آموزش های لازم برای شروع دوخت لباس بچه گانه

فهرست عناوین

آموزش دوخت لباس بچه گانه یک هنر هیجان انگیز است که می توان در آن ردپای ذهن خلاق یک خیاط را دنبال کرد. زیبایی لباس هایی که دوخته می شوند علاوه بر خلاقیت و هنر به میزان و نوع آموزش هایی که خیاط آن لباس دیده است هم بستگی دارد.

آموزش های خیاطی دسته بندی های مختلفی دارد. دسته بندی های انجام شده از سویی بر اساس نوع لباس ها انجام می شود و از سوی دیگر هم بر اساس سن و جنسیت کسی که لباس ها برای او دوخته می شوند. برای هر یک از این ها هم آموزش های مختلفی لازم است.

آموزش دوخت لباس مجلسی و شب، آموزش دوخت لباس عروس و لباس نامزدی، آموزش دوخت لباس دخترانه، آموزش دوخت لباس مردانه، آموزش دوخت لباس اسپرت و در نهایت آموزش دوخت و طراحی لباس بچگانه از مهم ترین دوره هایی است که هنرجویان در آن شرکت می کنند.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 1

هر یک از این دوره ها و آموزش ها، نکات و اصول مخصوص به خود را دارد. یکی از جذاب ترین دوره های آموزش خیاطی، دوره های آموزش دوخت لباس بچه گانه است. لباس های بچه گانه هم با الگو و هم بدون الگو دوخته می شوند. این لباس ها به قدری زیبا و دوست داشتنی هستند که بسیاری از افراد را به سمت هنر خیاطی جذب می کنند.

برای دوختن لباس های بچه گانه باید اصول و نکات مربوطه را دنبال کرد. در واقع خط و مشی و نکات آموزش خیاطی با نحوه دوخت سایر لباس ها برای بزرگسالان متفاوت است. در ادامه با هم نکات آموزش های لازم برای شروع دوخت لباس بچه گانه را بررسی می کنیم.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 10

آموزش دوخت لباس بچه گانه برای چه کسانی مناسب است؟

دوره های مختلفی که در زمینه آموزش خیاطی لباس های بچه گانه وجود دارد، می تواند برای افراد مبتدی، حرفه ای و متوسط مناسب باشد. علاوه بر این حتی والدین هم می توانند با گذراندن دوره های ابتدایی دوخت لباس بچه گانه، از مزیت های این دوره ها و آموزش ها برای دوختن لباس هایی زیبا برای فرزندان شان استفاده کنند.

افرادی که به دنبال شروع یک کسب و کار حرفه ای هستند، می توانند با شروع دوره های آموزش دوخت لباس برای بچه ها، شانس موفق شدن شان در این بازار را چندین برابر کنند. این روز ها لباس های بچه گانه محبوبیت بسیار زیادی دارند و می توان گفت یکی از بهترین گزینه های آموزشی موجود است.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 2

دلیل محبوبیت بالای آموزش دوخت لباس بچه گانه چیست؟

دوختن لباس های بچه گانه یکی از محبوب ترین گزینه ها بین هنرجویان مبتدی و خیاطان حرفه ای است. دلیل آن هم آزادی بالایی است که در دوخت این نوع وجود دارد. دست خیاط برای تخیل و ایده پردازی در دوختن لباس های بچه گانه بسیار باز است. لباس های بچه گانه آنقدر زیبا و دوست داشتنی هستند که می توانند هر کسی را به وجد بیاورند. حتی اگر کسی از خیاطی سر در نیاورد هم به همان اندازه می تواند با دیدن لباس های بچه گانه هیجان زده شود.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 5

دوختن لباس برای بچه ها می تواند بسیار سرگرم کننده هم باشد.

لباس های بچه گانه همیشه خواهان زیادی دارند. آن ها را می توان همیشه جز پرفروش ترین و پر تقاضاترین محصولات بازار در نظر گرفت. تنوع بی نظیر مدل ها، پارچه ها، رنگ ها و … همگی موجب شده تا آموزش دوخت لباس بچه گانه محبوبیت بسیار زیادی داشته باشد. نکته جالب این است که معمولا بچه ها همیشه از چیزی که برای آن ها دوخته می شود رضایت دارند و این کار خیاطی برای آن ها را لذت بخش تر و راحت تر می کند.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 6

دوخت لباس های بچه گانه متفاوت

برای بچه ها می توان لباس های بسیار مختلفی را طراحی کرد و دوخت. از پیراهن های زیبای دخترانه گرفته، تا شلوار و پیراهن های اسپرت، لباس های پسرانه، شلوارک، دامن، سارافون و … همگی در دوره های آموزشی دوخت لباس بچه گانه آموزش داده می شوند.

انواع لباس های زمستانه، تابستانه و لباس های بهاره در مدل ها و طراحی های مختلف می تواند در لیست آموزش های دوخت لباس بچه گانه باشند. با این حال برای دوختن هر یک از این ها باید به یک سری نکات حائز اهمیت توجه کرد.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 7

آموزش های خیاطی لباس بچه گانه اهمیت دارد

اول از همه این که بر خلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می کنند دوختن لباس های بچه گانه کار ساده ای است و به آموزش های تخصصی نیاز ندارد باید گفت که واقعیت کاملا بر عکس است. برای دوخت این نوع لباس حتما شرکت در دوره های آموزشی ضروری است تا بتوان لباسی مناسب برای کودکان دوخت.

از اضافه های پارچه جزئیات زیبایی بسازید

یکی از نکات خلاقانه در دوخت لباس های بچه گانه این است که با توجه به نوع لباسی که دوخته اید می توان از اضافه های پارچه اکسسوری های زیبایی برای کودکان درست کرد. برای مثال می توان به همراه پیراهن دخترانه، با باقی مانده پارچه و کمی گیپور، پاپیون، کش مو یا گیره های زیبایی درست کرد.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 4

ایراد ها را با لوازم مختلف خیاطی بپوشانید

یکی از نکات جذاب این است که می توانید هر گونه خطا و کم و کاستی ظاهری لباس را با حاشیه دوزی ها و گلدوزی های زیبا بپوشانید. مهره دوزی، استفاده از رول ها و ربان های رنگی، مروارید و سنگ های تزئینی و … می تواند برای زیبایی بیش تر و در مواقع لازم پوشاندن ایراد های کوچک توصیه شود.

به نکات اصلی در انتخاب پارچه توجه کنید

شاید بتوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های دوخت لباس بچه گانه را، مرحله انتخاب پارچه در نظر گرفت. این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد. تنوع بالایی برای انتخاب پارچه لباس های بچه گانه وجود دارد، چه از نظر جنس و چه از نظر رنگ و طرح پارچه.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 8

امنیت، شادی، راحتی و ظاهر کودک اصولی است که باید در زمان انتخاب پارچه در نظر گرفت. قطعا طرح های رنگی و شادتر آن ها را خوشحال تر می کند. در مورد بچه ها هم بهتر است به مشخصات ظاهری شان و انتخاب پارچه مناسب توجه کرد.

در صورت امکان از پارچه ها و مدل هایی برای این نوع لباس استفاده کنید که نمایش دهنده شخصیت های کارتونی و افسانه ای مورد علاقه آن ها باشد. کاری کنید شادی آن ها در لباسی که می پوشند حد و مرزی نداشته باشد.

ظرافت در دوخت لباس کودکانه

برای دوختن لباس های بچه گانه دقت، مهارت و ظرافت در دوخت اهمیت زیادی دارد. باید در دوخت این لباس ها حساسیت زیادی به خرج داد. لباس های بچه گانه باید کاملا راحت دوخته شوند و درز ها و برش های آن به نحوی باشد که کودک به هیچ عنوان احساس ناراحتی در لباس نداشته باشد.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 9

راهنمای انتخاب پارچه برای دوخت لباس بچه گانه

برای انتخاب پارچه مناسب که یکی از نکات مهم در دوختن لباس های بچه گانه است، ابتدا باید نوع لباس را مشخص کرد. برای مثال برای یک لباس مجلسی بچه گانه به نسبت یک لباس راحتی که استفاده بیش تری دارد، دوام پارچه اولویت چندان زیادی نخواهد داشت. در قدم بعدی فصل ها تعیین کننده نوع پارچه انتخابی هستند. پارچه های نخی، پشمی، بافتنی، ابریشمی و … هر کدام مناسب با فصل باید انتخاب شوند.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 10

 نکته مهم در انتخاب پارچه برای کودکان، توجه به بافت و وزن پارچه است.

ترجیحا برای این نوع لباس به دنبال پارچه هایی با وزن کم تر باشید و ترجیحا پارچه های نخی و پنبه ای را انتخاب کنید. همان طور که بار ها اشاره شد، هدف اصلی راحتی کودک در لباس است. ترجیحا برای دوختن لباس های بچه گانه به دنبال پارچه هایی باشید که کم تر چروک می شوند و شست و شوی آن ها هم راحت تر است.

پارچه های پلاستیکی و دارای الیاف مصنوعی زیاد مانند پارچه های پلی استری گزینه خوبی برای بچه ها نیستند. حساسیت پوست آن ها را باید در زمان انتخاب جنس پارچه در نظر گرفت.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 3

چه مواردی در دوره های آموزش دوخت لباس بچه گانه آموزش داده می شود؟

دوره های آموزش خیاطی لباس های بچه گانه از مبتدی تا پیشرفته تمام چیز هایی که لازم است را آموزش می دهند. این آموزش ها هم شامل آموزش دوخت لباس بچه گانه با الگو و هم بدون الگو می شود. از طرفی آموزش ها به صورت دسته بندی شده و در سطوح مختلف ارائه می شوند.

آموزش اندازه گیری، کشیدن الگو، برش، آموزش استفاده از جدول سایز و اصول دوخت از جمله این موارد است. در ادامه آموزش دوخت انواع لباس های بچه گانه دخترانه و پسرانه، بر اساس نوع استفاده و سن و اندازه آموزش داده می شود.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 10

آموزش دوخت یقه لباس های بچه گانه، آموزش دوخت درز ها و زیپ ها، آموزش دوخت پیراهن دخترانه، آموزش دوخت لباس های آستردار ، آموزش دوخت دامن های دخترانه ساده و پلیسه، آموزش دوخت شنل، آموزش دوخت پالتوی بچه گانه و … از مهم ترین مواردی است که در این دوره ها آموزش داده می شود.

در کنار این ها، می توان از آموزش آشنایی با انواع پارچه ها، دوخت آن ها و انتخاب بهترین پارچه برای دوخت این نوع لباس ها نیز استفاده کرد. تکنیک ها و متود های مختلف طراحی و دوخت در این دوره آموزش داده می شوند.

آموزش دوخت لباس بچه گانه 10

اهمیت شرکت در دوره های آموزش دوخت لباس بچه گانه

شرکت در دوره های آموزش دوخت لباس بچه گانه اهمیت و ضرورت بسیار زیادی دارد. این دوره ها می تواند از صفر تا صد کار را آموزش دهد و به این ترتیب دوختن یک لباس بچه گانه بسیار راحت تر و لذت بخش تر خواهد شد.

از همه مهم تر این که با در دست داشتن مدرکی مبنی بر گذراندن دوره های آموزش دوخت لباس بچه گانه، علاوه بر بهبود کیفیت کار دوخت و خیاطی، می توان به سرعت وارد مسیر حرفه ای شد و به عنوان یک خیاط برجسته وارد بازار کار شد.

دوره های آموزش دوخت لباس بچه گانه تنها در صورتی می توانند موثر باشند که توسط یک مرکز آموزشی معتبر برگزار شود و یک فرد با تجربه و ماهر قدم به قدم در این آموزش همراه هنرجویان باشد. در این صورت می توان به موفقیت حرفه ای در این زمینه دست یافت.

5/5 - (2 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

2 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    خیلی مقاله و محتوای سایت شما عالی بود
    من تازه هنرآموز آموزش طراحی دوخت شدم
    و خیلی ذوق دارم همه مدل ها رو یاد بگیرم
    مطالب سایت شما هم واسم جالب و کمک کننده بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *