استایل های پاییزی جذاب + فیلم آموزشی

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم استایل های پاییزی جذاب👇🏻

فصل جدید که از راه میرسد همراه با خود فرصت‌هایی تازه برای امتحان کردن استایل‌ها و لباس‌های جدید را برای ما فراهم می‌سازد. چه بهتر از این که به بهانه‌ی این تغییر، رنگ و جلوه‌ی تازه‌ای به زندگی‌هایمان ببخشیم و «کمد لباس تکانی» کنیم!

همانطور که از فصل تابستان دور شده و به شروع فصل دل‌انگیز پاییز نزدیک می‌شویم، برای لباس‌هایی که قرار است در سه ماه آینده به تن کنیم برنامه‌ریزی کنیم. اگرچه هیچ قاعده‌ی کلی دقیقی در مورد مد وجود ندارد و کمد لباس ما باید همان چیزی باشد که «خودمان» دوست داریم و می‌پسندیم، قصد داریم با توجه به سخنان استایلیست‌ها و طراحان بزرگ دنیا، و مطالعات انجام شده در خصوص رنگ‌شناسی و ترکیب رنگ‌ها و طرح‌ها با هم، نکاتی را جهت ساده‌تر کردن انتخاب‌های شما گوشزد کنیم که می‌تواند به شیک پوشی شما کمک کرده و شما را در مسیر مد روز دنیا قرار بدهد. پس امیدواریم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و به کمک این مطالب، انتخاب‌های بهتری داشته باشید.

این مطلب را با سه فرمول اصلی مورد نیاز برای استایل‌های پاییزی شروع می‌کنیم!

۱) در استایل خود از رنگ‌های پاییزی استفاده کنید

در این مسئله شکی نیست که شما هر زمان از سال که باشد می‌توانید رنگ مورد علاقه‌ی خود را بپوشید، مخصوصا اگر فقط آن رنگ باشد که به شما حس و حال خوب و اعتماد بنفس می‌دهد. ولی از این مسئله نمی‌توان ساده گذشت که بعضی از رنگ‌ها در هر فصل بیش‌تر از بقیه با آب و هوا و جو آن فصل مطابقت دارند.

برایتان یک مثال بزنم. فصل پاییز را برگ‌های خشک زرد و نارنجی که بر کف خیابان‌ها ریخته‌اند تعریف می‌کنند و بوی باران، خاک خیس، خش خش برگ‌های مچاله شده و غروب زود‌هنگام نارنجی رنگ از مهم‌ترین عناصر این فصل دلنشین هستند. اگر در فصل پاییز لباس‌ها و عناصر زرد و نارنجی و قهوه‌ای بپوشی، هر فردی که تو را ببیند، مملو از حس و حال خوب این فصل بارانی می‌شود. بخاطر همین است که هر سال طرف‌های پاییز فارغ از مد روز دنیا، رنگ‌های زرد و نارنجی اولین گزینه‌ برای پوشاک قرار می‌گیرد.

این همه پر‌چانگی کردم که بگویم که اولین قدمی که برای پاییز امسالتان باید بردارید این است که کمد و کشوی لباستان را پر کنید از رنگ‌های پاییزی. زرد، نارنجی، قرمز، فیروزه‌ای، کرم، خاکی، شتری، قهوه‌ای، صورتی، طلایی، زیتونی و حتی بنفش! البته باید این نکته را ذکر کنم که در پاییز سایه‌های تیره‌تر این رنگ‌ها را انتخاب کنید. مثلا یک کت بلند بادمجانی گزینه‌ی خوبی برای متمایز شدن در پاییز امسال است.

۲) لایه لایه لباس بپوشید

یکی ازجذاب‌ترین و هوشمندانه‌ترین روش‌ها برای طراحی بهترین استایل‌های پاییزی که اکثرا به فکر هر کسی نمی‌رسد، پوشیدن لایه‌های مختلف از لباس‌های روی همدیگر است.

یک پیشنهاد هیجان انگیز برایتان دارم! پاییز امسال می‌توانید یکی از تیشرت‌ها یا شومیز‌های تابستانه‌تان را که جنس ضخیمی ندارد و آنچنان گرم نیست را انتخاب کرده و سپس در لایه‌ی بعدی یک لباس مردانه‌ی آستین دار و یا بافت کوتاهی بپوشید و در نهایت لایه‌ی سوم را با یک کت بلند یه چندان کلفت تکمیل کنید! این می‌شود استایل چند لایه‌ای که به سلبقه‌ی خودتان می‌تواند با یک شال گردن نازک تکمیل شود.

از آنجایی که در فصل پاییز آب و هوا در هر لحظه از شبانه روز متغیر و غیر قابل پیش‌بینی است، تضمینی در گرم و یا سرد بودن آن روز وجود ندارد، این روش می‌تواند به شما کمک کند که از قبل برای هر نوع آب و هوایی آماده باشید. اگر باران قطره قطره شروع به بارش کرد، کت رویی را در آورده و از بارش قطرات باران روی آستین‌های لباستان لذت ببرید. اگر خورشید پدیدار شد و رنگین کمان در آسمان شکل گرفت با تیشرت خنکی که به تن دارید از هوای خوش و خنک پاییزی لذت ببرید و اگر تگرگ شد و باد شدیدی وزید، بلافاصله کت بلندی که همراه دارید را روی دوش خود بیندازید و زیر سقف فروشگاه‌ها پناه بگیرید.

۳) از اکسسوری‌های گرم استفاده کنید

سرما اکثرا از دست و پا وارد بدن می‌شود. مثلا اگر بالاتنه و سر خود را گرم نگه داشته باشید ولی شلوار نخی کوتاهی به تن کرده باشید، شک نکنید که باد پاییزی وارد بدنتان شده و منجمدتان می‌کند! برای همین با گرم نگه داشتن سر و گردن، ساق و مچ پا و دست‌ها، می‌توانیم مانع نفوذ این باد‌های وحشیانه به لباس‌های گرم و نرمی شوید که میلیون‌ها تومان برایشان هزینه کرده‌اید!

استفاده از اکسسوری‌هایی مثل کلاه، شال گردن و دستکش نه تنها شما را در فصل‌های سرد پاییز و زمستان گرم نگه می‌دارد بلکه این قطعات پوشیدنی را می‌توانید هر زمان که هوا گرم شد در آورده و داخل کیف خود بگذارید و اینگونه، کار خود را راحت کنید.

از طرفی هم همین اکسسوری‌ها هستند که به لباس‌های ساده و خنثی و تیره‌ای که در فصل پاییز می‌پوشید رنگ و جلوه می‌دهند و شما را با بقیه متمایز می‌کنند. گاه یک دستکش ساده‌ی چرمی و یا یک کلاه بافتنی قهوه‌ای می‌تواند استایل شما را چندین برابر جلوه دهد.

هر سال زمان تغییر فصل که فرا می‌رسد، همه راجع به این صحبت می‌کنند که چه رنگ‌هایی مناسب این فصل هستند، چه جنس پارچه‌هایی فرم بهتری به ظاهر ما می‌دهند و چه کفش‌هایی در این فصل ما را شیک‌تر نشان می‌دهند. ولی کمتر کسی به شما توضیح می‌دهد که در هر فصل چه لباس‌ها و طرح‌هایی را «نباید» بپوشیم و چه ترکب‌هایی را «نباید» با هم ست کنیم.

پس در ادامه می‌خواهیم برعکس هر بار به شما توضیح دهیم که کدام ترند‌ها را برای تابستان بعد در کمد لباس خود محفوظ نگه دارید و در فصل پاییز به هیچ وجه سراغشان نروید!

نباید‌های پاییزی

۱) رنگ‌های نئونی و پاستیلی

درست است که قبل‌تر گفتم شما می‌توانید در هر فصل هر رنگ و مدلی که دوست دارید را انتخاب کنید ولی باید خواهش کنم در فصل پاییز دور رنگ‌های نئونی و پاستیلی را خط بکشید! به گفته‌ی خیلی از استایلیست‌ها رنگ‌های بشدت زنده و روشن مناسب جو پاییز نیستند و شما را از مد روز دور می‌کنند.

پاییز با رنگ‌های تیره و عمق‌دار همراه است و پوشیدن همچون رنگ‌هایی می‌تواند استایل شما را از تعادل خارج کند. مخصوصا اگر بخواهید سر تا سر رنگ‌های نئونی بپوشید و سر تا پایتان را با رنگ‌های پاستیلی دیزاین کنید که دیگر واقعا خراب کرده‌اید.

پیشنهاد من به شما این است که لباس‌های خوشرنگ پاستیلی خود را برای بهار نگه دارید و لباس‌های تیره‌ی کمدتان را جایگزینشان کنید.

۲) صندل

حتی اگر شما جزو آن دسته از آدم‌هایی هستید که طرفدار کفش‌های کتانی و چکمه‌های بزرگ و یوقور نیستند و می‌خواهید پاهایتان همیشه سبک و آزاد باشند، در فصل پاییز و زمستان دور صندل‌های زیبای تابستانیتان را خط بکشید و تا سال بعد، آن‌ها را در انباری خانه دفن کنید.

صندل جدای از آنکه باعث نفوذ سرما و خیس شدن پاها در هوای برفی و بارانی می‌شود، اصلا با لباس‌های گرم و ضخیم و کت‌های بلند و شال گردن ترکیب خوبی نمی‌سازد و پوشیدن آن در هوای سرد پاییزی حتی اگر بر فرض محال شما را خوش‌تیپ کند، احمقانه به نظر می‌رسد!

۳) ترکیب بوت بلند با شلوار جین

اگر یادتان باشد تا چند سال پیش، از ابتدای بارش اولین قطرات پاییزی، دختران شیک پوش شلوار جین‌های تنگ خود را پوشیده و سپس بوت‌های بلند چسبان خود را تا روی زانو بالا می‌کشیدند و این ترکیب برای همه‌ی ما رویایی‌ترین و خاص‌ترین استایل تاریخ بود! راستش را بگویم، خود من هم یکی از همین دختران شیک پوش بودم! اما متاسفانه باید به عرضتان برسانم که پاییز امسال، طبق دستور استایلیست‌های معروف دنیا ترکیب این بوت‌های بلند و تا روی زانوی چسبان با شلوار جین‌های تنگ ممنوع اعلام شده‌اند و همه‌مان مجبوریم از عادت‌های قدیمی دست کشیده و انتخاب‌های بهتری کنیم!

البته اگر می‌خواهید هنوز از چکمه‌های بلندتان استفاده کنید بهتر است آنها را با دامن‌های کوتاه یا پیراهن بپوشید که اتفاقا از بهترین استایل‌های پاییزه و زمستانه محسوب می‌شوند. اگر هم عاشق شلوار جین‌های تنگ‌تان هستید هستید و نمی‌خواهید از آن‌ها دل بکنید، پاییز امسال باید کمی خرج کنید و بوت‌های کوتاه‌تری برای خود تهیه کنید!

۴) شلوار جین فاق کوتاه

بعضی‌ها معتقدند که دوره‌ی شلوار جین‌های فاق کوتاه به سر رسیده و بهتر است برخی عناصر در گذشته‌ی دنیای مد را در خاطرات خود دفن کنیم و برخی دیگر با اقتدار از سبک دختران هالیوودی دهه‌ی ۲۰۰۰ پیروی می‌کنند و با تمام قدرت قصد دارند شکوه آن دوران را با پوشیدن شلوار‌های فاق کوتاه در استایل خود نمایش دهند. اما تقریبا تمام استایلیست‌ها مستقل از اینکه طرفدار کدام یک از این دو گروه هستند متفق القول‌اند که نباید شلوار جین‌های فاق کوتاه خود را در فصل پاییز و زمستان بپوشیم.

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این ممنوعیت هم آن است که اکثر ما تمایل داریم که در فصل‌های سرد تا می‌توانیم بخش بزرگ‌تری از پوست خود را زیر پارچه نگه داریم و اگر می‌توانستیم چشمانمان را هم زیر لباس قایم می‌کردیم تا کمتردر معرض باد و بارش قرار بگیریم!

۵) طرح‌های گرافیکی بزرگ!

کت‌ها و بارونی‌های شلوغ و طرح‌دار و یا پارچه‌هایی که طرح‌های بزرگ رنگی در سرتاسر آن‌ها چاپ شده‌اند شاید گرانبها‌ترین دارایی کمد لباس شما باشند ولی بهتر است الماس‌های خود را تا تابستان بعدی نشان کسی ندهید و هیچ کدام را از کمد بیرون نیاورید!

پاییز که فرا می‌رسد همه به دنبال فضاهای دنج و و آرام و گرم می‌گردند و این به این معناست که بهتر است لباس‌های طرح‌دار و جسورانه و دیوانه‌کننده‌ی خود را کنار گذاشته و به جای آن‌ها، الگوهای شیک و پارچه‌های خنثی را انتخاب کنید.

اگر طرفدار این مدل طرح‌ها هستید می‌توانید از پارچه‌های راه‌راه، خال‌خال، چهارخانه و یا رنگ‌های بلوکی استفاده کنید. با این پارچه‌ها بازی کنید تا استایل‌های جدیدی برای خود خلق کرده و تا می‌توانید در پاییز امسال از سبک‌های گرافیکی بزرگ دوری کنید!

5/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *