همه چیز درباره استایل مونوکروم

فهرست عناوین

برخی روزها که حوصله ست کردن لباس‌های خود را ندارید، شاید یک کت مشکی و شلوار مشکی پوشیده‌اید و کفش‌های مشکی‌تان بیرون آورده و با یک کیف هم رنگش ست کرده‌اید. این استایل که به‌عنوان شیک‌ترین و در عین حال ساده‌ترین حالت ممکن است، استایل مونوکروم نام دارد.

استایل مونوکروم مشکی

ظاهر تک رنگ، تعادلی بی‌نقص از آرامش و جلا است. به طور معمول، کافی‌ست که لباس‌های بالاتنه خود را با پایین تنه‌تان هماهنگ کنید. برای زیبایی بیشتر می‌توانید سایه‌ها، کفش‌ها و حتی جواهرات را در خانواده رنگی یکسان اضافه نمایید. این یک استراتژی مد هوشمندانه است که می‌توان در تمامی فصل‌ها رعایت کرد. با ما همراه شوید تا لباس‌های تک رنگ و یا همان مونوکروم را بررسی کرده و استایل‌هایی شیک و ساده را از بین تعداد کمی از لباس‌های موجود در کمد خود ایجاد کنید.

تاریخچه استایل مونوکروم

مد سیاه و سفید از زمانی که مردم به یاد دارند، یک استایل بوده است. این روند در دهه 1920 شروع شد، زمانی که کوکو شانل در حال آزمایش طرح های سیاه و سفید بود.

تاریخچه استایل مونوکروم

ایده این بود که لباس‌ها پیچیده‌تر، شیک‌تر و مدرن‌تر شوند که در دهه 1930 از بین رفت، اما دوباره در دهه 1950 هنگامی که کریستین دیور از آن در مجموعه خود استفاده کرد، دوباره ظاهر شد. اوج محبوبیت این ترند در سال‌های 1960 تا 1970 دیده می‌شود.

در سال‌های اخیر، لباس‌های تک رنگ به دلیل تطبیق‌پذیری و مینیمالیستی بازگشته است. این استایل در افراد مشهوری مانند ریحانا، بیانسه، تیلور سویفت و سلنا گومز دیده می‌شود که همگی این روند را در فرش قرمز یا در مراسم جوایز نشان داده‌اند.

استایل مونوکروم چیست؟

مونوکروم یک راه عالی برای ایجاد کنتراست و همچنین ایجاد تأثیر است. ترکیب و تطبیق آن با رنگ‌های دیگر بسیار آسان می‌باشد، بنابراین می‌توانید آن را با قطعات مورد علاقه خود در کمد لباستان ترکیب کنید.

استایل مونوکروم چیست ؟

روند مد تک رنگ، سبکی است که در صنعت مد رایج بوده و شامل پوشیدن همه رنگ‌های یکسان می‌باشد. یک لباس تک رنگ ممکن است از چندین تکه جدا، لایه، بافت و انواع رنگ‌های جزئی تشکیل شده باشد، اما در کل، ظاهر یک رنگ دارد. این لباس‌ها بدون دردسر و در عین حال برجسته هستند.

طرح‌های رنگی مونوکروم از یک رنگ پایه (مثلا آبی) تشکیل شده و با استفاده از سایه‌ها، تن‌ها و ته رنگ‌های این رنگ (مانند آبی پاستلی و آبی سرمه‌ای) گسترش می‌یابند. در مد، این بدان معنی است که ما یک لباس را با استفاده از سایه‌های یک رنگ ایجاد می‌کنیم.

معنی مونوکروم چیست؟

کلمه مونوکروم از نظر لغوی به معنی تک رنگ می‌باشد. در دنیای مد نیز به همین اسم شناخته می‌شود. به طوری‌که شما از لباس‌هایی در یک طیف رنگی استفاده می‌کنید و آن‌ها را به صورت خلاقانه کنار هم قرار می‌دهید. به این صورت می‌توانید استایلی ساده ایجاد کنید که زیبایی‌های شما را نشان می‌دهد.

قوانین استایل مونوکروم

ویژگی استایل مونوکروم

داشتن انبوهی از وسایل به رنگ یکسان بسیار مفید است، اما در صورتی‌که رنگ‌های مختلفی در کمد شما وجود دارد، می‌توانید با رعایت قوانین و ویژگی‌های این ترند، استایلی شیک و درست داشته باشید.

انتخاب رنگ مناسب: مهم‌ترین ویژگی این استایل انتخاب رنگ است، بنابراین قبل از هرچیزی رنگ‌ها و طیف‌های گسترده هر رنگ را بشناسید.

راحتی: با رنگی شروع کنید که حس راحتی به شما می‌دهد. به‌عنوان مثال اگر مشکی حس راحتی را برایتان ایجاد می‌کند، به سراغ یک مجموعه تمام مشکی بروید. همچنین، اگر رنگ مورد علاقه‌تان است، به احتمال زیاد آیتم‌های بیشتری در آن رنگ دارید.

استفاده از کفش‌های سیاه و سفید: شاید شما در حال امتحان یک لباس کاملا نارنجی هستید. فقط یک مشکل وجود دارد، شما کفش نارنجی ندارید. در این صورت از کفش‌های سفید یا مشکی استفاده کنید.

رنگ ها در استایل مونوکروم
استایل مونوکروم نارنجی

الگوها و پارچه‌های بافت: پارچه‌های بافت به استایل شما عمق می‌بخشند و لباس را خاص نشان می‌دهند. الگوها معمولاً بیش از یک رنگ هستند، اما تا زمانی که رنگ غالب، همانی باشد که انتخاب کرده‌اید و با سایر لباس‌ها مطابقت داشته باشد، به استایلتان جلوه خاصی می‌بخشد.

هماهنگ کردن آرایش و مو: بهتر است از آرایش به خصوص سایه و رژهای هم رنگ با استایل خود استفاده کنید، در این صورت استایل شما زیباتر می‌شود.

ست کردن لباس در استایل مونوکروم

در حالی که ممکن است فکر کنید که لباس‌های تک رنگ انرژی کمتری برای ست کردن لازم دارند، اما این‌طور نیست. این استایل نیاز به آزمایش دارد تا بفهمید چه ترکیبی را دوست دارید و در چه چیزی احساس اطمینان خواهید کرد. اگر نکات موجود برای ست کردن مونوکروم را به درستی رعایت کنید، ظاهر تک رنگ شما می‌تواند به اندازه یک لباس طرح‌دار جذاب باشد.

ست کردن در مونوکروم

اولین کاری که برای ست کردن این ترند لازم است، انتخاب رنگ مورد علاقه‌تان است، توجه داشته باشید که این رنگ بایستی با تناژ پوستتان هماهنگ باشد. سپس سراغ کمدتان بروید، و لباس‌هایی کم رنگ‌تر و یا تیره‌تر از آن را انتخاب نمایید. با آزمایش رنگ‌های مختلف می‌توانید مناسب‌ترین استایل را برای خود پیدا کنید.

استایل مونوکروم برای چه افرادی مناسب است؟

این استایل زیبا برای تمامی افراد مناسب است، به خصوص برای افرادی که می‌خواهند لباس‌های متنوعی را با هزینه کمتری بپوشند. زیرا در این صورت می‌توان ست‌های متنوع و مختلفی با لباس‌های کم ایجاد کرد. لباس‌هایی در یک طیف رنگی، در عین سادگی، شیک بودن خاصی را به شما هدیه می‌دهند. همچنین آرامشی که این استایل در چشم بیننده ایجاد می‌کند، باعث شده است که این ترند به یکی از پرطرفدارترین و همه پسندترین ترندهای موجود تبدیل شود.

چگونه استایل مونوکروم داشته باشیم ؟

همچنین افرادی که زمان کمی برای ست کردن لباس‌هایشان دارند و یا می‌خواهند ظاهری شیک داشته، قد بلند و لاغرتر به نظر برسند، بهتر است استایل مونوکروم را امتحان کنند.

رنگ های مونوکروم

رایج ترین انواع مد تک رنگ مشکی و سفید، سرمه‌ای و سفید، قهوه‌ای و سفید، بژ و سفید است. این‌روزها رنگ‌های نود جایگاه خاصی در بین مدهای گوناگون دارد. انتخاب رنگ‌هایی متناسب با آن و ست کردن رنگ مو، سایه، اکسسوری‌ها و… نیز بسیار راحت است. در عین حال هیکل شما را بسیار شیک نشان داده و استایلی فوق‌العاده خواهد بود.

شما همچنین می‌توانید تمام طیف‌های یک رنگ و سایه‌هایش را در یک استایل به کار ببرید. به عنوان مثال وقتی می‌خواهید از رنگ سبز برای استایل پاییزی خود استفاده کنید، می‌توانید سبز لجنی را به عنوان بیس و پایه لباس انتخاب کرده و تمامی طیف‌های سبز، پاستلی، روشن و تیره را با هم ترکیب کنید.

نکات جذاب برای استایل مونوکروم

برای این‌که بتوانید در هر استایلی که دارید، بدرخشید، لازم نکات مربوط به آن استایل را بدانید.

استفاده از رنگ های تود در استایل مونوکروم

بافت‌ها را بین لباس‌های تک رنگتان قرار دهید

مطمئن شوید که بافت‌ها را با لباس تک رنگ خود ترکیب می‌کنید. شما می‌خواهید جذابیت بصری، عمق و بعد را به ظاهر خود اضافه نمایید تا تک بعدی یا خسته کننده نباشد. برخی از ترکیب‌های بافتی که می‌توانید با هم ست کنید عبارتند از: جین و پارچه ابریشمی، چرم و پنبه، جیر و ابریشم. کفش یا چکمه خود را فراموش نکنید. آنها در افزایش زیبایی به استایل شما نقش مهمی دارند.

نواحی مناسب را برجسته کنید

در استایل مونوکروم نواحی مناسب بدن خود را با استفاده از رنگ مناسب برجسته کنید. هنگام پوشیدن لباس‌های مونوکروم و سایه‌های مختلف، باید به میزان تیره یا روشن بودن هر لباس توجه کنید. برای جذاب‌تر نشان دادن استایل خود، سایه تیره‌تر را در نیمه پایینی و روشن‌تر را برای نیمه بالایی استفاده کنید.

همچنین می‌توانید یک کمربند اضافه کنید تا کمر خود باریک‌تر و در فرم بدن خود را زیباتر نشان دهید.

رنگها در استایل مونوکروم

رنگ‌های تک رنگ مناسب را انتخاب کنید

ست کردن رنگ ها را در لباس پوشیدن در این استایل قوانین خود را دارد . مهم است که رنگی را انتخاب کنید که در برابر رنگ پوست و موهای شما عالی به نظر برسد. به عنوان مثال: اگر رنگ پوست شما بسیار روشن است و موهای بلوند دارید، به جای رنگ مشکی تند، رنگ سرمه‌ای بپوشید. خانم‌هایی که پوست برنزه و موهای تیره دارند، می‌توانند رنگ‌هایی مانند شرابی یا بادمجانی را انتخاب کنند.

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید که استایل مونوکروم داشته باشید، با رنگ‌های خنثی تیره مانند مشکی، سرمه‌ای، خاکستری و قهوه‌ای شروع کنید. اگر احساس شجاعت دارید، می‌توانید رنگ‌های تک رنگ تیره‌تر مانند شرابی، بادمجانی و سبز لجنی را نیز امتحان کنید.

پرطرفدار ترین استایل مونوکروم
استایل مونوکروم با رنگ های نود

استفاده از بافت های مختلف پارچه در کنار هم

بهترین زمان برای ایجاد یک استایل مونوکروم، فصل زمستان است. در این فصل با لایه لایه پوشیدن لباس‌های تک رنگ می‌توانید بدرخشید. بافت‌های مختلف با طرح‌هایی که بسیار ساده هستند، به عنوان مثال راه‌هایی که رنگ مشابه دارند، با جلیقه‌ای ساده روشن‌تر از بافت زیری به همراه کلاه بافت با رنگی نزدیک به آن، استایل فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند.

تعادل را رعایت کنید

رعایت تعادل در انتخاب لباس و تمامی استایل‌ها بسیار مهم است. رنگی که مناسب با چهره‌تان باشد و چهره را خسته نشان ندهد، لباسی که زیبایی‌های شما را به رخ بکشد و هیکلتان را بد فرم نشان ندهد و… از موارد مهم در انتخاب لباس و رنگ است.

پرطرفدار ترین استایل مونوکروم

به عنوان مثال به هنگام پوشیدن لباسی گشاد در بالاتنه، سعی کنید، شلوارهای اسکینی و فیت بپوشید. لباس‌های تک رنگ و مونوکروم بدن شما را لاغرتر و قدبلندتر نشان می‌دهند.

بنابراین؛ متناسب با رنگ پوست، فرم بدن و قد خود، لباستان را انتخاب کنید.

اکسسوری های استایل مونوکروم

از آن‌جایی‌که در این استایل به سادگی و شیک بودن تاکیر بیشتری می‌شود، به همین دلیل استفاده از اکسسوری‌های عجیب، غیرعادی و زیاد، رایج نیست. بهتر است از گردنبند، دستبند و انگشترهای هم رنگ استفاده شود. به‌عنوان مثال زمانی که رنگ‌های لباس شما نود بوده، کرم و طیف‌های آن، بهتر است از اکسسوری‌هایی به رنگ رز گلد استفاده کنید. در این صورت بسیار شیک خواهید بود.

همچنین کلاه‌ها و مینی اسکارف‌هایی هم رنگ با سایر لباس‌هایتان، می‌تواند جلوه خاصی به استایلتان بدهد.

اکسسوری های استایل مونوکروم

کلام آخر

لباس‌های تک رنگ به یک روند محبوب در سراسر جهان تبدیل شده‌اند، زیرا به کاهش شلوغی کمد لباس شما کمک می‌کنند. ظاهر یک رنگ کمد باعث می‌شود که در یک نگاه ببینید که چه لباس‌هایی دارید. همچنین ایجاد ترکیبات مختلف و آزمایش ظاهرهای گوناگون را برای شما آسان می‌کند. با رعایت نکات بالا می‌توانید استایل مونوکروم را به زیبایی ایجاد کرده و در عین سادگی، همیشه شیک باشید.

سوالات متداول

چرا مد تک رنگ جدیدترین روند در صنعت مد است؟

لباس‌های مونوکروم یا همان تک رنگ، ترند جدید در مد هستند. روند تک رنگ مدتی است که وجود داشته و به مرور زمان، شروع به تسخیر صنعت مد کرده است. این ترند در مورد پوشیدن سایه‌های مختلف از یک خانواده رنگ می‌باشد. سایه‌های مختلفی از قرمز، آبی و سبز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با هم ترکیب کرده و استایلی که در کنار هم شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، ایجاد کرد.

چگونه لباس مونوکروم را به صورت زیبایی کنار هم قرار دهیم؟

راه‌های زیادی برای پوشیدن ظاهر تک رنگ وجود دارد، اما همه آنها یک وجه مشترک دارند؛ آن‌ها با سایه‌های مختلف سیاه و سفید بازی می‌کنند. نکته کلیدی این است که تعادل کامل بین دو رنگ را پیدا کنید.

چرا باید استایل مونوکروم را امتحان کنید؟

لباس تک رنگ ترندی می‌باشد که در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. ایده اصلی که در پشت این ترند وجود دارد، این است که فقط یک رنگ را به طور همزمان بپوشید تا بتوانید ترکیب‌های مختلفی ایجاد کنید و لباس‌های خود را جذاب‌تر جلوه دهید. این ترند همچنین ترکیب و تطبیق لباس‌هایتان را با دیگر تکه‌های کمدتان آسان‌تر می‌کند، زیرا همه آنها یک رنگ هستند، به این معنی که می‌توانید در استایل خود خلاقیت به خرج دهید و از تجربه ظاهری متفاوت لذت ببرید.

چگونه در دنیای مونوکروم شیک باشیم؟

صنعت مد با این روند سازگار شده و شروع به تولید بیشتر لباس‌های سبک مینیمالیستی کرده است. دلایل زیادی وجود دارد که افراد عاشق پوشیدن این لباس‌ها هستند. با این کار شما می‌توانید کمد لباس خود را با سایه‌های مختلف یک رنگ ترکیب کنید، بدون اینکه غیرحرفه‌ای به نظر برسد. همچنین مونوکروم به‌جای نگرانی در مورد گران‌ترین برندها برای یک قطعه مد خاص، به شدت به مینیمالیسم متکی است.

5/5 - (3 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *