بهترین شیوه اتو کردن پیراهن

فهرست عناوین

یک پیراهن که به شکلی بی نقص اتو شده است و کوچک ترین چین و چروکی ندارد آیتمی جادویی برای جلب نظر دیگران و تاثیرگذاری عالی در دیدار اول است. یک پیراهن خوش پوش و مرتب می تواند شما را باهوش، خوش تیپ، ثروتمند و توانا جلوه دهد و همین می تواند دلیل خوبی برای اتو کردن پیراهن شما باشد. البته کار سختی نیست که یاد بگیرید چگونه یک پیراهن لباس را اتو کنید. با چند ترفند ساده و کمی تمرین، هر کسی می تواند یاد بگیرد که چگونه پیراهن را به درستی اتو کند. دمای مناسب، سطح مناسب، ابزار مناسب؛ همه چیز در این میان مهم است.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 3

اتوی معمولی یا اتوی بخار؟

موارد اساسی برای اتو کردن پیراهن ، البته یک اتوی با کیفیت و یک سطح تمیز و صاف برای اتو کردن است. همیشه بهتر است یک اتو بخار همراه با آب پاش برای پیراهن خود داشته باشید؛ البته فراموش نکنید که قضیه پیراهن ابریشمی کاملا فرق می کند. همیشه مطمئن شوید که پایه اتوی شما عاری از هرگونه کثیفی، زنگ زدگی یا رسوب است. یک تخته اتوی محکم، با رویه پارچه ای تمیز که بتواند گرما را تحمل کند، برای ادامه کار ضروری است.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 1

می توانید قبل از شروع به اتو کردن پیراهن ، ارتفاع آن را به راحتی تنظیم کنید تا کمتر خسته شوید.

فرض کنید اتوی بخار ندارید. همیشه داشتن یک بطری اسپری پر از آب تمیز مفید است. یک پارچه اتوی تمیز هم مورد دیگری است که می توانید هنگام اتو کردن از آن استفاده کنید. پارچه اتو از سطح پارچه لباس شما محافظت می کند. اگر پیراهن های تیره دارید، این پارچه می تواند از درخشندگی و برق افتادگی هم جلوگیری کند.

برچسب مراقبت از پیراهن خود را بخوانید

شما باید بدانید که پیراهن شما از چه موادی ساخته شده است. برای این کار، می‌توانید برچسب داخل آن را بررسی کنید؛ هر پیراهنی دارای این برچسب است که در آن دستورالعمل ‌هایی هم در مورد نحوه رفتار با آن پارچه خاص آمده است.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 13

اگر هم دستورالعمل‌ی روی برچسب وجود نداشته باشد، قطعا علامت هایی وجود خواهد داشت که شما را در نگهداری از لباس راهنمایی می کنند. اینها نمادهای جهانی برای مراقبت از پارچه هستند که می توانید با کمی مطالعه در موردشان، به آنها تسلط پیدا کنید.

پیراهن ها معمولاً نخی، کتان، ابریشم یا ترکیبی از این ها هستند. داشتن اطلاعات کافی در مورد مواد سازنده پیراهن ضروری است، زیرا هر ماده به تنظیمات دمایی متفاوتی در اتوی شما نیاز دارد. به عنوان مثال، یک پیراهن نخی یا کتانی در مقایسه با پیراهن پلی استر یا ابریشمی به حرارت بیشتری نیاز دارد. البته روی اکثر اتوها علائم یا نوشته هایی آمده است که دمای مخصوص برای اتو کردن مواد مختلف را نشان می دهد.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 7

آیا باید قبل از اتو کردن پیراهن، روی آن نشاسته بپاشید؟

بسیاری از خانه‌دارانی که مرتب لباس اتو می‌کنند، بر این باورند که راز یک پیراهن اتوکشیده و مرتب، نشاسته است. حتی برای این کار برخی فروشگا ها بطری اسپری نشاسته ‌ای خاصی را می فروشند. یک بطری اسپری نشاسته را می توان در حین اتو کردن استفاده کرد یا می توان نشاسته را هنگام شستن پیراهن استفاده کرد. بهتر است این ترفند را با پیراهن های مختف امتحان کنید تا ببینید برای چه جنس لباسی مناسب تر است. نشاسته بر روی الیاف طبیعی مانند پنبه یا کتان بهترین اثر را دارد. شما همچنین می توانید آن را روی لباس های با مواد اولیه ترکیبی پنبه ای و کتان استفاده کنید.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن

برای نشاسته زدن یک پیراهن، بطری نشاسته را در فاصله 5 تا 6 اینچی آن نگه دارید و به طور یکنواخت نشاسته را روی قسمت داخلی پیراهن اسپری کنید. یک یا دو دقیقه اجازه دهید تا جذب شود و سپس اتو کردن را شروع کنید.
یقه قسمتی از لباس است که باید به طور خاص از نشاسته استفاده کنید؛ به خصوص اگر دوست دارید یقه پیراهن شما ظاهری فوق العاده شق و رق داشته باشد.

اتو کردن یقه پیراهن

یقه را طوری روی میز اتو را قرار دهید که داخل آن به سمت بیرون باشد. بطری نشاسته را بردارید و یقه را از وسط تا دو انتها اسپری کنید. اگر ترجیح می دهید نشاسته به طور یکنواخت استفاده شود، تنها راه این است که پیراهن را بلافاصله پس از شستن، در محلول نشاسته مایع آغشته کنید.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 5

برای این کار، یک سطل پر از آب را با دو یا سه قاشق پر از نشاسته مایع مخلوط کنید و آن را هم بزنید تا یکدست شود. پیراهن خود را بردارید و آن را به طور کامل در محلول نشاسته فرو کنید. اجازه دهید کاملا در آب فرو برود تا هیچ قسمتی از پیراهن بدون نشاسته باقی نماند. پیراهن را از محلول خارج کرده و آب آن را فشار دهید. فشار دادن بهتر از چلاندن است، زیرا باعث ایجاد چین و چروک کمتری می شود. حالا پیراهن را آویزان کنید تا خشک شود.

بعد از نشاسته زدن، منتظر خشک شدن کامل پیراهن نباشید، همیشه بهتر است آن را در حالی که کمی مرطوب است اتو کنید. اما در صورت خشک شدن کامل پیراهن، می توانید قبل از اتو کردن، روی آن آب اسپری کنید تا به راحتی چین و چروکش از بین برود.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 6

چگونه تمام چین ها را از روی پیراهن از بین ببریم ؟

برای از بین بردن تمام چین و چروک ها، باید پیراهن را در وضعیت مرطوب اتو کنید نه خشک. منظور این است که برای از بین بردن چین های پیراهن، باید آن را در حالی که کمی مرطوب است اتو کنید. همه پارچه ها در هنگام خیس شدن انعطاف پذیر هستند. به خصوص پنبه و کتان که باید هنگام اتو شدن، کاملاً مرطوب شوند.

می‌ توانید قبل از خشک شدن کامل پیراهن، آن را از روی بند رخت بردارید یا می‌توانید با یک بطری اسپری آب آن را اسپری کنید تا کمی مرطوب شود. اگر از اتو بخار استفاده می کنید، بخار حاصل از اتو به اندازه کافی سطح را مرطوب می کند و دیگر نیازی به اسپری نیست.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 2

مراحل اتو کردن پیراهن

مرحله 1. دمای اتو را تنظیم کنید

اتو را با تنظیمات لازم برای پارچه پیراهن خود تنظیم کنید. برای اتو کردن پیراهن های ترکیبی پنبه ای یا پیراهن های پلی استر، از حرارت کم استفاده کنید. همیشه بهتر است از یک ورقه پارچه نازک بین اتو و پیراهن استفاده کنید تا دچار حادثه نشوید، زیرا این پیراهن ها به حرارت بسیار حساس هستند. برای پیراهن‌ های کتان و نخی، باید از دمای بالاتری برای از بین بردن چین و چروک‌ ها استفاده کنید، به ‌خصوص اگر خشک اتو می ‌کنید و از اسپری آب استفاده نمی کنید.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 11

مرحله 2. با یقه پیراهن شروع کنید

یقه سفت و شق و رق، اولین چیزی است که در پیراهن شما به چشم می آید. برای این منظور، داخل یقه را روی تخته اتو به صورت صاف قرار دهید. اتوی داغ را به وسط یقه بیاورید و به سمت یک انتها اتو کنید. این کار از ایجاد چین در نوک یقه جلوگیری می کند. حالا همین عمل را برای انتهای دیگر یقه تکرار کنید. روند را با طرف دیگر تکرار کنید. حالا پیراهن را بچرخانید تا قسمت بیرونی یقه را نیز اتو کنید.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 12

مرحله 3. آستین ها را اتو کنید

اگر پیراهن آستین بلندی دارید، حالا وقتش است که به سراغ سرآستین ها بروید. سرآستین ها را باز کرده و صاف روی میز اتو قرار دهید. قبل از اتو کردن قسمت بیرونی آن، باید قسمت داخلی را اتو دهید. درست مانند اتوی یقه، از وسط به سمت لبه ها اتو کنید. دور دکمه ها را به آرامی با نوک اتو کار کنید. حتی اگر روی دکمه ها می روید، معطل نکنید، اتوی داغ می تواند شکل و رنگ دکمه ها را تغییر دهد.

حالا آستین را با درز صاف روی تخته اتو قرار دهید و در صورت وجود چین، آنها را با دست صاف کنید. نوک اتو را نزدیک سرآستین قرار دهید و به سمت عقب به سمت شانه حرکت کنید. حالا آستین را برگردانید و این کار را با طرف دیگر هم تکرار کنید. این کار را با آستین دیگر نیز تکرار کنید.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 10

مرحله 4. قسمت یوغ را اتو کنید

یوغ در واقع همان قسمت بالای پشت و شانه است. پیراهن را بچرخانید تا یوغ در مقابل شما به صورت کاملا صاف قرار بگیرد. یوغ را طوری قرار دهید که انتهای باریک اتوی شما داخل یک آستین باشد. پارچه را با دستان خود صاف کنید. حالا از لبه ها تا وسط اتو کنید. این روند را با طرف دیگر تکرار کنید.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 9

مرحله 5. پشت پیراهن را اتو کنید

برای اتو کردن پشت پیراهن، باید چندین بار آن را روی تخته اتو قرار دهید تا کل آن اتو شود. پشت را صاف روی تخته قرار دهید و هر گونه چین و چروک را با دست صاف کنید. حالا از انتهای پایین پیراهن به سمت یوغ اتو کردن را شروع کنید. اگر پشت پیراهن شما چین‌ دار است، قبل از کار کردن روی چین‌ ها، ابتدا قسمت پایینی آن را اتو کنید. از انتهای باریک اتو برای کار روی پلیسه ها استفاده کنید.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 4

مرحله 6. جلو و پلاکت پیراهن

پلاکت پیراهن جایی است که دکمه ها و سوراخ دکمه ها را دارید. برای اتو کردن، پلاکت را صاف روی وسط میز اتو قرار دهید. دکمه ها را با نوک باریک اتو دور بزنید. مواظب باشید به هیچ به دکمه ها آسیب نزنید یا نخ ها را شل نکنید. به علاوة، داغی اتو می تواند دکمه ها را آب کند! حالا یکی از قسمت های جلوی پیراهن را روی تخته اتو قرار دهید و از انتها به سمت برش بازو و یقه کار کنید. جیب را طوری دور بزنید که از بیرون آن شروع به اتو زدن کنید تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری شود. حالا همین کارها را با طرف دیگر تکرار کنید.

حالا پیراهن شما آماده است و بدون هیچ گونه چین و چروک، صاف و زیبا به نظر می رسد. می توانید آن را به رخت آویز آویزان کنید یا تا کنید و در کمد نگه دارید.

بهترین شیوه اتو کردن پیراهن 14
امتیاز دهید

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *