نکته هایی برای خرید چرم

فهرست عناوین

چرم اصل، جاودانه و زیباست. اگر به درستی از آن استفاده کنید، برای همیشه ماندگار خواهد بود؛ به همین دلیل، طراحان لباس از آن به عنوان ماده ای برای ساخت کت، کفش، چکمه، کیف، کیف پول، قلاده سگ، اثاثیه منزل، حتی چادرهای فضای باز استفاده می کنند و اتفاقا تقاضای زیادی هم دارد. چرم اصل گران است و بسیاری از مردم برای کمتر کردن هزینه ها به سراغ کالاهای تقلبی یا درجه چندم می روند، چراکه چرم های مصنوعی هم می‌توانند تقریباً مشابه با چرم اصل به نظر برسند. یکی دیگر از مشکلات خرید چرم، تفاوت کیفیت بین انواع مختلف چرم است و گاهی اوقات نمی دانیم واقعا بهتر است کدام نوع چرم را بخریم؟ در ادامه با ما همراه شوید تا نکته هایی در مورد خرید چرم بیاموزیم.

نکته هایی برای خرید چرم 1

بسیاری از مردم به راحتی فریب می خورند و چرم بی کیفیت را به قیمت چرم درجه یک خریداری می کنند. چرم پیوندی یا چرم مصنوعی می تواند به خوبیِ چرم اصل به نظر برسد و می تواند هر کسی را به جز افراد خبره در خرید چرم، فریب دهد.

تشخیص چرم اصل از فیک هنگام خرید چرم

همچنین ممکن است فریب بخورید و محصولاتی را بخرید که از پوست ‌های ارزان‌ تری ساخته شده ‌اند و به صورت شیمیایی بهسازی می شوند تا ظاهر بهتری داشته باشند. چرم پیوندی فقط یک چرم بازسازی شده از الیاف چرمی قدیمی است که با لاتکس به هم چسبیده اند و اصلاً آن چیزی نیست که شما به نام چرم می خواهید و نمی تواند زیبایی و ماندگاری چرم اصل را داشته باشد.

موارد استفاده، ظاهر و سبک محصول،  همگی  مهم هستند، اما کیفیت چرم نیز مهم است، پس چگونه همه اینها را اندازه گیری می کنید؟ آیا این امکان برای شما وجود دارد که در طول زمانی که چیزی را می بینید و زمانی که باید برای خرید تصمیم قطعی بگیرید، کیفیت چرم را تشخیص دهید؟

بله ممکن است! فقط کافی است سوالات ارائه شده در زیر را بررسی کنید تا بتوانید جواب سوال بالا را بیابید یا حداقل درک بهتری از خرید چرم داشته باشید.

نکته هایی برای خرید چرم 2

هنگام خرید چرم روی برچسب آن چه نوشته شده است؟

چالش: روی برچسب نوشته است100٪ چرم، آیا واقعا این طور است؟

این اولین چیزی است که باید بررسی کنید. خواندن  نوشته های روی برچسب محصول چرمی که می‌خرید، اهمیت زیادی دارد. اگر روی آن نوشته شده باشد 100% چرم است، ممکن است واقعا هم همین­طور باشد. اگر روی آن نوشته شده که ظریف (delicate) است، باید با دقت بیشتری نسبت به سایر انواع آیتم های چرمی با آن رفتار کنید؛ بنابراین اگر می‌ دانید که می خواهید از این آیتم حسابی کار بکشید و این امکان را ندارید که از آن با دقت بالا مراقبت کنید، ممکن است تصمیم بگیرید چرم ظریف خریداری نکنید.

نکته هایی برای خرید چرم 3

وقتی آن را لمس می‌کنید چطور به نظر می‌ رسد و چه حسی دارد؟

چالش: چرم حس سفت و روغنی دارد.

آیا چرم مورد نظر سطح صافی دارد؛ آیا احساس می کنید دست خود را روی پلاستیک می گذارید؟ اگر چنین احساسی می کنید، ممکن است چرم اصلاح شده با مواد شیمیایی ضعیف یا حتی چرم مصنوعی بهسازی شده در وینیل باشد.

اما ممکن است چرم گواهی دار نیز باشد؛ این نوع چرم، یک لایه ضد آب صیقلی خواهد داشت که یک طرف آن روکش شده است (این یک پوشش رزینی/ لمینت است). شما می توانید در مورد این چرم با صحبت بیشتر با فروشنده، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

حتی در مقایسه با چرم های بسیار خوب، یک چرم، با کیفیت پایین تر ممکن است کمی سفت و خشک به نظر برسد (به دلیل پوشش اضافی که به آن اضافه شده است). هنگامی که چرم مصنوعی را خم می کنید، مانند چرم خوب خم نمی شود و چرم تقلبی حتی ممکن است با این کار ترک بخورد. چرم خوب دارای الگوهای ناهموار طبیعی خواهد بود؛ چرم های مصنوعی این الگوها را کپی می کنند؛ اما بیش از حد متقارن و تمیز خواهند بود و هیچ گونه لکه یا ناهمواری یا چین و چروک هایی با ظاهر طبیعی، به شکلی که روی پوست واقعی دیده می شود، نخواهند داشت.

نکته هایی برای خرید چرم 4

پوست حیوانی که برای ساختن چرم استفاده می شود چیست؟ و پوست از کجای حیوان گرفته شده است؟

چالش: نگران این هستید که که چرم شما از پوست چه حیوانی ساخته شده است.

اگر نگران ظلم به حیوانات در تولید چرم هستید، به برچسبی که رویش نوشته شده است 100% چرم گیاهی تایید شده پتا، محصول بدون ظلم به حیوانات، توجه کنید.

چرم گاوی، پوست گوساله و پوست بره، محبوب ترین چرم های مورد استفاده هستند. پوست بره، نرم ترین در بین این سه است و پس از آن پوست گوساله و سپس چرم گاوی قرار دارند. از سوی دیگر چرم گاو بادوام ترین است.

سایر چرم های بادوام از پوست بز، گاومیش کوهان دار، گوزن، بز، خوک، اسب و گاومیش ساخته می شود. از شترمرغ، تمساح، مار و حتی کانگورو هم برای تهیه کفش، کیف و غیره استفاده می شود. می توان گفت که چرم غیرپستانداران گران تر است و برای تولید محصولات گران قیمت از این نوع چرم ها استفاده می شود. البته باید توجه داشته باشید که حتی در پوستی که از یک حیوان گرفته شده است هم ممکن است کیفیت متفاوت باشد.

نکته هایی برای خرید چرم 5

خرید چرم برای کاپشن های چرمی

کاپشن های چرمی معمولا از پوست بره ساخته می شوند و این چرم بسیار گران است. پوست گوساله برای ساخت کفش ترجیح داده می شود. چرم اثاثه یا لوازم داخلی ساخته شده از پوست  هایدارای الگوی دانه دانه استفاده می شود.

پوست خوک، بز و پوست بره نازک هستند و برای ساخت دستکش و لباس استفاده می شوند. جیر یک چرم با سطحی است که برای پروژه  هایی که واقعا ناهموار به نظر می رسند عالی است و معمولا از پوست بز یا بره درست می شود. جیر بز بادوام و قوی است. ولی جیر بره نرم تر است.

چرم نوبوک، چرم با کیفیتی مشابه است که از چرم مرغوب گاو ساخته شده است. این چرم  بسیار بادوام و بسیار گران است.

اگر پوست از شکم حیوان گرفته شود، چرم ظریفی خواهد بود. همچنین بسته به محلی که برش از آن گرفته شده است، الگوهای مختلفی وجود خواهد داشت؛ چرم به دست آمده از پهلو، پشت، شانه، و شکم هر کدام الگو و طرح خاص خود را دارند. این سوال مهمی است که باید هنگام خرید چرم به عنوان ماده اولیه برای کار با آن باید بپرسید.

آیا آب را جذب می کند؟

چالش: چرم خوب تا حدی آب را جذب می کند.

چرم در اصل نوعی پوست است و منافذ خاصی دارد که آب را جذب می کند. اگر چرم مصنوعی باشد آب از آن عبور نمی کند. البته اگر روی سطح چرم پولیش های زیادی انجام شده باشد (مثلا در اثر واکس زدن کفش چرم)، آب کمتر به آن نفوذ خواهد کرد.

نکته هایی برای خرید چرم 6

جنس چرم چیست؟

چالش: شناخت انواع چرم.

چرم فول گرین یا کامل، به عنوان بهترین چرم در نظر گرفته می شود؛ این نوع چرم کاملا طبیعی است و از پوست هایی ساخته شده است که سنباده یا بهسازی نشده اند. استحکام پوست اصلی در چرم حفظ می شود. مزیت چرم کامل این است که در برابر رطوبت و پارگی مقاوم است و ماندگاری بسیار زیادی دارد؛ همچنین، این نوع چرم دارای بافت طبیعی پوست است. تنها نکته منفی در مورد چرم کامل این است که اقلام ساخته شده با آن بسیار گران هستند.

چرم تاپ گرین یا برتر برای از بین بردن عیوب روی پوست طبیعی کمی سمباده شده است. این نوع چرم نازک تر، نرم تر و چکش خوارتر و انعطاف پذیرتر و در کل، ارزان تر از چرم کامل است. این نوع چرم هم در برابر لکه مقاوم است، اما به نرمی و لطافت چرم کامل نیست. همچنین چرم تاپ گرین انتخاب خوبی برای ساخت لوازم جانبی، اثاثه یا لوازم داخل خانه و غیره است و قیمتش مانند چرم کامل گران نیست.

نکته هایی برای خرید چرم 7

شناخت انواع چرم

چرم اصلاح شده چرمی است که تحت بهسازی شیمیایی و پوشش دهی قرار گرفته است. این نوع چرم اصلاح شده از نظر راحتی از چرم کامل و برتر، در درجه پایین تری قرار دارد. از آن برای ساخت چرم رنگی و چرم نیمه آنیلین استفاده می شود.

چرم اصل سومین انتخاب برتر هنگام خرید چرم است. این چرم از تکه های اضافی چرم باقیمانده پس از گرفتن چرم کامل و چرم برتر (چرم اسپلیت) ساخته می شود. چرم اصل نسبت به چرم کامل و چرم برتر، در سطح کیفیت پایین ‌تری قرار دارد؛ اما به دلیل قیمت پایینش، هنوز هم زیاد استفاده می ‌شود. می توان آن را به زیبایی چرم خوب دوخت، اما باید بدانید که این چرم دوام زیادی (در مقایسه با چرم کامل و چرم برتر) نخواهد داشت.

نکته هایی برای خرید چرم 8

چرم پیوندی ضعیف ترین نوع چرم در این میان است زیرا از قطعات دور ریخته شده چرم ساخته شده است که برای ایجاد چرم شما مخلوط و به هم چسبانده شده اند. این نوع چرم ممکن است به سرعت متلاشی شود، اگرچه در ابتدا به خوبی چرم باکیفیت و خوب به نظر می رسد.

آیا چرم پرداخت کاری شده است یا پرداخت کاری نشده؟

چالش: شما یک ظاهر طبیعی (پرداخت نشده) یا یک ظاهر ظریف (پرداخت شده) را برای چرم خود ترجیح می دهید.

چرم پرداخت کاری نشده و چرم پرداخت کاری شده دسته بندی مهم بعدی است که باید هنگام خرید چرم به دقت بررسی کنیم. این ویژگی بستگی به نحوه رنگ آمیزی و پرداخت کاری چرم دارد.

نکته هایی برای خرید چرم 9

چرم پرداخت نشده با نام چرم آنیلین و چرم پرداخت شده در بین حرفه ای ها به چرم نیمه آنیلین معروف است. هر دو از پوست خام خوب ساخته شده اند و فقط رنگ بندی آن ها با هم متفاوت است.

چرم آنیلین بهترین چرم اصل با ظاهری کاملاً طبیعی است؛ این چرم از پوست های ضخیم دانه کامل (بهترین نوع چرم) یا چرم برتر ساخته شده است. این چرم نرم و لطیف و دارای رنگ طبیعی غنی است. اگر از چرم برتر ساخته شده باشد، ممکن است عیوب طبیعی پوست حیوانات را نیز داشته باشد. رنگ در این نوع چرم ها در طول کل ضخامت چرم امتداد دارد. رنگ طبیعی به نظر می رسد و مانند سایر انواع چرم، پرداخت کاری نشده است. این چرم بسیار قوی و کاملا بادوام است. سطح آن صاف، نرم و لطیف است. چرم آنیلین ظاهری طبیعی و بدون براقیت دارد. اگر از چرم خود، خوب مراقبت می کنید و چرم ظریف می خواهید، این بهترین گزینه برای شماست.

نکته هایی برای خرید چرم 10

خرید چرم آنیلین

چرم پرداخت نشده به دلیل حس لوکس و ظاهر طبیعی آن بسیار گران است. البته یک عیبش این است که به دلیل عدم وجود لایه محافظ روی آن، به راحتی لکه می ‌شود. حتی ریختن آب نیز می‌تواند این چرم را لکه ‌دار کند. در صورت قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، رنگ آن نیز ممکن است کمرنگ شود.

چرم نیمه آنیلین یکی دیگر از چرم های با کیفیت خوب است، اما یک لایه نازک محافظ روی لایه بالایی دارد – که می تواند یک روکش مات یا براق باشد. این روکش پلی اورتان از محو شدن رنگ جلوگیری می کند و همچنین این چرم در برابر لکه مقاوم می شود. به علاوه، یکنواختی رنگ در سراسر سطح چرم وجود دارد که ظاهر خاصی به آن می دهد.

این چرم پرداخت کاری شده نیاز به نگهداری کمی دارد و تمیز کردن آن بسیار آسان است. چرم رطوبت را جذب نمی کند و به راحتی لک نمی شود. این چرم برای چیزهایی که به طور مرتب استفاده می کنید بهترین است. تنها عیب آن این است که ظاهر طبیعی یا نرمی و لطافت چرم پرداخت کاری نشده را ندارد.

نکته هایی برای خرید چرم 11

چه نوع فرایند دباغی برای خرید چرم روی آن انجام شده است؟

چالش: آیا کارخانه چرم سازی استانداردهای کیفیت را حفظ می کند؟

دباغی فرآیند تبدیل پوست حیوانات به چرم است که از برداشتن مو از پوست، تمیز کردن بقایای لاشه از روی پوست، حفظ چرم و سپس رنگرزی شروع می‌شود. تمامی این فرآیندها بر کیفیت چرم نهایی تاثیر می گذارد. چرم باید از یک دباغی تهیه شود که استانداردهای کیفیت را در طول تمام این فرایند ها رعایت می کند. شرکتی که چرم را تولید می کند باید قبل از قابل استفاده شدن چرم، به نکات زیادی توجه کند.

اگر تصمیم بگیرید چرم فرآوری شده خود را از دباغی معتبری بخرید که از تکنولوژی پاک با حداقل تاثیرات زیست محیطی پیروی می کند، این حرکت شما برای جهان مفید خواهد بود.

نکته هایی برای خرید چرم 12

چه نوع رنگرزی روی چرم انجام می شود؟

چالش: رنگِ به کار رفته سالم است یا نه.

چرم دباغی شده کروم (رنگی) بسیار بادوام است؛ از سوی دیگر، چرم دباغی شده گیاهی سالم تر و طبیعی تر است. چرم دباغی شده کروم به دلیل مواد شیمیایی استفاده شده بوی شیمیایی خاصی خواهد داشت، اما پراستفاده ترین چرم برای انواع پروژه هاست؛ ساخت کیف، اثاثه یا لوازم داخلی، لباس و…. این نوع فرآیند دباغی کردن از نمک های کروم و مایعات برنزه کننده برای این فرآیند استفاده می کند که برای محیط زیست کاملاً مخرب است و ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت های پوستی نیز شود.

نکته هایی برای خرید چرم 13

خرید چرم دباغی شده

اما اکثر محصولات موجود در بازارهای امروزی به دلیل ارزان تر بودن به این روش دباغی می شوند. مزیت دیگر این است که چرم با این روش در برابر آب، گرما و رطوبت محافظت می شود.

چرم دباغی شده گیاهی برای صنایع دستی بیشتر از سایر انواع چرم مورد توجه هنرمندان چرم قرار می گیرد. این چرم کمی سفت تر از چرم دباغی شده با کروم است. چرم دباغی شده گیاهی نیاز به نگهداری بالایی دارد اما سازگار با محیط زیست است. معمولا با مواد طبیعی دباغی می شود و برای پوست مضر نیست. همچنین به خوبی پیر می شود و ماندگاری خوبی دارد.

چرم دباغی شده با روغن به دلیل روغن و مومی که پس از دباغی گیاهی به کار می رود در برابر آب مقاوم است، بنابراین برای ساخت کفش، کیف، کلاه، پیش بند و غیره بسیار رایج است.

نکته هایی برای خرید چرم 14

ضخامت چرم چقدر است؟

چالش: آن قدر ضخیم است که هنگام خم شدن ترک می خورد؛ خیلی نازک است که تقلبی به نظر می رسد یا خیلی ظریف است و می شکند.

ضخامت چرم می تواند به محصولی که با آن ساخته شده است بستگی داشته باشد. ضخامت چرم در کفش هر چه بیشتر باشد بهتر است؛ کفش چرمی برای حفظ ساختار و حالتش باید ضخیم باشد. چکمه ها چرم ضخیم تری نسبت به کفش های معمولی دارند. کمربندها نیز از چرم ضخیم ساخته خواهند شد؛ اما کیف دستی و کیف پول از چرم نازک ساخته می شوند. چرم ضخیم فاقد انعطاف پذیری است؛ اما آن را با دوام می سازد. چرم نازک به راحتی پاره می شود و برای اقلامی مانند کفش مناسب نیست.

اگر چرم خیلی نازک باشد ممکن است ترکیبی از چرم طبیعی و مصنوعی باشد. ضخامت چرم ارتباط چندانی با انعطاف چرم و احساس و لطافت آن ندارد.

نکته هایی برای خرید چرم 15

انعطاف پذیری و احساس چرم چطور است؟

چالش: انعطاف پذیر یا سفت، کدام را ترجیح می دهید.

چرم ممکن است سفت شود که یکی از معایب برخی از انواع آن است، به خصوص زمانی که هوا سرد باشد. Boardy نامی است که به چرم سفت و غیر قابل انعطاف داده می شود. احساس و آسیب پذیری چرم به عنوان مزاج یا تمپِر چرم نامیده می شود. مثلا برای لباس شما باید یک چرم نرم و لطیف بخرید. چرم نیمه نرم برای کیف، کیف پول؛ چرم نیمه سفت برای کفش و برخی کیف های خاص؛ و چرم سفت برای کمربند و چکمه و کمربند مناسب است.

نکته هایی برای خرید چرم 16

چطور به نظر می رسد ؟ دانه بندیِ چرم

چالش: برای همه شما، با فناوری موجود در حال حاضر، دانه هایی که روی محصول چرمی خود می بینید ممکن است چاپی باشد یا مانند چرم پلاستیکی به نظر برسد.

دانه بندیِ چرم به لایه بیرونی پوست حیوان اطلاق می‌شود. در حالت طبیعی چرم، بریدگی‌ ها، زخم ‌ها، خراش ‌ها و سایر نواقص و عیوب مانند پوست ما انسان ها بر روی آن دیده می شود. همچنین، چرمی که دان بندی کاملی داشته باشد، بسیار قوی و تنفس پذیر است. وجود دانه روی چرم نشان دهنده چرم مرغوب و با کیفیت است.

نکته هایی برای خرید چرم 17

بهترین چرم به به سازی کمی نیاز دارد یا اصلا نیازی به به سازی ندارد. ممکن است بخواهید چرمی را پیدا کنید که دانه های مختلفی روی آن نمایان باشد. همچنین باید بتوانید چین و چروک های چربی را در جایی که پوست به طور طبیعی مناطق چربی حیوان را پوشانده است، ببینید و احساس کنید. بنابراین، هنگام انتخاب چرم، به دنبال چیزی باشید که طبیعی به نظر برسد. همچنین باید بوی چرم طبیعی را استشمام کنید و چرم احساس نرمی و لطافت داشته باشید.

دانه چرم

با توجه به نوع دانه ای که چرم دارد، چرم با دانه بندی برتر و چرم تمام دانه داریم. از آنجایی که چرم کامل چرمی است که از قسمت بیرونی پوست حیوان درست می‌شود، دارای آن نشانه‌های طبیعی خاصی است که شما انتظار دارید روی پوست یک حیوان ببینید. همچنین که چرم برتر سمباده می شود، دانه های طبیعی و عیوب چندانی روی آن وجود ندارد. از سوی دیگر، چرم جیر ظاهری مسطح و یکدست دارد.

نکته هایی برای خرید چرم 19

یکی از راه های شناخت چرم خوب این است که از خود بپرسید آیا چرم بیش از حد عالی به نظر می رسد؟ چرم در اصل نوعی پوست است و پوست هرگز کامل نیست؛ ایرادات جزئی در اندازه منافذ، چین و چروک های کوچک و غیره خواهد داشت. در چرم تقلبی، این عیوب وجود ندارد زیرا به صورت ماشینی ساخته و تقلید می شود. چرم تقلبی یک الگوی ثابت خواهد داشت، و یک نظم غیرممکن در آن مشاهده می شود.

یکی دیگر از راه های تشخیص، ظاهر بیش از حد پلاستیکی و مصنوعی است. چرم تقلبی می تواند بسیار شبیه چرم واقعی باشد. شما باید هنگام خرید بیشتر مراقب باشید تا فریب نخورید. به یاد داشته باشید، ناهمواری و نقص ها همه نشانه های شما برای تشخصی چرم طبیعی هستند.

نکته هایی برای خرید چرم 20

چرم کجا ساخته شده است؟

چالش: هیچ استانداردی در تولید در کشور مبدا رعایت نشده است.

جایی که چرم اصالتا از آنجا آمده است می تواند بر کیفیت چرم تاثیر بگذارد. چرم اروپا بهترین است و چرم ایتالیایی در این میان شهرت بیشتری دارد.

اگر چرم در کشورهای آسیایی مانند هند ساخته شود، ممکن است برخی آن را دارای کیفیت پایین تری بدانند. اما چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که چرم کشورهای آسیایی درصد زیادی از کالاهای چرمی موجود در جهان را تشکیل می دهد.

نکته هایی برای خرید چرم 21

دوخت روی آن چگونه است؟

چالش: از نیروی کار ضعیف و سخت افزار نامرغوب برای دوخت چرم استفاده شده است.

محصولات چرمی بد کیفیت دوخت خوبی نخواهند داشت. دوخت آنها با نخ های نازک و بی کیفیت انجام می شود. اگر محصولی که دارید به خوبی با نخ باکیفیت بالا دوخته شده است، باید یک امتیاز مثبت برای آن در نظر بگیرید.

بوی عجیبی می دهد؟

چالش: بوی گندیده یا مواد شیمیایی را به مشام می‌ دهد.

اگر چرم شما به هر طریقی بوی بد می دهد – بوی مواد شیمیایی خاص – امری طبیعی است. اما اگر بوی خاص دیگری  می دهد، این نشان دهنده کیفیت پایین چرم است.

نکته هایی برای خرید چرم 22

قیمت چرم چقدر است؟

چالش: خرید قیمت بسیار پایینی برای چرم با کیفیت خوب ارائه داده است.

اگر چرم را به عنوان ماده اولیه برای دوخت اقلام مختلف می‌خرید، قیمت آن بر حسب فوت مربع است.

اگر چیزی با تخفیف یا قیمت باورنکردنی و بسیار پایین دیدید، باید شک کنید که چرم اصل و طبیعی است یا نه. ممکن است چرم بدلی ساخته شده از وینیل یا چرم پیوندی ساخته شده از قطعات دور ریخته شده چرم زائد باشد. چرم اصل گران است و هیچ راهی وجود ندارد که صنعتگر قیمت را کاهش دهد و با تخفیف زیاد بفروشد.

معمولاً قیمت تمام شده یک محصول چرمی مانند هر محصول دیگری نشان دهنده کیفیت آن است. اما البته این تنها شاخص نیست. اما توجه داشته باشید که تجزیه و تحلیل دقیق عوامل ذکر شده در بالا به هنگام خرید محصولات چرمی یک ضرورت است نه گزینه انتخابی!

نکته هایی برای خرید چرم 23

نکاتی که هنگام خرید چرم باید رعایت کرد

  • اطمینان حاصل کنید که چرم بدون ایرادات اساسی – خراش و جای نیش حشرات، سوراخ قوز حیوان و غیره است. پوست طبیعی این ایرادها را روی خود دارد، اما شما نمی خواهید که آن را در محصول چرمی خود خیلی برجسته کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که چرم هنگام لمس آن انعطاف پذیر است و شکننده یا سفت نیست.
  • اطمینان حاصل کنید که چرم بوی خوبی دارد. بوی طبیعی خوب، کیفیت چرم درجه یک است. بوی پلاستیکی نشان از کیفیت پایین چرم است.
نکته هایی برای خرید چرم 24
  • گاهی اوقات وقتی در حال خرید محصولات چرمی هستید، تولیدکنندگان با ساختن قطعاتی از محصول با چرم بی کیفیت شما را فریب می دهند – پس حتما آن را از داخل بررسی کنید (مانند پشتی مبل).
  • شما باید تعداد دفعات استفاده و نوع استفاده از چرم را بدانید. برای مثال خرید چرم درجه یک با استفاده از چرم آنیلین برای چهارپایه باری که زیاد استفاده می شود باعث ایجاد مشکل می شود. برای این نوع کاربری که شامل استفاده مکرر مکی شود، یک چرم کرومی با سطح صیقلی انتخاب کنید. اگر چیزی روی این چرم  بریزد، یک دستمال مرطوب سریع آن را تمیز می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *