انواع فرم بدن + فیلم

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم آموزشی انواع فرم بدن👇🏻

یکی از مواردی که باعث می شود افراد از لباس های مختلف استفاده نمایند فرم بدن آنها می باشد. ما فرم های بدن مختلفی دارند که می تواند فرم لباس پوشیدن افراد را نیز تغییر دهد و افراد از این طریق خواهند توانست که لباسی را انتخاب نمایند که مطابق با فرم بدن آنها می باشد. نحوه انتخاب لباس مناسب فرم بدن به دانش شما در شناحت انواع فرم ها بستگی دارد .معمولا درک فرم بدن بیشتر به اندازه گیری دور کمر و اندازه گیری باسن، نیم تنه و شانه ها بستگی دارد که باید به تمامی این موارد توجه داشته باشید. در این مقاله ما قصد داریم انواع فرم بدن را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این زمینه نکاتی را مطرح سازیم.

انواع فرم بدن زنان به زبان انگلیسی

فرم های بدن زنان به زبان انگلیسی چیزی است که بسیاری از طراحان لباس آن را می دانند و تمامی آن ها را فرا گیری کرده اند. فرم های بدن زنان به زبان انگلیسی عبارتند از:

انواع فرم بدن به انگلیسی
  • Bottom hour glass
  • Inverted triangle
  • Round
  • Diamond
  • Athletic

تمامی این فرم ها شکل و شمایل خاصی دارند که در طراحی لباس به افراد طراح کمک می کنند تا بتوانند موارد مربوط به طراحی لباس را بر مبنای فرم بدن به درستی به انجام برسانند.

انواع فرم بدن زنانه

فرم بدن در زنان یکی از مواردی است که افراد زیادی باید به آن توجه داشته باشند. مهمترین عامل در خصوص فرم بدن زنان این است که به چندین نوع تقسیم می شوند.

فرم بدن سیبی شکل

اولین مورد برای فرم بدن زنان، فرم بدن سیبی می باشد. مورد بعدی فرم بدن مستطیلی است. فرم بعدی نیز شامل فرم بدن ساعت شنی می باشد. مورد دیگر نیز فرم بدن گلابی می باشد که می توانیم در بسیاری از موارد این مورد را در افراد شاهد باشیم و امری است که در خصوص طراحی لباس  بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. مورد بعدی نیز فرم بدن لوزی می باشد. و همچنین مورد بعدی نیز فرم بدن مثلث وارونه می باشد.

راه های تشخیص استایل بدن

برای فرم بدن گلابی شکل باید بدانید که کمر باریک است و نیم تنه بالایی کوچک است و نیمه پایینی نیز خوش فرم است. نکته ای که باید بدانید این است که در این فرم باسن و ران افراد از شانه های آنها عریض تر هستند و کمر باریکی نیز دارند. معمولا افراد در این بخش در هنگام خرید بلوز و شلوار مشکل دارند.

فرم بدن مستطیلی شکل

بری بدن سیبی شکل نیز فرد پاهای خوش فرمی دارد. سینه و نیم تنه فرد نیز پر است و حالت پهنی دارد. پهنای بیشتری نیز می توانیم در ناحیه شکمی افراد شاهد باشیم. معمولا در فرم بدن سیبی شکل دور سینه افراد پهن است.

در فرم بدن مستطیلی شکل کمر به طور درست مشخص است. سینه های فرد کوچک است. عرض شانه و باسن نیز به طور یکسان می باشد.

برای فرم بدن ساعت شنی نیز، باسن حالت گردی دارد. انحنای کمر نیز به خوبی نمایان است. سینه نیز نسبت به باسن حالت خوش فرمی دارد.

در بدن لوزی شکل نیز، دور کمر افراد وسیع است. دور سینه و شانه نیز اندازه ای کمتر از باسن دارد. ساق پاها و بازوها نیز حالت خوش فرمی دارند.

فرم بدن

مورد بعدی نیز حالت بدن مثلث وارونه است. در این حالت شانه ها پهن هستند، قسمت بالاتنه بسیار سنگین است و حالت حجیمی نیز به خودش گرفته است. قسمت لگن کوچک است و فرد در این خصوص پاهای باریکی نیز دارد.

انواع فرم بدن مردان

فرم های بدن در مردان حالت های مختلفی دارند. اولین فرم به صورت مثلثی می باشد. در این حالت دور کمر و باسن نسبت به سرشانه بزرگتر هستند. معمولا با افزایش سن نیز این فرم بهتر خودش را نشان می دهد. فرم بعدی نیز به نام مثلث وارونه می باشد. در این فرم نیز قفسه سینه و سرشانه نسبت به کمر و باسن حالت پهنی را به خودش اختصاص داده است. معمولا در ورزش های بدنسازی می توانیم این حالت را در افراد شاهد باشیم.

انواع فرم بدن مردانه

فرم بعدی، فرم چهارگوش نام دارد.در فرم چهارگوش افراد از قد بلندی برخوردار هستند. همچنین افرادی که دارای فرم چهارگوش هستند لاغر نیز می باشد. عرض شانه در این افراد نیز به طور تقریبی به اندازه کمر و باسن افراد است که باید به این مورد توجه داشته باشید.

فرم بدن بیضی شکل

فرم چهارمی که می خواهیم خدمت شما توضیح دهیم بیضی نام دارد. در این فرم افراد دارای بالاتنه ای هستند که نسبت به شانه پهن می باشند و همین طور باید بگوییم که باسن افراد در این حالت پهن تر است. سایر اندام های فرد نیز در این حالت کوتاه تر می باشد که باید به آن نیز توجه داشته باشید. افرادی که دارای اندام بیضی هستند، باید لباس هایی بپوشند که کمی لاغر آنها را نشان دهد و این مورد می تواند بر تناسب اندام آنها تاثیر گذار باشد در آخر باید بدانید که شما می توانید این فرم را در بسیاری از افراد ببینید.

فرم بدن ذوزنقه مردانه

نکات مهم فرم بدن در مردان

فرم پنجم نیز حالت ذوزنقه ای می باشد. معمولا فرم ذوزنقه ای چیزی است که بر مبنای الگوهای مربوطه در طراحی لباس است. در این حالت کمر باریک است و نقطه تنه یک مرد معمولی نیز خواهد بود.
همچنین قفسه سینه تا استخوان که می توانیم ترقوه آن را بنامیم و شانه ها، که حالت پهنی دارند باعث می شوند که در این حالت بدن حالت ذوزنقه ای به خودش بگیرد. هر یک از این فرم ها و حالت ها نیز به افراد اجازه می دهد تا یک سری لباس هایی بپوشند که شکل و چهره آنها را بدریخت نکند.
مهم ترین نکاتی که باید برای فرم بدن در مردان در نظر داشته باشیم این است که فرد باید لباسی بپوشد که چهره جذابی داشته باشد. در علم جذب نیز این امر آشکار است. فرد مورد نظر ما چه مرد و چه زن، می تواند با توجه به فرم بدنی که دارد لباسی بپوشد که فرم و حالت بدنش را بسیار زیبا نسبت به سایر افراد جلوه می دهد و افراد با نگاه بسیار خوبی به او می نگرند.

فرم بدن مثلثی شکل در مردان

همچنین این امر باعث می شود تا فرد زیباتر دیده شود  پس باید به این مورد توجه داشته باشید.

فرم اندام ساعت شنی

یکی از اندام هایی که بسیار جذاب است اندان ساعت سنی می باشد که در بسیاری از زنان می توانیم این فرم را شاهد باشیم. افرادی که دارای فرم بدن ساعت شنی هستند، نیم تنه شان پهن است. کمر باریکی نیز دارند و باسن آنها نیز پهن می باشد. در بخش وسط عرض بدن افرادی که دارای اندام ساعت سنی هستند، بدن حالت باریکی دارد. برای این که شما اندام ساعت سنی داشته باشید می توانید ورزش هایی را انجام دهید که باعث شوند تا به این اندام دست یابید. از ورزش هایی که می توانیم برای دستیابی به اندام ساعت شنی به آن اشاره داشته باشیم می توانیم به صخره نوردی و کوهنوردی و اسکوات و شنا و لانگ اشاره داشته باشیم.

فرم بدن ساعت شنی

البته عامل دیگر نیز می تواند ژنتیک باشد. به عنوان مثال در اندام های افراد معروف هالیوود اگر ببنید خواهید دید که بدن آنها به پدرو ویا مادر و یا ترکیبی از آن دو شبیه است که باعث شده تا بدن شان به صورت ساعت شنی در آید. برای یک طراح لباس نیز اندام ساعت شنی باید مورد توجه قرار گیرد. مثلا طراح لباس باید دقیقا اندازه ها را مشخص کند. مشخص سازی اندازه های مربوطه بیشتر به عواملی مثل دور کمر و دور باسن و سرشانه وابسته است. تقارن موجود در لباس در هنگام طراحی نیز باید طوری باشد که مطابق با بدن ساعت شنی است. توجه به این نکته نیز بسیار ضروری است و طراحان لباس باید این مورد را در هنگام طراحی لباس در نظر داشته باشند.

فرم بدن مثلثی

فرم بدن مثلثی که به آن فرم گلابی شکل نیز گفته می شود یکی دیگر از فرمهایی است که می توانیم در برخی افراد آن را ببینیم.

فرم بدن مثلثی شکل

. این فرم نیز ویژگی هایی دارد که در زیر به این ویژگی ها اشاره خواهیم داشت. افرادی که دارای فرم مثلثی شکل و یا گلابی شکل هستند باسن بزرگتری نسبت به سینه های شان دارند. کمر افراد در این فرم باریک است. گردن آنها حالت زیبایی دارد و شانه های آنها نیز پهن می باشد. افرادی که دارای اندام مثلثی هستند باید در هنگام پوشاندن بالا تنه از لباس هایی استفاده کنند که حالت و فرم بدن آنها را متعادل نگه می دارد و توجه به این نکته نیز ضروری است. در پایین تنه نیز فرد می تواند جوری لباس بپوشد که فرم بدنش به صورت زیاد  و یا کم جلوه داده نشود.

نکات مربوط به فرم بدن

نتیجه گیری

در این مقاله ما انواع فرم بدن را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. باید بدانید که فرمهای بدن مختلف هستند. هر فردی مطابق با فرمی که دارد باید لباس مورد نظرش را بپوشد. اگر فرد مطابق با فرم بدنش لباس نپوشد، حالت اندام فرد تغییر می کند. با توجه به نکاتی که در این مقاله ما به شما اشاره کردیم، شما به راحتی می توانید شکل اندام تان را شناسایی کنید و به راحتی لباس های تان را مطابق با فرم بدن تان انتخاب نمایید تا از خرید لباس های بی مصرف جلوگیری نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *