ده اشتباه رایج در طراحی لباس

فهرست عناوین

همه ی ما ممکن است دچار اشتباه شویم و زمانیکه متوجه شویم راه بهتری هم وجود دارد، تصمیمات بهتری خواهیم گرفت. در این پست شما لیستی از اشتباهات رایج در طراحی لباس را خواهید دید. اگر شما متوجه شدید که برخی از این اشتباهات رایج در طراحی لباس را انجام می دهید، بهتر است همین الان کار اشتباهتان را متوقف کرده و گام هایی در جهت حرفه ای تر نشان دادن ایده های طراحی خود بردارید.    
1 – رسم طرح ها در دفتر
در طول یک کلاس خسته کننده در مدرسه، طراحی کردن در دفترتان چیز بسیار خوبی است ( همه ما اینکار را انجام داده ایم)، اما اگر شما می خواهید مردم به طرح هایتان نگاه کنند و واقعا در اینکار جدی هستید، شما باید برای رسم طرح هایتان، کاغذهایی با کیفیت خریداری کنید. 


2- عدم استفاده از جوهر در طراحی
مدتی طول خواهد کشید تا دستتان در زمان استفاده از جوهر نلرزد، اما اگر شما رسم طرح هایتان بوسیله یک مداد HB را ترک نکنید، طرح هایتان همیشه بصورت طرح های یک آماتور به نظر خواهد رسید. 
3- استفاده از مداد رنگی
مدادهای رنگی احتمالا مشکل ترین ابزار برای رسم طرح های فشن هستند. اما بیشتر طراحان تازه کار از آنها استفاده می کنند؛ زیرا آنها ارزان بوده و تقریبا هرکسی یک جعبه مداد رنگی در خانه دارد. اما در حقیقت طرح هایی که بوسیله مداد رنگی رسم می شوند، حرفه ای، تمیز و گران قیمت به نظر نخواهند رسید. بنابراین بهتر است برای رسم طرح هایتان مارکرها، آبرنگ ها و یا هر وسیله ای را که دوست دارید خریداری کرده و مداد های رنگی را برای کودکان بگذارید. و یا حداقل یک آموزش رنگ آمیزی با مداد رنگی را گذرانده و سعی کنید تکنیک هایتان را بهبود ببخشید. 

4- یکی از اشتباهات رایج در طراحی لباس رسم فیگورهای نامناسب
شما از آناتومی بدن چیزی نمی دانید و تنها باید شانس آورید که مدلتان خوب به نظر رسد. یادگیری رسم یک فیگور خوب برای طرح های فشن، کار سختی نیست.
5- رسم یک چهره خالی 
چون شما نمی توانید صورت را خوب رسم کنید، آنرا خالی می گذارید. شما باید اینکار را متوقف کنید! ویژگی های چهره مدل شما بسیار مهم است. صورت مدل درباره طراحی شما داستانی را بیان می کند. همچنین آن داستانی را درباره شما به عنوان یک طراح بازگو می کند. بنابراین بهتر است تمرین کرده و سبک مورد علاقه خودتان را پیدا کنید.

6- عدم تحقیق
شما فکر می کنید که نیازی به کسب اطلاعات درباره روند فعلی مد نخواهید داشت. شما رنگ، پارچه و ایده های مورد علاقه خودتان را دارید؛ این بد و غلط است. اگر شما می خواهید به عنوان یک طراح حرفه ای شناخته شوید نیاز به مطالعه، تماشای شوهای لباس و تحقیق درباره روند مد خواهید داشت. به کاوش تاریخ، جانوران و گیاهان و معماری یا نقاشی مورد علاقه تان جهت الهام گرفتن بپردازید. 
7- طراحی های خسته کننده
طراحی فشن تنها مربوط به طراحی لباس نیست. اگر شما می خواهید لباس هایی طراحی کنید که قبلا مانند آنها ساخته نشده اند، نکات بالا را مطالعه کنید. سعی کنید یک کت، بلوز و یا تاپ زیبا طراحی کنید. درباره ساختار لباس ها و نحوه ی ساخت آنها یاد بگیرید. این به حرفه ای تر به نظر آمدن طرح های شما کمک خواهد کرد.

8- تصور دزدیده شدن ایده های شما 
آیا تا به حال کسی به شما گفته که قرار دادن یک امضا بر روی طرح هایتان مانع از سرقت ایده هایتان نخواهد شد. چرا؟ زیرا چنین سارقی در واقعیت وجود ندارد. اگر هم چنین کسانی هم وجود داشته باشند، مطمئنا ایده های طراحان بزرگ و مشهور را به سرقت خواهند برد. امضای بزرگ شما که بیش از نیمی از طراحی تان را پوشانده، بسیار بد به نظر خواهد رسید. آن نه تنها بد به نظر خواهد آمد بلکه با اینکار به همه می گویید که : “من فکر می کنم که یک طراح افسانه ای و فوق العاده عالی هستم و می ترسم که شما طرح های من نابغه را بدزدید”. این روش تفکر یک دانشجوی سال اولی است که سعی می کند مانند یک حرفه ای عمل کند.

9- مخفی نگه داشتن هنرتان یکی از اشتباهات رایج در طراحی لباس
شما طراحی های خود را مخفی کرده و هرگز آنها را بصورت آنلاین نشان نمی دهید؛ زیرا می ترسید که ایده هایتان را از شما بدزدند. نگران نباشید و طراحی هایتان را با دوستان فیس بوک خود، گروه های هنری و… به اشتراک بگذارید. آنها از شما حمایت خواهند کرد و گاهی هم اشتباهاتتان را گوشزد می کنند و به این ترتیب شما می توانید سریعا طرح هایتان را اصلاح کنید. پس طرح هایتان را به اشتراک گذاشته و به مردم فرصت دهید تا ببینند که چقدر شما در کارتان خوب هستید.

10- نداشتن تلاش کافی
آپلود عکس هایتان و انتظار برای لایک ها تنها احساس خوبی در شما ایجاد می کند و به حرفه ای شدن شما کمک نخواهد کرد. اگر می خواهید که به شما توجه شود، نیاز به کار و تمرین زیادی خواهید داشت. خلاق باشید. طرح های زیادی رسم کنید و با افرادی که در صنعت مد فعالند، ارتباط برقرار نمایید. تبدیل شدن به یک طراح مد نیاز به تلاش بسیار زیادی خواهد داشت!

 این پست را به اشتراک بگذارید

4.8/5 - (17 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *