آشنایی با استایل کالج یا پرپی + فیلم آموزشی

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم آشنایی با استایل کالج یا پرپی👇🏻

حتما درخصوص استایل کالج شنیده‌اید. استایلی که در راستای یک فرهنگ و نوع لباس پوشیدن دانش‌آموزان مرفع یک جامعه که به کالج میروند، شکل گرفته و از آن تحت عنوان استایل پرپی نیز یاد می‌شود. استایل کالج یا پرپی با اصالت‌تر از آن چیزی‌ست که فکرش را می‌کنید . همین شباهت بسیار زیاد آن به سبک کلاسیک است که باعث شده، بسیاری کالج استایل را چیزی فراتر از یک پوشش بدانند و از آن به عنوان یک سبک زندگی و حتی شخصیتی اشرافی یاد کنند!

استایل سافت چیست

تاریخچه استایل کالج یا پرپی

ریشه و تاریخچه این استایل به قرن بیستم و درواقع از زمان حضور دانش‌آموزان کالج آمریکای شمالی که اکثریت آنها انگلیسی تبار بودند، برمیگردد. در آن تاریخ دانش‌آموزان با لباس فرم خود را با توجه به شکل‌هایی که اجازه داشتند بپوشند، تغییر دادند.

قبل از اینکه این سبک به یک کلیشه در دهه هشتاد تبدیل شده و تنها به تیپ بازیگران فیلم اختصاص یابد؛ از محبوبیت بالایی برخوردار بود. بگونه‌ای که حتی طراحان معروف نیز از این نوع مد و استایل نیز بهره میگرفتند.

تاریخچه کالج

طرفداران استایل پرپی

چیزی که مشهود بوده و امکان کتمان آن نیست، غالب بودن این استایل در میان ثروتمندان انگلیسی است. درواقع افراد پولداری که در مدارس به تدریس میپرداختند، استایل پرپی، ارجح دانسته و حتی از آن به عنوان استایل خیابانی نیز استفاده می‌کردند. در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری درخصوص استایل پرپی ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

استایل کالج یا پرپی

استایل پرپی چطور اوج گرفت؟

در این مسئله هیچ شکی نیست که هر استایل اوج گرفته‌ای در دنیای مد و فشن در نتیجه تلاش طراحان آن استایل بوده است. اما اولین بار استایل سافت در دهه 1960 میلادی توسط طراحانی همچون لیلی پولینر و پری الیس رونمایی شد. . به نوعی میتوان گفت؛ در آن تاریخ تحولی عظیم در دنیای مد و فشن به وجود آورد.

در واقع آن زمان، استایل کلاسیک محبوبیت خود را از دست داده بود . طراحان به دنبال یک استایل خاص برای افراد خاص و سخت پسند بودند. البته بعد از گذشت سه دهه یعنی دهه 1990 رالف رون و مارک جیگوبر با تغییراتی اساسی در این استایل یک طرح مدرن شده و امروزی‌تر از این استایل را رونمایی کردند . که هنوز که هنوزه طرفداران خود را دارد و از آن استفاده می‌شود.

مدل موی مردانه کالج

ویژگی‌های منحصر به فرد استایل کالج یا پرپی

در دنیای مدرن مد کالج، این امکان وجود دارد پوشش‌های بسیار متنوعی را ببینید که همگی تیپ ثروتمند و مرفه نباشند. نکته قابل توجه اینجاست که استایل کالج هیچ شباهتی با استایل آوانگارد ندارد. درواقع در این استایل شما ترکیب لباس‌های بسیار ساده اما در عین حال شیک و بدون لایه را مشاهده خواهید کرد.

اگر میخواهید بدانید استایل کالج چیست، باید بگوییم؛ الگوها در این استایل اغلب اندامی و بدور از هرگونه حجم هستند. از طرفی از تعداد لایه‌های بسیار کمی در آن استفاده می‌شود. مثلا درخصوص مدل موی مردانه باید گفت که در این استایل کوتاه و مرتب بوده و خانم‌ها مدل موی باز یا جمع شده را انتخاب می‌کنند. از طرفی دختران نیز آرایشی ساده، سبک و مات دارند. معمولا هم موهای صاف و کوتاه باب میل افراد علاقمند به این سبک است!

از دیگر مشخصه‌های افراد پیرو این سبک، ورزش کردن و البته داشتن رفتاری مودبانه با دیگران است.

سبک کالج زنانه

چطور استایل کالج زنانه داشته باشیم؟

ساخت استایل کالج زنانه اصلا سخت نیست. کافیست لباس‌هایی همچون جلیقه‌های کلاسیک، دامن پلیسه، پیراهن‌های یقه دار، جوراب شلواری، انواع پلیورهای بدون یقه، ژاکت و از این مدل لباس‌ها را در کمد خود داشته باشید. در این صورت خیلی راحت میتوانید با اکسسوری‌های ظریف و کلاسیک، یک استایل پرپی بسیار زیبا برای خود بسازید. حواستان باشد در این سبک از استایل، استفاده از لوازم جانبی در حداقل‌ترین حالت ممکن قرار دارد و اگر بنا به استفاده باشد، بسیار ساده خواهد بود.

ست کردن در استایل پرپی

مثلا اغلب کسانی که به سبک کالج علاقمند هستند از جواهرات نقره‌ای مات، انواع و اقسام لوازم مرواریدی، گل سینه‌های بسیار ظریف، کراوات، کلاه برت و حتی پاپیوت استفاده می‌کنند و به سمت خرید آن کشش دارند.

در پوشش کالج هدبند و دیگر اکسسوری‌ها اهمیت بسیاری دارند . این دسته از افراد به هیچ عنوان سراغ انگشتر یا گردنبندهای عجیب و غریب نمیروند و به عبارتی استفاده از آنها را ممنوع میدانند. البته که ساعت مچی کلاسیک بخش جداناپذیر استایل آنها به حساب می‌اید.

 استایل کالج مردانه

چطور استایل پرپی مردانه داشته باشیم؟

داستن استایل کالج مردانه نیز همچون استایل زنانه راحت است. باید برای ساخت این استایل به سراغ پیراهن‌های چهارخانه یقه انگلیسی، پیراهن‌های ساده و آبی رنگ، کراوات‌های ساده و همچنین کلاه لبه دار بروید. کمربند نیز از جمله مهم‌ترین اکسسوری این استایل به حساب می‌اید که هرگز فراموش نمی‌شود. معمولا کمربندهایی با رنگ خنثی یا تیره بهترین انتخاب هستند.

کفش مناسب استایل پرپی

کفش‌های اکسفورد و لوفر از جمله‌ مهم‌ترین بخش اکسسوری استایل پرپی مردانه به حساب می‌آید. در پوشش‌های زمستانه نیز پافر، پلیورهای ساده و جلیقه هم بسیار پرطرفدار است.

اگر علاقمند به ساخت استایل پرپی هستید حتما از موهایی با حالت کوتاه و ساده بهره بگیرید که نتیجه‌اش خارق العاده خواهد بود.

پیراهن چهارخونه در استایل کالج

و در آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با یکی از پرطرفدارترین استایل‌های دنیای مد یعنی استایل پرپی یا همان کالج آشنا کنیم. حال نسبت به تاریخچه؛ قواعد مد و ویژگی‌های این استایل اطلاعات کاملی دارید و حتی چگونگی ساخت این استایل برای مردان و زنان را میدانید.

همواره کمک گرفتن از طراحان لباس و افراد متخصص برای داشتن یک استایل بی نظیر بسیار نتیجه بخش‌تر خواهد بود. توصیه ما این است که حتما پای صحبت طراحان باتجربه لباس نشسته و از راهنمایی‌ها و مشورت‌هایشان نهایت بهره را ببرید تا استایلی بی نظیر و منحصر به فرد داشته باشید.

4/5 - (3 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *