طراحی لباس فوتبال

فهرست عناوین

اگر به دنبال مطلبی جامع و کامل در مورد طراحی لباس فوتبال هستید، مطالعه این بخش را از دست ندهید. در این مطلب می‌خواهیم شما را با نکات مهمی در طراحی لباس فوتبال آشنا کنیم. با رعایت این نکات و کمی خلاقیت می‌توان لباس‌های زیبایی طراحی کرد و از طریق فروش طرح خود یا تولید آن، به درآمد بالایی رسید. شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش آید که برای طراحی لباس باید خیاطی بلد باشیم؟ مطالعه بخش های دیگر پاسخگوی شما خواهند بود.
برندهای مختلفی در سراسر دنیا به طراحی لباس فوتبال می‌پردازند و با تیم‌ها و باشگاه‌های بزرگی در سراسر دنیا قرارداد می‌بندند. رقم قابل توجه قرارداد طراحان در این پروژه‌ها هر طراح لباسی را وسوسه می‌کند که این هنر را فرا گرفته و طرح‌ها خود را با رقم بالایی به تیم‌های ورزشی یا باشگاه‌های ورزشی بفروشد.
در قسمت‌های بعد شما را با انواع روش‌های مختلف طراحی لباس فوتبال و مراحل مهمی که باید انجام داد، آشنا خواهیم کرد. همچنین شما را با طراحی لباس در نرم‌افزارهای فتوشاپ و ایلوسترییتور آشنا خواهیم کرد.

طراحی لباس فوتبال

طراحی لباس فوتبال یکی از مهم‌ترین شاخه‌های طراحی لباس‌های ورزشی است. بر خلاف باور عموم این لباس فقط مختص آقایان نیست و طراحی لباس فوتبال زنانه نیز درآمد بالایی برای طراح به همراه دارد. همان‌طور که به آن اشاره شد برندهای بسیاری در زمینه طراحی لباس فوتبال فعالیت می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها آدیداس (Adidas) و لاکوست (Lacoste) هستند.

طراحی لباس فوتبال

امروزه لباس‌های اسپرت به صورت روزانه استفاده می‌شوند حتماً شما هم هر روز افراد زیادی را با تیپ اسپرت یا لباس ورزشی در سطح شهر مشاهده می‌کنید. پس می‌توان گفت که طراحی لباس‌های ورزشی مخصوصاً لباس فوتبال دیگر فقط برای ورزشکاران انجام نمی‌شود و عموم مردم از این لباس‌ها استفاده می‌کنند.

طراحی لباس فوتبال روی مانکن

طراحی لباس فوتبال روی مانکن

برای طراحی لباس فوتبال بر روی مانکن ابتدا باید یک مانکن با مشخصات ظاهری ورزشکاران تهیه کنید. اگر دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که ورزشکاران به طور معمول شانه‌های عریض و پهنی دارند و در قسمت میانی بدن خود این عرض به شدت کم می‌شود و به اصطلاح کمرهای باریک‌تری نسبت به شانه‌های خود دارند. به همین دلیل لباس‌های فوتبال به دو دسته تقسیم می‌شوند:

لباس پلیری

این لباس‌ها بر اساس آناتومی بدن ورزشکاران طراحی می‌شود بدین ترتیب که لباس در قسمت سینه عریض‌تر است و بر روی شکم تنگ‌تر می‌شود. لباس پلیری بر اساس فرم بدن ورزشکاران حرفه‌ای طراحی و دوخته می‌شود.

لباس هواداری

نکاتی که در لباس‌های پلیری ملزم به رعایت آن هستیم در طراحی لباس‌های هواداری اهمیتی ندارد. این مدل لباس‌ها برای افراد با شکم بزرگ هم مناسب است و با پارچه‌های مناسب‌تر با قیمتی ارزان‌تر دوخته می‌شود.

دو روش جذاب برای طراحی لباس فوتبال

در گذشته‌ای نه چندان دور همه طراحی‌های لباس به صورت دستی انجام می‌شد، اما با پیشرفت تکنولوژی روش‌های طراحی لباس تغییر کرد. امروزه از نرم‌افزارهای مختلفی برای طراحی لباس فوتبال استفاده می‌شود. از مهم‌ترین این نرم‌افزارها می‌توان به فتوشاپ (Photoshop) و ایلوستریتور ( ILLUSTRATOR) اشاره کرد.

دو روش جذاب برای طراحی لباس فوتبال

البته شرکت آدیداس نیز در پروژه جدید خود، امکان طراحی لباس فوتبال را برای طرف‌داران فراهم کرده است. افراد علاقه‌مند می‌توانند با استفاده از پروژه طراح آدیداس لباس بازیکنان تیم محبوب خود را طراحی نمایند. جالب است بدانید که تیم‌های شناخته شده‌ای مانند منچستریونایتد، رئال‌مادرید، یوونتوس و بایرن‌مونیخ این فرصت را به طرف‌داران خود می‌دهند تا طرح موردنظر خود را بر روی لباس ورزشی آن‌ها پیاده‌سازی کنند.
کاربران می‌توانند پس از اتمام طراحی لباس فوتبال خود، طرح موردنظر را ثبت کرده و حتی تصویر آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. به این ترتیب می‌توانند خود را به تولیدکننده‌های بزرگ معرفی کرده و یا در این شبکه‌ها رأی و فالوورهای بیشتری را جذب نمایند. به طور معمول طرح‌هایی که رأی بیشتری را به دست آورده‌اند در لیست لباس‌های پیشنهادی به باشگاه‌های بزرگ قرار می‌گیرند و باشگاه‌ها از میان آن‌ها لباس فوتبالی خود را انتخاب می‌کنند.
در قسمت‌های بعد شما را با طراحی این لباس توسط نرم‌افزارهایی که ذکر شد آشنا خواهیم کرد:

طراحی لباس فوتبال با فتوشاپ

اگر قصد دارید از فتوشاپ که یکی از متداول‌ترین نرم‌افزارهای طراحی موجود در بازار است برای طراحی لباس استفاده کنید ابتدا باید با الگوسازی دوبعدی آشنا شوید. معمولاً مدل‌سازی دوبعدی با مدل‌سازی بخش‌های مختلف لباس ورزشی آغاز می‌شود، برای این کار باید دو ماژول GERBER یا POLY PATTERN GEMINI بر روی نرم‌افزار فتوشاپ نصب شده باشد.

آموزش طراحی لباس فوتبال با فتوشاپ

با نصب این دو ماژول در این برنامه شما قادر خواهید بود الگوی هر بخش از لباس را به صورت جداگانه رسم کرده و در پایان آن‌ها را کنار هم قرار دهید. این ابزار همچنین به کاربر کمک می‌کند تا به ‌راحتی سایر جزئیات طراحی لباس و پنس‌ها را نیز بر روی لباس موردنظر پیاده‌سازی نماید.
پس از آن برای کنار هم قرار دادن بخش‌های مختلف باید از یک نرم‌افزار مارکر استفاده کرد تا کار به نحو احسن انجام شود. خوشبختانه ماژول مربوطه در نرم‌افزار فتوشاپ وجود دارد و با استفاده از آن به راحتی می‌توان دقت طراحی و سرعت چیدمان را افزایش داد.
پس از آماده کردن طرح اولیه در فتوشاپ باید آن را بر روی تن یک مانکن شبیه‌سازی کرده تا جزئیات را بررسی کرده و طرحی مطلوب را اجرا کرد. باز هم می‌توان از فتوشاپ برای مدل‌سازی سه‌بعدی استفاده کرد. فقط کافی است تا سایز، رنگ، قد و سایر جزئیات لباس فوتبال را در این نرم‌افزار وارد کرده تا شکل نهایی لباس را به شما نشان دهد.
در گذشته باید طرح موردنظر تولید و دوخته می‌شد تا لباس را بر روی مانکن پرو کرد و ایرادات آن را رفع نمود اما با استفاده از نرم‌افزار جذاب فتوشاپ به راحتی می‌توان طرح موردنظر را به صورت سه‌بعدی مشاهده کرد و تغییرات لازم را انجام داد، به همین دلیل در زمان طراحی و اجرا صرفه‌جویی می‌شود.

طراحی لباس فوتبال با ایلوستری‌تور

اگر به دنبال اجرای طرح‌های گرافیکی در طراحی لباس فوتبال هستید باید از نرم‌افزار ایلوستریتور (Adobe Illustrator) استفاده کنید. در این نرم‌افزار با استفاده از اشکال هندسی اولیه و تکنیک‌های ساده می‌توان یکی از بهترین و منحصربه‌فردترین لباس‌های فوتبالی موجود را طراحی کرد.

آموزش طراحی لباس فوتبال با ای‌لوستری‌تور

برای شروع Illustrator را باز کرده و روی گزینه Create new کلیک نمایید، بدین ترتیب یک فایل جدید با حالت وضوح مناسب و رنگ خوب باز می‌شود. حال باید با کمی خلاقیت اشکال اولیه را رسم کرده و طرح موردنظر خود را پیاده‌سازی کنید. کلید M را فشار دهید و از منوی Tools شکل هندسی مدنظر خود را اضافه کنید. سپس با تغییرات سایز و بُعد، آن را زیباسازی کنید. از این پس تنها باید از خلاقیت و ایده‌های جدید خود برای طراحی استفاده کنید.
در منوهای مختلف این نرم‌افزار امکانات بسیاری برای اجرای طرح‌های گوناگون قرار گرفته است.
بسیاری از طرح‌های گرافیکی که در محیط وب و شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید با استفاده از نرم‌افزار ایلوستریتور آماده شده‌اند. امکانات این نرم‌افزار بسیار زیاد است و در آن می‌توانید به خوبی رنگ، روشنایی و وضوح تصاویر را تغییر دهید.
یکی از مزیت‌هایی که این نرم‌افزار را از سایر رقبای خود متمایز می‌کند این است که برای کار کردن با آن نیازی به دانش فنی زیادی نیست و حتی افراد با کمترین آشنایی با کارهای کامپیوتری نیز می‌توانند کارهای گرافیکی و طراحی خود را با آن انجام دهند.

استخدام طراح لباس فوتبال

اگر تمایل دارید به عنوان یک طراح لباس فوتبال استخدام شوید باید حداقل با دو نرم‌افزار فتوشاپ و ایلوستریتور آشنایی داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود اطلاعاتی در مورد نوع پارچه و بافت مناسب برای تولید این لباس ورزشی پرفروش کسب نمایید. سابقه کاری برای بسیاری از شرکت‌هایی که به دنبال طراح هستند اهمیت دارد، زیرا کار طراحان گرافیکی با تمرین و اجرای متعدد، پیشرفت زیادی می‌کند.

پکیج طراحی لباس فوتبال

تمام مطالبی که در قسمت‌های قبل به شما معرفی کردیم در پکیج‌های آموزشی طراحی لباس فوتبال به صورت دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر وجود دارد. اگر قصد ورود به این حیطه شغلی را دارید با خرید این پکیج می‌توانید با طراحی لباس فوتبال از صفر تا صد آشنا شوید و سپس فعالیت خود را به صورت کاملاً حرفه‌ای و آگاهانه آغاز نمایید.

پکیج طراحی لباس فوتبال

طراحان بسیاری پس از اجرای طرح موردنظر خود بر روی لباس تیم فوتبال آن را به صورت پکیج طراحی لباس فوتبال به متقاضیان عرضه می‌کنند. بدین ترتیب حتی تولیدکننده‌های کوچک نیز می‌توانند با خرید پکیج از طرح‌های منحصربه‌فردی استفاده کنند. پس یک طراح موفق لزوماً برای یک برند یا باشگاه معروف کار نمی‌کند و با راه‌های مختلفی می‌توان به درآمد مطلوبی در زمینه طراحی این لباس رسید.
با خرید این پکیج‌ها به راحتی می‌توانید از طرح‌های داخل آن استفاده و حتی تغییراتی جزئی در آن‌ها ایجاد کرده و سپس به فروش برسانید. این تغییرات به راحتی با دو نرم‌افزاری که به شما معرفی کردیم انجام می‌شود.

طراحی و دوخت لباس فوتبال

همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم طراحی لباس فوتبال کار سختی نیست و شما با فراگیری دو نرم‌افزار محبوب و قدرتمند فتوشاپ و ایلوستریتور به راحتی می‌توانید طرحی زیبا و پرطرف‌دار را پیاده‌سازی کنید. همچنین می‌توان از آموزشگاه‌های معتبر در این زمینه کمک گرفت.
برای دوخت و اجرای این طرح‌ها بر روی لباس ورزشی نیز باید اصول اولیه شناخت منسوجات و دوخت لباس‌های ورزشی آشنا بود. لزوماً کسانی که طراحی را انجام می‌دهند آن‌ها را نمی‌دوزند بلکه کار اجرا را به متخصصین مربوطه خواهند سپرد.

5/5 - (2 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *