با مارکر

جنسیت سازی لمه با گواش

پس از انجام تمام مراحل و کشیدن برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های تصویر، جهت نشان دادن جنسیت پارچه لمه و براقی آن، از گواشی به رنگ نقره‌ای استفاده کنید و با تکنیک نقطه‌گذاری در قسمت‌های روشن و برجسته نقطه‌های بیشتری گذاشته و به سمت قسمت‌هایی که با مشکی کار کرده‌اید، پخش کنید.

نکات کاربردی درباره جنسیت سازی لمه در طراحی لباس

در مراحل طراحی پارچه لمه با توجه به آن‌چه گفته شد، مهم‌ترین موارد و نکاتی که بایستی انجام دهید، توجه به جزئیات است. قبل از رنگ‌آمیزی تمامی چین و چروک‌ها را بکشید، سپس در مرحله رنگ‌آمیزی به نقطه گذاری توجه کنید. زیرا نقطه‌گذاری می‌تواند جنسیت لمه را به تصویر بکشد. به این صورت شما می‌توانید براقیت و همچنین حالت خاص پارچه لمه را ترسیم کنید.

نکات مهم آموزش جنسیت سازی لمه

با گذراندن دوره‌های آموزشی پویا اندیش، موارد مختلفی مانند شناخت انواع رنگ‌ها، هماهنگ کردن رنگ با نوع لباس، آشنایی با ترندهای روز دنیا، اجرای تکنیک‌های خاص استفاده از مدادرنگی، آبرنگ و… را به دست می‌آورید.

لازمه یک طراحی لباس موفق، انجام تکنیک‌ها و یادگیری تمام فنون است، از این‌رو برای زیباتر نشان دادن کار خود، بایستی در زمینه‌های مختلف طراحی مانند، شناخت انواع پارچه‌ها، ست کردن طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و در حالت کلی رنگ‌ شناسی آگاهی داشته باشید.

جنسیت سازی لمه در طراحی لباس

جمع بندی

در حالت کلی به هنری که بتواند پارچه‌های مختلف را به تصویر بکشد، جنسیت‌سازی طراحی لباس گفته می‌شود. برای این‌که جنس لمه را به تصویر کشید، از ابزارهای گوناگونی مانند مارکر، گواش، مدادرنگی و…. اسفاده می‌شود.

برای این‌که بتوانید این تصاویر را به صورت فوق‌العاده‌ای طراحی کنید، لازم است دوره‌های مختلفی را طی کرده و تمرین کنید. همچنین آشنایی با پارچه‌های مختلف و جنس آن‌ها نیز تاثیر فراوانی در طرح‌های شما دارند، زیرا با دیدن و لمس آن‌ها می‌توانید تصاویری نزدیک‌تر به جنس واقعی، طراحی کنید.

جنسیت سازی لمه نیز به‌عنوان یکی از انواع مختلف جنسیت‌سازی، پارچه لمه را به روش‌های مختلف به تصویر می‌کشد. می‌توانید با رعایت اصول گفته شده، طرحی بی‌نظیر ترسیم کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *