اسکیس در طراحی لباس چیست؟

فهرست عناوین

افرادی که در زمینه طراحی و نقاشی فعالیت کرده‌اند، در مورد مفهوم اسکیس در طراحی لباس می‌توانند توضیحات بهتر و بیشتری را ارائه دهند. این در حالی است که معمولاً این مفهوم برای کسانی که در این حوزه‌ها هیچ فعالیتی نداشته‌اند، احتمالاً می‌تواند ناآشنا باشد.

اسکیس چیست؟

اگر بخواهیم اسکیس را به زبان ساده و در یک جمله توضیح دهیم . ، می‌توانیم بگوییم که در حقیقت اسکیس زدن به معنای کشیدن سریع یک طرح است.

مراحل اسکیس در طراحی لباس

داشتن این مهارت چه در نقاشی و چه در طراحی لباس می‌تواند بسیار جذاب باشد و سبب می‌شود تا امتیازات زیادی را به واسطه همین موضوع به دست‌آورید.
زمانی که بتوانید برای لباس ‌ها اسکیس بزنید، در حقیقت می‌توانید همان‌ایده و الهامی که در لحظه به ذهن شما خطور کرده است را بر روی کاغذ بیاورید و سپس عیب و نقص‌های آن را برطرف کنید. این موضوع سبب می‌شود تا فکر و‌ایده‌ای که دارید، به سرعت از ذهن شما خارج نشود و آن را از دست ندهید.

اسکیس در نقاشی چیست؟

در خصوص نقاشی نیز موضوعی به نام اسکیس زدن وجود دارد. این مسأله می‌تواند به شما کمک کند تا یک طرح که به ذهن شما خطور کرده است و یا منظره‌ای که در نظر دارید بکشید را بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر روی کاغذ ترسیم کنید.

اسکیس در نقاشی

. این موضوع سبب می‌شود تا اگر نیاز به هرگونه اصلاحاتی داشتید، بتوانید به سادگی این کار را در حین انجام طرح خود به مرحله عمل برسانید.

اسکیس فیگور چیست؟

در خصوص اسکیس تا اینجا توضیحات ساده‌ای را بیان کردیم. اما موضوعی به نام اسکیس فیگور نیز وجود دارد که در حوزه‌های هنری همچون طراحی و عکاسی می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. اسکیس فیگور به ترسیم شکل و حالت کلی انسان در عکس‌ها و طراحی‌ها گفته می‌شود. گاهی اوقات در طراحی‌هایی که مدنظر داریم، فرد سوژه اصلی ما نیست. به طور مثال در اسکیس در طراحی لباس، هیچ موضوعی در خصوص خود فرد مطرح نیست، اما اسکیس در طراحی لباس سبب می‌شود تا طراح بتواند کار طراحی لباس مورد نظر را بهتر انجام دهد و از این بابت مشکلی وجود نداشته باشد.

اسکیس در فیگور

این کار باعث می‌شود که هم به طراحی لباس و هم به عکسی که قرار است کشیده شود، عمق بهتر و بیشتری داده شود و جذابیت آن نیز بیشتر شود.

آموزش اسکیس فیگور طراحی لباس

در مورد آموزش اسکیس فیگور در مبحث اسکیس طراحی لباس توجه زیادی وجود دارد . و این مسأله به این خاطر است که باید فیگور به درستی طراحی شود تا بتوانید به شکل ساده و راحتی طراحی لباس را انجام دهید.

یکی از موضوعات مهمی در اسکیس لباس این است که پیش از طراحی کردن تمامی لباس ‌ها باید این موضوع را رعایت کنید و این کار را انجام دهید. اولاً آن که طراحی یک لباس بر روی پارچه از همان ابتدای کار نمی‌تواند کاری عملی و سرعتی باشد، از سوی دیگر نیز باید بدانید که اسکیس زدن سبب می‌شود نواقص طرح ذهنی خود را بهتر درک کنید.

زمانی که اسکیس در طراحی لباس را انجام می‌دهید، مطمئن می‌شوید که بخش‌های مختلف همچون دکمه‌ها، جیب‌ها و دیگر تزئینات را در کدام قسمت لباس باید اضافه کنید. این موضوع حتی به شما کمک می‌کند تا یک چهره واقع‌گرایانه‌تر از کار خود بتوانید پیدا کنید.

اسکیس در طراحی لباس چیست

برای رسم یک اسکیس فیگور به چند مؤلفه بسیار ساده نیاز دارید. یک خطکش، مداد، پاک کن و صفحه طراحی.

مرحله شماره ۱ اسکیس طراحی لباس

در مرحله شماره یک ابتدا یک خط مستقیم در قسمت میانی صفحه می‌کشید. این خط در اسکیس لباس اهمیت زیادی دارد . و با نام خط تعادل شناخته می‌شود.

آمورش اسکیس در فیگور

در واقع مرکز ثقل بدن با این خط تعیین می‌شود. خط تعادل همواره از قسمت پایه گردن شروع و مستقیماً به سمت زمین امتداد پیدا می‌کند.

مرحله شماره ۲

در مرحله دوم باید یک سر را درر صفحه بکشید. موقعیت این سر باید به شکلی باشد که بر روی خط تعادل مماس گردد. برای این کار ابتدا یک دایره بزرگ را در بالا و یک دایره کوچکتر را زیر آن بکشید. این دایره‌ها را با استفاده از خطوط موربی که کمی خمیدگی پیدا کرده‌اند، به هم وصل کنید.

مرحله شماره ۳

در این مرحله لازم است تا اندازه سر را به درستی مورد سنجش قرار دهید.

مرحله شماره ۴ اسکیس طراحی لباس

در مرحله بعدی برای قسمت بالایی بدن باید جزئیات را ترسیم کنید. اندازه خط تیره‌هایی که می‌کشید باید به ترتیب یک و یک و نیم برابر اندازه سر باشند.

تاثیر اسکیس در طراحی لباس

در مراحل بعدی نیز باید به دقت دیگر قسمت‌های بدن را رسم کنید. این کار سبب می‌شود . که اسکیس در طراحی لباس بسیار بهتر رسم شود . و در نتیجه لباس نیز جذاب‌تر و متناسب‌تر به نظر برسد.

اسکیس فیگور انسان چیست؟

در خصوص اسکیس فیگور انسان باید بدانید که در اسکیس در طراحی لباس، اسکیس فیگور می‌تواند اهمیت بسیار زیادی پیدا کند. به همین خاطر است که باید این موضوع را بسیار مورد توجه قرار دهید و نکات مربوط به آن را به طور کامل درک کنید.

چندین نکته مهم در اسکیس در طراحی لباس وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توانیم شامل موارد زیر بدانیم:

اولین مورد آن است که قرار است به لباس توجه زیادی شود، بنابراین توجه کردن به جزئیات صورت اهمیت چندان زیادی ندارد.

اسکیس فیگور انسان

مورد بعدی آن است که قسمت‌های مختلف بدن را به طور کامل و در تناسب با هم رسم کنید. این کار کمک می‌کند تا زمانی که اسکیس در طراحی لباس را انجام می‌دهید، نتایج بسیار بهتری بگیرید.

در طراحی صورت که برای اسکیس فیگور انسان بسیار مورد نیاز است، باید بدانید که ابتدا باید حالت سر را رسم کرد و پس از کشیدن بینی باید به سراغ طراحی لب‌ها و دهان بروید.

زمانی که لب و دهان و بینی را رسم کردید، می‌توانید به سراغ کشیدن چشم‌ها بروید. در اسکیس فیگور باید به خاطر داشته باشید که فرم چشم‌ها متناسب با فرم دهان کشیده می‌شود.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص اسکیس در طراحی لباس مطرح شدند و یا مواردی که نشان دادند چگونه باید فیگور انسان را طراحی کنید، همگی به شما کمک می‌کنند تا اسکیس‌های بهتری را بتوانید بزنید و مسلماً هم در طراحی و نقاشی و هم در طراحی دوخت، می‌توانید نتایج بهتری بگیرید.

آموزش گام به گام اسکیس در طراحی لباس

به یاد داشته باشید که آموزش دیدن اصولی در این کار می‌تواند بسیار به شما کمک کند و به همین جهت است که لازم میدانستیم تا تمامی آموزش‌های لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *