نکاتی برای طراحی لباس راه راه

فهرست عناوین

طراحی لباس راه راه یکی از قدیمی‌ترین نوع طراحی‌هایی‌ست که توسط طراحان مد انجام میگیرد. چه بسا که حتی توانسته لقب پراستفاده‌ترین لباس طرح دار قرن را نیز از آن خود کند. این طرح اما امروزه نه فقط در لباس بلکه در موارد دیگری اعم از نمادها، طبیعت و خلاصه جاهای دیگر قابل مشاهده است. لباس‌های این طرح هم به عنوان لباس‌های کلاسیک شناخته می‌شوند که هرگز از مد نخواهند افتاد. آیا میخواهید به عنوان یک طراح چنین لباسی را طراحی کنید؟ درواقع بین لباس‌های طرح راه راه قدیم با طرح‌های امروز تفاوت زیادی وجود ندارد. اغلب از نظر جزئیات، رنگبندی یا طرح راه راه دستخوش تغییر می‌شوند.

طراحی لباس به سبک راه راه

. اگر که میخواهید طراحی لباس راه راه موفقی داشته باشید، توصیه داریم ادامه این مقاله را از دست ندهید. قصد داریم توضیحات کامل و دقیقی را در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

مروری بر تاریخچه لباس راه راه

برای موفقیت در طراحی لباس راه راه، لازم است تا نگاه کاملی به تاریخچه این نوع لباس داشته باشید. این آگاهی دید بازتری را نسبت به چگونگی طراحی در اختیار شما قرار خواهد داد.

قدمت لباس‌های راه راه تقریبا به اواسط قرون وسطی برمیگردد. جایی که برای نشان دادن تمایز زندانیان، جلادان و حتی دلقک‌ها آنها را وادار به، پوشیدن این لباس‌ها میکردند. از همین‌رو طراحی لباس راه راه غیرقابل پذیرش بوده و بار منفی به دنبال داشت. اما در زمان ملکه ویکتوریا همه چیز تغییر کرد او برای پسرش یک لباس راه راه ملوانی انتخاب نمود و به این ترتیب ذهنیت مردم را نسبت به این طرح و کلا طراحی لباس راه راه تغییر داد.

تاریخچه طراحی لباس راه راه

قرن بیستم هم که قرن شکوفایی و پیشرفت بود. بر روی این طرح تاثیر گذاشت و این طرح توانست به خوبی راه خود را به دنیای مد باز کند و طراحان معروف زیادی را مجذوب خود نماید. به عنوان مثال؛ برند معتبر شنل با الهام گرفتن از لباس راه راه کارگران، طرح‌های راه راه سفید و آبی را به مجموعه طراحی‌های خود اضافه نمود و حسابی غوغا به پا کرد.

البته که این روزها از لباس‌های معمولی بگیر تا گران قیمت‌ترین لباس‌ها این طرح‌ها را در خود دارند و تقریبا همه آن تفکرات پوچ و نادرست قدیم را دور ریخته‌اند. متقاضیان میتوانند خیلی راحت یک استایل بی نظیر با این طرح‌ها بسازند. هر چند که پوشیدن آنها نکاتی دارد که نباید از آنها غافل شد.

انواع لباس راه راه

آیا میدانستید که در حین طراحی لباس راه راه، با انواع راه‌ راه‌ های مختلف روبرو میشوید؟

طراحی پارچه راه راه

باید بپذیرید؛ هیچ اهمیتی ندارد در حال طراحی پیراهن راه راه زنانه هستید یا اینکه سراغ طراحی پیراهن راه راه مردانه رفته‌اید. در هر صورت شناخت انواع این راه راه در طراحی هر چه بهتر شما نقش خواهد داشت.

پارچه راه راه

منظور از پارچه راه راه این است که بافت خود پارچه راه راه است. یعنی هیچ طرح چاپ شده راه راه در آن دیده نمی‌شود و همه چیز از خود جنس پارچه‌ست. اغلب برای لباس‌های معمولی که بطور مکرر شستشو میشوند از این نوع پارچه راه راه استفاده میشود.

راه راه عمودی

این راه راه مطابق با تصور تمامی افراد بوده و راه راه آن به صورت عمودی تداعی گر میله‌های زندان است. شاید همین مسئله دلیلی مهمی بر استفاده آن برای زندانیان بود! البته که این روزها لباس راه راه عمودی زنانه یا حتی مردانه زیادی را دیده‌اید که چنین طرح زیبایی داشته باشد.

طراحی لباس راه راه افقی

راه راه افقی

این نوع راه راه همانطور که از اسمش پیداست، به صورت راه راه افقی بوده و به عنوان لباس راه راه برای افراد لاغر گزینه مناسبی به شمار می‌آید. افراد سنگین وزن نباید به سراغ لباس‌هایی با چنین طرحی بروند. زیرا اندام آنها را تپل‌تر از آن چیزی که هست نشان می‌دهد.

لباس راه راه رنگی

لباس راه راه رنگی اغلب در پیراهن راه راه زنانه خصوصا در فصل تابستان در آن پیراهن‌های تابستانه با رنگ‌های شاد دیده میشود که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. طراحی لباس راه راه زنانه یکی از ترندترین و موردعلاقه‌ترین آموزش‌هایی‌ست که در کلاس‌های طراحی لباس تدریس شده و حتی در دوره‌های پویا اندیش نیز به آن تاکید میشود.

لباس راه راه رنگی

لباس راه راه باریک

لباس راه راه باریک از آن دست طرح‌هایی‌ست که هیچگاه از مد نمیوفتد. درواقع فارغ از جنسیت صرفا در راستای شکل دادن یک استایل خاص طراحی میشود. همین مسئله هم عاملی‌ست تا دست طراحان برای طراحی آنان و ساخت یک استایل چشم نواز باز باشد.

چه کسانی لباس راه راه بپوشند؟

برای اینکه در طراحی لباس راه راه به موفقیت برسید؛ لازم است بدانید بازار هدف شما چه کسانی هستند. کدام قشر از جامعه از به تن کردن لباس هایی با طرح راه راه لذت میبرند و از خرید آن سیر نمی‌شوند. براساس روانشناسی لباس راه راه میتوان به موارد زیر رسید:

افراد چاق با به تن کردن لباس راه راه عمودی، اعتماد به نفس بیشتری داشته و بر این باورند که اندام آنها حداقل چند سانتی متر لاغرتر نشان داده می‌شود.

طراحی لباس راه راه برای افراد لاغر

این مسئله حتی درخصوص افراد لاغر اندام و قد بلند نیز صادق است. درواقع آنها با این تصور که با پوشیدن لباس‌های راه راه عمودی، قدشان کشیده‌تر دیده خواهد شد، به سراغ این لباس‌ها میروند.

البته که خب خیلی بیراه هم نیست. خطای دیدی که با پوشیدن این لباس در افراد دیده می‌شود، آنها را به خواسته‌شان میرساند. پس اگر به فکر طراحی لباس راه راه هستید، مشخص کنید که قصد دارید کدام دسته از این افراد را برای خرید طرح لباس خود مجاب نمائید.

چطور لباس راه راه را استایل کنیم؟

این روزها لباس‌های راه راه بسیار محبوب هستند و از گذشته تاکنون طرفداران خاص خود را داشته‌اند. طرح‌هایی زیبا که به واسطه خطوط و تفاوت رنگی که دارند، بر روی اندام نیز تاثیرگذار عمل می‌کنند.

طراحی استایل لباس راه راه

به عبارت ساده‌تر؛ در راستای طراحی لباس راه راه و حتی استایل کردن آن، توجه به انواع فرم بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع با توجه به اندامی که دارید باید به سراغ پیراهن و لباس راه راه مدنظر خود بروید.

اندام‌های قلبی شکل

در اندام قلبی شکل شانه پهنای بیشتری نسبت به باسن و ران دارد. یعنی بیشتر وزن در قسمت بالاتنه و بر روی شانه قرار گرفته است. از همین‌رو این دسته از افراد نباید به سراغ لباس‌هایی با راه راه افقی بروند زیرا خطای دید آنها را عریض‌تر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهد.

طراحی لباس راه راه برای اندام گلابی شکل

در اینجا بهترین گزینه به تن کردن لباس‌هایی با خطوط عمودی برای بالاتنه است.

اندام گلابی شکل

این نوع اندام دقیقا برخلاف اندام قلبی است. یعنی افراد پایین تنه‌ای به نسبت درشت‌تر از بالاتنه دارند.
پس اگر سرشانه شما نسبتا کوچک‌تر از پایین تنه شماست، توصیه میکنیم از تاپ و بلوزهایی با خطوط راه راه افقی استفاده کنید تا به این ترتیب عرض شانه را کشیده‌تر نشان دهد. این درحالی‌ست که برای پایین تنه لباس‌هایی با خطوط عمودی بهترین گزینه به حساب می‌آید.

ریز نقش ها

در جامعه ایران افراد ریزنقش زیادی هستند که حتی از سایز مدیوم نیز کوچک‌ترند و کوچک اندامی آنها محرز است. طراحی لباس راه راه برای این دسته از افراد بسیار راحت است. زیرا باید لباسی را به تن کنند که قدشان را بلندتر نشان دهد و خطوط عمودی درشت آنها را درشت‌تر نشان می‌دهد.

طراحی لباس راه راه برای اندام ریز

البته در حین طراحی حتما باید با افراد مشورت کنید. چه بسیارند که از اندام خود رضایت دارند و متمایل به تغییری در استایل خود نیستند.

روش هایی برای ست کردن لباس راه راه

اگر که میخواهید لباس راه راه را با سایر لباس‌های خود ست کرده و استایلی چشم نواز را بسازید، میتوانید از ایده‌های زیر کمک بگیرید.

  • بلوز راه راه را با شلوار جین ساده ست کنید. اگر کمی بلوز گشادتر باشد، زیبایی خاصی به استایل شما می بخشد.
  • تیشرت راه راه با دامن مشکی نیز استایل کلاسیکی‌ست که خانم‌های زیادی به آن علاقمند هستند.
  • پیراهن های راه راه نیز با یک کمربند استایلی کم نظیر را رقم میزنند.
  • در اکثر مواقع برای انتخاب شلوار راه راه به سراغ راه راه های عمودی بروید تا زیباتر جلوه کنند و به اندام شما زیبایی بخشند.
  • هیچگاه راه راه عمودی و افقی را در یک استایل نیاورید این تضاد شما را فردی خسته کننده معرفی می کند.
  • به تن کردن لباس راه راه رنگارنگ نیز میتواند جسارت شما را نشان دهد. از پوشیدن این دسته لباس‌ها نترسید.
طراحی لباس راه راه اسپرت

و در آخر

در این مقاله تلاش کردیم هر آن چیزی که برای طراحی لباس راه راه مفید و مناسب بود را شرح دهیم. اما با این حال همه میدانیم؛ نکات و مسائل بسیار زیادی در این راستا وجود دارد که آگاهی از آنان لازم است. اگر که فکر میکنید به طراحی لباس راه راه علاقمند هستید و میخواهید در این مسیر گام بردارید، توصیه ما این است که هم اکنون به بخش تماس با ما سایت پویا اندیش مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان ما راهنمایی‌های کامل و دقیقی را در اختیار شما میگذارند . و هر آن چیزی که برای حضوری قدرتمند احتیاج دارید را به شما میگویند.

فراموش نکنید؛ لباس راه راه جزء لباس‌هایی‌ست که هیچ گاه از مد نمیوفتد و همواره فعالیت در آن میتواند بازار کار خوبی برای شما داشته باشد.

حواستان باشد برای ورود به هر صنعتی توجه به بازار یکی از مهم‌ترین مسائل است.

5/5 - (2 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *