چطور چرخ خیاطی دست دوم بخریم؟

فهرست عناوین

یکی از ملزومات و تجیهزات اصلی که یک طراح لباس باید در اختیار داشته باشد، یک چرخ خیاطی خوب است . البته گاهی پیش می آید که نمی توانیم بیش از مقدار مشخصی برای خرید چرخ خیاطی هزینه کنیم و اینجاست که گزینه خرید چرخ خیاطی دست دوم به فکرمان خطور می کند. حتی بهترین طراحان مد دنیا هم ممکن است کارشان را با یک چرخ خیاطی دست دوم شروع کرده باشند، پس نباید این امر را یک نقطه ضعف برای خود تلقی کنید.

چرخ خیاطی دست دوم 1

علاوه بر طراحان مد، خانه های آدم های معمولی هم به چرخ خیاطی نیاز دارد. برای خرید بهترین برندهای چرخ خیاطی نیاز به هزینه بالا دارید. اگر توانایی پرداخت هزینه های یک چرخ خیاطی حرفه ای و مدرن را ندارید، نگران نباشید، مجبور نیستید کیفیت دوخت خود را به خطر بیندازید و یک چرخ خیاطی ارزان و ساده بخرید. افراد زیادی وجود دارند که به دنبال فروش چرخ خیاطی خود هستند و اگر چرخی در اپلیکیشن های فروش اجناس دست دوم بزنید، موارد خوب زیادی پیدا خواهید کرد.

فروش چرخ خیاطی

دلایل زیادی برای فروش چرخ خیاطی وجود دارد، شاید آنها در حال مهاجرت به خارج از کشور هستند، یا می خواهند آخرین مدل چرخ خیاطی را بخرند و حالا مدل قدیمی شان را می فروشند، یا تصمیم گرفته اند خیاطی را کنار بگذارند، یا به دلیل کهولت سن دیگر نمی توانند خیاطی کنند. هر چه که باشد شما شانس خود را برای خرید یک چرخ خیاطی دست دوم خوب با قیمت مقرون به صرفه دارید.

چرخ خیاطی دست دوم 2

اگر نظر یک طراح لباس را هم بپرسید، حتما به شما خواهد گفت که خرید یک چرخ خیاطی دست دوم که در وضعیت خوبی قرار دارد، بهتر از خرید یک دستگاه نو با امکانات پایین تر و با قیمت ارزان تر در بازار است.

نکته مثبت چرخ خیاطی دست دوم

چرخ خیاطی ارزان و غیرحرفه ای، توانایی دوخت طولانی مدت یا دوخت پارچه های ضخیم را ندارد. هنگام خرید یک چرخ خیاطی دست دوم می توانید مدل بهتر و بالاتری نسبت به خرید یک دستگاه نو بخرید. یکی دیگر از نکته های خوب در مورد خرید یک چرخ خیاطی دست دوم این است که شما در حال بازیافت یک ماشین قدیمی هستید که در غیر این صورت دور انداخته می شد و به محیط زیست آسیب می زد. به این ترتیب می توانید از انتخاب خود احساس خوبی هم داشته باشید.

چرخ خیاطی دست دوم 6

تنها نکته ای که باید در هنگام خرید چرخ خیاطی دست دوم در نظر داشته باشید، این است که سعی کنید بهترینش را برای خود بخرید و دستگاهی را انتخاب کنید که هیچ مشکل اساسی نداشته باشد تا بعدا شما را درگیر تعمیرات کند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چطور می توان یک چرخ خیاطی دست دوم خوب تهیه کرد.

ار کجا چرخ خیاطی دست دوم بخریم؟

از دوستان خود، همسایگان و خویشاوندان سوال کنید. آنها ممکن است منتظر کسی بوده باشند که از آنها در مورد چرخ خیاطی قدیمی خود که در انباریشان گرد و خاک می خورد سؤال کند و به محض پرس و جوی شما، یک مورد بسیار خوب معرفی کنند. از تمام تعمیرگاه های چرخ خیاطی محل هم بپرسید. اگر کسی یک چرخ خیاطی برای فروش داشته باشد، در اولین قدم به تعمیرکار محلی خود اطلاع خواهد داد.

چرخ خیاطی دست دوم 5

بعد از آن به سراغ دست دوم فروشی های آنلاین مانند دیوار، شیپور، ایسام و … بروید. مغازه های دست دوم فروش محلی هم گزینه های بدی نیستند. حتی می توانید در شبکه های اجتماعی یا محل کار و … هم یک اعلامیه بزنید و بگویید که به دنبال یک چرخ خیاطی دست دوم تمیز هستیم.

چرخ خیاطی دست دوم 7

نکات مهمی که هنگام خرید چرخ خیاطی دست دوم باید در نظر بگیرید

سعی کنید به دام ادعاهای رنگارنگ فروشنده نیفتید. تا زمانی که چرخ خیاطی را تست نکرده اید و چهار لایه از پارچه های ضخیم را روی چرخ خیاطی ندوخته اید، ادعاهای فروشنده را باور نکنید. صنعتی بودن چرخ خیاطی یکی از این ادعاهایی است که برخی برای فروش دستگاه خود به افراد مبتدی و بی احتیاط از آن استفاده می کنند. تفاوت بین چرخ خیاطی صنعتی و خانگی را با کمی مطالعه و تحقیق یاد بگیرید. در غیر این صورت ممکن است هزینه بیشتری برای یک چرخ خیاطی معمولی فلزی سنگین بپردازید که فکر می کنید ظرفیت صنعتی دارد. – سعی کنید یک چرخ خیاطی برند و شناخته شده بخرید. برنینا، سینگر و … نام های تجاری قابل اعتمادی در حوزه تولید چرخ خیاطی هستند و کمتر پیش می آید که به مشکل بخورند

چرخ خیاطی دست دوم 3

چرخ خیاطی فلزی یا پلاستیکی

اصلا شاید یک چرخ خیاطی گیرتان بیاید که بهترین طراحی لباس دنیا با آن روی پارچه پیاده شده باشد! البته در این مورد هم باید دقت لازم را فراموش نکنید. حتی چرخ خیاطی های معتبر و مارک‌ دار پس از استفاده زیاد و عدم مراقبت، فرسوده می شوند. همچنین هر برند دارای مجموعه‌ ای از مزایا و معایب است که باید با مطالعه آنها را بیاموزید. سهولت در استفاده، در دسترس بودن لوازم جانبی و قابلیت تعمیر موارد مهمی هستند که در بررسی ها باید به دنبال آنها باشید.
فلز همیشه بهتر از پلاستیک است. اما این بدان معنا نیست که همه چرخ خیاطی های سنگین فلزی خوب هستند. برخی از آنها بسیار یقور و خسته کننده هستند. امتحان کردن چرخ خیاطی قبل از خرید یا همراه بردن کسی که با چرخ خیاطی ها آشنایی بیشتری دارد، ایده بسیار خوبی است.

چرخ خیاطی دست دوم 8

– برای چانه زدن آماده باشید. بسیاری از چرخ خیاطی های استفاده شده بسیار بالاتر از قیمت واقعی شان و ارزشی که دارند، قیمت می خورند. شما باید مراقب باشید که بیش از آنچه ماشین استحقاق آن را دارد پول پرداخت نکنید.

تست خرید چرخ خیاطی دست دوم

وقتی می‌خواهید به صورت حضوری چرخ خیاطی دست دوم را بررسی کنید، یک تکه پارچه (پنبه ای) بردارید تا نحوه دوختش را امتحان کنید. مطمئن شوید که دستگاه کوک های یکدست و صاف ارائه می‌دهد. دوخت‌ های کاربردی مانند دوخت مستقیم، دوخت زیگ زاگی، دوخت‌هایی هستند که اغلب استفاده می‌کنیم، بنابراین سعی کنید آنها را روی پارچه‌ای که دارید کوک بزنید و امتحان کنید. – مطمئن شوید که چرخ خیاطی دارای لامپ است. همچنین اینکه در هنگام کوک زدن گره نمی خورد.

چرخ خیاطی دست دوم 4

– اطمینان حاصل کنید که دستگاه هیچ ترک بزرگی نداشته باشد. هنگام مراجعه برای بررسی عینک خود را بردارید یا حتی یک ذره بین همراه داشته باشید. ترک های کوچک ممکن است به خوبی پنهان شوند اما امکان دارد  هنگام دوخت پارچه شما را بگیرند و پاره کنند. ترک های بزرگ ممکن است به معنای آسیب دیدن فضای داخلی چرخ خیاطی نیز باشند که باید به خوبی بررسی شان کنید.

بررسی موتور چرخ خیاطی دست دوم

هنگام کار، سر و صدای موتور را بررسی کنید. مطمئن شوید که کار پیش بر پارچه را به درستی و بدون هیچ گونه مشکلی به جلو حرکت می دهند. همچنین مراقب حرکات نامنظم سوزن با صدای بلند باشید.

چرخ خیاطی دست دوم 9

– اگر چرخ خیاطی با روکش و قاب اصلی دست نخورده پیدا کردید، ممکن است نشانه این باشد که صاحب آن از چرخ خیاطی به خوبی مراقبت کرده است. یک نکته خوب دیگر این است که دفترچه راهنمای خدمات چرخ خیاطی در دسترس باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *