مراقبت از کیف چرمی

فهرست عناوین

مراقبت از کیف چرمی بسیار مهم و حائز اهمیت است .همه ما می دانیم که سرمایه گذاری روی یک کیف دستی سفارشی از جنس چرم می تواند یک سرمایه گذاری عالی باشد .
به خصوص اگر از آن دسته افراد باشید که بعد از مدتی استفاده از کیف خود، آن را به قیمت خوبی می فروشند؛ اما اگر چنین قصدی داشته باشید، باید فوت و فن مراقبت از کیف چرم را بلد باشید تا بتوانید به راحتی کیف کارکرده خود را به قیمت خوبی بفروشید.
نحوۀ مراقبت از کیف چرمی بر ارزش آن تأثیر می گذارد؛ زیرا اگر نشانه های زیادی از ساییدگی و پارگی بر روی کیف مشخص باشد، کسی حاضر نخواهد بود برای آن هزینه زیادی بپردازد.
در ادامه این بخش با ما همراه شوید تا به نکات حیاتی در نگهداری از کیف چرم بپردازیم. البته حتی اگر نمی خواهید کیف چرمی خود  را بفروشید و قصد دارید آن را برای همیشه نگه دارید، باز هم این توصیه ها به درد شما خواهد خورد. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

 نحوۀ مراقبت از کیف چرمی

مراحل مراقبت از کیف چرمی

1.مراقبت از کیف چرمی خود را از همان روز اول شروع کنید

هر زمان که چیزی جدید می خریم، همیشه می خواهیم آن را در شرایط عالی نگه داریم و بهترین نقطه برای شروع مراقبت از کیف چرم، پیشگیری است. توصیه می کنیم به محض اینکه کیف جدیدتان را به خانه بردید، از کرم محافظ چرم مخصوص استفاده کنید. این ماده یک سد محافظ به چرم اضافه می کند که لکه ها را دفع و از سطح چرم در برابر سایش و پارگی محافظت می کند.

شوینده مخصوص کیف چرمی

2. کیف خود را مرتب تمیز کنید

خواه کیف شما نو باشد خواه قدیمی، تمیز کردن منظم آن برای محافظت از چرمش ضروری است. برای یک تمیزکاری سریع و سطحی، استفاده از یک دستمال مرطوب کافی است؛ اما معمولاً برای تمیز کردن کامل­تر کیف ها، بهتر است هر 2 تا 3 ماه یکبار از محصول تمیز کننده مخصوص استفاده کنید تا در بهترین شرایط نگهداری شوند.

تمیر کردن کیف های چرمی

3. فقط از پاک کننده های مخصوص برای مراقبت از کیف چرمی استفاده کنید

هرگز از دستمال مرطوب کودک، سرکه یا هر «درمان خانگی» دیگری برای تمیز کردن استفاده نکنید. بسیاری از این محصولات دارای مواد شیمیایی و موادی هستند که می توانند باعث خشک شدن یا از بین رفتن رنگ چرم شوند. پس همیشه واکس و تمیزکننده های مخصوص چرم را برای کیف و سایر اقلام چرمی خود خریداری کنید.

نگهداري کيف هاي چرمي در کیسه پارچه اي

4. در زمانی که از کیف خود استفاده نمی کنید، آن را در کیسه مخصوص پارچه ای نگهداری کنید

اگر کیف دستی خود را همراه با یک کیسه مخصوص محافظ در برابر گرد و غبار خریداری کرده اید، حتما از آن کیسه استفاده کنید! این کار از تجمع گرد و غبار در زمانی که از کیف استفاده نمی شود جلوگیری می کند و از هرگونه خراش تصادفی هنگام جابجا کردن کیف جلوگیری می کند. اگر کیسه مخصوص محافظت در برابر گرد و غبار ندارید، از روبالشی یا کیسه های پارچه ای دیگر برای این کار استفاده کنید.

کیف چرمي و مراقبت از آن

5. کیف خود را پر نگه دارید

هنگامی که از کیف خود استفاده نمی کنید، آن را با نایلون های حباب دار یا حتی مقداری لباس قدیمی پر کنید تا شکل آن حفظ شود.

6. برای مراقبت از کیف چرمی از نگه داشتن بیش از حد دستگیره ها خودداری کنید

شاید این نکته برایتان کمی عجیب به نظر برسد .
اما چربی های طبیعی پوست یا روغن های مرطوب کننده ای که معمولا استفاده می کنید، می توانند به چرم آسیب رسانده و باعث تغییر رنگ آن شوند!
البته نکته های محافظت از چرم که در بالا ارائه شد به شما کمک می کند تا کیف خود را در بهترین وضعیت نگه دارید، اما سعی کنید کیف خود را روی بازوی خود نگه دارید و کمتر از دستگیره ها استفاده کنید.

کیف دستی چرمی و نگهداری از آن

7. از استفاده از کیف رنگ روشن چرمی خود با شلوار جین جدید خودداری کنید

پاک کردن لکه های ناشی از انتقال رنگ یکی از سخت ترین کارهاست! از سوی دیگر، این چیزی است که ما روزانه با آن سر و کار داریم. یکی از رایج ترین دلایل ایجاد این لکه ها، پوشیدن شلوار جین جدید با کیف دستی رنگ روشن است.
با محافظت از کیف خود و شستن شلوار جین جدید قبل از پوشیدن، از انتقال رنگ خودداری کنید.

مراقبت از کیف های روشن چرمی

8. مطمئن شوید که درها بسته است !

رنگ دادن خودکار، نشت کردن بطری آب و حتی کرم ها، نه تنها روز شما را خراب می کند، بلکه می تواند کیف چرمی شما را نیز خراب کند! مخصوصا وقت هایی که عجله داریم، ممکن است با عجله همه چیز را در کیف خود بیندازیم و بررسی نکنیم که آیا در آنها به درستی بسته شده است یا خیر.
خودکارها را در یک جامدادی بگذارید، لوازم آرایش خود را در کیف لوازم آرایش قرار دهید و درب بطری آب خود را خوب محکم کنید. برای این نکته های ریز وقت بگذارید تا کیفتان خراب نشود.

آمورش نگه داری ار کیف چرمی

9. برای مراقبت از کیف چرمی حواستان باشید آن را کجا قرار می دهید

در خانه، در ماشین، در محل کار و…، وقتی کیف خود را استفاده نمی کنید، آن را کجا نگه می دارید؟ برای جلوگیری از رنگ رفتگی و آسیب به چرم، سعی کنید از قرار دادن کیف چرمی خود نزدیگ بخاری و در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. گرما می تواند باعث خشک شدن چرم و در نتیجه ترک خوردن آن شود.
بهترین راه برای جلوگیری از خشک شدن چرم، تمیز کردن منظم و محافظت دائمی از آن است. کرم محافظ چرم نه تنها کیف شما را در برابر لکه و کثیفی محافظت می کند، بلکه چرم را نیز نرم و سرزنده می کند.

نحوه نگه داری کیف چرمی

10. برای مراقبت از کیف چرمی از آویز مخصوص کیف دستی استفاده کنید

هنگام صرف ناهار در رستوران، معمولا کیف خود را را روی پشتی صندلی قرار می دهیم، چون برایمان راحت تر است.
از طرف دیگر، می توانید از یک آویز مخصوص کیف دستی استفاده کنید؛ به این ترتیب، کیف شما در برابر کثیفی، لک برداشتن و خراش برداشتن محافظت می شود؛ همچنین از این آویزها می توانید برای نگهداری کیف در کمد لباس خود استفاده کنید.

آویز برای مراقبت از کیف چرمی

سخن آخر

لباس ها و اکسسوری های ارزشمند و گران قیمت، از آن دسته چیزهایی هستند که نیاز به مراقبت دارند . دانستن نکاتی برای حفظ کیف چرمی می تواند ما را تا مدت زمانی طولانی از خریدن چیزهای پر هزینه دور نگه  دارد.  در این مقاله از تصویرگران پویااندیش به بررسی نکاتی برای حفظ کیف های چرمی پرداختیم.

امتیاز دهید

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *