طراحی و مد لباس سفارشی در ایران

فهرست عناوین

اگر به دنبال استایلی منحصر به فرد هستید حتما به فکر طراحی مد و لباس سفارشی افتاده‌اید. اما چقدر برای آن در تلاش بوده‌اید؟ باید بدانید که طراحی لباس سفارشی اصلا سخت نیست و صرفا به چند مهارت کلیدی و میل به یادگیری بیشتر احتیاج دارد! آیا چنین روحیاتی در شما وجود دارد ؟ طراحی لباس یا طرز لباس پوشیدن هرکسی می تواند نشان دهنده شخصیت، تفکرات و عقاید او باشد. همین مسئله عامل مهمی‌ست تا مردم هر روز بیشتر از دیروز شیفته مد و ترندها شده و از آن برای بیان تفکرات و تمایلات‌شان استفاده کنند.
برای اینکه بتوانید در این عرصه حضور پیدا کرده و نام خود را به عنوان یک طراح لباس سفارشی دوز بر سر زبان‌ها بیاندازید، در ابتدا باید بدانید طراحی مد و لباس چیست؟ طراح مد و لباس سفارشی چه وظایفی برعهده دارد و از همه مهم‌تر چه جایگاهی میتواند در ایران داشته باشد.

طراحی مد و لباس سفارشی

با توجه به مسائل و مفاهیم مهمی که در این راستا وجود دارد. در نظر داریم این مقاله را به طراحی مد و لباس اختصاص دهیم . و از نکات مهمی که برای دستیابی به موفقیت باید از آنها آگاه باشید بگوییم. پس با ما همراه شوید.

طراحی مد و لباس سفارشی

طراحی مد و لباس سفارشی هنری‌ست که توانسته به بخشی جدایی‌ناپذیر از سبک زندگی برخی افراد تبدیل شود. کافیست به لباس‌ها و سایر اکسسوری‌های مرتبط با آن در برخی از افراد توجه کنید که تقریبا در هیچ فروشگاهی موجود نیست! درواقع این است تمایز قابل لمس طراحی لباس‌های ‌سفارشی! البته که طراحی مد این روزها به دو دسته: لباس‌های آماده و لباس‌های سفارشی تقسیم بندی می‌شود.

  • لباس‌های سفارشی مختص به مشتریان خاص بوده و براساس روحیات و شخصیت آنها و همچنین سایز متناسب با آنها طراحی و دوخته می‌شود.
  • لباس‌های آماده اندازه‌هایی استاندارد دارند و میتوانید آنها را به صورت انبوه در فروشگاه‌های مختلف ببینید.
طراحی لباس سفارشی عروس

به عنوان یک طراح لباس، آیا تاکنون لباس‌های سفارشی طراحی کرده‌اید؟ نمونه بارز لباس‌های سفارشی در ایران را میتوانید در طراحی‌های لباس عروس یا همچنین لباس‌های شب ببینید که بطور انحصاری برای شخصی خاص دوخته می‌شود و به راستی که چشم نواز هستند!

طراح مد و لباس کیست؟

صنعت مد همواره صنعتی ناپایدار بوده و به واسطه پویایی خود، ورود به آن هیجانی وصف ناپذیر را به دنبال دارد. صنعتی پرزرق و برق که فرصت‌های بی شماری را پیش روی طراحان میگذارد و رقابت و استرس در آن بیداد می‌کند. اما طراح مد کیست؟ چطور میتواند پای در این مسیر شلوغ بگذارد؟

شغل طراحی مد از مشاغل بسیار پر درامد به حساب می آید . طراح مد کسی‌ست که با الهام گرفتن از محیط، تاریخ؛ فرهنگ، طبیعت و حتی آثار هنری و غیره به طراحی لباسی منحصر به فرد میپردازد. طراحان مد صرفا سازندگان مد نیستند. آنها تمامی فرآیند موجود اعم از طراحی، دوخت و حتی تولید و عرضه را طی میکنند تا به ثمر نشستن تلاش‌شان را ببینند.

طراحی لباس سفارشی

از طرفی آنها صرفا طراحی مد و لباس سفارشی انجام نمی‌دهند و در جنبه‌های دیگر اعم از کیف و کفش، عینک و غیره نیز دستی دارند و در راستای کامل شدن طرح‌شان به سراغ آنها نیز میروند.

این دسته از افراد به خوبی میدانند ماندگاری طرح‌شان صرفا یک فصل بوده و برای به قلیان درآوردن سلیقه و احساسات مشتری باید همواره به مطالعه بپردازند تا با طراحی و به ثمر نشاندن ایده‌های خلاقانه جدیدشان، آنها را به سراغ خود بکشانند. وگرنه جایگاهی در این صنعت نخواهند داشت!

چگونه یک طراح مد لباس سفارشی شویم؟

گفتیم که طراحی و مد لباس سفارشی یک شکل از هنر است. برای اینکه در این مسیر پرپیچ و خم به یک جایگاه مناسب برسید باید موارد زیر را رعایت کنید: 

  • باید شخصیت خلاق و هنری داشته باشید.
  • باید در مهارت طراحی قوی باشید و دانش بالایی در چگونگی ترکیب رنگ‌ها و سایه‌ها  بدست آورید.
  • باید بتوانید با انواع پارچه کار کنید و شجاعانه در این مسیر به سراغ پارچه‌های خلاقانه و جدید بروید.
  • باید قوه تخیل بصری قوی داشته باشید و افکارتان را به صورت طرح‌های سه بعدی بیان نمائید و آنها را به لباس‌هایی زیبا تبدیل کنید.
چگونه یک طراح مد شویم؟
  • باید بازار مد را بشناسید.
  • باید همواره مشتاق یادگیری نکات و آموزش‌های جدید باشید.
  • برخورداری از تجربه و دانش اولیه خیاطی برای طراحان مد الزامی است.
  • باید با تفاوت بین سطوح کیفی مختلف پارچه‌ها آشنا شوید.

چطور در طراحی لباس موفق شویم؟

برای اینکه فرآیند طراحی مد و  لباس سفارشی را با موفقیت پیش ببرید باید عناصر اصلی آن را بشناسید. هیچ اهمیتی هم ندارد به فکر طراحی مد و لباس در ایران هستید یا هر کشور دیگر، آگاهی از این فرآیند به شما در رسیدن به موفقیت کمک خواهد کرد.

جنس پارچه را بشناسد

به طور معمول طراحان در ابتدا با ایده‌ای که در سر دارند به سراغ انتخاب پارچه می‌روند. اما مسئله اینجاست که در این راستا باید نگاه هم به مشتری داشته باشند.

چطور در طراحی لباس موفق شویم؟

خصوصا اگر قصد طراحی و مد لباس سفارشی را دارند. زیرا گاها که افراد به برخی از پارچه‌ها واکنش نشان می‌دهند، از برخی پارچه‌ها بیزارند و در عوض ترجیحشان به استفاده از پارچه‌ای خاص است.
از طرفی صدها نوع پارچه در بازار برای انتخاب در بازار موجود است. پس قبل از به تصویب رساندن طرح‌شان حتما باید اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنند.

انتخاب درست پارچه

پس از تعیین نوع پارچه، آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، رنگ‌ها و تم بکار رفته در آن است . مسلما باید رنگی متناسب با فصل برای پارچه در نظر گرفته شود. مسلما نمیتوان از رنگ‌های شاد و رنگارنگ برای فصل زمستان و رنگ‌های تیره برای فصل تابستان استفاده نمود!

طراحی مد و لباس سفارشی در ایران

پس حتما در انتخاب درست پارچه باید این موضوع را نیز لحاظ کنند.

تزئینات روی لباس

ما لباس‌های سفارشی دوخت زیادی را دیده‌ایم که فارغ از هرگونه تزئیناتی بوده‌اند. اما در برخی مواقع اضافه کردن تزئیناتی مانند توردوزی یا گلدوزی جلوه‌ای خاص به لباس می بخشد و طراحان برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. از همین رو در حین طراحی و مد لباس سفارشی دوزی باید ارتباط میان این تزئینات با رنگ و نوع پارچه را در نظر گیرند تا در نهایت طراحی‌شان به بهترین شکل ممکن پیش برود.

الگو

بدون الگو خیلی سخت میتوان ساختار اصلی لباس را شکل داد. از همین‌رو طراحی الگو بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید اهمیت دارد.

بازار کار طراحان مد در ایران

اندازه گیری درست

برای طراحی و مد لباس سفارشی، اندازه گیری درست بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید اهمیت دارد. زیرا همانطور که از اسمش پیداست . لباس برای شخصی خاص دوخت خواهد شد و باید متناسب اندام و سایز او باشد.

اطلاعات خود را بالا ببرد

یک طراح مد باید همواره در حال مطالعه باشد. با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کند؛ خواسته‌ها و نیازهایشان را بشناسد و در نهایت بهترین طراحی را انجام دهد.

بازار کار طراحی لباس سفارشی در ایران

برای ورود به این شغل در ابتدا باید تخصص و مهارت‌های لازم را کسب نمائید. توصیه ما این است که حتما در دوره‌های مرتبط مثل طراحی دوخت، طراحی لباس پویا اندیش ثبت نام کرده و تا میتوانید دانش‌تان را بالا ببرید.

طراحی مانتو سفارشی

مسلما هر چقدر که اطلاعات شما در این زمینه بیشتر باشد، بازار طراحی و مد لباس سفارشی در ایران فرصت‌های بیشتری را پیش روی شما قرار خواهد داد. چه بسا که شاید توانستید در آینده‌ای نه چندان دور خانه مدی برای خود راه‌اندازی کرده و کسب و کارتان را رونق ببخشید! این مسئله با توجه علاقه شدید مردم ایران به حرکت در مسیر مد و ترندهای روز دنیا اصلا غیرممکن نیست!

البته فراموش نکنید؛ در کنار تمامی این موارد تمرین و تلاش مستمر شما نقشی غیرقابل انکار دارد. در این بازار پررقابت باید گام به گام پیش بروید البته که مشورت با افراد متخصص برای تبلیغ و بازاریابی و همچنین ارائه ایده‌های خلاقانه کمک کننده خواهد بود.

طراحی سفارشی لباس در ابران

و در آخر

در این مقاله چگونگی قدم در مسیر طراحی و مد لباس سفارشی را شرح دهیم. حال میدانید چطور به یک طراح کاربلد تبدیل شوید و چطور در این راه دشوار و پررقابت قد علم کرده و به موفقیت برسید.

مسلما حضور افرادی باتجربه و البته افزایش روزافزون دانش و اطلاعات بسیار کمک کننده خواهد بود. پس اگر فکر می‌کنید مشورت با افراد فعال در این صنعت، همان کسانی که سرد و گرم این مسیر را چشیده‌اند و در جایگاه مناسبی قرار گرفته‌اند میتواند برای شما نتیجه بخش باشد، هم اکنون به بخش تماس با ما بروید. کارشناسان ما آماده‌اند تا اطلاعات کامل و دقیقی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *