همه چیز در مورد fashion icon

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم آموزش فشن آیکون ( fashion icon ) 👇🏻

در دنیای مد و فشن همیشه از اصطلاحات جدید برای ارائه یک رویکرد متمایز در دوران فعلی این صنعت استفاده می شود. در این حوزه همیشه مبنا بر به روز بودن و بهترین بودن است. حال در این راستا گاهی نیم نگاهی نیز به سوی آینده دنیای مد و فشن می شود و در این زمینه اصطلاحات دیگری را می شویم.

یکی از این موارد فشن آیکون ها هستند. این اصطلاح بسیار مهمی در دنیای مد است که به یک روند ادامه دار از هم اکنون تا آینده اشاره دارد. fashion icon ها را با عنوان نماد مد بودن نیز می شناسند. اگر برای شما هم این اصطلاح و مفهومی که دارد جدید و ناشناخته است، در این مقاله از سایت پویا اندیش با ما همراه باشید تا بیشتر با مفهوم و کاربرد فشن آیکون ها آشنا شویم.

معنی فشن آیکون چیست؟

همان طور که گفته شد فشن آیکون ها را عنوان نماد مد بودن نیز می شناسند. این اصطلاح اخیر جایگزین مفهوم قدیمی رهبران مد شده است. فشن آیکون بودن به معنای تنظیم روندهای آینده است. فشن آیکون به معنی نماد چیزی بودن است. در دنیای مد این اصطلاح به افرادی اطلاق می شود که یک سبک و استایل ویژه را معرفی می کنند.

علاوه بر این می توان این مفهوم را به معنای بی انتها بودن در سبک شخصی نیز در نظر گرفت. با این حال فشن آیکون بودن فراتر از سبک است. آنها سبک و استایلی را ارائه می دهند که برای مدت زمانی طولانی ماندگار است و افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا آن را دنبال می کند. نمادهای مد ارائه دهنده یک ترند خاص و ویژه هستند که حتی سال ها بعد نیز این سبک و استایل را با نام آن فشن آیکون می شناسند. آنها در تمامی دوره ها حضور داشته و تاثیرات بسیار زیادی را در صنعت مد گذاشته اند.

آیا فشن آیکون ها همان مدل ها هستند؟

گاهی اوقات فشن آیکون ها را با مدل های معروف اشتباه می گیرند. شاید یک مدل هم بتواند به یک فشن آیکون تبدیل شود اما الزاما تمام مدل ها فشن آیکون نیستند. یک مدل ارائه دهنده سبکی تعیین شده توسط یک برند یا یک مزون است.

اما یک فشن آیکون سلیقه و ترند شخصی خود را ارائه می دهد و به دلیل شخصیت کاریزماتیکی که دارد، میلیون ها نفر در سراسر دنیا سبک و استایل او را می شناسند و آن را دنبال می کنند. در واقع این سبک تبدیل به نماد شخصی او شده و در کنار سایر شاخصه های برجسته ای که یک فشن آیکون دارد، استایل و سبک او به صورت کاملا متمایز شناخته می شود. این فرد به خصوص می تواند یک ترند منحصر به فرد را تعیین کرده تا به این طریق یک روند جریان دار در آینده را به وجود آورد. حتی این روند در حدی تاثیر گذار است که می تواند روی فرهنگ نیز اثر گذاشته و آن را به صورت قابل توجهی تغییر دهد.

چطور می توان به یک فشن آیکون تبدیل شد؟

نماد مد بودن به معنای ایجاد روند و شیک ماندن برای سال ‌های آینده است. فشن آیکون ها متنوع و منحصر به فرد هستند، بنابراین مهم است که در هنگام توسعه استایل شخصی خود تا حد امکان معتبر باشید. تبدیل شدن به یک نماد مد نیازمند کار سخت، اشتیاق و صبر است، بنابراین هرگز در طول این فرآیند تسلیم نشوید. برای تبدیل شدن به یک فشن آیکون، باید تحقیقات خود را انجام داده، سبک خود را توسعه داده و تا زمانی که می توانید برای موفقیت تلاش کنید.

آنها در واقع نمادهایی هستند که می خواهند فرهنگ را شکل دهند و روی آن تاثیر بگذارند. در نتیجه برای رسیدن به یک فشن آیکون باید در کنار داشتن یک درک روشن از مد، در مورد رویدادهای جاری، تاریخچه آن و تحقیق و توسعه یک فلسفه شخصی به روز بود. در نتیجه برای تبدیل شدن به یک فشن آیکون باید بیشتر از این که یک نماد باشید در زمینه مد و مفاهیم آن به روز بود.

در این زمینه باید به خوبی مفهوم فشن آیکون ها را درک کرد، در زمینه جریان های مختلف به روز بود، یک فلسفه شخصی را شکل داد و از اصطلاحات مختلف دنیای مد برای ارائه یک تعریف دقیق از استایل شخصی خود استفاده کرد. در کنار این موارد می توان از ایده های موجود یا Fashion icon های فعلی و قبلی نیز الهام گرفت.

تاریخچه مد و فشن آیکون

فشن آیکون ها به دوران کنونی محدود نمی شوند و می توان برای آنها دوره ای بسیار طولانی را در نظر گرفت. همان طور که گفته شد در گذشته به آنها رهبران مد گفته می شد و آنها کسانی بودند که در بالاترین سطح اجتماعی قرار داشتند. یعنی در واقع فشن آیکون ها در گذشته بیشتر از خانواده های سلطنتی، اشراف و … بودند.

در فرانسه و انگلیس می توان ردپای نمادهای مد را در بین همسر ناپلئون، شاهزاده ریجنت و … دنبال کرد. در آغاز قرن بیستم در مجلات و فیلم های آن دهه می توان پادشاه ادوارد هفتم و همسرش الکساندار را به عنوان نمادهای مد آن دوره در نظر گرفت. بسیاری از معشوقه های ادوارد هفتم نیز به عنوان رهبران مد آن دوره شناخته می شدند.

در این مسیر شانل که کسب و کار مد خود را قبل از جنگ جهانی اول راه اندازی کرده بود، به نماد مد آن دوره تبدیل شد. این روند ادامه داشت تا در دهه 1920 به دلیل نیازهای آن دوره، ستارگان جوانی در عرصه سینما و خوانندگی جاز به عنوان فشن آیکون های آن دوره معرفی شدند.

در این میان هنوز هم جایگاه ویژه ای به خانواده سلطنتی اختصاص داشت و مردان و زنان مجذوب لباس های ادوارد، شاهزاده ولز و کیف های آکسفورد او ب همراه ژاکت های منحصر به فردی که به تن داشت شدند. این روندها در بین خانواده های اشرافی ادامه داشت تا جنگ جهانی دوم که شرایط بسیار بد اقتصادی کمی روند مد را محدود کرد. بعد از این دوره دیور در سال 1947 با معرفی یک سبک خاص به عنوان نماد مد آن دوره در نظر گرفته شد.

به چه افرادی فشن آیکون گفته می شود؟

معمولا فشن آیکون ها از بین افراد برجسته جامعه انتخاب می شوند. در واقع یکی از شاخصه های مهم برای تبدیل شدن به یک فشن آیکون، شناخته شده بودن است. سلبریتی های معروف دنیا از خواننده گرفته تا بازیگر، ورزشکاران و افراد بسیار ثروتمند، همگی می توانند به عنوان یک فشن آیکون در نظر گرفته شوند.

برای مثال یک شخصیت بسیار شناخته شده در صنعت سینما که چهره ای بسیار مشهور و محبوب است می تواند به عنوان یک فشن آیکون معرفی شده و با ارائه یک سبک اختصاصی، تاثیر قابل توجهی روی روند مد و فرهنگ جامعه داشته باشد. آنها بسیار شناخته شده اند و سبکی که معرفی می کنند به صورت گسترده توسط افراد مختلفی در دنیای مد پذیرفته می شود. حتی پیشروان و افراد مشهور در صنعت مد و فشن نیز می توانند یک فشن آیکون باشند.

ارتباط فشن آیکون ها با تغییرات فرهنگی جوامع

همان طور که پیش از این هم گفته شد، نمادهای مد در زمینه های مختلفی از جمله فرهنگ جوامع تاثیرگذار خواهند بود. در واقع شاید بیشترین تاثیر آنها در جامعه روی فرهنگ افراد خصوصا فرهنگ پوشش و رفتار افراد در جامعه باشد.

دلیل آن هم این است که برای یک فشن آیکون بودن در درجه اول باید اعتبار زیادی داشت و آنها معمولا از بین افراد مشهور و شناخته شده جامعه و سلبریتی ها انتخاب می شوند. بنابراین آن چیزی که آنها می پوشند و سبکی که با آن زندگی می کنند به عنوان یک ترند ادامه دار در جامعه پذیرفته شده و می تواند روند فرهنگی را به میزان قابل توجهی تغییر دهد.

از آن جایی که تاثیر فشن آیکون ها در جامعه و خصوصا روند فرهنگی جامعه بسیار زیاد است، همین موضوع اهمیت نمادهای مد را بیشتر می کند، چرا که آنها می توانند روند فرهنگی را به سمت مثبت یا منفی جهت دهی کنند. قدرت نمادهای مد در فرهنگ جامعه و ایجاد تغییرات در آن غیر قابل انکار است.

نخستین فشن آیکون هایی که نامشان باقی مانده است چه افرادی هستند؟

در دنیای مد و فشن، نمادهای مد اهمیت بسیار زیادی دارند. اما نکته مهم این است که صرفا فشن آیکون هایی که در حال حاضر در دنیای مد وجود دارند و نقش پررنگی در ترندهای روز دارند در این صنعت تاثیر گذار نیستند و بخش مهمی از صنعت مد متاثر و مدیون فشن آیکون هایی است که در گذشته حضور داشته اند.

در این بین افراد مشهوری در عرصه بازیگری و خوانندگی به عنوان Fashion icon در نظر گرفته می شده اند که از جمله آنها می توان به مرلین مونرو و مایکل جکسون اشاره کرد. حتی در بین خانواده های اشرافی و سلطنتی یا درباریان نیز می توان به نمادهای مد بسیار برجسته ای مانند ملکه الیزابت اشاره کرد.

مرلین مونرو یکی از فشن ایکون ها

یکی از اولین پیشروان نماد مد بودن در عرصه بازیگری، مرلین مونرو بوده است. این هنرمند برجسته در قرن بیستم به عنوان یکی از چهره های بسیار برجسته و محبوب دنیای مد شناخته شد. در آن دوره از او به عنوان یک مدل جذاب عکاسی استفاده می شد. این بازیگر، خواننده و سلبریتی معروف با استایل و سبکی بسیار منحصر به فرد و زیبا توانست به عنوان یکی از رهبران مد و فشن دوره خود معرفی شود. این هنرمند زیبا و خوش استایل تا مدت ها تعیین کننده ترند مد و فشن دوره های مختلف بود.

مایکل جکسون

یکی دیگر از فشن آیکون های برجسته دوره های قبلی، خواننده معروف آمریکایی به نام مایکل جکسون بود. این هنرمند با موسیقی و رقص و استایل خاص خود به عنوان یکی از شناخته شده ترین چهره های دنیای موسیقی در نظر گرفته می شود. این هنرمند را می توان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رهبران مد در عرصه موسیقی در نظر گرفت که در دهه هشتاد میلادی شهرتی بسیار زیاد داشت. تک تک جزئیات استایل این فشن آیکون به عنوان یک ترند ویژه در نظر گرفته می شد که افراد بسیار زیادی خصوصا جوانان آن دوره پیرو آن بودند.

پرنسس دایانا

این فشن آیکون از خاندان سلطنتی بدون شک یکی از برجسته ترین فشن آیکون های دوران بوده و خواهد بود، به نحوی که هنوز هم در انتخاب سبک افراد تاثیر گذار است. این شاهزاده خانم جوان عمدتا با لباس هایی با سبک دهه هشتاد دیده می شود و به عنوان یکی از زیباترین نمادهای مد او را می شناختند. اما در این میان چیزی که بیش از معمول استایل پرنسس دایانا را بسیار جذاب تر می کند این است که او از مد به عنوان معرفی و بسط شخصیتی خود استفاده می کرد.

آینده فشن آیکون ها

همان طور که در این مقاله از سایت پویا اندیش متوجه شدید، فشن آیکون ها به چند دهه اخیر محدود نمی شوند و از دورانی بسیار دور این نمادهای مد همیشه بخش مهم و تاثیرگذاری در روند مد جامعه بوده اند. حال با افزایش اهمیتی که صنعت مد و فشن در جامعه پیدا کرده است، قطعا نقش و جایگاه فشن آیکون ها نیز تغییر کرده و آنها به عنوان یکی از عناصر مهم این صنعت در نظر گرفته می شوند.

حال در آینده ای که برای آنها در نظر گرفته می شود، پیش بینی ها مبنی بر گسترش تاثیر آنها در دنیای مد و فشن و تاثیر روی فرهنگ جوامع است. خصوصا با توجه به گسترش رسانه ها از جمله پلتفرم های آنلاینی مانند پینترست و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، آینده فشن آیکون ها و تاثیر آنها روی روندهای مد جوامع بسیار بیشتر و پررنگ تر هم خواهد شد.

از همه مهم تر این که اکنون اصطلاحات بیشتری نیز به دنیای مد و فشن وارد شده و با وجود مفاهیمی مانند بلاگرها، اینفلوئنسرها و …، تاثیر پذیری جوامع از نمادهای مد بیشتر و بیشتر نیز می شود. آنها قطعا بیشتر از قبل تاثیر قابل توجهی در صنعت مد و فشن و در استایل مورد قبول جامعه خواهند داشت و فرهنگ ها را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

سوالات متداول

نقش رسانه ها در افزایش تاثیر فشن آیکون ها در جامعه چیست؟

رسانه ها تاثیر زیادی در معرفی روندهای معرفی شده توسط فشن آیکون ها در بین مردم یک جامعه دارند. در گذشته این نقش محدود به روزنامه نگاران و مجلات و نهایتا برخی از فیلم ها و رسانه های تلویزیونی می شد. اما امروزه با گسترده شبکه های آنلاین و شبکه های اجتماعی این نقش بسیار پررنگ تر شده است و در کنار خبرنگاران، اکنون بلاگرها نیز بخش مهمی از معروفی فشن آیکون ها و سبک و استایل آنها به مردم جامعه هستند.

دنبال کننده های فشن آیکون ها چه کسانی هستند؟

در مقابل Fashion icon ها، دنبال کننده های مد قرار می گیرند. برای این که یک فشن آیکون بتواند به یک رهبر مد تبدیل شود، قطعا به یک سری دنبال کننده نیاز دارد. افرادی که این سبک خاص را بعد از تبدیل شدن آن به یک ترند محبوب دنبال می کنند، دنبال کننده های مد هستند.

2/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *