کتاب سبک شناسی در طراحی لباس

فهرست عناوین

یکی از مجموعه کتاب هایی که هر شخص فعال در دنیای مد و فشن، به خصوص طراحان لباس، لازم است که آن را مطالعه کنند، مجموعه کتاب هاب سبک شناسی در طراحی لباس است. همان گونه که از اسم این کتاب مشخص است، با مطالعۀ آن قادر خواهید بود تا با انواع سبک ها و فرهنگ های موجود در طراحی لباس آشنا شوید و اقدام به ایده پردازی کنید.
در مبحث طراحی لباس، موارد زیادی همچون آداب و رسوم، فرهنگ، تمدن ومواردی از این قبیل، دخیل وتأثیرگذارند. هرکدام از معیارها می‌توانند یک سبک جدید را خلق کنند؛ بنابراین برای طراحی لباس، آشنایی با این معیارها و سبک ‌استخراجی از آن ها می ‌تواند منجر به طراحی‌ های خارق‌ العاده ‌ای شود و پیش نیاز این مورد، مطالعه انواع کتاب های سبک شناسی است.
در این مقاله از تصویرگران پویااندیش برخی از انواع کتاب سبک شناسی در طراحی لباس را که خواندن آن برای هر طراح لباسی توصیه می‌شود، به شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با انواع کتاب سبک شناسی در طراحی لباس

انواع بی شماری از کتاب سبک شناسی در طراحی با موضوع نقش سبک ها در طراحی وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی کتاب ها در این زمینه می پردازیم.

۱-کتاب پایان مد، نوشته شده توسط Teri Agins

بدون اینکه بدانید چگونه چیزی به وجود آمده است، نمی توانید دقیقا به ماهیت امروزی آن پی ببرید و همین طور آینده آن را پیش بینی کنید؛ بنابراین، برای درک سبک های مختلف در طراحی لباس، ابتدا لازم است انواع سبک ها را بشناسید و تاریخچۀ آن ها را مطالعه کنید.
در صنعت مد نیز این موضوع کاملا صادق است. در بازۀ زمانی از تاریخ مد، مد و فشن، مخصوص برخی افراد بود، سپس صنعت مد بین عموم نیز رواج پیدا کرد. گذر در تاریخچه و اتفاق های مهم در دنیای فشن، می تواند راهنمایی مفید در شناسایی سبک ها باشد. در کتاب پایان مد(The End Of Fashion)، که یکی از انواع کتاب سبک شناسی در طراحی لباس به شمار می آید نیز سعی در توضیح این موارد، همراه با نکات جالب در تاریخ مد شده است. تری آگنس، ،در کتاب خود توضیحات شگفت انگیز و سرشار از نکات جذابی دربارۀ صنعت مد ارائه می دهد.

۲-کتاب حس لباس پوشیدن برای هر زن، نوشته شده توسط کریستین دیور

هر صنعت، گرایش هایی دارد که آنچنان در آن ها نهادینه شده که در برخی موارد تبدیل به قانونی ناگسستنی می شود. در این کتاب سبک شناسی در طراحی لباس می توان با یک سری از این قوانین نانوشته آشنا شد؛ چارچوب هایی که کریستین دیور به خوبی به آن ها پرداخته است. در این کتاب، به بررسی دقیق نکات و قوانین مد در شکل گیری برند دیور، به صورت کامل پرداخته شده است ؛،همچنین در این کتاب نکات مختلفی در مورد نحوه لباس پوشیدن برای زمان های مختلف و به خصوص تعطیلات نیز ارائه شده است.

۳- مد، تاریخ هنر آکسفورد، نوشته شده توسط کریستوفر بروارد

اگر به دنبال منبع کوچک و در عین حال کامل برای شروع مطالعه کتاب سبک شناسی در طراحی لباس هستید، این کتابی است که برایتان مفید خواهد بود. تاریخ هنر آکسفورد، نوشته شده توسط کریستوفر بروارد، مد را به عنوان یک پدیده فرهنگی بررسی می ‌کند. این کتاب سبک شناسی در طراحی لباس، شما را به یک سفر ۱۵۰ ساله می ‌برد.
در این کتاب، به بررسی  Haute Coutur ، High Street و توسعه فناوری پارچه گرفته تا ستارگان آسمان مد، مانند کوکو شانل، جورجیو آرمانی و الکساندر مک کوئین، پرداخته شده است و به راحتی می توانید با سبک های مختلف در زمان کوتاهی آشنا شوید.

۴-کتاب سقوط زیبا، نوشته شده توسط آلیشیا دریک

این کتاب یکی از جالب ‌ترین کتاب ‌ها در انواع کتاب سبک شناسی در طراحی لباس است. این کتاب شما را به دهۀ ۱۹۷۰ به پاریس می‌ برد و به زندگی حرفه ای دو تن از تأثیرگذارترین طراحان مد، یعنی یو سن لورن و کارل لاگرفلد می پردازد. ایو سن لوران و کارل لاگرفلد دو دوست بودند که با رشد شهرت و قدرت، به بزرگ ‌ترین رقبای یکدیگر تبدیل شدند.
زندگی این دو دوست که به رقیب تبدیل شده‌ اند، با جزئیات زیادی توسط آلیشیا دریک، نوشته شده است؛ به طوری که در سال ۲۰۰۶، لاگرفلد از آلیشیا دریک، به دلیل انتشار این همه جزئیات شخصی در مورد زندگی خود شکایت کرد.

۵-خدایان و پادشاهان(God & Kings) ، نوشته شده توسط دانا توماس

الکساندر مک کوئین و جان گالیانو، دو نام شناخته شده در صنعت مد و طراحی لباس هستند، که در دهه ۹۰زندگی می کردند. آن ‌ها در دو خانه متفاوت ولی نزدیک به هم زندگی می کردند، این دو دوست نیز توانستند مهم‌ ترین و موفق‌ ترین طراح لباس در زمان کاری خود باشند. مک کوئین مالک جیوانچی بود، در حالی که گالیانو، مالک دیور بود.
داستان این دو پادشاه مد، در سال ۲۰۱۰ برای مک کوئین و ۲۰۱۱، به پایان رسید. اگر به زندگی این دو نماد مد و خلق سبک های مختلف توسط این دو نفر علاقمند هستید، پیشنهاد می کنیم این کتاب سبک شناسی در طراحی لباس را بخوانید.

۶-کتاب راهنمای بقا با طراح مد، نوشته شده توسط ماری گلهار

این کتاب فقط یک کتاب معمولی در زمینه طراحی لباس ومد نیست، همه چیز در مورد تجارت و شناخت انواع سبک‌ های پرطرفدار در این مجموعه ذکر شده است. از این کتاب شما می‌ آموزید که چگونه نام تجاری و سبک مد نظر خود را از ابتدا توسعه دهید. کتاب مذکور از ایجاد یک طرح تجاری جدید گرفته تا تهیه منابع-قوانین و تهیه طرح‌ های ماندگار در نمایشگاه‌ های بزرگ بین ‌المللی را به صورت مرحله به مرحله شرح می‌ دهد.


سخن آخر

امروزه کتاب‌ های مختلفی در زمینه مد و  طراحی لباس وجود دارد؛ اما باید در نظر داشت که قبل از اینکه وارد رشته طراحی شوید، لازم است با انواع طرح‌ ها آشنایی داشته و انواع سبک ‌ها را بشناسید. سبک‌ها مسیر حرکتی شما را نشان داده وبه کمک آنها می‌توانید ، گرایش کاری خود را انتخاب کنید. بسیاری از کتاب‌هایی که در بالا معرفی شد، امکان دانلود از اینترنت به صورت رایگان را دارند لذا برای موفق شدن در این رشته تنها لازم است تا از همین امروز آغاز نمایید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

4.7/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *