آموزش طراحی آناتومی بدن انسان + فیلم

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم آموزش طراحی آناتومی بدن زن 👇🏻

در وهله اول بگوییم؛ طراحی آناتومی چیزی نیست که همه افراد بتوانند از پس آن برآیند. برای موفقیت در آن باید با یکسری نکات آشنا باشید که تنها در دوره‌ها و آموزش‌های پیشرفته و حرفه‌ای ارائه می‌شود. این نکات کمک می‌کنند تا تمامی حرکات و فعالیت‌های مرتبط با این طراحی را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانید.
در این مسیر باید به یک درک درست از ساختار بدن انسان برسید. باید آموزش‌های مصوری را درباره استخوان‌ها بیاموزید و اطلاعات‌تان را نسبت به عضلات بدن بالا ببرید. حتی آموختن چگونگی اتصال قسمت‌های مختلف بدن به یکدیگر نیز ضروری است!
حال به شما میگوییم؛ کلیدی اصلی موفقیت جهت بهبود و پیشرفت در طراحی آناتومی، تلاش زیاد و تمرکز است! تمرینات پیوسته را رها نکرده و هر روز به دنبال کشف چیزهای جدید در این طراحی باشید.

منظور از طراحی آناتومی چیست؟

زمانی که نوبت به یادگیری چگونگی طراحی انسان میرسد؛ آگاهی از آناتونی بدن شاه کلید موفقیت است! بطور معمول آناتومی و از همه مهم‌تر طراحی آن برای مبتدیان بسیار سخت و طاقت فرسا به نظر می‌اید زیرا عضلات زیادی در بدن وجود دارد. این مسئله خصوصا برای کسانی که در ابتدای راه طراحی لباس هستند بیش از پیش به چشم می‌اید. زیرا در کنار طراحی آناتومی باید به مسائل دیگری هم توجه داشته باشند.
برای موفقیت در این مسیر در ابتدا باید بدانید آناتومی چیست! درواقع آناتومی تشریح یک ساختار از طریق جدا کردن بخش‌های مختلفی‌ست که بر روی هم سوار شده‌اند.

آناتومی بدن

حال میدانید منظور از طراحی آناتومی چیست ! کافیست به یک مدل نگاه کنید، مقادیر زیادی بالا و پایین و پیچ و تاب را میبینید، مطمئنا وسوسه می‌شوید کتاب آناتومی خریده و آن را رمزگشایی کنید، اما میدانم که پس از ورق زدن اولین صفحه، از پیچیده بودن آن متحیر خواهید شد. اینجاست که اهمیت شرکت در کلاس طراحی آناتومی نمود پیدا می‌کند. هیچگاه نخواهید به تنهایی این نوع از طراحی را بیاموزید که میدانم در نهایت از آن منصرف خواهید شد.

چگونگی طراحی آناتومی بدن

چگونگی طراحی آناتومی بدن

برای یادگیری این طراحی آن هم بصورت اصولی، در ابتدا باید اولیه‌ترین تکنیک‌ها و تناسب موجود بین اعضا را بیاموزید و سپس برای کشیدن بر روی کاغذ اقدام کنید. به خاطر بسپارید برای یادگیری کشیدن اعضای بدن باید جلسات زیادی را بگذرانید، با این حال در این مقاله سعی داریم ساده‌ترین حالت ممکن نحوه این کشیدن را بازگو کنیم.
فراموش نکنید؛ بدن انسان‌ شگفت‌انگیزترین ساده‌های جانوری در طبیعت را دارد. همین تنوع اعم از چاق و لاغر، خمیده و بلند و غیره‌ست که باعث شده کشیدن آناتومی بدن انسان پیچیده به نظر آید. پس از یادگیری طراحی آناتومی بدن، آن هم در ابتدای مسیر بی انگیزه و دلسرد نشوید، مطمئنا با تلاش و تمرکز میتوانید در آن به موفقیت برسید.

آموزش طراحی ساده آناتومی بدن

برای شروع این طراحی باید مهارت‌های اصلی آن را بیاموزید و سپس به سراغ طراحی اسکلت ساده بدن در شکل‌ها و حجم‌های مختلف بروید.

آموزش طراحی ساده آناتومی بدن

اولین مهارت در این مسیر، آموختن تکنیک‌های ترسیم نسبت‌های انسانی است. مسلما طراحی آناتومی بدن زن و مرد متفاوت بوده و برای درک این تفاوت باید تمرینات زیادی انجام دهید تا به ایده‌آل‌ترین حالت خود برسید. در ادامه طراحی آناتومی بدن ساده را برای شما میگوییم؛

کشیدن سر

بطور معمول آموزش طراحی ساده آناتومی بدن از سر شروع می‌شود. بهترین تمرین کشیدن یک بیضی به حالت تخم مرغ است. در دوران رنسانس این سایز و شکل بدن، ایده‌ال‌ترین بود!

کشیدن سر

معمولا بدن اندازه‌ای 8 برابر سر دارد. یعنی هر اندازه که سر را میکشید، باید 8 برابر آن را برای بدن در نظر بگیرید.

کشیدن لگن

برای کشیدن آناتومی بدن زن و مرد بعد از عبور از سر، با در نظر گرفتن تمامی تناسب‌ها، استخوان لگن را نشانه گذاری کرده و طراحی را آغاز می‌کنید. برای کشیدن استخوان لگن باید آن را یک دایره فرض کنید و مفاصل لگن را روی یک علامت مثلا چهار اضافه نمائید. عرض لگن تقریبا یک و نیم الی دو برابر عرض سر در نظر گرفته می‌شود. پس از این مرحله، نوبت به کشیدن ستون فقرات است. این مرحله بعد از سر، مهم‌ترین قسمت بدن در طراحی آناتومی به حساب می‌اید.

کشیدن پاها و زانوها

کشیدن پاها و زانوها در آناتومی بدن

برای طراحی این بخش باید فرض کنید که میخواهید فردی ایستاده را بکشید. در این حالت پاها به صورت عمود و با مفاصل ران در یک راستا قرار دارد. پس از کشیدن ساق پا، مفصل زانو روی یک خط مستقیم با ران و مچ پا قرار خواهد گرفت. برای تکمیل این بخش باید مفاصل ران را به داخل کاسه زانو برده و دوباره از آن خارج کرده و به داخل مچ پا متصل نمائید.
این طراحی در عین ساده‌ بودن باید بسیار دقیق انجام گیرد تا ساختار واقعی آناتومی بدن را به ترسیم در آورد.

کشیدن قفسه سینه

سومین قسمت از بدن که در طراحی اصولی آناتومی بدن آموزش داده میشود، قفسه سینه است. باید آن را یک بیضی ساده در نظر بگیرید و تا قسمت لگن ادامه دهید.
ایجاد یک قسمت خالی میانی بین دو این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در این بخش باید شکم مدل کشیده شود. از طرفی این قسمت بیشترین میزان حرکت و پیچش را در ستون فقرات دارد. پس بسیار دقت کنید که هیچگاه لگن و نیم تنه را به مانند دو بلوک به هم متصل نکنید. این کار طراحی آناتومی شما را به هم میریزد.

کشیدن شانه ها

کشیدن شانه ها در آناتومی بدن

به عقیده بسیاری از افراد؛ کشیدن شانه‌ها مهم‌ترین بخش طراحی تنه بدن به حساب می‌اید. معمولا باید عرض شانه را چیزی حدود 2 تا 3 برابر عرض سر در نظر بگیرید. البته که این مسئله با توجه به زن یا مرد بودن مدل متفاوت است. کمی خمیدگی رو به پایین برای شانه‌ها معمول به نظر می‌اید. اما اگر حالت ایستاده را برای مدل در نظر دارید باید شانه را به طرف بالا بکشید.

کشیدن بازوها

مرجع طراحی بدن انسان برای کشیدن شانه‌هاف بازوها و همچنین مچ دست و البته دست‌ها هستند. بازوها را باید کمی پایین تر از مفاصل ران قرار دهید. حتما تعجب می‌کنید. اما آزمایشی کوتاه این مسئله را به شما اثبات می‌کند. انگشت‌ها نیز در قسمت میانی ران قرار خواهند گرفتن. مفصل آرنج البته کمی پیچیده‌ست، زیرا باید آن را یک بیضی در نظر بگیرید.

کشیدن بازوها در آناتومی بدن

قسمت نهایی طراحی آناتومی بدن هم به کشیدن بازوها ختم می‌شود که با توجه به ساختار کلی بدن کشیده خواهد شد.
حال طراحی آناتومی بدن شما به اتمام رسیده است!

و در آخر

به خوبی میدانیم که طراحی آناتومی بدن نمیتواند با مطالعه تنها یک مقاله شما را به نتایج دلخواه برساند. از همین‌رو حضور در دوره‌ها و کلاس‌های طراحی اصولی آناتومی را توصیه می‌کنیم. کلاس‌هایی که توسط اساتید برجسته این حوزه برگزار می‌شود و شما را پا به پا برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای، همراهی خواهند کرد.
میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به طراحی آناتومی و فیگور به بخش تماس با ما مراجعه کنید. کارشناسان ما راهنمایی‌های کامل و دقیقی را در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین برای افراد علاقه مند به این موضوعات مظلب نحوه انتخاب لباس مناسب فرم بدن هم مناسب است.

5/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *