اصول طراحی لباس زمستانه را بدانید

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم اصول طراحی لباس زمستانه👇🏻

طراحی لباس زمستانه از مهم ترین و لذت بخش ترین بخش های رشته طراحی لباس به شمار میرود . شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که با شور و شوق با دامن‎‌ها و چادرهای مادر یا خواهر بزرگتان؛ لباس‌های مختلفی را برای خود طراحی میکردید؟ فیگورهای متفاوتی را جلوی آینه میگرفتید و مجذوب فشن شوی برندهای مختلف میشدید؟ یا اینکه میخواستید لباس رویاهایتان را برای عروسکتان خلق کنید؟
درواقع باید بگویم شما تنها نیستید! شما از همان کودکی میدانستید که میخواهید یک طراح لباس شوید. هیچ فرقی هم نمی‌کند طراحی لباس زمستانه باشد یا تابستانه و یا هر فصل دیگر! شما از خلق یک لباس و استایل کردن آن لذت میبرید و در این مسیر همتایان زیادی را میبینید و با آنها همراه خواهید شد. به گفته رالف لورن؛ مد به هیچ عنوان داستان برندها نیست. داستان مارک‌های لباس هم نیست. مد همان چیزی‌ست که از درون شما نشات میگیرد! همان چیزی که شما را وادار می‌کند برای خلق یک طرح جدید صدها طرح اولیه بر روی کاغذ بکشید و همه را مچاله کرده و به سطل آشغال بیاندازید!

اصول طراحی لباس زمستانه

یک طراح مد تنها لباس خلق نمی‌کند. بلکه نگرش های فرهنگی، زیبایی شناسی و الهاماتش را نیز در طرح‌های خود نشان می‌دهد و با افراد مختلفی اعم از تجار، استایلیست‌ها، الگوسازان، خیاط‌ها، آژانس‌های مدلینگ، شرکت‌های طراحی، سردبیران مجلات و غیره همکاری می‌کند.

آشنایی با صنعت مد

صنعت مد یک تجارت بین‌المللی چند میلیارد دلاری‌ست که مسیرهای شغلی زیادی را ایجاد کرده است. درواقع طراحان در این راستا نه تنها میتوانند به طراحی لباس زمستانه و تابستانه بپردازند بلکه میتوانند به حوزه طراحی عینک، لباس‌های ورزشی، کفش، کیف‌های دستی و غیره نیز ورود نمایند. البته که برای موفقیت در این مسیر به تحقیق و آموزش فراوان احتیاج دارند. هیچ طراح موفقی نیست که توانسته باشد یک شبه به هر آن چیزی که مدنظر دارد برسد. همه از یک خیاطی کوچک شروع کرده‌اند و هم‌اکنون هزاران نفر زیردست آنها آموزش دیده و مشغول به فعالیت‌اند. از طرفی یک طراح لباس کارش پس از طراحی لباس مدنظر تمام نمی‌شود.

نکات طراحی لباس زمستانه

او حتی در مرحله انتخاب پارچه، برش الگوها، رنگ لباس، مواد بکار رفته در لباس، مدل مو، آرایش و حتی اکسسوری‌ها نیز نظارت دارد. همین مسائل هم باعث شده تا طراح لباس بالاترین جایگاه را در این صنعت داشته باشد. مطمئنا حال به خوبی میدانید طراحی لباس چیست!
اما مسلما همه چیز در همین مفهوم خلاصه نمی‌شود. از همین‌رو قصد داریم در ادامه توضیحات کامل‌تری را در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم .پس با ما همراه باشید.

شروع طراحی لباس زمستانه

هر موفقیتی و هر کاری از جایی شروع می‌شود. فکر میکنید برای طراحی لباس زمستانه و هر نوع لباس دیگر باید از کجا شروع کنید؟

مراحل طراحی لباس زمستانه

بدون هیچ شکی در ابتدا از خود بپرسید؛ آیا به این شغل به این کار و به این حرفه علاقمند هستم؟ آیا بازار کار، درآمد و ظرفیت این حرفه را میدانم؟ چه تصویری از آینده کاری‌ام در ذهن ساخته‌ام؟ و از همه مهم‌تر؛ برای ورود به دنیای طراحی لباس باید از کجا شروع کنم؟
در ابتدای امر و برای ورود به صنعت مد و فشن باید آموزش‌های لازم را دریافت نمائید. حال این آموزش‌ها میخواهد حضور در رشته هنر و طراحی لباس یا شرکت در دوره‌های مختلف برگزار شده در پویا اندیش باشد. به عبارت ساده‌تر؛ شما اول از همه باید اصول طراحی لباس را بشناسید.

نکاتی درباره طراحی لباس زمستانه

یکی از ابتدایی‌ترین اقدامات یادگیری طراحی لباس، دانستن طراحی متناسب با هر فصل است. شما به عنوان یک طراح باید نکاتی را در حین طراحی لباس زمستانه رعایت کنید. در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی از این نکات آشنا سازیم:

طراحی پالتو زمستانه

• از اصلی‌ترین مولفه‌های لباس زمستانه، گرم و چند لایه بودن آن است. پنابراین لباس‌ها را به صورت چند لایه طراحی نمایید. بهترین گزینه برای لایه‌ اولیه استفاده از پارچه‌های نازک و ضد رطوبت میباشد، تا در عین گرم نگه داشتن، باعث ایجاد عرق نشود. برای لایه میانه به سراغ پارچه‌های پشمی و عایق کردن بدن بروید و برای لایه آخر میتوانید از یک کت زمستانه به منظور محافظت از شما در باد و باران استفاده کنید.
• حتما به اندازه و سایز لباس‌ها از نظر تنگی و گشادی دقت نمایید. بطور کلی لباس‌های تنگ مانع از ورود سرما به بدن شما میشود. برای مثال بهتر است تا در این فصل شلوار جین تنگ را با چکمه‌های بلند به همراه ژاکت بافتنی اور سایز بپوشید. حتی میتوانید برای گرم نگه داشتن پاها در هنگام پوشیدن دامن، از ساق و یا جوراب شلواری پشمی استفاده کنید.
• از طراحی پالتوهای ترند در زمستان غافل نشوید ! زیرا در این فصل هدف اصلی شما محافظت از خود در برابر سرماست. هر چند که نمیتوان شیک بودن کت‌های کوتاه و دارای برش را کتمان کرد. اما داشتن یک پالتوی بلند برای روزهای سرد سال، یکی از بایدهاست. این نوع از کت‌ها علاوه بر محافظت از تمامی بدن شما در برابر سرما، شما را کشیده‌تر نشان میدهد و همیشه روی مد هستند.

پارچه های مناسب طراحی لباس زمستانه

پارچه‌های مناسب برای فصول سرد

• یکی دیگر از مواردی که در طراحی لباس زمستانه باید به آن دقت کنید؛ استفاده از پارچه‌های متناسب با فصول سرد میباشد. برای مثال در طراحی پایین تنه، کتان یک پارچه عالی و متناسب با فصل سرماست. زیرا با توجه به وزن سبک، بدن شما را در برابر سرما گرم نگه میدارد. برای بالا تنه به سراغ پارچه‌های پشمی بروید، زیرا علاوه بر مقاوم بودن در برابر باران، گرمای قابل قبولی به شما میدهد.
• همانطور که اشاره کردیم؛ پارچه‌های پشمی انتخاب بسیار مناسبی برای زمستان میباشد، زیرا با توجه به ویژگی ضد رطوبتی که دارد باعث گرم و خشک نگه داشتن شما در تمام طول روز میشود. اما اگر پارچه پشمی باعث خارش و حساسیت در بدن شما میشود، میتوانید به سراغ پارچه‌های مرینو و ترکه بروید.
• در طراحی لباس‌های زمستانه استفاده از پارچه‌های پنبه‌ای را به حداقل برسانید. پنبه یک ماده شگفت‌انگیز است، اما بدترین ویژگی آن، جذب بالای آب میباشد. به همین دلیل لباس‌های پنبه‌ای انتخاب مناسبی برای فصل زمستان نیستند.
• در این فصل، استفاده از اکسسوری‌هایی همچون؛ کلاه، چتر، دستکش و شال گردن را حتما جدی بگیرید. اما در هنگام انتخاب این آیتم‎های تلاش نمایید تا رنگ آنها با سایر قسمت‌های لباس متفاوت باشد.

پارچه برای طراحی پالتو زمستانه

برای تبدیل شدن به یک طراح مد به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

به خوبی میدانید؛ هر فردی دارای مجموعه ای از مهارت‌های منحصر به فرد است. از همین‌رو به عنوان یک طراح و برای طراحی لباس زمستانه و انواع لباس دیگر، باید مهارت‌های زیر را در خود تقویت کنید.

توانایی هنری و خلاقیت در طراحی لباس زمستانه

مهمترین مهارت برای یک طراح مد یا هر هنرمند دیگری، استعداد طبیعی اوست. آنها در هر صورت میخواهند هنرشان قابل تشخیص و متمایز باشد.

اصول طراحی لباس زمستانه

شاید برایتان جالب باشد بدانید؛ بسیاری از طراحان مد قبل از اینکه به طراحی لباس روی بیاورند، به عنوان معمار، طراح گرافیک یا در زمینه های مرتبط دیگر فعالیت داشتند. درواقع به نحوی در حال استفاده از این استعداد ذاتی خود بودند. البته برخی معتقدند مهارت های هنری ذاتی هستند و نمی توان آنها را آموزش داد. اما هیچ چیز غیرممکن نیست و کلاس‌ها و دوره‌های مختلف و تمرین روزانه می تواند به شما کمک کند تا مهارت های خود را تقویت کنید.

مهارت‌های ارتباطی

هر طراح مد معروفی برای توسعه برند خود به مهارت های ارتباطی خوب نیاز دارد. درواقع این امکان وجود دارد که در طول فعالیت خود، بخشی از یک تیم طراحی باشید یا تیم خود را رهبری کنید. هنگام کار با تیم ها، به جای اینکه منتظر بمانید، تحقیقات و ایده های خود را روی میز بیاورید!

ایده طراحی لباس زمستانه

گوش دادن نیز بخش بزرگی از همکاری موثر است. شما هیچگاه نمیتوانید به تنهایی یک مجموعه بسازید. باید بشنوید که هم تیمی های‌تان چه می گویند تا با کمک آنها طرح های‌تان را به تکامل برسانید.  

مهارت های خیاطی و طراحی

خیاطی یک مهارت اساسی برای هر طراح مد است. شاید تسلط کامل بر مهارت‌های اولیه دوخت لباس، مانند چرخ خیاطی، لازم نباشد، اما هر طراح نوظهوری باید دانش اولیه‌ای نسبت به خیاطی داشته باشد. جنس پارچه‌های مختلف را بشناسد و از خواص آنها آگاه باشد تا طرح مدنظر را به بهترین شکل ممکن پیاده نماید.

درک پارچه و مواد

با درک و لمس‌ها پارچه‌ها نسبت به نوع دوخت آنها آشنا خواهید شد. در این مسیر میتوانید از منابع مختلفی مثل کلاس‌ها و دوره‌های مختلف استفاده کنید.

خیاطی لباس زمستانه

فراموش نکنید؛ انتخاب پارچه بخش مهمی از بیان ایده های شماست. پارچه‌هایی را که می‌خواهید با آن‌ها کار کنید، لمس و احساس کنید. تصمیم گیری خلاقانه تنها بر اساس یک نمونه ممکن است توانایی شما را برای درک حرکت و پوشیدن روی بدن انسان محدود کند.

ودر آخر

این روزها مدارس و آموزشگاه های بسیار زیادی در راستای تربیت طراحان مد جهت طراحی لباس زمستانه و غیره فعالیت می‌کنند. مدرسانی که از جان و دل مایه گذاشته و هر آن چیزی که در چنته دارند را به آنها ارائه می‌دهند.
از جمله این مدارس، سایت پویا اندیش است که همواره بروزترینِ اطلاعات را ارائه می‌دهد و با آموزش درست و اصولی راه پیشرفت را به طراحان و علاقمندان تازه کار نشان می‌دهد.
با این حال فراموش نکنید، تنها راه موفقیت، تمرین و تکرار و علاقمندی به این مسیر است.

5/5 - (23 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *