طراحی لباس خواب

فهرست عناوین

یکی از انواع لباس هایی که افراد می پوشند، لباس خواب می باشد. معمولا لباس خواب از راحتی بسیار بالایی برای افراد برخوردار است. افراد با پوشیدن لباس خواب راحت می خوابند. این مورد به طراحی لباس خواب بستگی دارد. یعنی طراح لباس خواب باید جوری لباس خواب را طراحی کند، که فرد در هنگام پوشیدن اذیت نشود. مثلا در طراحی لباس مثل کیمونو و یا پیراهن بلند طراحی معمولا لباس را طوری طراحی می کند که مطابق با فرم بدن فرد باشد، پس در مورد لباس خواب نیز همین طور است.

طراحی لباس خواب

در این مقاله ما می خواهیم طراحی لباس خواب را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این زمینه نکاتی را مطرح سازیم.

لباس خواب عروس

طراحی لباس خواب عروس یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود چون می تواند در زندگی مشترک بسیار تاثیرگدار باشد. در طراحی لباس عروس معمولا باید بر مبنای فرم بدن، لباس عروس طراحی شود. اگر به بازار نیز مراجعه کنید می بینید که لباس خواب عروس در مدل های مختلفی وجود دارد. برندهای مختلفی نیز لباس خواب عروس را تولید می کنند و به بازار عرضه می کنند. در خصوص طراحی لباس عروس فرد طراح باید بر طبق اندازه سینه های مختلف و اندازه کمر گشادی و یا تنگی لباس را برای دوخت و دوز برطرف سازد تا در نهایت خروجی بدون ایراد برای مخاطب فراهم سازذ.

طرحی لباس خواب عروس

شما نیز باید در نظر بگیرید برای خرید لباس خواب عروس در ابتدا اندازه بدن تان چه قدر است. برطبق اندازه بدن تان باید اقدامات لازم را به انجام برسانید و لباس خواب عروسی بخرید که از کیفیت بالایی برخوردار می باشد .

طراحي لباس خواب دخترانه

برای طراحی لباس دخترانه باید فرآیند طراحی به صورت توسعه یافته انجام گیرد. همان طور که می دانید بدن دختران نسبت به هم بزرگ و کوچک است و همه از یک بدن برخوردار نیستند. برای خرید لباس خواب دخترانه نیز که برای شب دختران از آن استفاده می کنند، حتما باید حس راحتی را در لباس خواب های شان داشته باشند تا بتوانند خواب خوبی نیز داشته باشند.

طراحی لباس خواب دخترانه

طراحی لباس خواب دخترانه باید توجه داشته باشد که برای هر سنی لباس خواب طراحی کند. به عنوان مثال می تواند برای طرح های کودکانه و دخترانه از عکس های کارتونی بهره ببرد. همچنین استفاده از ویژگی های گرافیکی یکی از مواردی است که براید ختران می تواند جذاب باشد و با جان و دل آن لباس خواب را بپوشند. هرچه لباس خواب دخترانه لطیف تر باشد می توانیم شاهد افزایش سلامتی دختران نیز باشیم چون همان طور که می دانید بشر برای هر روز به 8 ساعت خواب مفید نیاز دارد، پس این 8 ساعت باید به طور کلی حس خوب و عالی را به فرد دهد تا فرد از آسیب های روحی و روانی در امان بماند.

استفاده از پارچه های ابریشم و ساتن در لباس خواب دختران می تواند هم نسبت به بدن ظریف دختران آسیبی ایجاد نکند. همچنین این نوع پارچه ها از قبیل ابریشمی و ساتن و موارد مرتبط با آنها می توانند باعث شوند تا مدل های مختلفی از لباس خواب تولید شود و به بازار فروش لباس خواب عرضه شود.

آموزش طراحي لباس خواب

در هر برندی که نگاه می کنیم، لباس های خواب برای تمامی جنسیت ها وجود دارد و این فقط مختص دختران نیست. در قسمت های بعدی نیز به سراغ انواع دیگر لباس های خواب می رویم و جزییاتش را بررسی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

طراحی لباس خواب مردانه

طراحی لباس خواب مردانه نیز یکی از مواردی است که طراحان لباس در هنگام طراحی آن را انجام می دهند وبا مدل های مختلفی آن را به بازار عرضه می دارند. لباس های خواب آقایان در هنگام طراحی باید از نظر تنوع و اندازه و رنگ از مقدار و سطح بسیار زیادی برخوردار باشد.

آموزش طراحی لباس مردانه

برای طراحی نیز اندازه لباس خواب باید بر اساس فرم بدن مردانه انجام گیرد. به عنوان مثال باید در نظر داشته باشید که فرایندهای مربوطه به طراحی لباس خواب مردانه باید بر روی پارچه های نخی و پنبه ای صورت گیرد. پارچه هایی که باید برای لباس های خواب مردانه استفاده شوند، ضد حساسیت باشند و نباید هیچ گونه آسیبی به پوست بدن وارد سازند. در هنگام طراحی لباس خواب مردانه نیز باید طرحهایی استفاده شود تا فردی که می خواهد لباس خواب مورد نظرش را تهیه کند، در کمتری زمان ممکن این کار را انجام دهد.

 لباس های خواب نیز در طرح های مختلفی موجود هستند که به صورت بلوز شلوار و تی شرت و شلوار می باشند. همچنین شلوارک های مردانه نیز به عنوان لباس خواب طراحی و تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند که باید به آنها توجه داشته باشید.

طراحی لباس خواب مردانه راه راه

رنگ بندی لباس خواب مردانه

معمولا رنگ بندی مربوط به این نوع لباس نیز در قالب تم های مختلفی تولید می شود . و در فرآیند و پروسه طراحی قرار می گیرد که باید آن را به عنوان طراح در نظر بگیرید.
مثلا شلوار راه راه و پیراهن مشکی راه راه می تواند یک لباس خواب عالی برای فرد باشد. معمولا در آقایان این مورد از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد.
شما می توانید به عنوان یک طراح در ابتدا اندازه های متنوع را در نظر بگیرید و بر روی پارچه لباس خواب پیاده سازی نمایید. لباس های خواب به صورت دکمه دار نیز می باشند. نوع پارچه لباس خواب مردان نیز به گونه ای است که مطابق با رنگش خواهد بود. در زمینه طراحی این نوع لباس می توانیم نسبت به ورزشکار بودن افراد نیز طراحی های لباس را گونه ای انجام دهیم . تا ظرافت بدن یک ورزشکار در هنگام خواب توجه افراد بسیار زیادی را جلب نماید.

طراحی ربدشامبر مردانه

روبدوشامبر مردانه

بر اساس قد نیز لباس های خواب باید طراحی شوند. فردی که قد بلندی دارد، معمولا می تواند از رنگ های نسبتا محافظه کارانه استفاده کند. فردی که قد کوتاهی دارد می تواند از رنگهایی استفاده کند که شاد هستند و بر زیبایی چهره فرد تاثیر دارند.
پوشاندن خود در لباسی گرم و راحت در کنار ظاهری زیبا یکی از بهترین احساس ها در پایان یک روز خسته کننده و طولانی است. از آن جایی که راحتی برای لباس خواب امری کلیدی است هنگام خرید می بایست مواد و طراحی آن مدنظر باشد.
جذاب ترین مدل لباس راحتی برای آقایان بدون شک روبدوشامبر است. روبدوشامبر کلمه ای قرانسوی در لغت به معنای لباس خانه است. این نوع لباس خواب انواع مختلفی دارد و به صورت کوتاه و بلند در بازار موجود است که معمولا جلوباز هستند و به وسیله یک کمربند دور کمر بسته میشوند. جنس روبدوشامبرها از پازچه هایی نزم ماندد ساتن ابریشم است.

لباس خواب مردانه

لباس مناسب خوابیدن از جنس ساتن

پارچه هایی که برای طراحي لباس خواب مورد استفاده قرار می گیرند، باید آنقدر بافت لطیفی داشته باشند که فرد در هنگام پوشیدن آنها احساس راحتی داشته باشد. در خصوص پارچه می توانیم با ساتن اشاره داشته باشیم. در طراحی لباس خواب ساتن نیز به اولین چیزی که یک طراح نیاز دارد الگو است .
و بر اساس فرم بدن افراد در زنان و مردان به ترتیب باید برش ها را به طور اصولی ایجاد کند.

طراحی لباس خواب ساتن

برش های مربوطه نیز بر اساس اندازه های مختلف بدن در افراد مختلف است که باید به این مورد نیز فرد طراح لباس توجه داشته باشد. هرچه لباس خواب ساتن جلوه زیبایی در زن و مرد ایجاد کند، روجیه فرد در هنگام خواب بالا می رود. برندهای مختلفی نیز هستند که لباس خواب ساتن تولید می کنند و به بازار عرضه می کنند. پارچه ساتن نیز به این علت در طراحی لباس خواب مورد استفاده قرار می گیرد که وزن کمی دارد و کیفیت و رنگ بندی آن نیز از درجه بسیار بالایی برخوردار می باشد. ضخامت ساتن نیز آنقدری زیادی نیست که بتواند بهپوست فرد در هنگام خواب آسیب برساند، قیمت آن نیز بسیار از نظر اقتصادی مقرون و به صرفه است.

پارچه های مناسب لباس خواب

پارچه های مناسب برای طراحی لباس خواب

وقتی نوبت به انتخاب کردن ست لباس خواب میرسد انتخاب های زیادی وجود دارد؛ پیراهن، شلوار و… .

موضوعی که اکثر اوقات فراموش میشود این است که لباس خواب شما روی پوستتان بسیار تاثیرگذار است. از آن جایی که میخواهید این لباس 8 ساعت شما را بپوشاند انتخاب لباس خواب با پارچه‌ای مناسب یکی از ضروراتی است که هر طراح لباس باید بداند تا بتواند لباس خوابی باکیفیت طراحی کند . پس اگر بخواهید پارچه ای مناسب پوستتان انتخاب کنید در ابتدا این نکته را بدانید: با توجه به انواع پوست که متفاوت هستند یک پارچه برای تمامی افراد مناسب نیست.

انواع پارچه برای لباس خواب

برای آشنایی با پرطرفدارترین پارچه های مناسب لباس خواب با ما همراه باشید.

پلی استر پارچه ای مناسب برای لباس خواب

این جنس از پارچه در واقع پلاستیک مشتق شده از نفت است که میتوان از آن برای ساخت هرچیزی، حتی لباس خواب استفاده کرد. این پارچه ها در برابر چروک مقاوم هستند و سریعا خشک میشوند.همچنین جذب نشدن آب توسط پارچه پلی استر یکی دیگر از خصوصیات مثبت این پارچه است. در مقایسه با الیاف مصنوعی این پارچه ها تجزیه پذیر هستند و با محیط زیست بسیار سازگار هستند.
پنبه پارچه از جنس پنبه به دلیل نرمی زیاد برای انواع پوست مناسب است و در نهایت برای طراحی لباس خواب بسیار پرطرفدار است.

پارچه لینن مناسب لباس خواب

از دیگر ویژگی های این پارجه میتوان به ضد حساسیت بودن الیاف طبیعی ، شستشوی راحت آن اشاره کرد. مورد منفی که در رابطه با این پارچه وجود دارد این است که عایق مناسبی نیست.

لینن

این پارچه مانند ابریشم، یک پارچه لوکس به حساب می آید. ولیکن به دلیل احساس نرمی ارزش هزینه اضافی را دارد. بادوام بودن پارچه لینن باعث میشود لباس خواب شما برای چندسال بدون کوچک ترین آسیبی برای شما باقی بماند. یکی از مشکلات پارچه لینن این است که به راحتی چروک میشود.

طراحان لباس خواب

اگر وقتی از تختخواب بیرون میایید به چروکیده بودن لباس خواب خود اهمیتی نمیدهید، لینن انتخابی مناسب برای شما است همچنین میتوانید در صورت لزوم اتو خود را بیرون بیاورید و به آن ظاهری مناسب ببخشید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما طراحی لباس خواب را در انواع مختلف بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. باید بدانید که برای طراحی این نوع لباس معمولا الگوهای مختلفی مد نظر است. هر الگو می تواند اندازه های مختلفی را در اختیار فرد طراح کننده لباس بگذارد. در هنگام طراحی لباس تعیین نوع پارچه نیز مهم است. هرچه پارچه وزن کمتری داشته باشد و سبک باشد، می تواند در هنگام خواب حس راحتی بسیار خوبی نیز به فرد دهد،. پس اگر طراح لباس خواب هستید باید به مواردی که در این مقاله مطرح شد توجه داشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *