همه چیز درباره استایل کلاسیک

فهرست عناوین

استایل کلاسیک چیست؟

کلاسیک را چگونه تعریف می‌کنید؟ فیلم‌های کلاسیک، ماشین‌های کلاسیک، کلاسیک‌های ادبی و البته استایل کلاسیک. درواقع، کلاسیک نمونه‌ای برجسته از یک سبک خاص است، چیزی با ارزش ماندگار یا طبیعت بی‌انتها. چند بار این جمله را شنیده‌ایم که “کلاسیک‌ها هرگز از مد نمی‌افتند؟”؛ اما چگونه می‌توان ظاهری شیک ایجاد کرد که هر زمان مد روز باشد؟ ما در مقاله تمام مواردی که لازم است بدانید تا یک استایل کلاسیک و شیک داشته باشید، آورده‌ایم.
یک کمد لباس کلاسیک با لباس‌های ظریف و با کیفیت پر شده است. معمولاً برش‌ها مستقیم هستند که تمام سایه‌ها را متعادل می‌کند. رنگ‌های خنثی مانند سیاه، سفید، خاکستری یا بژ بیشترین استفاده را در هنگام جفت کردن لباس‌ها دارند. پیچیدگی آن ظاهری بالغ و مطمئن به شما می‌دهد و می‌توانید در عین حال شیک و کلاسیک به نظر برسید.

استایل به سبک کلاسیک

پارچه های کلاسیک

از آن‌جایی‌که لباس‌های کلاسیک مدت زمان بیشتری در کمدتان می‌مانند، از این‌رو جنس پارچه تاثیر بسیار بسیار زیادی دارد. کیفیت لباس‌های کلاسیک حرف اول را در این استایل دارند، بنابراین در انتخاب پارچه دقت فراوانی داشته باشید.

پارچه‌هایی از جنس ابریشم، مخمل، ساتن، کشمیر و… مناسب‌ترین گزینه برای لباس‌های کلاسیک هستند، توجه داشته باشید که استفاده از پارچه‌های تنگ و کشی برای استایل کلاسیک نامناسب است.

ویژگی های استایل کلاسیک

برش‌های متناسب، لبه‌های منظم، رنگ‌های خنثی، راه‌راه‌های ساده یا جزییات کم، دوخت فوق‌العاده و تمیز، جواهرات ساده و شیک، جنس پارچه با کیفیت و ساختار یافته می‌تواند ویژگی‌های یک استایل کلاسیک باشد.

طراحی استایل کلاسیک

در استایل‌هایی مانند کلاسیک، توجه به جنس پارچه نیز بسیار مهم است، زیرا اقلام مدت زمان طولانی‌تری نگه‌داری می‌شوند. سبک کلاسیک در بهترین حالت، پوشش سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید؛ زیرا شما می‌دانید که سالیان سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

سبک کلاسیک فقط یک سبک محسوب نمی‌شوند، بلکه اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای را به افراد می‌دهند. درواقع کسانی‌که استایلی کلاسیک دارند، نیازی به اعلام آشکار ورود خود با روندهای مد پر زرق و برق ندارند. افراد معروف زیادی مانند مگان مارکل در اکثر موارد لباس‌هایی ساده و کاملا مشکی و سفید می‌پوشد، اما لباس‌های او به دلیل جزئیات ریز توجه همه را به خود جلب می‌کند.

چاپ های سنتی ( راه راه، چهارخانه و…)

طرح‌هایی که در استایل کلاسیک به کار می‌رود، اغلب به صورت شیک بوده و لباس را جلف و زننده نمی‌کنند، به عنوان مثال راه‌هایی که به صورت عمودی هستند و معمولا برای کشیده و لاغر نشان دادن افراد به کار می‌روند، گزینه‌ای ایده‌آل در استایل‌های کلاسیک هستند.

پترن سنتی در استایل کلاسیک

همچنین بلوزهای طرح مردانه چهارخانه و یا کت‌های پشمی چهارخانه که در فصل‌های زمستان استایل شما را شیک نشان می‌دهند، جزء طرح‌های کلاسیک هستند که از زمان‌های گذشته و تا به امروز همه افراد استفاده می‌کنند. (به احتمال زیاد در کمد مادربزرگ و پدربزرگ‌هایتان انبوهی از لباس‌های چهارخانه را خواهید دید).

طرح‌های سنتی نیز طرفداران خاص خود را در استایل کلاسیک دارند، شما می‌توانید با طرح‌هایی که به شکل بته جقه هستند، استایل شیک و در عین حال متفاوتی ایجاد کنید.

جزییات و تزیینات محدود

در استایل کلاسیک نباید از اکسسوری‌های فراوان استفاده کرد، تنها وسیله‌های لازم، مواردی هستند که باعث شیک نشان دادن استایل شما می‌شوند. جزئیات ریز نیز در ترکیب کلاسیکی بسیار مهم هستند. توجه به دوخت‌هایی در یک ردیف و مدل اتو زدن در شلوار پارچه‌ای مدل کلاسیک، می‌تواند باعث شیک نشان دادن شود.

مشخصات استایل کلاسیک

تناسب کامل در استایل کلاسیک ( نه تنگ و نه گشاد)

امروزه استایل‌های گوناگونی در بین مردم رواج دارند. به عنوان مثال؛ لباس‌های گشاد و اورسایز که به عنوان یک ترند جدید به حساب می‌آیند و یا لباس‌های تنگ و مجلسی که مدل هیکل شما را به رخ می‌کشند. اما بهتر است، توجه داشته باشید که در استایل‌های کلاسیک تناسب بایستی به صورت کامل رعایت شود. به هیچ عنوان از لباس‌های تنگ یا اورسایز استفاده نکنید. لباس‌هایی که به صورت فیت بر تن شما می‌نشیند، تاثیر فراوانی در شیک نشان دادن استایلتان دارند.

سادگی در عین زیبایی

کسانی‌که استایل کلاسیکی دارند، دائما در تلاش هستند تا شیک بودن را در کنار سادگی حفظ کنند. بنابراین پارچه‌هایی ساده و یا طرح‌های خلوت، رنگ‌های خنثی، کفش‌هایی ساده چرم و یا جیر انتخاب درست‌تری برای یک تیپ کلاسیک است.

ویژگی های استایل کلاسیک

ویژگی های استایل کلاسیک زنانه

استایل‌های کلاسیک شما را کاملاً توصیف می‌کند. شما ظاهر جاودانه، برش‌های زیبا اما ساده در لباس، پارچه‌های طبیعی ظریف و کفش و کیف‌های چرمی را ترجیح می دهید. سنت برای شما مهم است، زمانی که نمی‌توانید مدل لباس، کیف دستی یا کفش مورد علاقه خود را که فرسوده شده است، پیدا کنید، ممکن است ناامید شوید و شما اغلب اکسسوری‌ها و لباس‌های مد روز خود را تا زمانی که پوشیده شوند، نگه می‌دارید، فقط به این دلیل که بسیاری از چیزهایی که می‌خرید از مد نمی‌افتند. با لباس‌های کلاسیک اگرچه شما پر زرق و برق‌ترین فرد در یک اتاق نخواهید بود، اما همیشه زیبا به نظر می‌رسید.

کمد شخصیت مد کلاسیک

رنگ های خنثی زیادی در کمد کسانی‌که عاشق کلاسیک هستند، دیده می‌شود، به خصوص مشکی و سرمه‌ای. شما همچنین تمایل دارید که رنگ‌های یکدست را به جای طرح‌دار انتخاب کنید. بیشتر لباس‌ها و دامن‌های شما تا زانو هستند.

استایل کلاسیک مردانه

ویژگی های استایل کلاسیک مردانه

سبک بی انتها چیست؟ درواقع تعداد انگشت شماری از عناصر وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. مردانی که همیشه شیک به نظر می‌رسند از اصول زیر در مورد استایل آگاه هستند. در حالی که برخی از اینها ممکن است ابتدایی یا منطقی به نظر برسند، گاهی اوقات بیشترین توجه را می‌طلبند.

  • هنگام تصمیم‌گیری در مورد نحوه لباس پوشیدن، همیشه از محیط خود آگاه باشید و آن را در نظر بگیرید. وقتی این کار را انجام دادید، در یک سطح بالاتر از بقیه قرار می‌گیرید.
  • لباس‌های مناسب بپوشید؛ لباس‌های خوش فرم جذاب‌تر شده و مردان را شیک‌تر می‌کنند.
  • به جزئیات کوچک تأکید کنید؛ اغلب اوقات، وقتی مرد شیکی را می‌بینید، بر جزئیاتی تاکید کرده است که که اکثر مردان نادیده می‌گیرند.
  • سبک اصلی را اصلاح کنید؛ آیا شما یک کت شلوار سرمه‌ای، یک تی شرت سفید (تمیز) و یک شلوار جین تیره دارید؟ تنها چیزی که نیاز دارید یک کت بلیزر با رنگ خنثی و یک شلوار پارچه‌ای مناسب است. با ترکیب این موارد و با اصول اولیه، ظاهری آرام و شیک در دفتر کارتان خواهید داشت.
نمونه استایل مردانه

اصول اصلی سبک کلاسیک

مواردی مانند رنگ‌های خنثی، جنس پارچه‌های لباس، کفش و کیف، اکسسوری‌های متناسب و… می‌تواند اصول یک سبک کلاسیک را تشکیل دهند.

  • به عنوان مثال برای خانم‌ها با انتخاب یک بلوز و دامنی تا زانو و یک کفش پاشنه بلند ساده، همچنین گوشواره‌ای میخی مرواریدی می‎‌توانید در عین سادگی در مجالس بدرخشید.  برای لباس‌های بیرون از منزل نیز می‌توانید از یک بارانی چرم استفاده کنید. جنس چرم ماندگاری طولانی داشته و سال‌ها می‌تواند در کمد لباستان وجود داشته باشد.
  • برای آقایان نیز یک کت و شلوار خوش دوخت و کفش‌هایی چرم و مردانه می‌تواند تیپی شیک و در عین حال کلاسیک و رسمی باشد. (یک پیراهن سفید و کراوات هم رنگ کت فراموش نشود)

چه مواردی از یک لباس، استایل کلاسیک میسازد؟

لباس‌هایی که از جنس‌های ماندگار مانند چرم تهیه می‌شوند، طول عمر بسیار زیادی دارند. به زبان ساده‌تر به لباس‌هایی که سالیان سال عضو ثابت کمدتان بوده و در اکثر مواقع می‌پوشید، لباس‌های کلاسیک گفته می‌شود. این لباس‌ها هرگز قدیمی نمی‌شوند (تاریخ انقضا ندارند) و همیشه استایلی ساده و شیک ایجاد می‌کنند.

رنگ در استایل کلاسیک

شلوار جین در استایل کلاسیک

شلوارهای جین از زمان گذشته تا به امروز یکی از اصلی‌ترین لباس‌های موجود در کمد همه افراد است. یک شلوار اسکینی می‌تواند سالیان سال در بین لباس‌هایتان باشد و خودنمایی کند. به همین دلیل بهتر است به جنس شلوار خود توجه بسیار زیادی داشته باشید.

ژاکت ترمه

برای اینکه استایل خود را متفاوت کنید، می‌توانید از ژاکت‌هایی از جنس ترمه استفاده نمایید. این ژاکت‌ها که به احتمال زیاد در کمدهای مادرانتان نیز پیدا می‌شوند، گزینه‌ای ایده‌آل برای استایل‌های کلاسیک هستند.

تی شرت و پیراهن سفید

در استایل‌های کلاسیک لباس‌های ساده و کاربردی مانند تی شرت و پیراهن‌های سفید نقش موثری دارند، زیرا با تمام لباس‌ها هماهنگ شده و قابل استفاده است. به همین دلیل در استایل‌های کلاسیک وجود یک تی‌شرت برای پوشیدن در زیر مانتو و همچنین دورهمی‌ها با یک شلوار جین و کمربند، می‌تواند استایلی شیک ایجاد کند.

استایل کلاسیک زنانه با کت بلیزر

کت بلیزر

این کت‌ها از زمان‌های گذشته تاکنون به‌عنوان عضو ثابت در کمد لباس آقایان و خانم‌ها وجود دارد. خانم‌ها می‌توانند این کت‌ها را روی یک پیراهن سفید بپوشند و استایلی شیک برای خیابان داشته باشند. همچنین این کت‌ها با دامن کوتاه نیز انتخابی ساده و هوشمندانه است.

مردان نیز می‌توانند با یک یقه اسکی و کت بلیزر استایل خود را کامل کنند. بدین صورت با داشتن این کت می‌توانید استایل‌های گوناگونی ایجاد نمایید.

رنگ های پراستفاده استایل کلاسیک

همان‌طور که گفته شد، رنگ‌های خنثی مانند مشکی، سفید، سرمه‌ای نقش مهمی در لباس‌های کلاسیک دارند. البته رنگ‌های کرم، ذعالی و بژ نیز می‌توانند استایلی ساده و کلاسیک را ایجاد کنند.

کیف و کفش در استایل کلاسیک

کیف و کفش های کلاسیک

اگر می‌خواهید یک کفش کلاسیک داشته باشید که سالیان سال از آن استفاده کنید، بهتر است سراغ جنس چرم بروید تا دوامی زیاد داشته باشد. کفش‌های راحتی چرم برای فصل‌های تابستان و بوت‌های چرم ساده برای فصل‌های سرد مناسب‌ترین گزینه هستند.

کیف‌های چرم نیز به عنوان ماندگارترین کیف‌ها شناخته می‌شوند. از این‌رو بهتر است کیف‌های دستی مشکی، کرم و طوسی را در کمد خود داشته باشید تا به راحتی بتوانید با تمام لباس‌ها استایل کنید.

اکسسوری های مخصوص استایل کلاسیک

زمانی که آماده بیرون رفتن و یا مهمانی هستید، جزئیات را بررسی کنید تا ظاهرتان جذاب‌تر شود. اکسسوری‌ها سرمایه‌گذاری های عالی مد هستند. کسانی‌که استایل کلاسیکی دارند به دنبال لوازم جانبی‌ای هستند که مکمل هر لباسی باشد و بتوانند بارها آن را بپوشند.

گوشواره های میخی در استایل کلاسیک

1. گوشواره‌هایی به شکل میخ

گوشواره‌های میخی برای یک استایل کلاسیکی عالی هستند، زیرا ساده و مینیمال بوده و با هر لباسی ست می‌شوند. این گوشواره‌ها را می‌توان در کلاس، قرار ملاقات یا در یک جشن فانتزی پوشید، زیرا هیچ وقت تکراری نمی‌شوند.

2. کیف دستی مشکی

هر دختری به یک کیف دستی مشکی کلاسیک در کمد لباس خود نیاز دارد (کیف‌های کلاسیک هرگز از مد نمی‌افتند). این کیف برای هر موقعیتی مناسب است و می‌توان آن را به صورت کراس بادی یا کیف دستی استایل کرد. از آن‌جایی که رنگ آن مشکی است، تقریباً با هر لباسی ست می‌شود. همچنین یک سبک کلاسیک است، به این معنی که برای سال‌های آینده برایتان ماندگار خواهد بود.

3. عینک آفتابی در استایل کلاسیک

هیچ چیز مانند یک عینک آفتابی کلاسیک نمی‌تواند استایل شما را شیک کند.

عینک آفتابی در استایل کلاسیک

4. ساعت مچی

ساعت مچی یکی دیگر از وسایل جاودانه است که هر شخصی باید در کمد خود داشته باشد. اگر بتوانید  ساعتی گران‌قیمت بخرید، فوق‌العاده است، اما در غیر این صورت، لازم نیست برای تهیه یک ساعت کلاسیک هزینه زیادی کنید.

5. کمربند مشکی

هیچ چیز به اندازه کمربند در کمد لباس یک شیک پوش مفید نیست. از کمربندها می‌توان برای بالا نگه داشتن لباس‌ها، سفت کردن آن‌ها یا صرفاً برای افزودن سبکی به ظاهر خسته‌کننده استفاده کرد.

6. زنجیر طلای ساده

می‌توانید از یک زنجیر طلایی ساده برای آرایش هر لباسی استفاده کنید.

زیورالات در استایل کلاسیک

سبک کلاسیک در دنیای واقعی

در محل کار

وقتی صحبت از لباس کار می‌شود، به کت و شلوارهای ساختار یافته و شلوارهای مناسب برای ایجاد ظاهری براق فکر کنید. یک بلیزر مناسب همراه با بلوزهای ساده نخی و یا یقه مردانه ظاهر شما را خاص نماید.

شلوارهای راسته برای جمعه‌های غیررسمی نیز عالی هستند، در حالی که ظاهر کاملا بی عیب و نقصی دارید، می‌توانید یک بلوز یقه اسکی به همراه یک کت ترنچ انتخاب کنید. هر چه انتخابتان مینیمال‌تر باشد، به همان اندازه شیک‌تر خواهد بود.

لباسی شیک برای آخر هفته

با شلوار جین مشکی و رژ لب قرمز برای یک گردش در فضای باز آماده‌اید؟ شلوارهای راسته با یک بلوز مناسب هم استایل راحتی برای آخر هفته هستند.

لباس مجلسی استایل کلاسیک

لباس‌های شب

لباس‌های کلاسیک مجلسی، ظاهری جذاب و جاودانه ارائه می‌دهند. یک پیراهن بلند ساده، گوشواره‌ و پاشنه‌های 5 سانتی و یا کفش‌های بنددار انتخاب کنید. هر دو ظاهری کاملا زیبا و خاص ایجاد می‌کنند.

برای روزهای سرد سال

نکته مهم در مورد شناسایی سبک کلاسیک شما این است که همیشه قطعات اصلی در کمد لباس شما وجود دارد که می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. سپس با اضافه کردن یک روسری و چکمه مناسب با فصل استایل خود را تکمیل کنید.

برندهای معروف با استایل کلاسیک

کوکو شنل به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای دنیا، در تولید سبک‌های کلاسیک معروف است. همچنین از برندهای معروف دنیا که در این زمینه لباس‌های متنوعی تولید می‌کنند می‌توان به بالنسیاگا Balenciaga، پرادا، Burberry، Valentino و… اشاره کرد.

استایل کلاسیک سلطنتی

افراد مشهور که طرفدار استایل کلاسیک هستند

افراد مشهور زیادی به استایل‌های کلاسیک علاقه‌مند هستند. در این بین چهار مورد از معروف‌ترین آن‌ها را نام می‌بریم، مگان مارکل (یکی از بازیگران معروف هالیوود می‌باشد که با پرنس هری ازدواج کرد) آدری هپبورن (بازیگر هالیوود)، کیت میدلتون (محبوب‌ترین و باوقارترین عروس خاندان سلطنتی انگلستان که بیشتر استایل‌هایش حالت مونوکرون نیز دارند) و گریس کلی (بازیگر آمریکایی).

5/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *