اسکچ طراحی لباس

فهرست عناوین

اسکچ طراحی لباس موضوعی است که در طول این مطلب قرار است به آن بپردازیم. این مسأله سبب می‌شود تا ما بتوانیم اسکچ در طراحی کردن لباس را به طور کامل درک کنیم . و متوجه باشیم که کاربرد و کارایی این کار در چه چیزی است. زمانی که این مسأله را به طور کامل متوجه شویم . می‌توان گفت : که آیا اسکچ زدن در کاری همچون طراحی لباس سبب پیشرفت کار طراح خواهد شد یا خیر؟

اسکچ طراحی لباس

اما اسکچ طراحی لباس چیست؟ این کار را می‌توانیم اولین قدم در پروسه و مراحل خلق و تولید یک لباس جدید بدانیم.

اسکچ در طراحی لباس

اگر شما طراح لباس باشید و مزون و یا فردی از شما بخواهد که یک لباس جدید برای او بدوزید، لازم است که چیزی بیشتر از یک طراح لباس شق و رق با مدادی در دست باشید.

برای طراحی کردن یک لباس باید بدانید که نیاز به یک طرح اولیه و یا همان اتود اولیه دارید. این اتود اولیه می‌تواند تعیین کند که لباس نهایی به چه شکلی خواهد بود. اسکچ طراحی لباس در حقیقت می‌تواند نشان دهد که سطح معلومات و مهارت شما و همچنین میزان خلاقیتی که در کار خود دارید در چه حدی قرار دارد. معمولاً اسکچ‌های لباس می‌توانند در زمانی که می‌خواهید یک مدل برای نمایش لباس انتخاب کنید و یا می‌خواهید تا تزئینات مختلفی را به لباس افزوده یا از آن کم کنید نیز اهمیت زیادی دارند.

اسکچ چهره

اما اسکچ چهره چیست ؟ طراحان لباس باید از روی اتود اولیه یا همان اسکچ، لباس مورد نظر را بدوزند.

اسکیس چهره در طراحی لباس

این در حالی است که در اسکچ چهره نقاش باید از روی اسکچی که می‌زند، چهره فرد را بکشد.
معمولاً برای ترسیم چهره یک فرد و یا طراحی پرتره از روی تصویر او، لازم است . تا ابتدا اسکچ چهره او را رسم کنند . و در مرحله بعدی به سراغ رسم انواع جزئیات مربوط به چهره او بروید. این کار سبب می‌شود تا بتوانید هرچه بهتر و ساده‌تر پرتره‌ای که می‌خواهید را رسم کنید. مسلماً برای این موضوع گام‌ها و مراحلی نیز وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد.

برای اسکچ چهره ترس خود از این کار را کنار بگذارید . و یک بار برای همیشه با اسکچ زدن روبرو شوید. فراموش نکنید که احتمال خرابکاری وجود دارد، اما این موضوع به هیچ وجه نباید مانع شما برای انجام کار‌هایتان شود. برای همین توصیه می‌کنیم . تا قدم اول را بردارید و اسکچ زدن را تمرین کنید.

مراحل اسکچ چهره در طراحی لباس

مراحل اسکیس چهره

تمامی لوازم مورد نیاز را فراهم کنید که بتوانید اسکچ خود را به شکل مناسبی بزنید و از این بابت خیالتان راحت باشد. در مرحله بعدی باید فرم کلی صورت را با استفاده از خطوط مختلف ترسیم کرده و با جزئیاتی که رسم می‌کنید، محل قرارگیری چشم‌ها، دهان، بینی و گوش‌ها را نیز تعیین کنید.

زمانی که فرم کلی صورت را کشیدید . و خطوط اندازه‌گیری را رسم کردید . لازم است تا به سراغ طراحی چشم‌ها بروید. پس از رسم چشم‌ها نوبت به رسم بینی و پس از آن نیز نوبت به ابرو‌ها، لب، گوش و مو‌ها می‌شود. هر قدر مراحل اولیه کار را با دقت بیشتری انجام دهید، می‌توان گفت که در نهایت چهره یا همان پرتره بهتری را ترسیم خواهید کرد و این موضوع می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

اسکچ چهره در طراحی لباس

ایده برای طراحی لباس

یکی دیگر از نکاتی که در اسکچ طراحی لباس و یا در اسکیس‌های طراحی لباس وجود دارد . مربوط به‌ایده‌هایی است که برای طراحی لباس داده می‌شود.

آموزش اسکچ طراحی لباس

ایده‌های مربوط به طراحی لباس می‌توانند در بخش‌های مختلف و به شکل‌های گوناگونی نمایان شوند. مسلماً اسکچ کمک زیادی به شما در این زمینه خواهد کرد.

طراحان مختلف انواع لباس‌ها می‌توانند‌ایده‌های گوناگونی را داشته باشند. این‌ایده‌های مختلف همگی سبب می‌شوند تا طراح در میان انبوهی از طرح و‌ایده‌ها گیر کند و دچار سردرگمی بدی شود. اسکچ زدن طرح‌ها و‌ایده‌هایی که در ذهن وجود دارد به طراح کمک می‌کند . تا به صورت دو بعدی و در دنیای واقعی این اسکچ‌ها را مشاهده کند . و در صورتی که هرگونه مشکلی از این بابت وجود داشته داشت طرح را می‌توانید تغییر دهید . و یا جزئیاتی را به آن افزوده و یا از آن کم کنید.

آموزش طراحی لباس و اسکچ

نکته دیگری که در اسکچ طراحی لباس و ارتباط آن با‌ایده‌های طراحی وجود دارد . این است که با اسکچ زدن می‌توانید متوجه شوید که کدام طرح برای ارائه به بازار مصرف گزینه بهتری است و کدام طرح نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اسکچ چیست؟

اسکچ یا همان اسکچ طراحی لباس یکی از مواردی است که هر طراح لباسی باید پیش از آن که بخواهد کار طراحی خود را انجام دهد، نسبت به انجام آن مبادرت کند . اطلاع از جزئیات مربوط به اسکچ زدن سبب می شود تا بتوانید این کار را در نهایت مهارت انجام دهید و سپس لباسی که بر اساس آن آماده میکنید نیز به شکلی مناسب دوخته شود.

دوره خلاقیت در طراحی لباس

مورد بعدی که لازم است در مورد طراحی لباس به آن توجه شود، دوره‌هایی است که تحت عنوان دوره خلاقیت در طراحی لباس برگزار می‌شود.

مراحل اسکچ در طراحی لباس

در این دوره‌ها به کاراموز آموزش داده می‌شود . که چگونه می‌تواند طراحی‌های منحصر به فردی را داشته باشد . و از بابت این نوع از طراحی‌ها چگونه می‌تواند لباس‌هایی که مورد قبول افراد مختلف هستند را طراحی کرده و بدوزد.

معمولاً برای گزراندن این دوره . باید اصول اولیه طراحی دوخت را آموزش ببینید . و یا حداقل اطلاعات را در این زمینه داشته باشید . که بتوانید با استفاده از مهارت‌هایی که در خصوص افزایش خلاقیت یاد می‌گیرید، اسکچ‌ها را بر روی لباس‌های خود بزنید.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص اسکچ طراحی لباس بیان شدند، همگی مواردی بودند که سبب می‌شدند تا پیشرفت‌های بیشتری را به دست‌آورید.

اسکچ چیست ؟

این کار سبب می‌شود . اسکچ و همچنین طراحی لباس‌های مختلف را بادقت بیشتری انجام دهید. به منظور کسب آموزش‌های بهتر در این زمینه می‌توانید به آموزشگاه‌های طراحی لباس مراجعه کرده . و آموزش‌های لازم در این زمینه را در آنجا یاد بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *