شغل مرتبط با مد و استایل + فیلم جذاب

فهرست عناوین

فیلم جذاب زیر با موضوع شغل های مرتبط با مد را حتما ببینید 👇🏻

شغل های مربوط به طراحی لباس

شغل های مرتبط با مد و استایل بسیار پولساز و لذت بخش هستند . در دهه 90، بیشتر مردم حتی نمی ‌دانستند که حرفه‌ ای به اسم طراحی مد و استایل هم وجود دارد. امروزه ما شاهد یک چرخش عجیب در این زمینه بوده ‌ایم و به نظر می ‌رسد تمام علاقمندان به مد و طراحی لباس می ‌خواهند وارد کار استایلینگ شوند. در چند سال گذشته، طراحان لباس مانند گذشته به صحنه صنعت مد قدم گذاشته‌ اند. طراحان مد حالا دیگر صفحات براق مجلات مد را پشت سر گذاشته ‌اند و در حال ارائه نمایش ‌های خیره و شگفت‌ انگیز هستند.


استایلیست‌ های مشهور در دنیای فشن

در گذشته، استایلیست‌ ها برای ساخت نمونه کارهای خود به عکاسی و مجلات محدود بودند؛ اما از زمان ورود رسانه ‌های اجتماعی، برای هر وبلاگ ‌نویس مد و اینفلوئنسری که تعدادی دنبال‌ کننده دارد، آسان شده است که به یک استایلیست موثر تبدیل شود. دنیای مد، قبل از رسانه‌ های اجتماعی، فقط به ستارگان و طراحی ‌های لباسی که می پوشیدند محدود می شد و هیچ وقت از استایلیست‌ها استقبال نمی ‌شد تا زمانی که استایلیست‌ های مد در سراسر جهان و استایلیست‌ های مشهور مانند:

  • آنایتا شروف آداجانیا
  • سانجانا باترا
  • امی پاتل

و دیگران ظهور کردند و شروع به ستاره شدن کردند.


اگر می خواهید نقش سنتی یک استایلیست مد، تاریخچه و آینده استایلیست‌ ها را بدانید و بفهمید که چگونه می ‌توانید در صنعت مد به یک استایلیست مشهور تبدیل شوید، این مقاله را از دست ندهید.

تاریخ و نقش استایلیست مد

نقش یک استایلیست مد ترکیبی از نقش های مختلفی است که از اواخر دهه 1800 و اوایل 1900 ظاهر شدند. این شغل در اصل ملغمه‌ای از وظایف و کارهای یک سردبیر مجلات مد و یک طراح لباس خلاق است.
همه این ها در اواخر دهه 1800 و با ورود سردبیرها و نویسنده‌ ها به سناریوی دنیای مد آغاز شد. زمانی که زنان طبقه متوسط و بالا از عکاسان، هنرمندان، طراحان و نویسندگان خواستند تا دیدگاهی منحصر به فرد به دنیای مد، زیبایی و فرهنگ عامه را به آن ها ارائه دهند.

این امر منجر به ایجاد رقابتی بی‌سابقه شد، و طولی نکشید که همه مجلات ثبت آخرین ترندهای مد و به روز رسانی طراحی مد و زیبایی را آغاز کردند. این امر باعث شد سردبیرهای مد به جای تشریح ترندهای قدیمی مد، به ارائه نظرات خلاقانه خود در مورد مد روز و طراحی لباس روی بیاروند.
نویسنده‌ ها با انتخاب لباس و اکسسوری‌ های خلاقانه به منظور نمایش در صفحات مجلات و ارائه عکس‌ های زیبا از آن ها، تحولی در صنعت مد ایجاد کردند.

معرفی شغل مرتبط با مد در مجلات فشن

بیراه نخواهد بود اگر بگوییم مجلات مد پویایی دنیای لباس و پوشاک را متحول کردند و این امر به مرور باعث پررنگ‌تر شدن نقش سردبیرهای مد شد و آن ها در نقش یک طراح مد خلاق ظاهر شدند. نویسندگان و سردبیران مد با موفقیت زندگی جدیدی را به مجلات و دنیای مد وارد کردند.
طولی نکشید که همکاری سردبیران با عکاسان آغاز شد و با توجه به رواج پیدا کردن مجلات، طراحان مد تبلیغات بیشتری را شروع کردند، زیرا فروش مجلات و سردبیران آن ها رو به افزایش بود. در چشم بر هم زدنی، مجلات مد آنقدر تأثیرگذار شدند که از طریق پوشش و حمایت یک برند یا طراح لباس، می ‌توانستند زندگی یک فرد یا شرکت را زیر و رو کنند.

طراحان مد و صنعت فشن

سردبیران مد برتر از معتمدان طراحان مد و صنعت فشن شدند. آن ها از آتلیه طراحان مد بازدید می ‌کردند تا کالکشن‌ ها را قبل از رونمایی بازدید کنند و در مورد مو، آرایش یا مدل‌ ها به آن ها مشاوره دهند.
البته این امر به هر دوسویه در جریان بود، زیرا طراحان لباس نظر سردبیران را دریافت می ‌کردند و سردبیران هم نیم نگاهی به موارد بعدی داشتند و می ‌توانستند صفحات مجله را به سمت و سوی مناسبی هدایت کنند. با نگاهی دقیق به کل سناریو، به نظر می ‌رسد که استایلیست‌ مستقل در اواخر دهه 90 وارد صنعت مد شد. همچنین به سردبیران مد نیز صاحب‌نظران مشهور گفته می ‌شد و پست‌ ها  و مشاغل خلاقانه‌ای در خانه‌ های معروف مد به آن ها پیشنهاد می ‌شد.


نقش یک استایلیست در سناریوی امروز چیست؟

امروزه استایلیست مد فقط به افراد مشهور بالیوود، زنان میلیاردر یا طبقه اشراف محدود نمی ‌شود. طبقه متوسط یا افراد عادی هم چشم به حرکات استایلیست‌‌ های مد دارند تا لباس، اکسسوری و آرایش روزانه خود را با مد روز همگام کنند. مردم تا حدی به طراحان مد اعتماد کرده‌اند که خرید‌های خود را با توجه به نظر آن ها ترتیب می ‌دهند و حرف‌ های آن ها را در مورد مکان مناسب برای خرید لباس و اکسسوری، حجت می ‌دانند. بر خلاف ‌گذشته، امروزه توجه زیادی به استایلیست‌ ها شده و اعتبار زیادی نصیب صنعت رو به رشد مد و رسانه‌ های اجتماعی رسیده است.
امروزه یک استایلیست، فقط استایلیست نیست، بلکه به افراد مختلف کمک می ‌کند تا زیبایی و مد روز را تشخیص دهند و به آن ها کمک می ‌کند تا با توجه به شخصیت و نوع تیپ بدنی خود، مناسب ‌ترین لباس‌ ها را بپوشند. استایلیست‌ ها توصیه‌ های خود را با در نظر گرفتن نکاتی مانند جایی که مصرف‌کنندگان بیشتر وقت خود را می ‌گذرانند، محدودیت‌ ها و سایر ویژگی‌ ها، ارائه می ‌دهند.


مشهورترین استالیست‌ های بین‌ المللی در شغل مرتبط با مد

در ادامه به معرفی مشهور ترین استایلیست های بین المللی می پردازیم .

1.    تام ایربوت

تام ایربوت یک سلبریتی و استایلیست مشهور اهل بلژیک است. او به همراه ساندرا آمادور، استایلیست لیدی گاگا به عنوان یک آیمون جهانی هستند. در سال 2018، هنگامی که براندون ماکسول (یکی دیگر از استایلیست‌ های اصلی لیدی گاگا) مشغول خط تولید لباس خود بود، قسمت استایلینگ و طراحی لباس را به تام و ساندرا سپرد و آن ها تا به امروز مسئول طراحی لباس‌ های گاگا هستند.
در ظاهر لیدی گاگا، می ‌توانیم ببینیم که چقدر سبک کار آن ها با سرعت خود را سازگار کرده است و چقدر کار گروهی پشت هر یک از تیپ‌ ها و استایل‌ های او انجام شده است. ایوبرت همیشه لباس‌ ها و طرح‌ هایی را ارائه می ‌دهد که در مراسم گرمی، گلدن گلوب و اسکار، لیدی گاگا برنده می ‌شود. البته این نکته را هم باید مد نظر داشت که لیدی گاگاه هم همیشه عنصر غافلگیری را برای تماشاگران خود مد نظر دارد.


2.    الیزابت استوارت

الیزابت استوارت، استایلیست مستقر در سانتا مونیکا، دارای لیستی از مشتریان وفادار است که شامل جولیا رابرتز، کیت بلانشت، ساندرا بولاک، ویولا دیویس، گال گادوت، جسیکا چستین و … است. الیزابت تنها طراح لباسی است که در هر سفر، مانند یک سناریوی رویایی، یک مجموعه لباس جدید و کامل طراحی می ‌کند. الیزابت انتخاب‌ ها و دغدغه‌ های مشتری خود را درک می ‌کند و بر این اساس، سبک‌ های خاصی را در اختیار آن ها قرار می ‌دهد و همیشه با دنیای مد همگام است. دید او کاملا واضح و روشن است و تمام طراحی‌ های خود را به گونه ‌ای با نیاز مشتریان خود هماهنگ می ‌کند، از تناسب گرفته تا رنگ و طرح تک ‌تک لباس‌ ها و اکسسوری‌ ها.


3.    کیت یانگ

کیت یانگ، بهترین استایلیست افراد قدرتمند است. او در طول 9 سال، سه بار در رتبه‌ های برتر THR قرار گرفته است. این استایلیست، مشتریان مشهوری همچون راشل وایز، مارگو رابی، داکوتا جانسون، میشل ویلیامز و دیگران دارد؛ علاوه بر این، سفیران برند A-list شامل رابی (شانل)، جانسون (گوچی) و ویلیامز (لوئی ویتون) نیز مشتری‌ های او هستند. این استایلیست خارق‌ العاده کار خود را به عنوان دستیار Vogue برای آنا وینتور آغاز کرد. کیت معتقد است که چالش بی ‌پایان در صنعت مد «راه رفتن در مسیر بین مد و تملق» است. او معتقد به ریسک کردن است و باور دارد که استایل و تیپ هر شخص، نشان از شخصیت اوست و به مثابه یک بیانیه به شمار می ‌رود.


دوره‌ های آموزشی برای استایلیست شدن

یک استایلیست مد کسی است که ترندهای روز مد را از نزدیک مطالعه می‌ کند . و لباس و اکسسوری‌ هایی را انتخاب می ‌کند که مشتریانشان می ‌توانند در رویدادها، نمایش‌ های مد و همچنین فوتوشوت‌ ها بپوشند. آن ها رنگ‌ ها و بافت‌ ها را همراه با طرح‌ ها مفهوم ‌سازی می ‌کنند . تا سبک‌ های منحصر به فردی را برای مشتری خود ارائه بدهند. استایلیست‌ ها مهارت‌ هایی زیر را دارند:

  • اصیل، مبتکر، مشاهده‌گر و خلاق هستند
  • نسبت به رنگ‌ ها، سایه‌ ها و تن ها حساسند
  • به جزئیات توجه می ‌کنند
  • تخیل بصری خوبی دارند
  • مدگرا هستند
  • قدرت متقاعد کردن دارند
  • درک خوبی از بازار و سبک زندگی مشتری دارند
  • دقت بصری دارند
  • خلاق و مولتی ‌تسک هستند
  • مهارت‌ های بین ‌فردی خوبی دارند
  • مدیریت زمان بلدند

اگر آرزوی تبدیل شدن به یک استایلیست مد در هند یا هر جای دیگری در جهان را دارید . و دوست دارید که یک استایلیست مشهور شوید . می ‌توانید در هر یک از دوره‌ ها و برنامه‌ های آموزش استایلینگ و شیک ‌پوشی در شهرهای مختلف شرکت کنید. بسیاری از این دوره‌ های طراحی لباس، حتی گواهینامه معتبر هم به شما اعطا می ‌کنند.


شغل های مرتبط با مد و استایلینگ

  • مشاور عکاسی
  • مجله‌ ها و شوهای مد
  • طراحی مد و فشن
  • تجارت الکترونیک در زمینه مد
  • فوتوشوت‌ های مرتبط با مد و فشن
  • بلاگ‌ نویسی
  • استایلیست سلبریتی‌ ها


نقش رسانه‌ های اجتماعی در رشد شغل های مرتبط با مد استایلیست‌ ها چیست؟

برنامه‌ های آنلاین مانند اینستاگرام، تیک‌ تاک و یوتیوب منجر به رواج نام تجاری شخصی (سلف برندینگ) در جامعه امروزی شده است. این برنامه‌ ها به وبلاگ ‌نویسان جوان در زمینه مد کمک کرده است که خود را به عنوان یک برند تجاری معرفی کنند. مردم به این اینفلوئنسرها برای استایلینگ اعتماد می ‌کنند . و ولاگرها از این برنامه‌ ها به عنوان ابزاری برای ایجاد برند تجاری خود استفاده می ‌برند. این برنامه‌ ها منجر به ارتقای ولاگرهای مد و استایلیس‌ ها شد . و دارای محتواهایی هستند که شامل زیبایی‌ های سنتی و نکات مد روز برای آخرین ترندهای دنیای مد است. مزیت اصلی این برنامه‌ ها این است که شما را بی ‌واسطه به مد جهانی متصل می ‌کنند.

این برنامه‌ ها شما را با جدیدترین ترندهای مد آشنا می ‌کنند و نحوه استایلینگ را به شما می ‌آموزند. اگر به دنبال یک نظر صادقانه در مورد آخرین ترندهای مد، رژ لب‌ های مات یا ایده‌ هایی برای تیپ‌ های مسافرتی در آینده باشید . از طریق این برنامه‌ ها می ‌توانید به راحتی با ولاگرهای مد و استایلیست‌ ها ارتباط برقرار کنید.
این واقعیت را نمی ‌توان انکار کرد که خلاقیت در دنیای مد و فشن کار هر کسی نیست . و شما در این زمینه به کمک و راهنمایی‌ های یک متخصص نیاز دارید. از طریق برنامه‌ های کاربردی مانند اینستاگرام و یوتیوب، این امر بسیار آسان ‌تر شده است . زیرا استایلیست‌ های مد و ولاگرهای زیادی وجود دارند که جدیدترین تیپ‌ ها و ترند های روز را برای شما به ارمغان می ‌آورند. این ترندهای مد، زیبایی، یا جواهرات که توسط اینفلوئنسرها در اینستاگرام یا سایر شبکه‌ های اجتماعی ارائه می ‌شوند . کار را برای شما بسیار آسان می ‌کنند.


آینده شغل های مرتبط با مد و فشن استایلینگ چگونه است؟

بر اساس داده‌ ها و تخمین‌ های موجود، متوسط حقوق برای یک استایلیست مد در هند 430،000 روپیه هند است. همان طور که قبلا ذکر شد، کار یک استایلیست محدود به یک فرد یا گروه خاص نیست .
آن ها با طراحان لباس، مدیران روابط عمومی، ناشران مجلات، تولیدکنندگان لباس، خرده ‌فروشان لباس و عکاسان همکاری می ‌کنند. آن ها بهترین اکسسوری‌ ها و لباس‌ ها را می ‌خرند و عمدتا برای صنعت فیلم کار می ‌کنند. این واقعیت که آن ها نقش بزرگی در صنعت فیلم ایفا می ‌کنند، گواه حرفه ‌ای بودن آن هاست که نمی ‌توان نادیده‌ اش گرفت.


به غیر از طراحی لباس برای بازیگران و وسایل مورد نیاز در دکور فیلم‌ ها یا صحنه‌ های عکاسی، استایلیست‌ ها اکنون ارتباط خوبی با افراد طبقه متوسط  نیز آغاز کرده اند. آن ها مردم را در جریان همه ترندهای مد قرار می ‌دهند . و از این رو این یک شغل بسیار آینده ‌دار است . زیرا به دلیل نیاز مداوم یک استایلیست در فیلم‌ ها، تبلیغات، عکاسی و…، همیشه به آن ها نیاز است.

یک استایلیست مد، با ظهور رسانه‌ های اجتماعی، کار خود را به صورت مستقل آغاز کرده است . و امروزه حتی مشاغل آزاد و فریلنس هم در دسترس آن ها قرار خواهد داشت. اگر توانایی سازماندهی بالایی دارید، می ‌توانید بر اساس برنامه ‌ریزی دقیق کار کنید . و مقداری خلاقیت در خود سراغ دارید، می ‌توانید در آینده به عنوان یک حرفه به دنبال یک استایلیست شدن بروید. به غیر از خرید و طراحی لباس برای امرار معاش، شما حتی می ‌توانید به کشورهای مختلف جهان سفر کنید . انواع مختلف ترندهای مد را بیاموزید، و با طراحان مد، عکاسان، آرایشگران، و هنرمندان برای پروژه ها همکاری کنید.

پایان بخش : شغل مرتبط با مد

5/5 - (17 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *