همه چیز درباره استایل کاسپلی

فهرست عناوین

تا چه اندازه به کاراکترها و شخصیت‌های یک فیلم یا انیمیشن علاقمند هستید؟ چه اندازه از اوقات خود را صرف تماشای فیلم و سریال می‌کنید؟ تاکنون به این فکر کرده‌اید که شبیه این کاراکترها شوید؟ مثلا من در کودکی علاقمند بودم تا به شخصیت بل در انمیشین دیو و دلبر تبدیل شوم. این موضوع را حتی میتوانستید از لباس‌هایم نیز متوجه شوید! جالب اینجاست که این روزها استایل کاسپلی دقیقا همان چیزی‌ست که در کودکی انجام میدادم!
اجازه دهید توضیح کامل‌تری درخصوص این استایل ارائه دهم. این روزها استایل کوزپلی یا همان کاسپی یکی از انواع سبک‌های پوشش لباس است که در آن افراد تمام تلاش‌شان را به کار میگیرند تا شبیه به کاراکترهای یک فیلم، سریال، انیمیشن، انیمه و غیره به نظر آیند. به نوعی آنها به تقلید از طرز لباس پوشیدن بازیگران می‌کنند.
این اتفاق در دنیای مد و فشن تحت عنوان استایل کوزپلی شناخته می‌شود! مطمئنم که همه ما در کودکی و حتی نوجوانی، چنین تجربه‌ای داشته‌ایم. اما با این حال میخواهم در ادامه این مقاله اطلاعات کامل‌تری از این استایل خدمت شما ارائه دهم.

تاریخچه استایل کاسپلی

اولین بار لغت کاسپلی در سال 1984 در کشور ژاپن متولد شد. این لغا کلمه Costume Play می‌اید. یعنی عملی که در آن شخص تلاش کند با پوشش و گریم‌های متفاوت خود را به شخصیت‌های یک فیلم،؛ کمیک، انیمه، بازی‌های کامپیوتری و غیره شبیه کند. کسانی که این کار را انجام می‌دهند؛ کاسپیلر نامیده می‌شوند.

تاریخچه استایل کاسپلی

نگاه به تاریخچه این سبک از استایل کمی ما را سردرگم می‌کند زیرا کمی عجیب و غریب است. درواقع برای آگاهی از چگونگی شکل گیری این استایل باید به قرن 15 میلادی برگردیم. جایی که مردم در تلاش بودند با کارناوال‌ها و فستیوال‌های مختلف، به حاکم یا مجسمه‌های معروف شبیه شوند. برخی از آنها هم میخواستند با لباس‌های‌شان منظور یا مفهومی را انتقال دهند. مثلا در یک تئاتر یا سیرک شبیه به شخصیت‌های معروف میشدند.
کاسپلی در دنیای امروز ژاپن نقش بسیار مهمی دارد و اوج آن را میتوان در شب‌های هالیووین مشاهده کرد. شما به کدام کاراکتر علاقمند هستید؟

استایل کاسپلی چیست؟

کاسپلی را باید نوعی هنر پرفورمنس بدانید که علاقمندان به آن، کاسپلییر شناخته می‌شوند. در این نوع از استایل شما با هیچگونه الزامی روبرو نمی‌شوید. در این نوع از استایل جنسیت در کاراکترها و فرآیند شبیه شدن به آن از بین میرود.

استایل کاسپلی چیست؟

تقریبا از سال 1990 بود که تعداد علاقمندان به این استایل افزایش پیدا کرد. هر چند که قبل از آن به عنوان یک فرهنگ پرطرفدار بین مردم ژاپن و برخی دیگر از کشورهای آسیا و غرب شناخته شده است.
با توجه به این تفاسیر؛ اگر شما به عنوان یک طراح لباس به سمت طراحی این نوع از لباس‌ها علاقمند شوید؛ خیلی تعجب برانگیز نیست!

طریقه تبدیل کردن استایل به کاسپلی

خب باید بگوییم که برای تبدیل شدن به یک کاسپیلر اصلا کار سختی پیش روی شما نیست! همه چیز به طرز لباس پوشیدن شما برمیگردد. اما مراحل زیر کمک می‌کند تا کاسپیلر شدن را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید:

طریقه تبدیل کردن استایل به کاسپلی
  • در ابتدا باید یک کاراکتر برای خود انتخاب کنید. این کاراکتر میتواند هر کسی یا هر چیزی باشد. سپس به ویژگی‌های ظاهری آن دقت بسیار زیادی داشته باشید.
  • بررسی استایل شخصیتی که انتخاب کرده‌اید بسیار حائز اهمیت است. مثلا رنگ‌هایی که در لباس خود به کار برده، طرز لباس پوشیدنش و حتی آرایشی که دارد. استایل موهایش! همه این موارد میتواند به شما در این مسیر کمک کند.
  • در گام بعدی همه چیز آماده‌ست تا شما استایل کاسپلی خود را با کمی شخصی سازی، بسازید. در این راستا استفاده از اکسسوری‌های خاص می‌تواند کمک کننده باشد.

در این میان باید مطلب بسیار مهمی را بگوییم؛ اینکه هدف و منظور استایل کاسپلی به هیچ عنوان این نیست که صرفا پوششی مطابق یک شخصیت به تن کنید. شما باید عادات و دیالوگ‌های معروف آن را نیز مرتبا به زبان آورید. به همین دلیل است که این قبیل از افراد از مهارت بازیگری بسیار بالایی برخوردارند.
به نوعی میتوان گفت؛ شما به عنوان یک کاسپیلر باید با شخصیتی که انتخاب می‌کنید، زندگی کنید تا در پیاده‌سازی آن موفق شوید!

استایل های معروف کاسپلی

حال که به خوبی میدانید استایل معروف کاسپلی چیست، مطمئنا برایتان جذاب خواهد بود که معروف‌ترین این استایل‌ها را بشناسید.

مرد عنکبوتی

مردعنکبوتی یکی از استایل های معروف کاسپلی

راستش را بخواهید من خودم هم از اینکه بتوانم با تار زدن در آسمان شهر بچرخم استقبال می‌کنم، اما متاسفانه محقق کردن چنین چیزی امکانپذیر نیست! از همین‌رو به سراغ لباس مخصوص او رفته یا از انواع لوازم بازی و تیشرت و غیره استفاده می‌کنم. مسلما کودکان زیادی را دیده‌اید که لباس اسپایدر به تن کرد‌ه‌اند، میتوانید آنها را کاسپیلرهای کوچک بدانید.

هری پاتر

هری پاتر یکی از استایل های معروف کاسپلی

مگر میشود در دنیای امروز کسی با هری پاتر آشنا نباشد؟ هری پاتر یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌هاست که کمتر کودک و نوجوان و بزرگسالی‌ست که آن را ندیده باشد! همین محبوبیت هم باعث شده تا بسیاری از افراد به سراغ استایل او بروند و اکثرا از رنگ‌های تیره استفاده کنند. این مسئله گاها از جانب والدین مورد حمایت قرار نمیگیرد.

جوکر و بتمن

جوکر و بتمن

جوکر و بتمن دو تن دیگر از استایل‌های کاسپلی معروف هستند که از شخصیتی فانتزی برخوردارند و افراد در هر سنی میتوانند از استایل آنها استفاده کنند. اما نکته مهم در کاسپلیر شدن با استایل این دو شخصیت، به گفتار و لهجه آنها برمیگردد. حتما نحوه صحبت جوکر را دیده‌اید یا حتی بتمن با آن صورت جدی و لحن بسیار جدی‌تر! فراموش نکنید که برای کاسپیلر شدن باید به این دو مورد هم توجه داشته باشید.

و در آخر

با توجه به توضیحات و نکات گفته شده میتوان به این نتیجه رسید که افراد در هر گروه سنی میتوانند استایل کاسپلی داشته باشند. معمولا میتوانید این نوع از استایل‌ها را در فستیوال‌ها و مراسمات ببینید. با توجه به نزدیک شدن به هالووین، استفاده از این استایل به اوج خود میرسد. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای جلب توجه دیگران، بدون بازیگری و استفاده از حرکات و فعالیت‌های مختلف، نمیتوانید چنین خواسته‌ای را به واقعیت تبدیل نمائید.
همچنین اگر دوست دارید با استایل های دیگر نظیر گات اسلایل آشنا شوید مطالعه بخش های دیگر به شما پیشنهاد میشود.

5/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *