گاث استایل چیست؟

فهرست عناوین

درباره گاث استایل چه میدانید؟ این نوع مد و استایل به قرن 18 و 19 میلادی گره خورده است و ویژگی‌های آشکار تیره، مرموز، کهنه و همگن سبک گوتیک را مشخص می‌کند. هر چند که این مد الهام بخش سبک‌های بسیار زیادی بوده که به هیچ عنوان گوتیک نیستند. اجازه دهید سوال مهمی را بپرسیم؛ تاکنون اسم گوتیک را شنیده‌اید؟ گوتیک نام جنبشی‌ست در دهه 1980 میلادی که با هدف به چالش کشیدن هنجارهای اجتماعی شکل گرفت! کافیست نگاهی به استایل گاث زنانه بیاندازید؛ به خوبی درمی‌یابید که این استایل از هیچ نظم و ترتیبی پییروی نمی‌کند. اما در عین حال زیبایی مخوفی را به نمایش میگذارد.

اگر که میخواهید استایل گاث یا همان گوتیک را دنبال کنید، در ابتدا باید اطلاعاتتان را درخصوص این استایل افزایش دهید. در ادامه این مقاله میخواهیم بگوییم گاث چیست و چطور میتواند شما را متمایز کند.

اصول استایل گاث

با گاث استایل آشنا شوید

مد گوت، از طریق ارتباط با تاریکی، رمز و رازها و اکسسوری‌های مختلف موجود در کمد لباس و البته آرایش دودی متمایز می‌شود. حتی این امکان وجود دارد که عده‌ای از اینکه تمامی گاث استایل‌ها مشکی نمیپوشند، متعجب شوند! اما نکته دقیقا همینجاست؛ گوت‌ها متمایل‌اند در جامعه‌ای که بیش از حد سازگار است، برجسته شوند.

در مد گوت اغلب افراد موهایی سیاه، ناخن‌هایی با لاک مشکی، خط چشم تیره با لباس‌های مشکی به سبک دورهمی دارند. البته خالی از لطف نیست بدانید؛ چندین مد یا پارچه دیگر هم مستقیما با استایل گاث در ارتباط است. پارچه‌هایی مثل مخمل، توری، چرم، کرست یا حتی دستکش!

از جمله هیجان‌انگیزترین جنبه‌های این سبک، اسرارآمیز بودن آن است. در ادامه میخواهیم از انواع استایل گاث صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

گاث چیست

لباس گوتیک

اکثر مردان یا زنانی که به گاث استایل علاقمندند، در کمد لباس‌شان، شنل، سنجاق سینه، چکمه های تا مچ پا، و چکمه های رزمی، کرست و نیم تنه، لباس های کاملا زرشکی یا مشکی دارند. همه چیز از سگک های محکم، خطوط خیالی، و پارچه های چرم مصنوعی و ساتن زیبا آغاز می‌شود تا ترکیبی باورنکردنی از سبک گوتیک را به وجود آورند. درواقع چیزی نزدیک به استایل متال! البته که نباید این دو با یکدیگر یکسان و مشابه در نظر گرفته شوند.

یک گوت می تواند یک جلیقه بنفش خرد شده یا دامن مخملی، کفش های بلند به سبک قدیمی، یا چکمه های کار مشکی به همراه تی شرت های مشکی پاره بپوشد. گوت ها از آرایش چشم تیره، لاک ناخن مشکی و رژ لب سیاه استفاده می‌کنند. حتی پانچ ها، خالکوبی و سوراخ کردن گوش و بینی و لب و… در میان گوت ها رایج بوده و اغلب آنها به سراغ طرح های سلتیک باستانی میروند.

استایل گاث مردانه

گاث استایل گوتیک مردانه چگونه است؟

برای ساخت استایل گاث مردانه، میتوانید به سراغ آیتم‌های کژوال بروید. مثلا از شلوارهای جین مشکی یا حتی چرم استفاده کنید که به عقیده بسیاری از متخصصان و طراحان لباس برای سبک گوتیک، بهترین گزینه هستند. البته نکته قابل توجه اینجاست که شلوارتان باید به اندازه کافی چسبان یا تنگ هم باشد تا سبک گوتیک را به خوبی به نمایش بگذارد.

اگر میخواهید استایل‌تان خاص‌تر از هر زمان دیگری باشد، کت‌ها همان چیزی‌ هستند که میخواهید که یک هارمونی و زیبایی خارق‌العاده را با شلوارهای‌تان ایجاد می‌کند.

استایل گوتیک مردانه

کت و شلوارهای گوتیک هم از جمله جذاب‌ترین آیتم‌های این استایل به حساب می‌آید. طراحان لباس برای دوخت این سبک اغلب از پارچه‌هایی نفیس و ظریف مانند ابریشم، اطلس، چرم یا مخمل استفاده می‌کنند. وجود طرح‌هایی با رنگ تیره مثل گل دوزی نیز از جمله بخش‌های جداناپذیر در طراحی کت و شلوارهای گاث استایل است. زیرا جلوه‌ای وینتج و بسیار منحصر به فرد و جذاب به کت و شلوارها اضافه می‌کند.

علاوه بر تمامی این موارد و وجود گل دوزی‌ها، شما میتوانید شاهد دکمه‌ها، سگک‌های مختلف و همچنین فلزات نیز در این کت و شلوارها باشید.

این نکته را هم باید متذکر شویم؛ جدید ترین مد کت‌های بلند به همراه جلیقه هم جزئی از آیتم‌های مردانه استایل گاث به حساب می‌ایند. درواقع اگر که میخواهید استایل مجلسی برای خود بسازید، این سبک از کت‌ها دقیقا همان چیزی‌ست که میخواهید.

مد گوتیک

چگونه وارد مد گوتیک شویم؟

این امکان وجود دارد که ورود به سبک گویت با چالش‌هایی همراه باشد. زیرا به مطالعات دقیق زیادی نیاز پیدا خواهید کرد. اما اگر بتوانید یک تصویر درست از گاث استایل برای خود ایجاد کنید، ورود به دنیای افسانه‌ای و خارق‌العاده این مد اصلا سخت نیست! توصیه ما این است؛ تا جایی که احساس راحتی می کنید به آرامی با سبک پیش بروید تا به خاطر تغییرات ناهموار مورد انتقاد قرار نگیرید.

برای تاکید بیشتر می توانید از اکسسوری های مختلف مو استفاده کنید. مثلا موهای‌تان را به چندین رنگ درآورید. یا رنگ مشکی را به عنوان رنگ پایه مورد علاقه برای این سبک در نظر بگیرید. حداقل یک عنصر از سبک گوتیک را در استایل خود قرار دهید تا لذت و قدرت این سبک را احساس کنید.

آیتم‌های کاث استایل

و در آخر

افراد زیادی را میشناسیم که علاقه زیادی به گاث استایل دارند، اما جسارت استفاده از المان‎های این استایل در آنها وجود ندارد! حتی گاها در خلوت خود یا محافل دوستانه، به سراغ آرایش‌های تیره و استایل‌های گاث میروند اما هیچگاه جرات و قدرت به تن کردن این استایل در عموم را ندارند!

میخواهم بگوییم که هیچ اشکالی ندارد. هیچ نیازی نیست که تمامی آیتم‌ها و المان‌های این استایل را رعایت کنید. کاملا آن را شخصی سازی کنید. یعنی همان المان‌هایی که از استایل گوتیک میخواهید را بکار ببرید. مثلا آرایش چشم مشکی و تیره داشته باشید. لاک مشکی بزنید. لباس‌های تیره بپوشید و خلاصه هر آن چیزی که میخواهید را استفاده کنید تا به مرور یک استایل کاملا متعادل را ساخته و حس خوبی نسبت به ظاهرتان بدست آورید.

2/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *