همه چیز درباره طراحی لباس هالووین

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم آموزش طراحی لباس هالووین👇🏻

بعد از جشن سال نو، هالووین را میتوان یکی از پر سر و صداترین و محبوب‌ترین جشن‌های سنتی کشورهای اروپایی و امریکایی دانست. این رویداد هر ساله در 31 اکتبر مصادف با 9 آبان برگزار میشود و مردم را مجاب میکند تا ذوق هنری و خلاقیت خود را برای طراحی لباس هالووین به نمایش بگذارند. زیرا در این شب بخصوص تمامی افراد با لباس‌ها و چهره‌های عجیب و غریب مشغول خوش جشن و پایکوبی هستند.

همه چیز درباره هالووین

در این روز بخصوص شما تنها شاهد لباس‌های جذاب و در عین حال عجیب نیستید، بلکه همه چیز در جشن هالووین رنگ و بوی دیگری به خود میگیرد، از تزئین خانه با تم‌های خاص بگیر، تا دیزاین غذا و میوه با شکل و شمایل متفاوت و غیر مرسوم. از محبوب‌ترین و مرسوم‌ترین آنها میتوان به تزئین کدو تنبل با اشکال ترسناک اشاره داشت. اما در این مقاله قصد داریم تا شما را با این جشن هیجان انگیز و ایده برای هالووین آشنا کنیم، همچنین با دانستن نحوه طراحی لباس بتوانید لباس دلخواه خودتان را طراحی کنید. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه هالووین

برخی از افراد معتقدند ریشه این جشن بزرگ و پوشیدن لباس‌های غیر مرسوم به دو هزار سال قبل باز میگردد. در آن زمان این قوم در پایان اکتبر یا اوایل نوامبر سال نو خود را جشن میگرفتند و به آن جشن «سو این» میگفتند. مردم این قوم معتقد بودند که در این روز بخصوص روح جانداران و تمامی موجودات به سمت جهان پس از هستی میروند و در این سفر جادوگران، اهریمنان، جن و پری همراه انسان میشوند.

رسوم مراسم هالووین

در چنین روزی مردم قوم سلتیک شروع به قربانی کردن حیوانات برای خدایان خود میکردند و با پوشیدن لباس‌هایی از جنس پوست حیوانات دور شعله‌های بزرگ آتش جمع میشدند و با این کار قصد فریب و فراری دادن اجنه و اهریمن را داشتند. علاوه بر لباس‌های ویژه، آنها صورت‌های خود را با رنگ‌های تیره و ماسک‌های عجیب به شکل نیاکان خود درمی‌آوردند.

تاریخچه هالووین

به همین دلیل هر زمانی که صحبت از این جشن و ساخت لباس هالووین میشود، ذهن ما به سمت پوشیدن لباس‌های عجیب همچون؛ شنل جادوگری، خفاش، ارواح، اهریمنی و داستان‌های ترسناک میرود. اما امروزه داستان کمی تغییر کرده و در طراحی لباس هالووین مردم قصد پوشیدن لباس‌های غیر متعارف و بر هم زدن نظم حاکم بر طبیعت را دارند. همچنین در این شب افراد با آرایش‌های غیر معمول و گریم‌های ترسناک به جذابیت این شب می‌افزایند.
با همه این تفاسیر، هالووین هر خواستگاه و فلسفه‌ای که داشته باشد، امروزه به یکی از جشن‌های پر طرفدار برای تمامی سلیقه‌ها و مردمان مختلف در سرتاسر دنیا تبدیل شده است. زیرا هر چیزی که به مد، میکاپ، اکسسوری، خلاقیت، شادی و پای کوبی مرتبت باشد به راحتی میتواند در دل تمامی افراد با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف جای بگیرد. که طراحی لباس هالووین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طراحی عجیب لباس هالووین

به طور کلی هالووین جشنی‌ست که تمامی اجزای سازنده آن با عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین چیزهای ممکن سر و کار دارد. لباس‌های این مراسم الهام گرفته از شخصیت‌های ماوراءالطبیعه مانند؛ ارواح، خون‌آشام، دیوها، جادوگرها، اسکلت‌ها و شیاطین هستند. اما با گذشت زمان بسیاری از افراد شروع به الگو برداری از شخصیت‌های فیلم‌های معروف و داستان‌های افسانه‌ای کردند و با ذوق و خلاقیت فراوان خود را شبیه به آنها میکنند. اما همیشه ترس و هیجان بخش جدایی ناپذیر از طراحی لباس هالووین است.

طراحی عجیب لباس هالووین

هر ساله در سرتاسر دنیا مردم از جمله سلبریتی‌های معروف دنیا با پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد و خلاقیت فراوان سعی در طراحی خاص‌ترین و هیجان‌انگیزترین لباس‌های شب هالووین را دارند. شما در این شب میتوانید بدون هیچ محدودیتی لباس بپوشید، حتی برای آرایش صورتتان میتوانید از لنزهای عجیب و غریب و گریم‌های وحشتناک، دندان‌های خونی و هر آن چیزی که ترس را به بیننده القاء کند، کمک بگیرید.
همان طور که میدانید ایرانی‌ها عاشق هر نوع جشن و دورهمی هستند، چند سالی‌ست که پای جشن هالووین به این کشور هم باز شده و هر ساله 9 آبان بسیاری از مردم دغدغه طراحی و تهیه لباس هالووین ایرانی را دارند. البته به خوبی میدانیم که استفاده از تم‌های ترسناک و در عین حال جذاب همانند؛ تار عنکبوت، کدو تنبل‌های چشم و دهن دار، صورت و دهان خونین و اسکلت‌های متحرک همیشه بخش جدایی ناپذیر از جشن بودند.

چند ترفند لباس هالووین

اگر قصد دارید به طراحی لباس هالووین بپردازید، ایده های زیر میتواند به شما کمک کند. قصد داریم تا در ادامه این مقاله شما را با ایده‌های جذاب طراحی لباس هالووین آشنا کنیم.

1.جوکر، شخصیت محبوب برای لباس هالووین تمامی سالها

جوکر برای لباس هالووین

بدون شک شخصیت جوکر در فیلم شوالیه تاریکی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های منفور در تاریخ سینمای جهان بود. به همین دلیل گریم و نوع پوشش جوکر چند سالی‌ست که پای ثابت تمامی جشن‌های هالووین میباشد. پس اگر دوست دارید شخصیتی بد جنس، باهوش و در عین حال شوخ طبع داشته باشید، جوکر بهترین گزینه برای شماست.

2.تم رمز آلود بازی اسکواد گیم ایده ای برای لباس هالووین

همانطورکه اشاره کردیم، در این سال‌ها بسیاری از افراد خود را شبیه به شخصیت‌های محبوب سریال یا فیلم‌های پر طرفدار میکنند. اسکواد گیم یا بازی مرکب یکی از پر بحث‌ترین و پر بیننده‌ترین سریال‌های شرکت نتفلیکس بود.

بازی اسکواد گیم برای لباس هالووین

همین موضوع باعث شد تا افراد بسیاری از لباس‎ها و استایل شخصیت‌های این فیلم ایده بگیرند. البته ناگفته نماند که ظاهر شما با این تم ترسناک و هیجان‌انگیز نمیشود، اما کاملا روی مد است.

3.سبک گوتیک و انتخاب استایل مالفیسنت برای لباس هالووین

برخلاف گذشته، چند سالی‌ست که شخصیت‌های منفی در فیلم‌ها طرفدارن بسیاری پیدا کرده‌اند. آنجلینا جولی با ظاهری زیبا، جذاب و خیره کننده در فیلم مالفیست توانست جایگاه ویژه‌ای را میان شخصیت‌های منفور و صد البته محبوب کسب کند. این استایل با وجود لباس سیاه، آرایش سفید و شاخ‌های از سر بیرون زده علاوه بر حس ترس، زیبایی بسیاری دارد. لباس مالفیست در سبک گوتک دسته بندی میشود و این استایل یکی از اولین انتخابات عاشقان این سبک میباشد.

لباس هالووین مالفیسنت

4.کانجرینگ2 و روح سرگردان ایده هایی برای لباس هالووین

ترساندن یکی از اهداف اصلی این شب است، بنابراین انتخاب چهره‌ و شخصیت در فیلم‌های ترسناک یکی از بهترین پیشنهادات برای طراحی لباس هالووین میباشد. یکی از این شخصیت‌ها، روح سرگردان در سری فیلم‌های کانجرینگ است. زنی با پوشش شبیه به یک راهبه‌ها همراه با چهره‌ای به رنگ سفید و چشمان سیاه! بدون شک چنین استایلی میتواند باعث ترس هر بیننده‌ای شود.

5.اسکلت، پایه ثابت جشن هالووین

و اما در آخر، اسکلت‎‌ها همیشه یکی از محبوب‌ترین و راحت‌ترین گزینه برای انتخاب لباس و گریم مخصوص شب هالووین میباشد. تقریبا در تمامی مهمانی‌های شب هالووین فردی را شبیه به یک اسکلت متحرک مشاهده میکنید. این استایل در کنار راحتی، کمی ترسناک به نظر میرسد و برای جشن هالووین گزینه مناسبی‌ست.

لباس هالووین اسکلت

مراسم قاشق زنی در هالووین

مراسم هالووین به پوشیدن لباس‌های ترسناک و مهمانی ختم نمیشود. در این شب کودکان لباس‌های عجیب و هیجان‌انگیز میپوشند. همچنین با یک سبد برای جمع‌آوری آبنبات، شکلات و شیرینی به خانه همسایه‌ها میروند. این رسم ریشه در قدیم دارد. در گذشته مردم فقیر به خانه افراد ثروتمند میرفتند و از آن ها غذا میخواستند،
اگر صاحب‌خانه به آنها چیزی نمیداد، ارواح خبیث خانه آنها را ویران میکرد.
برای همین کودکان در جشن هالووین با گفتن «چیزی بده تا اذیتت نکنم» از صاحب خانه شکلات میگیرند.

لباس هالووین بچه ها


البته این مراسم شبیه به رسم قاشق زنی ما ایرانی‌ها در چهارشنبه سوری است.

کلام آخر در رابطه با لباس هالووین

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم؛ بعد از سال نو، هالووین بزرگترین جشن در دنیا محسوب میشود و طرفداران بیشماری دارد. این جشن فرصت مناسبی‌ برای خوش‌گذرانی، تفریح و بازی‌های دست جمعی میباشد. همچنین هر ساله شاهد خلاقیت و ذوق هنری افراد برای طراحی لباس هالووین هستیم. مردم در سرتاسر دنیا تلاش میکنند تا یکی از جذاب‌ترین و ترسناک‌ترین لباس‌های این شب را بپوشند.
البته برای طراحی لباس مخصوص شب هالووین نیازی نیست تا پول زیادی را صرف خرید لباس کنید،
کافی‌ست تا با لباس‌های موجود در خانه یک استایل عجیب و غریب و کمی ترسناک برای خود بسازید.

5/5 - (3 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *