چه چیزهایی را با هم نپوشیم؟

فهرست عناوین

وقتی بحث ست کردن رنگ ها و لباس ها به میان می آید، دنیای مد و قوانینش کمی پیچیده و گیج کننده به نظر می رسند؛ اما واقعاً چه چیزهایی را نباید با هم بپوشیم؟ این بایدها و نبایدها، قوانین مختص به خودشان را دارند که اگر آن ها را به خوبی بشناسیم، می توانیم به راحتی در مورد چیزهایی که باید با هم بپوشیم و چیزهایی که نباید با هم بپوشیم، تصمیم گیری کنیم. در این مطلب، به طور دقیق و مفصل برایتان خواهیم گفت که چه چیزهایی را با هم نپوشیم.

دو لباس دنیم را با یکدیگر ست نکنید

یکی از قوانین دنیای مد، ممنوعیت ست کردن دو لباس دوخته شده از پارچۀ دنیم است. برخی طراحان بر این باورند که نمی توانید این قانون را زیر پا بگذارید، مگر اینکه یک کابوی باشید. البته برخی از سلبریتی ها این قانون را زیر پا می گذارند و ترجیح می دهند رنگ های مختلف این پارچه را با یکدیگر ست کنند. تصمیم گیری در مورد ست کردن یا نکردن دو لباس جین نیز به خودتان بستگی دارد.

این رنگ ها را با یکدیگر ست نکنید

در دنیای مد،  برخی از رنگ ها را نباید با یکدیگر ست کنید. چرا که ترکیب آن ها می تواند روی زیبایی استایلتان تاثیر منفی بگذارد. در ادامه، برخی از این ست های نامناسب را برایتان خواهیم گفت:

قهوه ای با مشکی

قهوه ای و مشکی دو رنگ تیره به شمار می روند و به هیچ وجه نباید به فکر ست کردن آن ها با یکدیگر باشید. همیشه یادتان باشد که استایل حاصل از ترکیب این دو رنگ خنثی و تیره، جذابیتی نخواهد داشت. می توانید هر کدام از این رنگ ها را با دیگر رنگ های روشن تر همراه کنید. یادتان باشد که از دیرباز تا کنون، ترکیب این دو رنگ در دنیای مد ممنوع بوده است و این اصلاً قانون جدیدی نیست. البته، لازم به ذکر است که در دنیای امروز، برخی طراحان معتقدند که این عقیده قدیمی است و این دو رنگ به یکدیگر می آیند.

قهوه ای با خاکستری

همراهی قهوه ای و خاکستری نیز در دنیای مد ممنوع است. بله، استایل حاصل از ترکیب خاکستری و قهوه ای وحشتناک خواهد بود. هرگز این دو رنگ را در کنار یکدیگر قرار ندهید. می توانید هر دو رنگ خنثی را به راحتی با دیگر رنگ ها ست کنید.

سرمه ای با مشکی

تصور کنید پیراهن سرمه ای و کت مشکی را در استایلتان گنجانده اید. آیا چنین ترکیبی زیباست؟ خیر! چنین ترکیبی هیچ جایی در دنیای مد ندارد. می توانید لباس سرمه ای رنگ را با رنگ های ملایم گرم یا نقره ای ترکیب کنید. اگر دوست داشته باشید، می توانید برای انتخاب کفش، به سراغ رنگ مشکی بروید.


سبز با قرمز

استایل حاصل از ترکیب رنگ های سبز و قرمز فقط به درد شرکت در مراسم کریسمس می خورد و هیچ کاربرد دیگری ندارد. اگر نمی خواهید شبیه دستیار بابانوئل به نظر برسید، فکر ست کردن این دو رنگ را از ذهنتان بیرون کنید.  البته، برخی از طراحان عقیده ای متفاوت دارند و این ترکیب رنگ را برای دیگر ایام سال نیز مناسب می دانند.
 

سبز با صورتی

ست کردن دو رنگ سبز و صورتی نیز ایدۀ خوبی نیست و از زیبایی استایل شما می کاهد. ترکیب صورتی و سبز ، ترکیب رنگ زیبایی به چشم نمی آید.


سبز با نارنجی

ترکیب سبز و نارنجی نیز ایده آل به نظر نمی رسد و هیچ گونه جذابیتی به استایل شما نخواهد بخشید. اجازه دهید یک نکتۀ کلیدی را برایتان بگوییم: رنگ سبز را با رنگ های گرم ترکیب نکنید.

بنفش با زرد

رنگ های بنفش و زرد هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارند و بهتر است آن ها را با هم ست نکنید. اگر این دو رنگ را دوست دارید، بهتر است هر کدام را، به صورت جداگانه، با دیگر رنگ ها ست کنید.

قرمز با نارنجی

قرمز و نارنجی دو رنگ بسیار نزدیک به هم هستند. بهتر است این دو رنگ را با یکدیگر ست نکنید. ترکیب قرمز و نارنجی به اندازۀ ترکیب مشکی و قهوه ای از زیبایی و جذابیت استایل شما خواهد کاست. این دو رنگ گرم و شاد را با رنگ های دیگر ترکیب کنید.

قرمز با صورتی تیره

اگر خجالتی هستید و نمی خواهید در همۀ جمع ها توجه ها را به سوی خود جلب کنید، بهتر است به سراغ ترکیب رنگ صورتی تیره و قرمز نروید. البته، پیش از این، این ترکیب رنگ جایگاه خاصی در دنیای مد نداشت و فقط چند سال است که خیلی پرطرفدار شده است.

یک قانون کلی در مورد ست کردن رنگ ها

یک قانون کلی در مورد ست کردن رنگ ها وجود دارد؛ هرگز بیش از سه رنگ را در استایلتان نگنجانید، به علاوه، از رنگ سوم فقط برای جزئیات لباس هایتان یا برای اکسسوری هایتان استفاده کنید.

چرخۀ رنگ ها

برای یادگیری نحوۀ درست ست کردن رنگ ها، به سراغ چرخۀ رنگ ها بروید و قوانین مربوط به آن را یاد بگیرید. با استفاده از این چرخه، اگر هزاران رنگ را نیز پیش رو داشته باشید، می توانید رنگ های متناسب را انتخاب کنید و با ترکیب درست آن ها با یکدیگر، زیباترین و شیک ترین استایل ها را طراحی کنید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *