آیا برای طراحی لباس باید نقاشی بلد باشیم ؟

فهرست عناوین

اگر بخواهیم خیلی واضح و مستقیم به پرسش آیا برای طراحی لباس باید نقاشی بلد باشیم ، پاسخ دهیم، باید بگوییم؛ «خیر»! شما بدون آشنایی با تکنیک‌های طراحی و نقاشی هم میتوانید به یک طراح لباس حرفه‌ای و کاربلد تبدیل شده و برندی موفق را راه‌اندازی نمائید. اما مسئله اینجاست؛ برای تبدیل شدن برندتان به یک غول صنعت مد و برای خودتان هم که شده یعنی برای تجسم ایده‌هایتان، آشنایی با نقاشی و تکنیک‌های طراحی ضروری است!
البته نظرات و سوالات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. سوالاتی مثل اینکه؛ برای طراحی لباس از کجا شروع کنم، آیا برای طراحی لباس باید خیاطی بلد باشیم و سوالاتی از این قبیل. اما بیایید بخوانید که دلایل آشنایی با نقاشی در این صنعت چیست:

نقاشی در طراحی لباس

مهم‌ترین دلیل برای تصویرسازی در طراحی لباس این است که میتوانید به صورت بصری ایده‌های طراحی‌تان را به اشتراک بگذارید. این طرح، زمینه اولیه کار جهت توسعه کل طرح شما و اولین حلقه از کل زنجیره طراحی لباس به حساب می‌آید. درواقع شما باید ایده‌هایتان را بر روی یک تکه کاغذ، لپ تاپ یا حتی شده به شکل فیزیکی درآورده و یک نمونه اولیه‌ای داشته باشید. سپس الگوسازان با تکیه بر آن و با اندازه‌گیری‌های دقیق و حساب شده، دوخت و تولید را آغاز نمایند.

میتوان گفت بدترین کابوس طراحان لباس پیدا کردن پاسخی برای سوال؛ «آیا برای طراحی لباس باید نقاشی بلد باشیم» است! شاید برای طراحی لباس در ابتدا به هنر نقاشی نیاز نباشد اما همانطور که گفتیم برای تجسم و نشان دادن ایده‌هایتان باید یک طرح اولیه بکشید که نیازمند آشنایی با هنر نقاشی‌ست!

بدترین کابوس طراحان لباس

حال با توجه به این شرایط چه راهکارهایی پیش روی طراحان لباس است؟

بدترین کابوس طراحان لباس
  • میتوانند قبل از شروع و قرار گرفتن در مسیر طراحی لباس منصرف شده و به سراغ شغل دیگری بروند.
  • میتوانند در یک آموزشگاه نقاشی ثبت نام کرده و با گذراندن دوره‌های مختلف از چند و چون نقاشی باخبر شوند. البته شاید این کار زمانبر باشد و زمان زیادی برای پیشرفت نیاز داشته باشد. اما مسلما در نهایت با تلاش و صبر و پشتکار، شما را به خواسته‌تان میرساند.
  • میتوانند در دوره‌های مرتبط با فعالیت‌های طراحی لباس شرکت کرده و بدون نیاز هنر نقاشی، با تمرین و کسب تجربه جایگاه خود را در این صنعت بهبود دهید.

چگونه در خانه طراح لباس شویم؟!

فارغ از این سوال که آیا برای طراحی لباس باید نقاشی بلد باشیم، مسئله مهم اینجاست که برای تبدیل شدن به یک طراح لباس باید چه مسیری را طی نمود!
بدانید که شما به عنوان یک طراح باید راهی برای ایجاد طرح‌های خود بیابید. حال میخواهد این به تصویر کشیدن از طریق هنر نقاشی باشد یا ابزارهای دیگر مانند نرم‌افزارهای مختلفی که با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده در علم و تکنولوژی معرفی شده است. چه بسا که این روزها اکثر طراحان به هنر نقاشی آگاهی نداشته و از ابزارهای مختلف مثل Contrado یا Redbubble برای طراحی یا اصلاح طرح‌هایشان استفاده می‌کنند.

به نوعی میتوان گفت؛ تصاویر دیجیتالی تحول بسیار شگرفی را در صنعت مد به وجود آورده‌اند. همین هم باعث شده تا نرم‌افزارهای بسیار زیادی برای پیاده‌سازی طرح‌های اولیه لباس معرفی شود. شما میتوانید هرکدام از این نرم‌افزارها را در گوشی، تبلت یا هر وسیله هوشمند دیگری نصب کرده و ایده‌هایتان را پیاده‌سازی نمائید.

چگونه در خانه طراح لباس شویم؟!

حال به این سوال مهم پاسخ دهید؛ استفاده از این نرم‌افزارها را میدانید؟ اگر که میدانید حال وقت شروع است و ما منتظر طراحی‌های بی نظیر شما هستیم.
اما اگر ندانید چطور از این نرم‌افزارها برای طراحی لباس استفاده کنید، باید بگوییم که مسیر شما برای تبدیل شدن به یک طراح لباس از خانه نمی‌گذرد. در ادامه این مسیر را با شما به اشتراک میگذاریم.
بگذارید خیالتان را راحت کنم، یک طراح لباس نیازی ندارد که خیاطی را به صورت حرفه‌ای بداند. تنها آشنایی با اصول پایه خیاطی کافیست تا او را به خواسته‌اش برساند. درواقع این آشنایی کمک می‌کند تا در زمان طراحی به یک درک درست و اصولی و البته کاملا شفاف از مدلی که در آخر طراحی می‌کند داشته باشد. یا اینکه متوجه شود آیا طرحی که در ذهن دارد قابل اجراست یا خیر!

تحصیلات طراحان لباس

مسلما برای تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه‌ای باید دانش و تخصص‌های لازم را کسب نمائید. این روزها رشته‌های مرتبط زیادی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که به تدریس طراحی لباس میپردازند. اما یکی از بهترین روش‍های تحصیل که بسیار آسان‌‌تر و البته سریع‌تر بوده، حضور در دوره‌ها و آموزشگاه‌های معتبر است.

تحصیلات طراحان لباس

اگر میخواهید بدانید؛ چگونه طراح لباس شویم بدون دانشگاه، این دوره‌ها و آموزشگاه‌ها بهترین گزینه هستند. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره‌های طراحی لباس به بخش تماس با ما مراجعه کنید. کارشناسان ما راهنمایی‌های کامل و دقیقی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

زمینه طراحی مد و لباس را بیابید

باید مشخص کنید که میخواهید در کدام زمینه از طراحی لباس فعالیت داشته باشید! مسلما میدانید حرفه طراحی مد و لباس زمینه‌های بسیار زیاد و مختلفی دارد. اجازه دهید برخی از آنها را معرفی کنیم:

زمینه طراحی مد و لباس
  • لباس بچه گانه
  • لباس روز زنانه
  • لباس روز مردانه
  • لباس مجلسی
  • لباس زیر زنانه
  • لباس شب مردانه
  • لباس شب زنانه
  • لباس عروس
  • لباس ورزشی
  • و غیره

مشخص کردن زمینه مدنظرتان، مسیر شما را برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای و البته کسب درآمد هموار می‌کند. البته بدانید که درآمد شما ارتباط مستقیمی با زمینه انتخابی‌تان دارد. پس حتما قبل از شروع تحقیقات کاملی را انجام دهید.

دانش و مهارت مورد نیاز طراح مد و لباس

بسیاری میپرسند برای طراحی لباس چه رشته ای باید خواند! خب اجازه دهید بگونه‌ای دیگر به این پرسش، پاسخ دهیم.
شاید شما در دانشگاه یا آموزشگاه‌های مختلف طراحی لباس بخوانید. اما برای تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه‌ای مسائلی وجود دارد که در دانشگاه و آموزشگاه به شما تدریس نمیشود.

دانش و مهارت مورد نیاز طراح مد و لباس

مثلا خلاقیت! خلاقیت اصلی‌ترین عنصر برای دریافت ایده‌ها و طرح‌های جدید است. شما باید دید جدیدی به رنگ‌ها، اشکال و زمینه‌ها داشته باشید و از تمامی کاربرد وویژگی‌های پارچه مطلع باشید.
از طرفی مهارت‌های طراحی و فنی دوخت و برش نیز اهمیت دارد. از طرفی مهارت‌های طراحی و فنی دوخت و برش نیز اهمیت دارد.
به هیچ عنوان هم نمیتوانید بدون مهارت‌های ارتباطی مناسب و آشنایی با تمایلات مشتریان، طرحی قابل فروش را طراحی نمائید.
کار تیمی و شم تجاری نیز از جمله مواردی‌ست که شما در این دریای خروشان میتواند به مقصد برساند.

و در آخر

با توجه به توضیحات ارائه شده میتوان خیلی راحت به این سوال که آیا برای طراحی لباس باید نقاشی بلد باشیم پاسخ داد. از طرفی توضیحات بسیار کاملی برای تبدیل شدن به یک طراح و چگونگی شروع این مسیر ارائه دادیم همچنین دانستن اشتباهات رایج در طراحی لباس میتواند به شما بسیار کمک کند.
با این حال اگر همچنان سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، میتوانید با کارشناسان و مشاوران ما ارتباط برقرار کنید. تنها کافیست به بخش تماس با ما بروید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *